Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:08

Liselot schreef:
En in dit topic doen jullie precies hetzelfde met mijn post hierboven, wordt gewoon compleet genegeerd. Wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet ;)

Ik ben je gaan volgen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:08

Ik heb gewoon te saaie paarden zonder boeiende vaardigheden :')
Ach, ik vind het gewoon leuk om een soort database te bouwen, kan ik makkelijker leuke foto's terugvinden en zo en als ik dan ook nog wat likes en volgers kan krijgen, yay.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:19

saskiaojan schreef:
Liselot schreef:
En in dit topic doen jullie precies hetzelfde met mijn post hierboven, wordt gewoon compleet genegeerd. Wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet ;)

Ik ben je gaan volgen!

Leuk! Tnx!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:20

Hier gaat een filmpje erg goed :oo
Afbeelding

En de pony die ik afgelopen jaar verkocht hebt, doet het het beste -O- :') de eerste 4 foto's bovenaan zijn van hem :=
Had ik hem toch moeten houden _O-
Afbeelding

elsa91

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:25

Haha snel terug kopen die pony!
Opvallen is best lastig, er zijn zo ontzettend veel accounts! Heb geen tips maar vind het wel erg leuk om mee te lezen, motiveert ook weer

Weten jullie hoe dat werkt als je in je story een meerkeuze vraag zet kun je dan ergens kijken of mensen ook daadwerkelijk de vraag beantwoorden?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:41

Sunshinedaan schreef:
Hier gaat een filmpje erg goed :oo
[ [url=m/aVBgkA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de pony die ik afgelopen jaar verkocht hebt, doet het het beste -O- :') de eerste 4 foto's bovenaan zijn van hem :=
Had ik hem toch moeten houden _O-
[ [url=m/gpOIbh.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Maar dat was een spikkelbips! Er kan maar weinig op tegen een spikkelbips imo!

Zo jammer dat er geen Spikkel Shires zijn, maar ik heb een Shire merrie en hoewel haar eerste Shire veulen (dat pas in het voorjaar van 2021 verwekt zal worden) al bij voorbaat verkocht is, droom ik er wel van om er eens een mooie grote Appie op te zetten, alleen al omdat ik helemaal weg ben van spikkelbipsen. Maar dat is sssst, dat zijn gewoon dromen van een Shire met spikkels.

Ik volg ook Much of Mats, een kruising Hollands trekpaard (volgens mij), echt zo gaaf een trekpaard met spikkelbips te zien! <3

Die van Quimm is ook zo gaaf, alleen een beetje te magertjes voor mijn smaak, maar zeker super mooi wat betreft spikkels!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:47

Haha mager, ja als koudbloed is ze nogal iel, maar als 2 jarige warmbloed is het een beetje een spekkie :')
Overigens, ik volg een koudbloedspikkel! Of ja, is het een koudbloed? Het is iig een forse

https://instagram.com/hippomorpha?igshid=10ehh338i9k9t

Oh, doi, jij volgt haar ook l. Zie ik

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:22

Liselot schreef:
DewiFoto schreef:
Die bitcoin reacties ( of leningen ) die krijg ik ook best wel vaak. Verwijder ze altijd maar direct. Vraag me oprecht af of er mensen zijn die daar intrappen.

Ik vier een klein feestje. Ik heb net de 40.000 volgers gehaald *\o/*. Ging ineens heel hard. Laatste twee weken 2000 nieuwe volgers terwijl ik niks bijzonders heb gedaan. Instagram blijft wat dat betreft wel wen bijzonder iets :') .

40.000 !? Wow ik val ff van mijn stoel, hoe doe je dat dan??

Ik ben nu sinds een week of 2 fanatieker bezig op insta en zit ook in een pod met andere fotografen via whatsapp. Heb er in die tijd nu 100 volgers bij, maar mijn bereik moet echt nog veel verder omhoog.
Hebben jullie nog goede tips?

Mijn insta is @liselotkamphuisfotografie

Hoe je dat doet? Beginnen bij 0 en langzaam ( of snel ) opbouwen. Er zijn natuurlijk wel al wat tips genoemd. Maar wat ik nog wel handige ‘tips’ vind is zorgen dat je reposts krijgt in de stories van grote accounts ( tagg ze in je posts, doe samenwerkingen of in jouw geval fotoshoots met bekende paarden/ruiters bijvoorbeeld). En kijk niet alleen naar je bericht statistiek, maar ook maar de algemene statistiek die je posts vergelijkt. Kijk waar je nou de meeste weergaves op krijgt en de meeste likes. Kijk of je daar een lijn in kan vinden.

En ik doe niet aan giveaways, geen shoutouts, geen pods, geen volgers kopen en ik accepteer ook niet alle samenwerkingen ookal zou dit allemaal nog meer volgers opleveren. Ik wil eerlijke volgers die mij volgen omdat ze mijn content leuk vinden. Al zou ik een Give Away wel willen doen als ik 100% achter het product sta.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:33

elsa91 schreef:
Haha snel terug kopen die pony!
Opvallen is best lastig, er zijn zo ontzettend veel accounts! Heb geen tips maar vind het wel erg leuk om mee te lezen, motiveert ook weer

Weten jullie hoe dat werkt als je in je story een meerkeuze vraag zet kun je dan ergens kijken of mensen ook daadwerkelijk de vraag beantwoorden?

Yes, dat kan zeker! Als je je story zelf kijkt als accounteigenaar kun je omhoog swipen en de antwoorden op je stickers bekijken.

Ik ga ook weer enorm slecht de laatste tijd... normaal rond de 80-90 likes, nu opeens maar 50. Maar goed, het zal wel weer beter worden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:45

Qimm schreef:
Haha mager, ja als koudbloed is ze nogal iel, maar als 2 jarige warmbloed is het een beetje een spekkie :')
Overigens, ik volg een koudbloedspikkel! Of ja, is het een koudbloed? Het is iig een forse

https://instagram.com/hippomorpha?igshid=10ehh338i9k9t

Oh, doi, jij volgt haar ook l. Zie ik

Duhhh, een dikbil spikkelbips, natuurlijk volg ik die. :+

En die van jou is absoluut niet mager, zelfs mooi op gewicht, ik vind haar prachtig! Voor mezelf en mijn postuur zou ze gewoon te fijntjes zijn, dus mijn persoonlijke smaak is de wat vollere Koudbloed spikkelbipsen. <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:14

Ik ben ook dol op koudbloeden hoor <3

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:49

Ik stel eigenlijk bijna altijd een vraag, krijg veel en leuke reacties. Ik reageer ook zoveel mogelijk bij andere. En als mensen dan 1 of andere lange tekst hebben of 1 quote weet ik gelijk niet wat ik er op zou moeten of kunnen reageren. Ik krijg trouwens de laatste dagen onwijs veel likes.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:19

Ik heb niet alle 386 pagina's doorgelezen, dat vond ik een beetje veel.
Maar misschien is het leuk om elkaar te gaan volgen?

Mijn insta account is @gaby.classic.dressage !

Als jullie die van jullie plaatsen zal ik zeker gaan volgen.

Wat doe ik zelf met insta.
Ik was voorheen heel erg van de winacties, maar sinds mijn account iets groter wordt, deel ik nog maar nauwelijks winacties. Ik heb daar een apart account voor aangemaakt, zodat ik mijn volgers niet in de weg zit.

Ik moet zeggen dat ik in een jaar tijd best wel wat heb gewonnen!
Hebben jullie weleens wat gewonnen?

Ik heb tot nu toe:
-Unicorn dekje
-50,- shoptegoed bij de Epplejeck
-Halster en likit
-Cadeaubon van 80,- (heb ik drie dekjes van gekocht!)
-Zelf samengestelde frontriem
-Olijfgroen setje (dekje, oornetje en bandages!)
-ES Stockholm dekje Purple Gold!

Dus al aardig wat! Ik wacht nu op mijn Purple Gold dekje! Kan niet wachten tot die binnen is!

Op mijn account plaats ik vooral veel over mijn paard(en) en regelmatig ook over mijn psychische gezondheid.
Ik merk dat veel mensen dat toch heel fijn vinden, want ik krijg regelmatig DM's met vragen. En daardoor ben ik ook iets groter geworden met mijn account.

Ik hoop uiteindelijk wel de 5000volgers te kunnen halen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:26

Oh ja dingen winnen! Ik doe eigenlijk nooit mee aan van die 'deel dit en volg die-en-die en tag x aantal mensen' acties. Ik weet niet wat het is, Maar dat staat me gewoon tegen :')

Ik heb met een gedichtje een Uhip trenchcoat gewonnen, en met een grappige foto op mijn story een wellness weekendje. En ik heb recent een fotoshoot gewonnen bij Nayomie <3

Vandaag eens een heel ander soort post dan gewoon. Ben benieuwd, tot nu toe nog weinig bereik met de hashtags, dat is wel ontmoedigend. Ik wou dat ik begreep waar dat aan lag. Heb nu wel wat van die grotere repost accounts getagd, misschien dat die het op willen pikken. We gaan het meemaken en anders moet ik er iig zelf nog steeds elke keer om lachen :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 09:36

Oh ja win acties met volg alle mensen die ..... ook volgt. En tag al je vrienden en deel dit in je verhaal. Echt zo dom dat vind ik dan al echt te veel moeite. Doe maar gewoon iets leuks van hee bedenk een leuke caption voor deze foto en win .....

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:18

Heb wel is een win actie gedaan maar uiteindelijk vond ik het maar stom :j
Liever originele dingen uitvinden inderdaad dan altijd tag 3 accounts.. share in je story..

Hebben jullie ook weinig likes op foto’s en filmpjes? Mijn laatste 4 posts zitten tussen de 100-250 likes
Zelfs eentje nog onder de 100..
Die van gisteren zit op 160 daar zal nog iets bij komen maar is echt zo weinig..
dit met 5400 volgers is echt wel jammer :+

de post voor de reeks ‘slechte’ zat op 470 likes
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door furioso op 04-07-20 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 11:27

Ja hier zijn de likes ook super laag en gaan ook enorm traag.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:54

Ik doe alleen win acties als ze wat origineel zijn. Als ik er zelf eentje hou dan is het ook eerder dat ik een Fail foto plaats van Duke en dan zeg ‘laat je paard Duke nadoen en tag mij’. Vind ik grappig :')

Ik heb laatst een test gedaan. 2 foto’s uit dezelfde shoot, lijken heel veel op elkaar en op hetzelfde tijdstip geplaatst, 1 dag na elkaar. Bij de eerste de usual hashtags gezet en de tweede 1 hashtag #clydesdale. Die tweede kreeg meer likes maar beide kwamen ondanks 10000 volgers niet eens aan 300 likes

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:31

Qimm schreef:
Oh ja dingen winnen! Ik doe eigenlijk nooit mee aan van die 'deel dit en volg die-en-die en tag x aantal mensen' acties. Ik weet niet wat het is, Maar dat staat me gewoon tegen :')

Ik heb met een gedichtje een Uhip trenchcoat gewonnen, en met een grappige foto op mijn story een wellness weekendje. En ik heb recent een fotoshoot gewonnen bij Nayomie <3

Vandaag eens een heel ander soort post dan gewoon. Ben benieuwd, tot nu toe nog weinig bereik met de hashtags, dat is wel ontmoedigend. Ik wou dat ik begreep waar dat aan lag. Heb nu wel wat van die grotere repost accounts getagd, misschien dat die het op willen pikken. We gaan het meemaken en anders moet ik er iig zelf nog steeds elke keer om lachen :))

Dat ligt aan het algoritme van Instagram!
Moet je maar even lezen op Google. Echt héél vervelend is dat.
Op het moment dat je je foto's allemaal in dezelfde style post dan geeft Instagram het door aan meer volgers.
Als je steeds iets anders plaatst of alleen hoofden van je paard en niet van jezelf, dan zorgen ze ervoor dat je maar een heel klein bereik heb.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:33

Oh, da’s stom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:34

Fijn voor degene die niet met hun hoofd op de foto willen :')
Ik post alleen maar mijn pony's, doe ik express.. hoef niet zo nodig zelf erop .. Maar als ik dat wel zou doen zou het dan beter gaan?

Ik zit een beetje in de dezelfde lijn als furioso (alleen iets minder dramatisch).
Heb nu een dikke 1200 volgers en ben blij als ik aan de 100 likes kom.. Vaak hangt het rond de 80 ergens.

Maarja, we gaan stug door, deel dingen die ik wil delen en verder zien we het wel :Y)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:36

EarthFocus schreef:
Qimm schreef:

Dat ligt aan het algoritme van Instagram!
Moet je maar even lezen op Google. Echt héél vervelend is dat.
Op het moment dat je je foto's allemaal in dezelfde style post dan geeft Instagram het door aan meer volgers.
Als je steeds iets anders plaatst of alleen hoofden van je paard en niet van jezelf, dan zorgen ze ervoor dat je maar een heel klein bereik heb.

Uhm dat laatste klopt niet hoor. Heb je mijn account wel eens gezien? Hoe vaak zie je daar een mens? Heb toch al bijna 4500 volgens. bereik wordt daar echt niets kleiner door. gelukkig staat er onwijs veel onzin op google :o

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:47

Even een oproepje:
Er is een nieuwe pod voor mensen die echt actief zijn. Zitten nu 4 mensen in maar we willen natuurlijk wat meer!
Voorwaardes:
minimaal 2x per week posten
Actief op anderen reageren
Meerdere keren per week bijwerken(denk aan om de dag minimaal bijvoorbeeld)
En tja verder niet heel veel eigenlijk :') gewoon leuke groep en elkaar een beetje vooruit helpen met insta.

Wil je erin stuur mij even een dm op insta @haflingerpooh

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:24

Qimm schreef:

Wow, dit gaat best goed zeg!! Duidelijk beter dan de laatste weken denk ik zelfs

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:20

TurboDi schreef:
Even een oproepje:
Er is een nieuwe pod voor mensen die echt actief zijn. Zitten nu 4 mensen in maar we willen natuurlijk wat meer!
Voorwaardes:
minimaal 2x per week posten
Actief op anderen reageren
Meerdere keren per week bijwerken(denk aan om de dag minimaal bijvoorbeeld)
En tja verder niet heel veel eigenlijk :') gewoon leuke groep en elkaar een beetje vooruit helpen met insta.

Wil je erin stuur mij even een dm op insta @haflingerpooh

Doen jullie mij er weer bij? O:)