Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Ik dacht dat de incubatietijd 10 dagen is, daarom dat er nu 10 dagen quarantaine geld als je mogelijk besmet bent.
karuna schreef:De regio hier bungelt tussen de 11 en 12% positief. Rond 800 mensen in de provincie per dag erbij gemiddeld. Als je dat per 13 doet zit je al op de 10000
lenaa_tje schreef:Miepmiept schreef:[quote="Ineke2"
Ik heb hier al regelmatig gelezen dat er 10.000 besmettingen per dag bijkomen. Wie wil even meedenken? In Nederland testen ze ca 200.000 mensen per week. Zeg 30.000 mensen per dag. Tussen de 4 en 6 % testen positief. Zeg gem. 5%. 5% van 30.000 is 1500. Hoe kan het dan zijn dat er 10.000 nieuwe gevallen per dag bij komen??
Waar maak ik de denkfout? Want voor 10.000 per dag kom ik op ruim 1 miljoen testen per week! En is heel NL met 17 weken getest. Of zou het bij 8500 mensen een niet geteste inschatting zijn. Ik kom er niet uit. Wie helpt mij uit de dromen want er zal vast een verklaring zijn.
De scholen dicht vind ik een slecht idee ivm de achterstand die de leerlingen daarmee oplopen. Online lessen is leuk bedacht, maar voldoet niet voor de meeste leerlingen.
“ dagjes uit” naar attractie parken, dierentuinen etc dat kan prima even niet en heb ik persoonlijk al sinds Maart niet meer gedaan. Dat noem ik nou onnodige reisbewegingen en onnodig drukte opzoeken.
[/quote
Ik geloof niet dat er een gebied is waar 5% van de testen positief is. Rotterdam bijvoorbeeld zit op gemiddeld 20%. Zelfs Zeeland zit al op 9,5% positief.
Zeeland kan je dan denk ik de conclusie trekken dat daar de besmettingen stijgen Groningen zit bijvoorbeeld op 8,79%
lenaa_tje schreef:karuna schreef:De regio hier bungelt tussen de 11 en 12% positief. Rond 800 mensen in de provincie per dag erbij gemiddeld. Als je dat per 13 doet zit je al op de 10000
Welke regio?
Ik zie die getallen en percentages nergens zo terug op het Corona Dashboard.
Zelfs in Rotterdam Rijnmond zit je de afgelopen 7 dagen niet op een gemiddelde van 800 besmettingen per dag.
Ineke2 schreef:Ik heb hier al regelmatig gelezen dat er 10.000 besmettingen per dag bijkomen. Wie wil even meedenken? In Nederland testen ze ca 200.000 mensen per week. Zeg 30.000 mensen per dag. Tussen de 4 en 6 % testen positief. Zeg gem. 5%. 5% van 30.000 is 1500. Hoe kan het dan zijn dat er 10.000 nieuwe gevallen per dag bij komen??
Waar maak ik de denkfout? Want voor 10.000 per dag kom ik op ruim 1 miljoen testen per week! En is heel NL met 17 weken getest. Of zou het bij 8500 mensen een niet geteste inschatting zijn. Ik kom er niet uit. Wie helpt mij uit de dromen want er zal vast een verklaring zijn.
Fitzroy schreef:De provincie Gelderland is dat. Staat gewoon op omroep Gelderland waar dagelijks de cijfers worden bijgehouden.
Relaxed schreef:Gisteren nog iemand in de sauna, jaa kijk naar Zweden, daar gaat het goed en ligt niet de hele economie plat. Nou zei ik, lees maar even bij dan, want het gaat helemaal niet goed daar. En daarbij, Zweden is niet te vergelijken met ons, alleen als ivm de bevolkingsdichtheid.
Maar diezelfde persoon vond alle maatregelen veelste zwaar en helemaal niet nodig.. Dus ik vertelde dat mijn operatie is uitgesteld en dat de zorg het gewoon niet aan kan, ondanks alle maatregelen. Maar ze bleef bij dr punt, want ze miste het knuffelen en vond mondkapjes zo vreselijkNou ja, prima
bigone schreef:Relaxed schreef:Gisteren nog iemand in de sauna, jaa kijk naar Zweden, daar gaat het goed en ligt niet de hele economie plat. Nou zei ik, lees maar even bij dan, want het gaat helemaal niet goed daar. En daarbij, Zweden is niet te vergelijken met ons, alleen als ivm de bevolkingsdichtheid.
Maar diezelfde persoon vond alle maatregelen veelste zwaar en helemaal niet nodig.. Dus ik vertelde dat mijn operatie is uitgesteld en dat de zorg het gewoon niet aan kan, ondanks alle maatregelen. Maar ze bleef bij dr punt, want ze miste het knuffelen en vond mondkapjes zo vreselijkNou ja, prima
En daar zit je mee in de sauna??
Ineke2 schreef:Ik heb hier al regelmatig gelezen dat er 10.000 besmettingen per dag bijkomen. Wie wil even meedenken? In Nederland testen ze ca 200.000 mensen per week. Zeg 30.000 mensen per dag. Tussen de 4 en 6 % testen positief. Zeg gem. 5%. 5% van 30.000 is 1500. Hoe kan het dan zijn dat er 10.000 nieuwe gevallen per dag bij komen??
Citaat:De scholen dicht vind ik een slecht idee ivm de achterstand die de leerlingen daarmee oplopen. Online lessen is leuk bedacht, maar voldoet niet voor de meeste leerlingen.