Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:00

Winged schreef:
Cowboy55 schreef:
Van Ugchelen naar Ter Apel is f*cking 140+ kilometers ENKELE REIS! Dus die mensen zitten 3 a 4 uur per dag in de bus! Is dit nou echt de best haalbare oplossing? 8)7

Je bedoelt opvangen in de regio of wat?

Afgelopen week (!!!) is er namelijk al in Meppel, Aa en Hunze (Gieten), Deventer, Stadskanaal nachtopvang geweest. Dat is geen 140km weg, maar wél een belasting op de omliggende plaatsen. Faber moet nodig met een duurzame oplossing gaan komen.

Ik weet niet precies wat bedoeld wordt met de term 'Opvang in de Regio' maar dit dan wel een hele grote regio!

Dit is (in mijn beleving) zinloos slepen met mensen. 100 mensen dus 2 bussen vol, 2x per dag 140+ kilometer rijden. Ongeveer 2.100 kilometer per week in een bus zitten. Van Ter Apel naar Milaan en weer terug. Waanzin.

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:19

De kwaliteit van het vers van de Aldi. Net appels gehaald en er zitten gewoon weer slechte tussen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:40

Mo_86 schreef:
Ja dat gaan we nu maar doen, hopelijk werkt dat.

En ze laat soms hele plassen lopen, soms enkele druppels en ook zijn er hele periodes dat het goed gaat. We zitten nu in de fase dat ze enkele keren hele plassen laat lopen.

Is het al een oudere hond of nog een jonkie? Wat zegt de DA ervan?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:58

Dat mijn was niet droogt met dit weer. Sowieso al minder goed in de herfst maar met zo'n regenachtige dag nog erger. En ik heb niet meer plaats op het wasrek maar de wasmand zit vol!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:00

xPabloBokt schreef:
Mo_86 schreef:

En ze laat soms hele plassen lopen, soms enkele druppels en ook zijn er hele periodes dat het goed gaat. We zitten nu in de fase dat ze enkele keren hele plassen laat lopen.

Je hebt tegenwoordig ook fleece achtige dekens die niet doorlekken, misschien is dat een idee? Zie die regelmatig voorbij komen in advertenties. Dan wordt het kussen ook niet vies.

Dank voor de tip! Ik zal daar eens naar gaan zoeken!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:03

Shenavallie schreef:
Mo_86 schreef:

Is het al een oudere hond of nog een jonkie? Wat zegt de DA ervan?

Heel oude hond, is echt een ouderdomskwaal. De dierenarts geeft aan dat als het erger wordt we medicatie kunnen proberen. Maar zo lang het niet elke dag en elk slaapmoment gebeurt en de hond er zelf geen last van lijkt te hebben willen we dat nog even uitstellen. Binnenkort moet ze weer voor de prikjes naar de dierenarts en gaan we hier nog een keer over overleggen. Als de hond er geen last van heeft maar alleen wij in de zin van extra schoonmaken vind ik niet dat we haar aan de pillen moeten doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:03

Ik krijg de luchtvochtigheid in huis maar niet omlaag

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:19

fjordjes schreef:
Dat mijn was niet droogt met dit weer. Sowieso al minder goed in de herfst maar met zo'n regenachtige dag nog erger. En ik heb niet meer plaats op het wasrek maar de wasmand zit vol!

Ventilator laten draaien of een luchtontvochtiger kopen en die erbij zetten :j

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:21

fjordjes schreef:

Het is vreselijk vochtig idd. Ventilatortje voor het raam op de was gericht helpt nog wel eens.\

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:35

Telpeva schreef:
Is de mus nog weggevlogen?
Ik heb nu spontaan zo'n episch Pirates of the Caribbean deuntje in mijn hoofd met beelden erbij van een ontsnappende mus.

Ik ben net thuis en ben direct naar de zolder gelopen en heb hem niet meer gezien.

Ik zal straks nog een keer kijken.
Hij verstopt zich soms ook erg goed.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:02

Ik ben een emotioneel wrak vandaag. Kan om alles wel janken.

En vanochtend op het werk te horen gekregen dat er niet heel veel meer mogelijkheden zijn voor me om uit te breiden in uren (ik heb een werk ervaringsplek nu 4 maand, na jaren thuis gezeten te hebben, waar ik dus uren zou opbouwen), blijf er voorlopig nog wel maar ga van 3 naar 2 dagen en dat kwam toch even onverwacht. Had gehoopt nog een paar maand hier uren te kunnen opbouwen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:12

Aan een FB groep die je reactie verwijderd omdat het niet in hun straatje past blijkbaar... tot zover alle meningen en invalshoeken welkom :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:51

Winkelmedewerkers die eerst aan hun vingers likken, voordat ze geld uit de la pakken of een papieren zakje pakken. Ik weet gewoon echt niet hoe ik dat geld of dat zakje moet vastpakken om maar niet aan de kwijl van een ander te hoeven zitten. :x

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:52

Shenavallie schreef:
Winkelmedewerkers die eerst aan hun vingers likken, voordat ze geld uit de la pakken of een papieren zakje pakken. Ik weet gewoon echt niet hoe ik dat geld of dat zakje moet vastpakken om maar niet aan de kwijl van een ander te hoeven zitten. :x

Geld is viezer dan een wc.
Veel viezer dan dat het al is wordt het ook niet :7

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:04

denisesilver schreef:
De kwaliteit van het vers van de Aldi. Net appels gehaald en er zitten gewoon weer slechte tussen.

Die ervaring heb ik hier bij elke supermarkt inmiddels. Vooral bij de verspakketten, ik heb zelf nu maar altijd voldoende ui, knoflook en paprika op voorraad, voor het geval er weer een compleet verrot exemplaar tussen zit.

Mijn ergernis: iets verkocht via mp, ging al wat moeizaam met de communicatie, maar uiteindelijk oké. Item is betaald en wordt opgehaald. Zou eerst begin van de middag, maar er werd gevraagd of het ook om 17 uur mocht. Nou prima, dan ben ik er nog, maar liever niet later ivm mijn eigen afspraken. Wat denk je? Drie kwartier te laat met het excuus dat er wat vertraging was en de telefoon leeg. Ik baal, moest mijn eigen agenda omgooien en vind het gewoon loei irritant gedrag. Voortaan gooi ik het wel op de stoep en dan zien ze maar of en wanneer ze het ophalen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:05

Bever: "Laat je kleding herstellen in plaats van nieuwe te kopen, dat is duurzaam!" Also Bever: "Ja die rits moet vervangen worden, maar dat wordt wel 140 euro..."

Plaatselijke kledingreparateur: "Dat is dan 17,50 - kom over een half uurtje maar terug, dan is ie wel klaar."

:roll:

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:08

Herkenbaar. Bedenk me net dat ik me ook aan PostNL erger. Brievenbuspakket verstuurd naar een collega die vandaag geopereerd werd. Is uiteraard niet bezorgd _-:( Hopelijk dan morgen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:13

purny schreef:
nevica schreef:
Ik snap niet hoe mensen elke dag naar hun zure zweet kunnen ruiken. Waar is je neus?

Soms kunnen mensen er ook niks aan doen he, niet alles is dat ze het voor jouw gevoel expres doen.

Oké purny. Ik zal even een heel betoog houden van dit euvel zodat ik hopelijk gewoon mag klagen in het ergernissen topic.

_chou schreef:
Funfact: je ruikt je eigen zweet meestal niet, omdat het een geur is waar je aan gewend bent (net zoals een huis van iemand anders vaak een bepaalde geur heeft die je zelf niet doorhebt omdat je het gewend bent).

Dus die mensen hebben het dus niet door.

Het is al 4x aangegeven in een jaar door 2 verschillende partijen. Persoon word ook gepest hierdoor en niemand wilt in de buurt komen. Ik snap dat mensen het soms zelf niet ruiken maar deze persoon heeft er zeker wel kennis van. Het is alleen nogal een lastig figuur in alle opzichten, dus het zal nog wel een keer of 15 gemeld moeten worden. Gelukkig is het niet élke dag, maar helaas wel grootste deel van de tijd.

Overigens blijf ik lekker door klagen. Ik vind het namelijk niet prettig om als persoon langs loopt een zure zweetlucht te ruiken. Maakt mijn neus niet heel veel uit of iemand er wat aan kan doen of niet.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:20

Ik heb de zak met chocoladepepernoten naast de vriezer laten vallen en nu kan ik er onmogelijk bij ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:34

Moska schreef:
Mijn ergernis: iets verkocht via mp, ging al wat moeizaam met de communicatie, maar uiteindelijk oké. Item is betaald en wordt opgehaald. Zou eerst begin van de middag, maar er werd gevraagd of het ook om 17 uur mocht. Nou prima, dan ben ik er nog, maar liever niet later ivm mijn eigen afspraken. Wat denk je? Drie kwartier te laat met het excuus dat er wat vertraging was en de telefoon leeg. Ik baal, moest mijn eigen agenda omgooien en vind het gewoon loei irritant gedrag. Voortaan gooi ik het wel op de stoep en dan zien ze maar of en wanneer ze het ophalen.

O als het betaald is of wanneer je iets weggeeft zou ik het gewoon aan de deur hangen als je weg moet. Succes ermee :wave:
Ben er ook wel klaar mee met voor niks wachten namelijk.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:36

Aan mijn haar.
Ik ga kaal denk ik.

Het is niet steil, ook geen krullen, niet genoeg slag voor waves.
Ik word GEK.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:49

fotolijstje schreef:
Aan mijn haar.
Ik ga kaal denk ik.

Het is niet steil, ook geen krullen, niet genoeg slag voor waves.
Ik word GEK.

Doe het *\o/*!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:53

deksel schreef:
Ik heb de zak met chocoladepepernoten naast de vriezer laten vallen en nu kan ik er onmogelijk bij ;(

Ik erger me er aan dat mensen kruidnoten, pepernoten noemen :P

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:56

deksel schreef:

Kledinghanger?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:25

daantjuhhh schreef:
Shenavallie schreef:

Geld is viezer dan een wc.
Veel viezer dan dat het al is wordt het ook niet :7

Klopt, maar ik vind het gewoon vies als mensen dan ook nog eerst aan hun vingers lurken. Dacht altijd dat alleen oudere mensen zoiets deden, maar het is van alle leeftijden...