Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:03

Ik zou daar iig op reageren met wat er gebeurd is, zodat andere Vinties kunnen zien waarom die 1* niet terecht is :j

Naomi_Jortje

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:12

Ja dat heb ik 'm inderdaad ook aangeraden. Gelukkig heeft ie verder alleen 5* reviews.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:35

Tallie1979 schreef:
Pro verkopers zitten volgens mij alleen in Frankrijk

Dat is een status die niet met je land van herkomst te maken heeft. Die kan je in eender welk land aanvragen.

Ik zit met mijn ogen te knipperen bij het vernieuwde overzicht van mijn profiel in de app.
Daar zie je 'verdien tot X EUR met Y artikelen" - wat dus het totaal geeft van al jouw vraagprijzen op een totaal aantal openstaande advertenties - ziet er ok uit

Maar daarnaast zie je 'totaal verdiend' en daar zie ik een bedrag dat 1000 EURO hoger is dan mijn totaal van dit jaar. Geen idee waar dat bedrag vandaan komt - kan je dat ergens zien? Er staat niet bij welk tijdsbestek er in acht genomen wordt. Zou dat echt alles zijn vanaf je aanmelding op de site?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:14

Mijn totaal verdiend is echt alles. Ik heb dit jaar namelijk amper iets verkocht. Als je op 'lees meer' klikt dtaat er ook 'alles wat je tot nu toe hebt verdiend'.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:56

Naomi_Jortje schreef:
Ja dat heb ik 'm inderdaad ook aangeraden. Gelukkig heeft ie verder alleen 5* reviews.

Ik zou kijken of ik het via de helpdesk zou kunnen laten verwijderen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:14

foxy80 schreef:
Tallie1979 schreef:
Pro verkopers zitten volgens mij alleen in Frankrijk

Dat is een status die niet met je land van herkomst te maken heeft. Die kan je in eender welk land aanvragen.

Ik zit met mijn ogen te knipperen bij het vernieuwde overzicht van mijn profiel in de app.
Daar zie je 'verdien tot X EUR met Y artikelen" - wat dus het totaal geeft van al jouw vraagprijzen op een totaal aantal openstaande advertenties - ziet er ok uit

Maar daarnaast zie je 'totaal verdiend' en daar zie ik een bedrag dat 1000 EURO hoger is dan mijn totaal van dit jaar. Geen idee waar dat bedrag vandaan komt - kan je dat ergens zien? Er staat niet bij welk tijdsbestek er in acht genomen wordt. Zou dat echt alles zijn vanaf je aanmelding op de site?

Ja is vanaf aanmelding.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:32

Angelaa2 schreef:
Pff hier een pakketje kwijt in Frankrijk dankzij DPD. Zou bezorgd zijn en ik kreeg 3! Dagen voor de laatste ophaal datum bericht dat hij weer was terug gestuurd. Koopster heeft een probleem gemeld maar vinted reageerd nog niet.. Hoop dat t pakketje nog boven water komt

Pakketje is vorige week ineens bij mij thuis afgeleverd. Hebben beide geld terug gekregen omdat het pakketje zoek was. Heb geen track en trace update meer ontvangen over waar het pakketje was oid alleen dat het was opgehaald, lang leve DPD. Uiteindelijk de schoenen opnieuw aan de koper verkocht voor een lagere prijs.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:28

Nayan schreef:
Ik heb nu eentje die iets snel nodig had, maar wel voor Homerr heeft gekozen en pas na het kopen een bericht stuurt met de vraag of ik het zo snel mogelijk kan verzenden. Direct dezelfde dag gedaan, maar het is toch te laat aangekomen en nu ligt het al een week op het pakketpunt. Neem dan ook je verlies en laat mij er niet mee zitten, je hebt zelf het risico genomen. Ik zit er niet op te wachten dat pakket terug te krijgen en heb wel alle moeite gedaan. Kan je iemand wel een review geven als het pakket niet opgehaald wordt?

Ze heeft 'm toch (weliswaar ongeveer op het laatste moment) opgehaald dus godzijdank hoef ik niet nog een keer met datzelfde pakket te zeulen.

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:52

Weet iemand hoe je op Vinted een pakket maat groter dan twee kg kan kiezen? Bij advertentie maken kan ik alleen tot twee kg kiezen. Kan je het bij verkoop nog aanpassen, of kan het bijvoorbeeld alleen bij bundels? Ingewikkeld :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:22

SandAndOak schreef:
Weet iemand hoe je op Vinted een pakket maat groter dan twee kg kan kiezen? Bij advertentie maken kan ik alleen tot twee kg kiezen. Kan je het bij verkoop nog aanpassen, of kan het bijvoorbeeld alleen bij bundels? Ingewikkeld :Y)

Waarom groter kiezen? Dat hoeft niet.

Wij verkopen alles op klein, ook grote dozen en nooit problemen gehad daarmee. Dus je hoeft t niet als groot te adverteren, kost de koper alleen maar onnodig veel verzendkosten. :)

Als ik een bundel wil kopen van iemand, vraag ik ook altijd of diegene er 1 advertentie van wil maken en het pakket dan op klein wil zetten. Scheelt toch weer paar euro verzendkosten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:35

SandAndOak schreef:

Die 2 kg is het max bij be post, in de praktijk mag je pakket veel meer wegen, staat ook op het label. Mondial relais is bijvoorbeeld 15 kg

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:50

Ik heb vanmiddag via dpd een pakket verzonden en tot op heden nog geen tracking update… is dit een bekend probleem? Ik maak mij beetje zorgen dat mijn pakket straks kwijt is… was toevallig een vrij dure (nieuwe) rijbroek

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:52

Echt Foxy? Dat wist ik niet! Ik zag laatst op een geprint DHL label dan wel die 1 kg staan. Was een middel pakket. Maar als ik bij DHL zelf een label aanmaak dan zijn de maten en kg idd veel ruimer..

Serieus Nancy, dus get kleinste pakket formaat? Dat wist ik echt niet, goede tip. Scheelt idd veel geld en energie helpt misschien dan ook met de verkoop. Ben toch ergens bang dat het mis gaat maat als jij het altijd zo doet.. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 08:56

Ik vind dat niet netjes dus doe het niet. Vind het ook niet netjes als kopers gaan vragen om het op klein te zetten. Lekker makkelijk, het risico is niet voor hen maar voor de verkoper....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:10

Als iedereen dat doet gaan de vervoerders daar natuurlijk wel naar handelen een keer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:11

Precies. Of we krijgen nog meer Homerr door de strot geduwd ofzo....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 10:57

Ik heb nu al meerdere keren gehad, dat er verwacht wordt dat je biedt op een artikel ipv de prijs te geven die er staat, wat ik erg vervelend bindt.
Je wordt dan de adv ingelokt met een lage verkoopprijs maar in de beschrijving staat dan dat er een hoger bod verwacht wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:07

Ik heb dat op Vinted nog nooit gezien en vind het ook heel erg raar, want die "nu kopen" knop zit er natuurlijk niet voor niets.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:50

pmarena schreef:
Ik heb dat op Vinted nog nooit gezien en vind het ook heel erg raar, want die "nu kopen" knop zit er natuurlijk niet voor niets.

Ik vind het raar, zet er gewoon een bedrag neer wat je er ongeveer voor wilt hebben.

Hier een voorbeeld, maar ik ben het al bij meer verschillende verkopers tegengekomen.
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:29

Die zou ik rapporteren, dat irritante geneuzel hou je maar op Facebook.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 15:11

Pantykous schreef:
Als iedereen dat doet gaan de vervoerders daar natuurlijk wel naar handelen een keer.

Dan doen jullie dat niet :+ Is mij prima, mij scheelt het een hoop geld. Krijg ook wel eens de vraag van kopers en doe daar nooit moeilijk over. Is al ruim 800 transacties nog 0 keer mis gegaan.

Ik zie ook wel eens advertenties waarin veel artikelen tegelijk worden aangeboden, het is dan niet de bedoeling dat je het 'nu koopt', maar dat je het via een bod doet ofzo.. Want ze hebben geen zin om voor ieder artikel een aparte advertentie aan te maken.
Er staat dan ook letterlijk bij dat aankopen worden gecancelled, wanneer men dat toch doet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 15:48

Ik heb nu iemand die interesse heeft in 2 artikelen. Ze kan ze helaas alleen niet kopen want ik verzend niet met Mondial. Verder ook niet met Homerr maar die is niet uit te zetten. Zij krijgt geen koopknop dus we denken dat het aan de verzendwijze ligt. Ze komt uit Portugal trouwens. Iemand dit al eens gehad?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 17:14

Fijn dat het jouw prima is :')

Ik heb alleen kleine pakketten, enkele keer middelpakket bij bundels. Af en toe koop ik wat zelf en dan kijk ik niet naar het verzend formaat. Maar goed ik doe ook niet aan euro knallers dus dan maakt het minder uit.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:58

Ik heb nu wel een gekke situatie.... Ik wilde een boek overkopen van iemand. Maar ze vroeg; wil je het niet met homerr laten verzenden? Dat pakketpunt is te ver weg voor mij. Dus ik had gezegd dat dat prima was (voor mij ook beter, want ook voor mij os een homerrpunt ver weg). Ik kon dus niks anders meer kiezen behalve homerr, dit zei ik ook en dat ik het dus morgenochtend zal kopen omdat ik dan waarschijnlijk wel DHL kan kiezen.

Krijg ik een uur later; het gaat over, iemand anders was je voor en heeft het gekocht... Vind dit eigenlijk wel een beetje een l*llige actie.... Als ik dit had geweten had ik m gewoon via homerr gekocht....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:27

Je had beter kunnen vragen of ze het had kunnen reserveren voor je, als verkoper heb je er geen controle over als iemand het koopt.