Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Relaxed schreef:Ik vind dat nogal wat, dus geen qr dan mag je niet bij je eigen paard komen?
Dat dus. En manege Gasselte is niet de enige
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/867025/m ... -verhuizen
Fitzroy schreef:Tja, als dat de regels zijn, dan is het niet anders. Ik snap wel dat zo’n pensioneigenaar zegt zich eraan te willen houden. De boetes zijn niet mis. Daar kun je van vinden wat je wilt maar uiteindelijk zijn het toch de regels.
Askja schreef:purny schreef:Nee hoor. Voor haar tien anderen die wel vaccineren.Zullen ze een hoop klanten kwijt raken.
ruitje schreef:Nee hoor, wij krijgen met rondleidingen regelmatig de vraag hoe we omgaan met Corona regels, veel mensen vertrokken vorig jaar bij stallen die naar de mening van klanten ' te streng' waren. De regels volgen hebben mensen wel ( met gepaste tegenzin soms) respect voor, maar als je het iets strenger doet heb je de poppen aan het dansen. Ik weet dat ik per ongeluk had opgehangen dat er minder mensen in de binnenbak mochten dan mocht, nou de manier waarop ik aangesproken werd: gezellig
Het is overal hetzelfde: er moet echt iets gedaan worden aan Corona, totdat het mensen zelf treft![]()
Dan sta je als pensionstalhouder ruzie te maken met je klanten omdat ze tijdens de lockdown hun hele straat meenemen naar stal
ruitje schreef:Dat vind ik ook het bizarre, dat je aangesproken word alsof je het zelf bedacht hebt
Ik zei dan meestal iets in de trant van: Gesloten worden lijkt mij ook zo wat, dan mag er niemand meer naar zijn/haar paard.
Dat hielp wel![]()
Vond de rol waar je in geduwd word wel vreselijk trouwens, vooral met de lockdown/zoveel mensen per m2. Je wil helemaal niet klanten verbieden naar hun paard te komen
Vayo schreef:Hier juist andersom. Vandaag naar stal voor onderlinge wedstrijd en ik zou een bardienst draaien van 2 uur. Hebben ze besloten geen onderscheid te willen maken en dus geen qr codes te controleren. In plaats daarvan moesten volwassen een mondkapje op en 1,5 m afstand van elkaar houden.
Ik was er niet blij mee, want als ik geweten had dat ik op mijn vrije dag 2 uur een mondkapje op moest had ik het niet gedaan. Ik heb gewoon netjes een qr code en hoef in die situatie volgens de regels helemaal geen mondkapje op. Ik heb hem uiteindelijk meer niet dan wel op gehad en sowieso alleen onder mijn neus. Ik wil echt mijn neus even laten herstellen. Even een mondkapje op in de winkel oké, maar niet lange tijd.
Vayo schreef:Hier juist andersom. Vandaag naar stal voor onderlinge wedstrijd en ik zou een bardienst draaien van 2 uur. Hebben ze besloten geen onderscheid te willen maken en dus geen qr codes te controleren. In plaats daarvan moesten volwassen een mondkapje op en 1,5 m afstand van elkaar houden.
Ik was er niet blij mee, want als ik geweten had dat ik op mijn vrije dag 2 uur een mondkapje op moest had ik het niet gedaan. Ik heb gewoon netjes een qr code en hoef in die situatie volgens de regels helemaal geen mondkapje op. Ik heb hem uiteindelijk meer niet dan wel op gehad en sowieso alleen onder mijn neus. Ik wil echt mijn neus even laten herstellen. Even een mondkapje op in de winkel oké, maar niet lange tijd.
Sizzle schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon onderling even bespreken wie er ingeent is en dan hoeven die gewoon niet meer gecontrolleerd te worden tot volgend jaar. Dan blijven er niet meer zoveel controles over.