Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:51

Zullen ze een hoop klanten kwijt raken.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:54

Hooguit 15 % en met de vele mensen die overal op wachtlijsten staat zo weer aangevuld .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:55

Omdat sommige veiligheisregio's een complete stal als binnen sport locatie aanmerken, omdat de bak en stallen overdekt zijn. Dat klinkt strenger als de overheid bedoelt, maar je bent wel afhankelijk van die regio en hun oordeel.

En wij weten hoe het gaat op stallen, maar de gemiddelde leek ziet geen verschil in, noem een binnensport, zaalvoetbal en paardrijden. Poetsplaats is kleedkamer met kluisjes en de zaal is binnenbak.

Vorig jaar is er ook enorm veel discussie geweest over het gebruik maken van binnenbakken, het lessen en noem maar op. En sowieso niet mogen lessen, dus dicht moeten. Ze mogen iig nog open blijven nu
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-11-21 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:56

Loretta schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind dat nogal wat, dus geen qr dan mag je niet bij je eigen paard komen? :n

Dat dus. En manege Gasselte is niet de enige

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/867025/m ... -verhuizen

Ook deze stal ken ik, mijn schoonzus heeft er gestaan.

Maar gaan ze met het vragen van een Qr-code aan pensionklanten inderdaad verder dan het overheidsbeleid, vraag ik me nu af. Aangezien het in beide gevallen om sportaccommodaties gaat. Hoe dan ook, verhinderen om naar je eigen paard te gaan vind ik nogal wat. Of wordt het misschien te ingewikkeld als je voor pensionklanten uitzonderingen gaat maken?

Zuur voor die Marjolein. Maar ze heeft zo te lezen al een nieuwe plek.
Bigone, ik lees niets over een rijschool?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:56

Tja, als dat de regels zijn, dan is het niet anders. Ik snap wel dat zo’n pensioneigenaar zegt zich eraan te willen houden. De boetes zijn niet mis. Daar kun je van vinden wat je wilt maar uiteindelijk zijn het toch de regels.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:57

purny schreef:
Nee hoor. Voor haar tien anderen die wel vaccineren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:08

Fitzroy schreef:
Tja, als dat de regels zijn, dan is het niet anders. Ik snap wel dat zo’n pensioneigenaar zegt zich eraan te willen houden. De boetes zijn niet mis. Daar kun je van vinden wat je wilt maar uiteindelijk zijn het toch de regels.

Je staat inderdaad gewoon met de rug tegen de muur. Zo ken ik ook een paardrij instructeur wilde zich niet laten vaccineren. Maar is nu toch maar een prik gaan halen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:24

Ze vragen bij ons nu mondmaskers, ik had liever de qr code. Want ik heb een kleine ingreep gehad aan mijn longen en op stal wordt dat masker zo klam dat ik er niet meer door kan ademen.
Ik laat nu mijn paard door iemand anders opzadelen om een 5 minuten te stappen. Dat mag zonder masker.
Voor de stalhouders vind ik het ook veel gedoe zo.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:09

Als ik kijk waar ik op stal sta is de overdekte rijbaan niet het probleem.
Wel de poetsplaats waar je mogelijk rug aan rug je paard staat te verzorgen en dus dicht op elkaar staat en de zadelkamer waar je elkaar nauwelijks kan passeren. Nou zijn beide goed geventileerd dus ik denk dat het absolute risico klein is. Maar vanuit dit oogpunt snap ik wel dat pensionhouders een QR-code vragen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:39

Waar kun je online je test uitslag vinden? De test deed helemaal geen pijn!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:02

@nature93 https://coronatest.nl/
op die site maar pas nadat je de mail heb gekregen dat de uitslag er is.
Gelukkig deed het geen pijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:33

Askja schreef:
purny schreef:
Nee hoor. Voor haar tien anderen die wel vaccineren.

Nee hoor, wij krijgen met rondleidingen regelmatig de vraag hoe we omgaan met Corona regels, veel mensen vertrokken vorig jaar bij stallen die naar de mening van klanten ' te streng' waren. De regels volgen hebben mensen wel ( met gepaste tegenzin soms :+ ) respect voor, maar als je het iets strenger doet heb je de poppen aan het dansen. Ik weet dat ik per ongeluk had opgehangen dat er minder mensen in de binnenbak mochten dan mocht, nou de manier waarop ik aangesproken werd: gezellig :+

Het is overal hetzelfde: er moet echt iets gedaan worden aan Corona, totdat het mensen zelf treft :+

Dan sta je als pensionstalhouder ruzie te maken met je klanten omdat ze tijdens de lockdown hun hele straat meenemen naar stal :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:37

Oh, herkenbaar ruitje :') of iig het stuk dat de regels niet voor hen zijn. Echt gezellig was het niet voor degene die er werkten om continu te moeten controleren. Hier waren ze ook gewoon voorzichtig qua regels en een commentaar dat er kwam van sommigen :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:47

ruitje schreef:
Nee hoor, wij krijgen met rondleidingen regelmatig de vraag hoe we omgaan met Corona regels, veel mensen vertrokken vorig jaar bij stallen die naar de mening van klanten ' te streng' waren. De regels volgen hebben mensen wel ( met gepaste tegenzin soms :+ ) respect voor, maar als je het iets strenger doet heb je de poppen aan het dansen. Ik weet dat ik per ongeluk had opgehangen dat er minder mensen in de binnenbak mochten dan mocht, nou de manier waarop ik aangesproken werd: gezellig :+

Het is overal hetzelfde: er moet echt iets gedaan worden aan Corona, totdat het mensen zelf treft :+

Dan sta je als pensionstalhouder ruzie te maken met je klanten omdat ze tijdens de lockdown hun hele straat meenemen naar stal :')

Lastig dit. Mensen verhuizen dus al van de ene stal naar de andere omdat de omgang met coronaregels bij de nieuwe stal beter bij hun past. Het voordeel daarin heb je als pensionstal ten opzichte van andere bedrijven dat het niet zoveel verschil maakt. Je hebt toch maar een vast aantal plaatsen die je altijd wel vol krijgt.

Maar dit moet niet te lang duren want dan krijg je straks wappiestallen en schaapskooien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:50

Ik heb volgende week meerdaagse wedstrijd in Limburg. Daar moet je als deelnemer en bezoeker ook je QR laten zien plus nu ook een mondkap op. Waren een hoop mensen (lees;antivaxxers)niet mee eens gezien de discussie die op fb ontstond.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:57

Dat vind ik ook het bizarre, dat je aangesproken word alsof je het zelf bedacht hebt :')

Ik zei dan meestal iets in de trant van: Gesloten worden lijkt mij ook zo wat, dan mag er niemand meer naar zijn/haar paard.

Dat hielp wel :)

Vond de rol waar je in geduwd word wel vreselijk trouwens, vooral met de lockdown/zoveel mensen per m2. Je wil helemaal niet klanten verbieden naar hun paard te komen :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:02

ruitje schreef:
Dat vind ik ook het bizarre, dat je aangesproken word alsof je het zelf bedacht hebt :')

Ik zei dan meestal iets in de trant van: Gesloten worden lijkt mij ook zo wat, dan mag er niemand meer naar zijn/haar paard.

Dat hielp wel :)

Vond de rol waar je in geduwd word wel vreselijk trouwens, vooral met de lockdown/zoveel mensen per m2. Je wil helemaal niet klanten verbieden naar hun paard te komen :o

Als je dat leuk had gevonden om te doen dan was je wel BOA geworden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:38

Ik snap echt niet dat mensen niet gewoon de regels kunnen volgen .. alleen daarom al zou ik nooit een stal kunnen runnen, ik zou t spougzat worden
Alsof je t zelf verzint.. stelletje lampekappen :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:45

Hier juist andersom. Vandaag naar stal voor onderlinge wedstrijd en ik zou een bardienst draaien van 2 uur. Hebben ze besloten geen onderscheid te willen maken en dus geen qr codes te controleren. In plaats daarvan moesten volwassen een mondkapje op en 1,5 m afstand van elkaar houden.
Ik was er niet blij mee, want als ik geweten had dat ik op mijn vrije dag 2 uur een mondkapje op moest had ik het niet gedaan. Ik heb gewoon netjes een qr code en hoef in die situatie volgens de regels helemaal geen mondkapje op. Ik heb hem uiteindelijk meer niet dan wel op gehad en sowieso alleen onder mijn neus. Ik wil echt mijn neus even laten herstellen. Even een mondkapje op in de winkel oké, maar niet lange tijd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:48

Cer schreef:
stelletje lampekappen :n
_O-

Het lijkt me geen leuke tijd voor pensionstalhouders. Zonder corona was het al moeilijk genoeg om iedereen tevreden te houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:54

Vayo schreef:
Hier juist andersom. Vandaag naar stal voor onderlinge wedstrijd en ik zou een bardienst draaien van 2 uur. Hebben ze besloten geen onderscheid te willen maken en dus geen qr codes te controleren. In plaats daarvan moesten volwassen een mondkapje op en 1,5 m afstand van elkaar houden.
Ik was er niet blij mee, want als ik geweten had dat ik op mijn vrije dag 2 uur een mondkapje op moest had ik het niet gedaan. Ik heb gewoon netjes een qr code en hoef in die situatie volgens de regels helemaal geen mondkapje op. Ik heb hem uiteindelijk meer niet dan wel op gehad en sowieso alleen onder mijn neus. Ik wil echt mijn neus even laten herstellen. Even een mondkapje op in de winkel oké, maar niet lange tijd.

Ik vraag me af of dat op die manier mag als ome BOA langs komt.
Het kabinet heeft immers bepaald dat we moeten discrimineren dus geen anderhalve meter met mondkapjes maar gewoon met QR codes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:56

Je kunt natuurlijk ook gewoon onderling even bespreken wie er ingeent is en dan hoeven die gewoon niet meer gecontrolleerd te worden tot volgend jaar. Dan blijven er niet meer zoveel controles over.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:02

Vayo schreef:

Dit is naar mijn mening echt een voorbeeld van ' anderen moeten zich aan de regels houden als ik het maar niet hoef' . Jij hebt het over het verplicht vaccineren van iedereen, maar zelf houd je je dus gewoon niet aan de regels :o .

Ik vind dat wat vreemd :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:05

Ik vind dat ook gewoon niet netjes. :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:10

Sizzle schreef:
Je kunt natuurlijk ook gewoon onderling even bespreken wie er ingeent is en dan hoeven die gewoon niet meer gecontrolleerd te worden tot volgend jaar. Dan blijven er niet meer zoveel controles over.

Dan doen er wel meer hoorde ik vandaag. Ook sportclubs. Maar goed, dan kunnen degenen die 1 x getest hebben en een groen vinkje hadden vandaag gewoon zeggen dat ze gevaccineerd zijn om voorlopig niet meer gecontroleerd te worden.