Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fly_high schreef:@elnienjeo misschien zegt het meer iets over jou dat je je er zo aan stoort![]()
Niemand die het boeit dat al die verhalen, relaties tussen personages, kleding, huisinrichting en 1000 andere zaken nergens op slaan vanuit historisch oogpunt. Dat niemand tanden mist of littekens van pokken heeft zorgt ook voor 0 oproer. Maar zodra de acteurs een verkeerd tintje hebben is het drama want het had historisch accuraat moeten zijn blijkbaar
@corinep "hoop landen" waar infibulatie (dichtnaaien) gebruikelijk is zijn gelukkig slechts Somalie en Guinee, niet dat het er beter van wordt maar toch.
Vergelijking met besnijdenis bij jongens/mannen vind ik weer erg krom, het is niet te vergelijken
flooooo schreef:Infibulatie is niet hetzelfde als "alleen" besnijdenis.Fly_high schreef:@elnienjeo misschien zegt het meer iets over jou dat je je er zo aan stoort![]()
Niemand die het boeit dat al die verhalen, relaties tussen personages, kleding, huisinrichting en 1000 andere zaken nergens op slaan vanuit historisch oogpunt. Dat niemand tanden mist of littekens van pokken heeft zorgt ook voor 0 oproer. Maar zodra de acteurs een verkeerd tintje hebben is het drama want het had historisch accuraat moeten zijn blijkbaar
@corinep "hoop landen" waar infibulatie (dichtnaaien) gebruikelijk is zijn gelukkig slechts Somalie en Guinee, niet dat het er beter van wordt maar toch.
Vergelijking met besnijdenis bij jongens/mannen vind ik weer erg krom, het is niet te vergelijken
Helaas zijn het er echt een heel stuk meer.
In 27 van de 53 landen in Afrika en Jemen bestaat de gewoonte om meisjes te besnijden. Onderstaande tabel geeft weer hoeveel procent van de vrouwelijke bevolking is besneden en volgens welk type.
Bron: Pharos.
Het gaat om ongeveer 200 miljoen vrouwen, dat redt je niet met die paar landen. Ik ben het er trouwens mee eens dat het vreselijk is en altijd een punt van aandacht bij Afrikaanse mensen die aangeven "op vakantie te gaan naar hun geboorteland". Alsnog is het moeilijk vanuit hier te voorkomen.
Jongens besnijden gebeurt vaak in ziekenhuizen, het mag niet tenzij medisch gegrond maar doen ze daar wel, inderdaad juist om te voorkomen dat het anders thuis gedaan wordt.
Ik vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die niet weten dat VGV bestaat, het is juist belangrijk om bespreekbaar te houden want het is een vreselijke vorm van verminking.
Fly_high schreef:@elnienjeo misschien zegt het meer iets over jou dat je je er zo aan stoort![]()
flooooo schreef:Snap ik, maar ik denk dat het juist bij zo'n onderwerp ook belangrijk is om de juiste termen te gebruiken.Klopt maar het stond er wat gek dus ik verduidelijk hem even omdat ik het zo belangrijk vind.
Mkango schreef:flooooo schreef:Snap ik, maar ik denk dat het juist bij zo'n onderwerp ook belangrijk is om de juiste termen te gebruiken.Klopt maar het stond er wat gek dus ik verduidelijk hem even omdat ik het zo belangrijk vind.FGM treft inderdaad nog miljoenen vrouwen, helaas, zelfs in landen waar het officieel verboden is.
elnienjo schreef:Ik vind dat we de 24-uurs economie terug af moeten schaffen. Gewoon weer winkels dicht op zon- en feestdagen, óók de supermarkten! Ben net terug uit Oostenrijk en dat werkt echt onthaastend als er geen winkels open zijn (op een paar souvenirswinkeltjes na) Ook beter in tijden van personeelsschaarste. Doe ook maar de openingstijden van supermarkten terug naar 20.00 uur ipv 22.
elnienjo schreef:Ik ben ook niet religieus maar vind een algemene rustdag per week wel een onthaastende vibe afgeven. De eerste coronalockdown had voor mij een zelfde soort effect. En natuurlijk kan ik ervoor kiezen zelf zondag nergens naartoe te gaan maar de buzz van de maatschappij die doorjakkert blijft voelbaar.
Marjo schreef:elnienjo schreef:Ik vind dat we de 24-uurs economie terug af moeten schaffen. Gewoon weer winkels dicht op zon- en feestdagen, óók de supermarkten! Ben net terug uit Oostenrijk en dat werkt echt onthaastend als er geen winkels open zijn (op een paar souvenirswinkeltjes na) Ook beter in tijden van personeelsschaarste. Doe ook maar de openingstijden van supermarkten terug naar 20.00 uur ipv 22.
Ik vind het dus juist super irritant dat de supermarkt bij mij in het dorp zo beperkt open is. Dus nee, absoluut niet mee eens. Mensen die 32/36u werken in onregelmatige diensten zijn er juist heel blij mee dat er ook op zondag boodschappen gedaan kan worden en gewinkeld kan worden.
De reden waarom op zondag alles dicht is, kan ik me totaal niet in vinden omdat ik allesbehalve religieus ben. Laat winkeliers zelf hun openingstijden bepalen.
Urbanus schreef:Dan ga je er niet heen? Bij ons staat er een bewaker in de nachtwinkel. Helemaal prima.
Ik vind dat winkeliers lekker zelf moeten beslissen of en wanneer ze open zijn.