Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 09:59

Nee dit zijn inderdaad geen roofvogel poten... zo zie je maar hoe lastig het is met alleen de vleugels :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:02

Ja ik denk ook een fazant.
Door het bericht van Axel en natuurlijk nu de pootjes ben ik op gaan letten of ik de Fazant nog hoor, maar heb haar de hele dag nog niet op horen vliegen.
Terwijl ik haar anders elk half uur wel hoor.

Ja idd alleen maar vleugels, zonder pootjes maar ook zonder lijf is idd heel moeilijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 10:03

Soort lugubere puzzel :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:06

Met die poten denk ik ook eerder aan een vrouwtjes fazant. Maarja er zijn nogal wat vogels met van die gestreepte vleugels....dan moet je echt wel een kenner zijn om dat verschil te zien := Hopelijk had ze geen kuikens die nu moederloos rondlopen....

Hier was er een vogeltje formaat merel tegen het raam gevlogen gisteren.... zat een minuut of 10 te gaspen en is toen toch gaan hemelen -O- Super zonde.... heb 'm in de wei gelegd en een uur later even gekeken en toen was 'ie al geplukt en had iets een klein beginnend gaatje in de buik gemaakt. Nog 2 uur later hele vogeltje weg. Ben benieuwd waar die door opgegeten is.

Maar we hebben hier ook wel eens zulke afgekloven vogels gevonden, konijnen, hazen.... ze worden best goed schoongemaakt. Ook kwam 1 van de katten een keer thuis en was druk bezig een onthoofd konijn door het kattenluikje heen te trekken :=

Wie of wat eet een kop op zodanig dat alleen de romp in keurige ongeschonden staat over blijft....?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:21

Marters toch?

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:20

Ik vraag me af waar ik terecht kan om iemand aan te geven die op zijn vaste baan een arbeidsongeval heeft gehad en daardoor thuis is, maar wel in zo die donkere kleur een vrij stevige job gaat doen om nog bij te verdienen.
Dit betreft België trouwens.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:40

carineken schreef:
Ik vraag me af waar ik terecht kan om iemand aan te geven die op zijn vaste baan een arbeidsongeval heeft gehad en daardoor thuis is, maar wel in zo die donkere kleur een vrij stevige job gaat doen om nog bij te verdienen.

anoniem bericht naar de werkgever?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:19

carineken schreef:

Vergelijkbare instantie met het UWV? In NL kun je daar melding maken van uitkeringsfraude.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:25

Waarom moet ik altijd zo hoesten als ik m'n oren schoonmaak met een wattenstaafje? :')

(Ja ik weet wattenstaafjes zijn niet heel gezond, maar ik heb van mezelf weinig oorsmeer) :9

Edit: ik ga zeker niet te diep

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:44

Op bokt was er iemand die een topic had over een tweetal carousel paarden (kermispaardjes) die hij of zij restaureerde.

Ik zou héél graag dat topic terug willen vinden,
Maar mijn eerste zoekpogingen zijn mislukt.

Help!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:07

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:45

Ik ga morgen meedoen aan Mud Masters. Nou heb ik een nieuw sporthorloge en hoewel hij waterdicht is vindt hij modder mogelijk niet zo leuk. Ik zou m wel graag om doen (want statistieken :')) hoe ga ik hem droog houden? Ik dacht zelf aan vershoudfolie er omheen wikkelen maar misschien is er nog een optie die ik over het hoofd zie?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:48

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:11

Super dank, die twee bedoelde ik inderdaad.

Met carousel paard en kermispaard als zoekwoorden lukte het niet :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:12

Snippergroen schreef:
Ik ga morgen meedoen aan Mud Masters. Nou heb ik een nieuw sporthorloge en hoewel hij waterdicht is vindt hij modder mogelijk niet zo leuk. Ik zou m wel graag om doen (want statistieken :')) hoe ga ik hem droog houden? Ik dacht zelf aan vershoudfolie er omheen wikkelen maar misschien is er nog een optie die ik over het hoofd zie?

Ik ging er voor het gemak even van uit dat je een Garmin hebt, toen ik googlede op ‘kan Garmin tegen modder’ was de eerste hit van een website voor mudruns, volgens hen kan het maar zou je ter bescherming een polsband of buff over je horloge kunnen doen.

Ik herken de struggle, want statjes *D ik doe alleen geen mudruns

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:07

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:21

Kwal schreef:
Snippergroen schreef:

Ik ging er voor het gemak even van uit dat je een Garmin hebt, toen ik googlede op ‘kan Garmin tegen modder’ was de eerste hit van een website voor mudruns, volgens hen kan het maar zou je ter bescherming een polsband of buff over je horloge kunnen doen.

Ik herken de struggle, want statjes *D ik doe alleen geen mudruns

Een Garmin ja! Dank je voor het meezoeken/denken :D Vriendin die meegaat dacht nog aan een oude sok bijvoorbeeld.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:23

Ik weet niet welke Garmin je hebt, maar de Fenix bijvoorbeeld kan echt wel een stootje hebben. Als je er geen modder etc in wil zou ik inderdaad gewoon een oude sok doen waar je de teen van af knipt! Of zo’n plastic beschermkap voor als je je pols in het gips hebt :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:58

Kan iemand een goede koptelefoon aanraden, over-ear, tot 50 euro ongeveer? :) met een mooie klank en beetje bas?

Ik had één van het merk Powerlocus, die had wel een fijn geluid maar is na 2 jaar gebruik aan beide kanten kapot geknapt (het plastic stuk)..

JBL heb ik ook geprobeerd maar die zat te strak op mijn hoofd en vond ik zon harde bas hebben dat je de melodie niet goed meer hoorde.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 08:18

Snippergroen schreef:

Inwikkelen met vershoudfolie inderdaad. Of een oude sok. Hij meet dan alleen je hartslag niet goed natuurlijk, of wil je hem alleen voor aantal km?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 08:19

Fearn schreef:
Kan iemand een goede koptelefoon aanraden, over-ear, tot 50 euro ongeveer? :) met een mooie klank en beetje bas?

Ik had één van het merk Powerlocus, die had wel een fijn geluid maar is na 2 jaar gebruik aan beide kanten kapot geknapt (het plastic stuk)..

JBL heb ik ook geprobeerd maar die zat te strak op mijn hoofd en vond ik zon harde bas hebben dat je de melodie niet goed meer hoorde.

Hier een merkloze van de Action, ik vind hem perfect. Edit: wel een merk, Fresh ‘n Rebel.
https://www.action.com/nl-nl/p/3005373/ ... ptelefoon/

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:29

Geen Garmin hier en een veel duurdere over ear. Ik kan je helaas niet helpen!

Ik ga binnenkort op reis en we moeten 3 weken ons haar wassen met beperkt water en emmers. Ik heb dik, lang haar tot op mijn heup. Ik ben bang dat ik het niet goed uitgespoeld krijg.
- hebben jullie technieken?
- kennen jullie iets waarmee je je haar ook goed kan wassen waarbij het niet zo erg is als er wat van blijft zitten? (Shampoo plakt, stinkt, ziet er goorder uit dan vet haar)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:30

Sheran schreef:
Geen Garmin hier en een veel duurdere over ear. Ik kan je helaas niet helpen!

Ik ga binnenkort op reis en we moeten 3 weken ons haar wassen met beperkt water en emmers. Ik heb dik, lang haar tot op mijn heup. Ik ben bang dat ik het niet goed uitgespoeld krijg.
- hebben jullie technieken?
- kennen jullie iets waarmee je je haar ook goed kan wassen waarbij het niet zo erg is als er wat van blijft zitten? (Shampoo plakt, stinkt, ziet er goorder uit dan vet haar)

Droogshampoo

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:39

Dacht ik eerst ook aan, fluft even op maar reinigt niet en zorgt op termijn voor nog viezer haar vanwege de build-up...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:45

Op zich moet je met een emmer water best een heel eind kunnen komen toch denk ik....?

Hoofd in emmer om al het haar goed nat te maken. Shampoo er in. Hoofd in emmer en flink de shampoo uit het haar bewegen zeg maar. Als je dan nog een 2e emmer kan gebruiken met schoon water? Dan gebruik je die om de laatste resten er uit te spoelen. Bij geen 2e emmer mogen / kunnen gebruiken omdat dat te veel water kost, zorgen dat het huidvriendelijke shampoo is waarvan het geen ramp is als je die die 3 weken niet optimaal uitspoelt?

Maar wat is de situatie dan precies, dat je met beperkt water en emmers werkt? Dat denkt wellicht wat makkelijker mee :)