Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:48

Ik hoop dat dit rond avond zal zijn dan? Geen zin in storm. Ben onderweg naar pown. :+
Of na 3 uur, is ook goed want dan zal ik wel weer thuis zijn. :')

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:04

Ja wordt avond. Morgen voor mij betere kansen trouwens, dan kan ik Duitsland in. Voor het mooie zou ik nu richting Frankrijk moeten rijden, maar dat doe ik niet :P

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:23

Ben benieuwd of het over zee gaat of toch ook een beetje over land. Heb vorig jaar wel een bui over zee vlak langs de kust zien gaan. Was ook een mooi gezicht. Wie weet vanavond weer....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:41

Ik heb vakantie kom maar op met al dat onweer in Friesland. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:49

Denk dat het meeste toch over noord-Holland trekt. Helaas.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:55

Yeah!! Eindelijk ben ik eens de sjaak! *\o/*

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:04

Ook in Den helder? :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:08

Ik zou willen dat ik naar Frankrijk kon rijden (niet nu maar in het algemeen) maar dat is zo'n gedoe met de boot! :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:18

Dan neem je zo'n auto die ook op het water kan 'rijden' of nouja varen.. Wat is het? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:19

Een kikker auto :D , hoe noem je ze nou net als kikkers op land en op zee

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:41

Hahahah leuk plan. Nee, ik werk aan mijn boek en ga zo weer lekker naar het strand. :) Denk rond de 25 graden hier op Menorca. De lucht is eindeloos blauw dus een storm zit er niet in nu.

En voor Engeland... ik moet al 4/5 uur rijden voor ik in Dover ben. 'Dagje' chasen in Frankrijk zit er dan niet echt in... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:52

puppy1128 schreef:

Ga maar Klaar staan, denk dat je een boel zooi krijgt :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:50

Hier in Limburg/Brabant ook? Want wij willen vanavond buiten gaan zitten :')

Shelber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:52

Vinden jullie onweer niet ook echt onwijs eng? Ik word er helemaal naar van altijd - om maar over mijn paard te zwijgen haha!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:54

Shelber schreef:
Vinden jullie onweer niet ook echt onwijs eng? Ik word er helemaal naar van altijd - om maar over mijn paard te zwijgen haha!

Zolang ik binnen zit vind ik het heel leuk. Kun je de mensen buiten uitlachen :')
Toen ik klein was, was ik wel altijd heel erg bang voor onweer. Maar nu vind ik het zelfs fascinerend. Ik denk ook omdat ik nu weet hoe onweer in elkaar zit. Dat heeft denk ik wel een stuk geholpen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:06

Joolien schreef:
puppy1128 schreef:

Ga maar Klaar staan, denk dat je een boel zooi krijgt :P

Ik zit al klaar.. In mijn super coowle paarse badjas. :+

Het is nog mooi weer. :')

Ik vind onweer ook dood en dood eng. Of nouja, als ik buiten ben. Ik ging laatst op de dijk proberen onweer vast te leggen.. Maar het was 'in' de wolken.. Dus schoot niet op. Maar kwam uiteindelijk enorm dichtbij dus ben daarna maar weer veilig naar huis gevlucht. Een halve straat verderop. :+
Begon ook keihard te regenen en daar wilde ik niet zo graag lang in blijven staan. _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:08

Volgens mij komt er hier in Velp niets :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:12

Shelber schreef:

Jawel, maar zo lang ik weet waar het is, en hoe het werkt, vind ik het minder eng. Ik ben wel altijd heel voorzichtig hoor. Ik ben als ik ga chasen, altijd aan het tellen. Als het maar iets teveel in de buurt komt, ga ik in de auto zitten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:16

Joolien schreef:
Shelber schreef:

Jawel, maar zo lang ik weet waar het is, en hoe het werkt, vind ik het minder eng. Ik ben wel altijd heel voorzichtig hoor. Ik ben als ik ga chasen, altijd aan het tellen. Als het maar iets teveel in de buurt komt, ga ik in de auto zitten.

Ja tellen doe ik echt altijd. Anders raak ik in paniek :')
Echt een dingetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:17

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:18

Ik ben absoluut bang voor onweer :j
Hoe meer ik er over weet, hoe banger ik ervan ben geworden.
Mijn ouders hebben juist altijd geprobeerd om ons minder angstig te maken, wat bij mij dus resulteerde in 'ach, er gebeurt toch niks'. Nu ik wel eens mee ben geweest op chase, ben ik veel voorzichtiger geworden. Zodra ik gerommel hoor zoek ik een veilige plek op en zal ik niet meer iets hebben van 'er gebeurt toch niks als ik door blijf fietsen binnen de bebouwde kom. Ik heb geleerd dat (positieve) bliksem een heel eind verderop kan inslaan. Ook de stekkers gaan er bij mij uit wanneer een hevige bui over komt. Niet per se voor de positieve bliksem, maar wanneer de bliksem in het huizenblok inslaat is wel alle apparatuur kapot (inclusief kans op brand daardoor, en laat dat nou net mijn allergrootste angst zijn).

Als ik op een (zo goed als) veilige plek (auto, in huis, etc.) ben, ben ik totaal niet bang. Dan geniet ik van de prachtige verschijnselen van de natuur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:24

Animal schreef:
Mijn ouders hebben juist altijd geprobeerd om ons minder angstig te maken, wat bij mij dus resulteerde in 'ach, er gebeurt toch niks'. Nu ik wel eens mee ben geweest op chase, ben ik veel voorzichtiger geworden. Zodra ik gerommel hoor zoek ik een veilige plek op en zal ik niet meer iets hebben van 'er gebeurt toch niks als ik door blijf fietsen binnen de bebouwde kom. Ik heb geleerd dat (positieve) bliksem een heel eind verderop kan inslaan. Ook de stekkers gaan er bij mij uit wanneer een hevige bui over komt. Niet per se voor de positieve bliksem, maar wanneer de bliksem in het huizenblok inslaat is wel alle apparatuur kapot (inclusief kans op brand daardoor, en laat dat nou net mijn allergrootste angst zijn).

Als ik op een (zo goed als) veilige plek (auto, in huis, etc.) ben, ben ik totaal niet bang. Dan geniet ik van de prachtige verschijnselen van de natuur :)

Vorig jaar in het midden van het veld vond ik het ook kantje boord hoor. Toen kneep ik m, maar ja, die shelf was zo gaaf! :D

Foto: Gijs de Reijke
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:32

Morganlefay schreef:
[naam] schreef:
Een kikker auto :D , hoe noem je ze nou net als kikkers op land en op zee

Amfibievoertuig
https://www.youtube.com/watch?v=1YtS6TNSeks

Dat was het :D , later als ik groot ben dan wil ik ook 1! (Handig hoef ik niet voor de brug te wachten :') )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:21

Dat vind ik het engst aan onweer en noodweer. Als het zo'n machtig gezicht is dat je vergeet dat het link kan wezen. Die foto en filmpje ook, als je zoiets ziet zou je toch bijna vergeten dat je voorzichtig moet zijn?

Verder niet echt bang voor onweer. Wel respect. No way dat ik met een klapstoeltje en een zak popcorn bovenop de fietsbrug naar noodweer ga kijken. Wel lekker binnen of in een auto en bij voorkeur op een beetje veilige afstand. En dan nog, als het dichtbij komt toch maar de stekkers er uit trekken en even wachten met douchen.

Eigenlijk maar één keer écht goed benauwd geweest tijdens een bui. We zaten toen in een huisje midden in het platteland en dat onweer kwam er dwars overheen, en weer, en nog een keer. Bliksem aan alle kanten en elke keer dat je dacht dat het wegtrok kwam het wéér terug. Zo'n kat dan ook die dan midden op de trap ook nog eens begint te mauwen dat de wereld vergaat is dan ook niet echt bevorderlijk voor de nachtrust. Mams, broerlief en ik hebben toen de hele nacht midden in de woonkamer zitten bibberen (paps was te druk met zijn eigen 'onweer' en sliep zo door het hele weer heen, hij wel >;) ).

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:46

Joolien schreef:
Animal schreef:

Vorig jaar in het midden van het veld vond ik het ook kantje boord hoor. Toen kneep ik m, maar ja, die shelf was zo gaaf! :D
[ Video ]

Foto: Gijs de Reijke
[ Afbeelding ]

Dat is gewoon ook de perfecte Shelf :')

Pluizebolpum schreef:
Dat vind ik het engst aan onweer en noodweer. Als het zo'n machtig gezicht is dat je vergeet dat het link kan wezen. Die foto en filmpje ook, als je zoiets ziet zou je toch bijna vergeten dat je voorzichtig moet zijn?

Verder niet echt bang voor onweer. Wel respect. No way dat ik met een klapstoeltje en een zak popcorn bovenop de fietsbrug naar noodweer ga kijken. Wel lekker binnen of in een auto en bij voorkeur op een beetje veilige afstand. En dan nog, als het dichtbij komt toch maar de stekkers er uit trekken en even wachten met douchen.

Eigenlijk maar één keer écht goed benauwd geweest tijdens een bui. We zaten toen in een huisje midden in het platteland en dat onweer kwam er dwars overheen, en weer, en nog een keer. Bliksem aan alle kanten en elke keer dat je dacht dat het wegtrok kwam het wéér terug. Zo'n kat dan ook die dan midden op de trap ook nog eens begint te mauwen dat de wereld vergaat is dan ook niet echt bevorderlijk voor de nachtrust. Mams, broerlief en ik hebben toen de hele nacht midden in de woonkamer zitten bibberen (paps was te druk met zijn eigen 'onweer' en sliep zo door het hele weer heen, hij wel >;) ).

Zijn eigen onweer _O-
Hoe verzin je her :')
Dan kan mam ook goed onweren :')