Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:16

Anoniem schreef:
Wauw Janine1990...
Dat je zo rustig bent gebleven!

Net iemand die mailt, wat de afmetingen zijn van een product. En het staat letterlijk in de titel van de advertentie én in de tekst van de advertentie.
Heerlijk. :')

Heb ik nu ook al twee keer gehad _/-\o_

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:50

Janine1990 schreef:
Echt wat bestaan er raaare mensen! Eerst met heel veel spoed, haast en urgentie het hele bedrijf op stelten willen zetten. Vervolgens bijna twee weken wachten met het ophalen van je spullen. En dan ook nog zulk gedrag vertonen... Zo gek hebben wij het nog niet vaak gehad...

Herken dit verhaal maar al te goed.
Om die reden laat ik mensen zoveel mogelijk vooraf betalen, dan maakt het mij niks uit als ze het pas 10 weken later ophalen.

[***] schreef:
Nou, ik ben niet zo blij... Ik had miniatuur parfum flesjes verkocht dacht ik. Heen en weer gemaild, diegene het geld overgemaakt, ik had pakketje klaarmaken zodat het morgen op de post kan, krijg ik net een mailtje dat diegene het geld terug wil want ze dacht dat de miniatuurtjes nog vol waren, maar ze zijn leeg. Ja, goh, dat staat duidelijk in de advertentie, en je kan het zien op alle foto's. Ik baal hier echt van -O- Aan de ene kant denk ik, pech, had je de advertentie maar beter moeten lezen, verkocht is verkocht, maarja..

Gewoon verzenden, had ze maar beter moeten lezen.

Flowerbomb schreef:
HTM schreef:
Kende de post het adres niet, of had je een foutief adres?
Anders geld terug halen bij PostNL.
en nooit met Postnl naar België verzenden.
Duurt lang en altijd gezeik.

Ik zou de naam van de koper verkeerd geschreven hebben. Volgens het postkantoor zou ik ook kippetje als naam op kunnen geven zolang het adres maar klopt. Tweede keer heb ik de jas naar exact hetzelfde adres gestuurd en nu kwam hij wel aan...

Zou dan toch heeeel hard gaan zeuren/klagen bij PostNL dat je je verzendkosten terug wil.
Oplichters.

Anoniem schreef:
Net iemand die mailt, wat de afmetingen zijn van een product. En het staat letterlijk in de titel van de advertentie én in de tekst van de advertentie.
Heerlijk. :')

Misschien hopen ze dat ze toch anders zijn dan je geplaatst hebt :D

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:12

Wat betreft die flesjes.. joh stort dat geld terug.. Gaat toch nergens over om 't dan alsnog te verzenden. Die flesjes krijg je toch wel een keer weg.

In Nederland wordt niet naar de naam gekeken, in het buitenland wel. In Nederland kijken ze naar de postcode en huisnummer. Tenzij je het op naam hebt verzenden (aangetekend e.d.)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:20

Tsja weer een lesje zullen we maar zeggen. Tis niet het eind van de wereld maar jammer vind ik het wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:22

Sammie schreef:
Wat betreft die flesjes.. joh stort dat geld terug.. Gaat toch nergens over om 't dan alsnog te verzenden. Die flesjes krijg je toch wel een keer weg.

In Nederland wordt niet naar de naam gekeken, in het buitenland wel. In Nederland kijken ze naar de postcode en huisnummer. Tenzij je het op naam hebt verzenden (aangetekend e.d.)

Helaas heb ik het toch wel een keer aan de hand gehad -O- (naar een bokster nog wel :+ ) Duurde nog een behoorlijke tijd voordat ik het pakketje weer terug had... Ook met persoon woont niet op dat adres. Nogmaals naar precies hetzelfde adres verzonden en toen kwam ie wel aan :P
(misschien maar handig dat wij geen naambordje bij de deur hebben hangen.... :') )

Ik zou het bedrag van de flesjes ook maar terug storten. Blij zou ik er ook niet mee zijn.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:35

Ik vind het het risico van de koper. Had ze de advertentie maar moeten lezen voordat ze tot koop overging.
Zou het dus ook gewoon versturen. :) Maar is maar net waar jij je prettig bij voelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:47

Zojuist weer post gestuurd naar t andere kant van t land. Stel wij zitten in Geleen, krijgen we post van Amsterdam hier binnen :+ Compleet andere naam en woonplaats op de envelop. En als dit nou de eerste keer was :( Nee helaas.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:48

Sammie schreef:

Ik werk op de post in Belgie. Maar hier wordt niet naar namen gekeken hoor. Enkel bij aangetekende brieven en bij adreswijzigingen(zodat niet de post van een nieuwe bewoner naar een ander adres gaat). Als er Peeters op de enveloppe staat en jansens op de deur wordt het gewoon ingestoken hoor

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:17

Nee is Duitsland volgens mij.. Omdat daar meerdere mensen zelfstandig op hetzelfde adres kunnen wonen. En Italië.. zo is mij ooit verteld, hoor.

Het buitenland is groot :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:58

ah zo, ik dacht dat je het volledige buitenland bedoelde :p

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:11

Sammie schreef:
Nee is Duitsland volgens mij.. Omdat daar meerdere mensen zelfstandig op hetzelfde adres kunnen wonen. En Italië.. zo is mij ooit verteld, hoor.

Het buitenland is groot :D

Toen wij hier nog geen namen op de brievenbus hadden staan is het een aantal keer voorgekomen dat een 'nieuwe' postbode aanbelde om te vragen of de betreffende post voor ons was en hij heeft toen direkt gevraagd of we namen op de brievenbus wilden plakken want zonder naam op de brievenbus mochten zij de post er niet in doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:15

En waar is hier? :D

Ik heb in mijn oude huis regelmatig post gekregen voor mensen die al twee/drie maal voor mij er inzaten. :)) Zelfs een keer een kerstkaartje. Al dik vijf jaar verhuisd.. laten we weer een keer afspreken (ja gezellig! :D ). Staat hier iig geen naambordje op. Gewoon huishouden, dus geen gemixt huis oid.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:13

Vandaag weer 2 pakketjes op de bus gedaan, hoop dat deze wel op tijd aankomen. Mijn tuig, die vorige week woensdag op de post is gegaan, is nog niet aangekomen door alle stakingen :oo

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:23

Hier ook weer wat meegemaakt.

Kreeg een mail van een koper die een bod uitbracht voor kleding (ze had al eerder gemaild en niets meer laten horen zag ik later)
Dus ik mail dat ik akkoord ga met haar bod en gevraagd of ze haar adres even doormailt dan mail ik mijn gegevens voor het overmaken.

Mailt ze:
Graag zou ik uw volledige gegevens hebben incl. Adres. Vind het toch wat zo'n bedrag over te maken, en in uw buurt kom ik niet binnen een paar weken, heb er wel familie wonen maar kom daar niet heel vaak, en dhl verzekering is goed?

Dus ik mail netjes mijn adres en rekeningnummer en beantwoord haar vraag.
Daarna hoor ik niets meer.
Maarja... ik heb wel mijn adres en rekeningnummer doorgestuurd en zij niet wanneer ik het vroeg.
Dat maakt me boos!!!

Heb dit vandaag terug gestuurd:
Weet niet of je nog van plan was te reageren maar als dat niet zo is, ben je zeer onbeschoft!!! Het maakt me normaal niet uit als een koper niets meer laat weten. Echter vraag je al mijn gegevens op (!), zelf vraag ik om je verzendadres maar die mail je niet.
Ik weet niet of je al lang op Marktplaats zit maar zo handel je niet.
Mag hopen dat je mijn gegevens netjes verwijderd.

Zou iemand kwaad kunnen doen met adres / rekeningnummer. Zouden jullie melding maken bij Marktplaats?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:27

nee, daar kun je niks mee. Ze kunnen er in principe niks mee. Ik merk wel dat heel veel mensen eerst adresgegevens vragen, alvorens de rekening gegevens te geven.

Ik zou er niet wakker van liggen hoor, ze kunnen er niet zo veel mee.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:28

LinZZZZ schreef:

Kreeg een mail van een koper die een bod uitbracht voor kleding (ze had al eerder gemaild en niets meer laten horen zag ik later)
Dus ik mail dat ik akkoord ga met haar bod en gevraagd of ze haar adres even doormailt dan mail ik mijn gegevens voor het overmaken.

Mailt ze:
Graag zou ik uw volledige gegevens hebben incl. Adres. Vind het toch wat zo'n bedrag over te maken, en in uw buurt kom ik niet binnen een paar weken, heb er wel familie wonen maar kom daar niet heel vaak, en dhl verzekering is goed?

Maarja... ik heb wel mijn adres en rekeningnummer doorgestuurd en zij niet wanneer ik het vroeg.
Dat maakt me boos!!!

Weet niet of je nog van plan was te reageren maar als dat niet zo is, ben je zeer onbeschoft!!! Het maakt me normaal niet uit als een koper niets meer laat weten. Echter vraag je al mijn gegevens op (!), zelf vraag ik om je verzendadres maar die mail je niet.

Zou iemand kwaad kunnen doen met adres / rekeningnummer. Zouden jullie melding maken bij Marktplaats?

Hier ook zoiets, dan alleen mijn rekeningnummer. Maar ook nooit weer wat van weer gehoord. Was vorige week, dus denk dat ik nog een mailtje na stuur.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:41

LiiNd_Y schreef:
LinZZZZ schreef:

Mailt ze:

Dat maakt me boos!!!

Hier ook zoiets, dan alleen mijn rekeningnummer. Maar ook nooit weer wat van weer gehoord. Was vorige week, dus denk dat ik nog een mailtje na stuur.

Zou ik zeker doen, alleen al om aan te geven dat het gewoon onbeschoft is.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:41

bridgetF schreef:
nee, daar kun je niks mee. Ze kunnen er in principe niks mee. Ik merk wel dat heel veel mensen eerst adresgegevens vragen, alvorens de rekening gegevens te geven.

Ik zou er niet wakker van liggen hoor, ze kunnen er niet zo veel mee.

Ok gelukkig B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:21

Ik had ook zo iets net. Mailtje van iemand die iets wou kopen, ik heb gezegd wat ik ervoor wou hebben en diegene ging akkoord. Dus ik geef mijn rekeningnummer en naam door, krijg ik een mailtje terug dat ze het zo over zou maken en dat ze hem graag morgen in huis zou willen heb. Ik reageer daarop dat dat helaas niet gaat, want toen zei dat mailtje stuurde was het iets over 4, en om 5 uur word de post opgehaald, overschrijven duurt wel wat langer dan een halfuur aangezien ze niet dezelfde bank heeft. Krijg ik een mailtje: dan zie ik er toch vanaf. Ja, hallo!? -O- Je kan toch zelf ook wel bedenken dat het overschrijven langer duurt dan 1 uur? Reageer dan gewoon niet, ik geef niet voor niks mijn rekeningnummer ect. door.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:22

Wat heb je eigenlijk met de flesjes gadaan? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:28

Ariannee schreef:
Wat heb je eigenlijk met de flesjes gadaan? :o

Mooi opgestuurd :Y) Ik zag dat ze ook te weinig over had gemaakt, dus als ze geen afspraken na kan komen en niet fatsoenlijk een advertentie kan lezen heb ik helemaal geen zin om daar nog meer energie in te gaan steken en kan zeg :wave: zeggen tegen haar geld. Immers heb ik niks fout gedaan, ik heb gewoon opgestuurd waarvoor ze betaald heeft en wat duidelijk in de advertentie stond. Als ze gewoon het goede bedrag over had gemaakt en gewoon netjes en op tijd had laten weten dat ze er toch vanaf ziet was het anders geweest, maar haar toon stond me absoluut niet aan, dus dan is het pech.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:36

ik had het ook gewoon opgestuurd hoor. Whatt ook nog eens te weinig geld? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:42

Ariannee schreef:
ik had het ook gewoon opgestuurd hoor. Whatt ook nog eens te weinig geld? :oo

Ik had duidelijk gezegd hoeveel ik er voor wou inc. verzenden, maar toch heeft diegene eigenwijs minder geld overgemaakt ja. Tsja, of diegene heeft gewoon een extreem leesprobleem en heeft een ander bedrag gelezen dan dat ik stuurde.. Maar goed, ik heb haar ook een mailtje gestuurd waarin ik heb gezegd wat ik moest zeggen, en tot heden niks meer terug gehad gelukkig, dus ik ga ervan uit dat ik ook niks meer ervan hoor. Zit ik ook niet op te wachten :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:12

Heb nu een Anky rijbroek te koop. Gisteren op mp gezet. Vrijwel meteen reactie met vraag. Dus ik antwoord. Reageert ze meteen terug dat ze het risico niet neemt ivm maat. Echt super!

Maar ook een bod van 20 euro. Vp is 30 en de broek is zo goed als nieuw. Maar een paar keer gebruikt.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:48

Ik kreeg gister ook een bod van 20 euro op een Kentucky rijbroek die 1 of 2 keer gedragen is.. Stuurde netjes terug dat ik dat te weinig vind omdat t hele dure broeken zijn van goede kwaliteit. Krijg ik terug: weet ik, heb er nu ook 1 aan en heb m al bijna 20 jaar. :+

Dusss.. Dan weet je toch dat die broeken meer waard zijn en dat ik er meer voor wil hebben? Vraagprijs stond er ook bij, maar goed. 8)7
Heb haar nog een tegenbod gedaan maar dat vond ze nog te duur. Heb haar dus maar succes gewenst met het vinden van een (zga) nieuwe broek voor 20 euro.. :')