[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:17

Ik zou zelf niet zomaar een pil halen en dit verzwijgen voor je vriend.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:18

Ik zou met je vriend in gesprek blijven. Gelukkig hoef je niet per direct een keus te maken.. het is nog heel pril en een keuze maken kan nog een tijdje.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:20

quera schreef:

Ja ik weet het dat gaat ook te ver.

Optie dat het in mij op komt is dan even uit een beetje wanhoop. Ik wil gewoon dat alles blijft zoals het was. En weg halen is einde relatie, huis verkopen en (tijdelijk) op de camping gaan wonen of bij mijn ouders terug.

Als het nou vanzelf weg zou gaan is mijn vriend dan wel verdrietig erom, maar verder kan ons leven dan weer door.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:22

Mandy_89 schreef:
Ja ik vind het heel moeilijk. Eerst dacht ik echt weg ermee.
Na een nachtje slapen kwam ik toch aan het twijfelen, misschien valt het toch allemaal wel mee etc.

Toch hoop ik nog steeds eigenlijk dat het één dezer dagen vanzelf nog afbreekt. Zo uitgerekend zou ik nu 4/5 weken moeten zijn, dus kan nog alle kanten op. Vooral omdat ik het niet wist en geen plannen had ofzo. Gewoon roken, drinken, uitgaan en koffie drinken. In de groente tuin lopen woelen en spitten, filet american eten en zo voort.

ook al gekke ideeën, ik haal zo'n pil en wordt dan ongesteld. En mijn vriend hoeft niet te weten waar ik ongesteld van word, dan kan ook gewoon zo gebeuren dat het misgaat.
Vraag mij af of het ook bij de huisarts te halen is.

Mijn hoofd is een rollercoaster..

Ik denk dat je vooral eerlijk moet zijn tegen je vriend. Een pil halen en het verzwijgen komt niet goed. De waarheid achterhaalt je altijd.

Ofwel maak je de keuze om het af te breken (ongeacht wat je vriend ervan vindt,jouw lijf jouw keuze),ofwel kies je ervoor om het te houden samen met je vriend. Een eventuele derde optie is dat je het wel houdt maar besluit om de relatie met je vriend niet verder te zetten en geen deel uit te maken van het kind zijn/haar leven,maar dat lijkt me ook niet evident.

Sterkte met de keuze. Ergens wel fijn dat je het vroeg weet zodat je niet per direct een keuze moet maken.

DezeNaam

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:24

Mandy, als weghalen 'einde relatie' is... Zegt dat dan al niet genoeg? Wie zegt dat hij wel voor het kind zal blijven zorgen en jullie 'voor altijd' samen blijven?

Ik zou daar toch eens goed over nadenken als hij met zo'n dingen zit te dreigen. :(:)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:25

Als dit einde relatie betekend zegt dat ook genoeg.
Dan heeft je vriend nooit jouw keus gerespecteerd dan wel geaccepteerd. :o

En als jullie daar (blijkbaar) zo anders in staan maakt een kind het echt niet beter. Eerder het tegenovergestelde want een kind hebben is enorm zwaar en stressvol.
Volg alsjeblieft je eigen gevoel en doe wat verstandig is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:26

Nou inderdaad, en zeker met 12? Jaar relatie mag je toch hopen dat dit niet waar is.
En anders ben je misschien beter af zonder hem.

Het blijft jouw lichaam en uiteindelijk jouw keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:28

DezeNaam schreef:
Mandy, als weghalen 'einde relatie' is... Zegt dat dan al niet genoeg? Wie zegt dat hij wel voor het kind zal blijven zorgen en jullie 'voor altijd' samen blijven?

Ik zou daar toch eens goed over nadenken als hij met zo'n dingen zit te dreigen. :(:)

Mijn idee :j ik denk dat dit hoe dan ook tussen jullie in komt te staan en het nu al veranderd is.. Als de zwangerschap toch vanzelf misgaat, denk je dan niet dat je vriend dan alsnog wel een kind wil?

:(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:30

Ik weet niet of dat zo zwart wit is. Geen kind willen en ermee akkoord zijn bij een zwangerschap afbreken is wel nog andere koek. Ik kan me voorstellen dat hij betreft het afbreken daar wel zwaarder aan tilt. Misschien was hij zich ook nooit ervan bewust dat er wel een kinderwens was.

Laat niet weg dat ts zich erdoor niet moet laten beïnvloeden. Een kind dat niet echt gewenst is heeft daar ook geen baat bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:31

Precies, daarom is er imo al iets veranderd, dit heeft toch iets bij hem getriggerd..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:45

Mandy_89 schreef:
quera schreef:

Optie dat het in mij op komt is dan even uit een beetje wanhoop. Ik wil gewoon dat alles blijft zoals het was. En weg halen is einde relatie, huis verkopen en (tijdelijk) op de camping gaan wonen of bij mijn ouders terug.

Als het nou vanzelf weg zou gaan is mijn vriend dan wel verdrietig erom, maar verder kan ons leven dan weer door.

Het is al niet meer zoals het was als jouw vriend jouw kindvrijheid blijkbaar toch niet zo kan accepteren.
Blijf vooral goed zelf nadenken en probeer je niet door je hormonen in de val te laten lokken.
Je vriend mag dan nu opeens out of the blue denken dat ie een kind wil, maar als het hem tegenvalt loopt hij er voor weg en zit jij er mee opgescheept.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:46

Gelukkig ben je Er idd wel vroeg achter , ik zou sowieso wel bij de huisarts gaan praten over de opties
En ook zeker Met je vriend hierover in gesprek blijven
Maar!! Zeker wel van jezelf uit gaan
Jij moet het willen voor jezelf
Niet voor je vriend(mocht je de keus maken niet af te breken) een kind laten komen omdat de ander dit wil Maar Er zelf niet achter staan lijkt me geen optie
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 04-08-19 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:10

Misschien helpt het als je zegt dat je dan ook wel verwacht dat hij degene is die de hoofdzorg zou krijgen en dus 50% moet gaan werken of zo ;)
Hem duidelijk maken dat hij eruit zal moeten 3x per nacht en hij degene zou moeten zijn die iedere dag bij school staat te wachten en kots moet opruimen. Ook dat als de relatie alsnog over gaat dat hij dan de hoofdverzorger zal blijven als alleenstaande vader. Denk je dat hij dan nog zo enthousiast is?

Ik vind het wel heel heftig om de relatie erop af te breken terwijl het eerder blijkbaar helemaal geen struikelblik was. Dat is behoorlijk wispelturig te noemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:13

Sizzle schreef:
Misschien helpt het als je zegt dat je dan ook wel verwacht dat hij degene is die de hoofdzorg zou krijgen en dus 50% moet gaan werken of zo ;)
Hem duidelijk maken dat hij eruit zal moeten 3x per nacht en hij degene zou moeten zijn die iedere dag bij school staat te wachten en kots moet opruimen. Denk je dat hij dan nog zo enthousiast is?

Zelfs al zegt hij nu dat hij dat wil doen, het geeft geen enkele zekerheid. En wat heeft TO aan haar relatie als haar vriend financieel niet meer bijdraagt maar alleen maar met het kind loopt te tutten? Dan moet zij een door haar ongewenst kind en haar vent financieren terwijl zij er geen plezier meer van heeft, want man moet in het weekend met het kind naar zwemles en sportwedstrijd ipv dat hij met haar een spontaan weekend naar Barcelona vliegt of op z'n minst uit eten gaat. Bovendien moet TO dan nog alimentatie gaan betalen ook als ze zelf verkiest weg te gaan!
Gewoon doorpakken, die pil halen en zorgen dat het nooit meer kan gebeuren!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:14

Daar heb je ook gelijk in.
Ik dacht meer als afschrik mechanisme.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:19

Dit soort gevallen vindt ik erg triest.. zo’n druk die er op iemand gezet wordt door een ‘geliefde’.
Voor mij zou het genoeg zeggen en was het hoe dan ook een enkeltje deur..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:57

Mandy_89 schreef:
quera schreef:

Of niet, omdat je vriend nu zeker weet wel een kinderwens te hebben, en jij (nog steeds) niet. Alles is al anders, en 'back to normal' eigenlijk misschien wel onmogelijk.

Nogmaals heel veel sterkte, want hier hangt duidelijk meer van af dan abortus/zwangerschap.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:00

sanso schreef:
Dit soort gevallen vindt ik erg triest.. zo’n druk die er op iemand gezet wordt door een ‘geliefde’.

Ik vind het ook een enorme afknapper.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:07

Wat een vreselijke situatie Mandy. Is niet de oplossing, maar snap je gevoel van gewoon doen alsof het toevallig gebeurt wel. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst :(:) .

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:11

sanso schreef:

Dit was ook mijn eerste gedachte.

Back to normal is denk ik geen optie meer. Je hebt beide nu een zware tegenstelling.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:17

Heftige situatie, er is geen echte oplossing waar iedereen gelukkig mee gaat zijn :( sterkte

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:22

Inderdaad, ik ben bang dat je je oude relatie /situatie kwijt bent :(:) .
Misschien is het goed om even een dag of een paar dagen wat afstand te nemen van elkaar en het er dan nog eens open over te hebben. Wat wil je, waar twijfel je aan en wat wil je echt niet (en waarom natuurlijk).
En dan kijken waar jullie het over eens kunnen worden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:31

Ik vroeg het aan mijn partner omdat ik weet dat hij waarschijnlijk net zo had kunnen reageren. Hij zei dat er dan inderdaad waarschijnlijk een weggestopt en genegeerd verlangen weer bovenkomt en zo‘n relatie zeer moeilijk nog te redden zou zijn. Een kind dan houden zou zinloos zijn want dan komt het er op neer dat de vader het kind dan mee zal moeten nemen omdat de relatie dan waarschijnlijk toch ten einde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:34

Je kan moeilijk het monster en je vriend na bevalling de deur wijzen , hij heeft wat ie wilt en zoek het maar uit :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:46

Rebecca schreef:
Je kan moeilijk het monster en je vriend na bevalling de deur wijzen , hij heeft wat ie wilt en zoek het maar uit :+

Nee dat is echt de minst charmante keuze.
Er zijn echter verdacht veel gevallen waar mannen dat als volledig acceptabel zien om een vrouw met kind domweg achter te laten en het kind ook niet te erkennen :x

Dat zou echt de grootste nachmerrie zijn, draag je het uit, gaat je kerel er in de 9e maand vandoor met een ander.