Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:16

oomens schreef:
Sokje_6 schreef:
Als je een kat hebt, die gebruiken :))
Katten zijn beter in het ruiken van stikstof, dus kunnen ook beter bepaalde rotting waarnemen.
Als je kat huiverend wegloopt, is het vlees over de datum of je kat kieskeurig :Y) Niet de meest betrouwbare methode dus maar je moet wat :+

Stikstof? Je bedoelt dat katten de hele dag een krappe 80% van de lucht om hen heen lopen te ruiken? Arme beestjes.

Jep, een kattenneus is voornamelijk afgesteld op stikstof. Google maar als je me niet gelooft. :D

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:22

eilleen333 schreef:
Bij mij werkte de track and trace gister niet. Vanmorgen wel, maar pas nadat de bezorger aan de deur was geweest en er dus niemand thuis was omdat de hond wilde plassen. Irritant...

Nou krijg ik mijn (zelfgekochte) kado pas van t weekend...

Gefeliciteerd! *\o/*

Maar wel jammer van je verjaardagscadeau dus... :(:)

eilleen333

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:47

T is een nieuwe fiets, en stiekem had ik m morgen nodig... leen nu de fiets van mijn zus, maar die heeft m zelf nodig morgen. Dus hoop dat ze morgen weer vroeg zijn, dan kan het allemaal net;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:25

Sokje_6 schreef:
Jep, een kattenneus is voornamelijk afgesteld op stikstof. Google maar als je me niet gelooft. :D
:n
Geen google voor nodig. Stikstof (N2) is ook voor katten reukloos. Dat is maar goed ook, want aangezien het merendeel van de lucht uit stikstof bestaat, zou het ruiken daarvan precies nul informatiewaarde hebben.

Wat jij bedoelt zijn stikstofverbindingen. Amines komen bijvoorbeeld vooral voor bij de afbraak van allerlei eiwitten, en die geven een kat (die voornamelijk eiwitrijk voedsel eet) wél informatie.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:41

:j Dat bedoelde ik inderdaad. Dank voor de aanvulling.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:07

Waarom schuimen bonen uit blik zo enorm als je ze afspoelt onder de kraan? Zit toch geen zeep in ofzo?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:34

Ik ben vanmorgen vergeten de boter terug te zetten in de koelkast en hij heeft nu dus ongeveer 14 uur buiten de koelkast gestaan. Is deze nu nog te eten zonder dat je er ziek van wordt? Het gaat om blue band idee :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:37

Als het geen 40graden in huis is geweest en het dekseltje zat erop (ivm vliegen etc.) moet het best kunnen hoor.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:39

Dankjewel. Het was ongeveer 20 graden en het dekseltje zat er nog op dus ik probeer het gewoon. Als we ziek worden weten we waar het door komt :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:40

Hier staat de boter nooit in de koelkast na openen, gaat al jaren prima!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:10

NenaC schreef:
Waarom schuimen bonen uit blik zo enorm als je ze afspoelt onder de kraan? Zit toch geen zeep in ofzo?

Dat is waarschijnlijk fytinezuur :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:21

NenaC schreef:

Wat ik weet vanuit het laboratorium is dat schuimende vloeistoffen doorgaans veel organisch materiaal bevatten :) dus wellicht sap uit de bonen? Google maar eens, vaak zijn het eiwitten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:38

Is ketjap hetzelfde als ketchup?

En hoe weten spinnen welk spinnenweb van hen is? Of zouden ze zomaar ook op een ander leeg web gaan zitten dat nitet van hen is?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:41

Nee, ketjap komt uit Azië en is op basis van soja, ketchup is een tomatensaus.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:31

Eiwit schuimt toch ook?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:25

heb vandaag mijn nieuwe fiets gekregen. Alsnog deze wil verzekeren tegen diefstal, heb ik dan een aankoopbewijs nodig met een framenummer erop?
Het is een nieuwe fiets, maar op de factuur staat alleen het type en de kleur van de fiets, en niet specifiek het framenummer...

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:53

Waarom ik zo bang ben om me volledig te geven. Ik heb een blog gemaakt met de intentie om te schrijven, heb al meerdere pogingen gedaan om te schrijven. Heb zelfs ambities om een boek te schrijven en ben daar ook aan begonnen, maar ik ben te bang wat mensen ervan gaan vinden. En ik durf me dan niet te geven, de muur te laten vallen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:06

coldsummers schreef:
Waarom ik zo bang ben om me volledig te geven. Ik heb een blog gemaakt met de intentie om te schrijven, heb al meerdere pogingen gedaan om te schrijven. Heb zelfs ambities om een boek te schrijven en ben daar ook aan begonnen, maar ik ben te bang wat mensen ervan gaan vinden. En ik durf me dan niet te geven, de muur te laten vallen...

Als het mensen niet boeit dan lezen ze het toch lekker niet! :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:59

Ik denk dat coldsummers zich meer zorgen maakt dat het mensen wél boeit....
Schrijven onder pseudoniem is een mogelijkheid als je bang bent je bloot te geven.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:37

Kuggur schreef:
Schrijven onder pseudoniem is een mogelijkheid als je bang bent je bloot te geven.

Precies dit. Onder een pseudoniem wilde ik ook gaan doen, maar denk dat mensen er snel achterkomen dat ik het ben. Gezien ik ook wel wil dat mensen mij "leren kennen" :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:40

eilleen333 schreef:
heb vandaag mijn nieuwe fiets gekregen. Alsnog deze wil verzekeren tegen diefstal, heb ik dan een aankoopbewijs nodig met een framenummer erop?
Het is een nieuwe fiets, maar op de factuur staat alleen het type en de kleur van de fiets, en niet specifiek het framenummer...

Ik heb het even in google gemikt voor je. Volgens mij kan het wel, bijvoorbeeld via Interoplis. Daar vragen ze je het framenummer gewoon op te geven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:43

coldsummers schreef:
Kuggur schreef:

Precies dit. Onder een pseudoniem wilde ik ook gaan doen, maar denk dat mensen er snel achterkomen dat ik het ben. Gezien ik ook wel wil dat mensen mij "leren kennen" :')

Da's een beetje lastig dan. Je wil je niet bloot geven maar je wil wel dat mensen je leren kennen? Lijkt me niet te combineren/onbeheersbaar.

EDIT: misschien kun je wel kiezen voor de optie "hiding in plain sight"? Gewoon onder je eigen naam publiceren. Je kunt natuurlijk altijd ontkennen dat jij het bent. In het slechtste geval claim je dat het waarschijnlijk iemand in jouw omgeving is die jouw naam gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:47

Cowboy55 schreef:
coldsummers schreef:

Da's een beetje lastig dan. Je wil je niet bloot geven maar je wil wel dat mensen je leren kennen? Lijkt me niet te combineren/onbeheersbaar.

Ik denk dat het zeker wel kan, maar het is niet makkelijk. Waar je wel rekening mee moet houden (imo) is dat je ten eerste zeker aan het begin geen grote lezersbasis zal hebben en dat als je anoniem of onder een pseudoniem begint de kans klein is dat mensen uit je directe omgeving het zo aandachtig zullen lezen dat ze het uitpuzzelen. Als je uiteindelijk wel zo veel lezers krijgt dan is de kans dat mensen het lezen en dat de stukjes zo goed kloppen dat ze erachter komen. De vraag is of je dat echt heel erg zou vinden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:08

Ik herken dat coldsummer. Ook ik blog en zou graag een boek schrijven, maar ik denk dat dat pas echt kan als mijn ouders dood zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:16

phormicola schreef:
Ik herken dat coldsummer. Ook ik blog en zou graag een boek schrijven, maar ik denk dat dat pas echt kan als mijn ouders dood zijn.

WOW! Je laat wel meteen een intrigerende cliffhanger achter.....