Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:LadyMadonna schreef:Psvanlot, ik snap je hoor, maar het alternatief was spelen zonder publiek... dus dan denk ik: wees blij dat er iets kan.
Aan de andere kant: hoe wil je dat handhaven?
Vooral dat laatste, hoe ga je dat handhaven? Mijn God ik heb het te doen met de suppost die er staan!
lenaa_tje schreef:Tja... alles wat ze maar wel minderen/tegenhouden is iets hè.
1,5 meter afstand houden in de klas en tot leerlingen is ook echt niet altijd mogelijk of tot je collega’s. Toch zorgt het wel voor een soort van bewustzijn. Dat is met dat verbod op zingen ook.
bigone schreef:Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.
bigone schreef:Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.
lenaa_tje schreef:Het is wel het beleid waar hij (met het kabinet natuurlijk) achter staat.
Dus hoewel hij het niet bedenkt is het wel het beleid van het kabinet.
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:Het is wel het beleid waar hij (met het kabinet natuurlijk) achter staat.
Dus hoewel hij het niet bedenkt is het wel het beleid van het kabinet.
Die hooligans kunnen beter tegen betaling in een stadion zitten dan dat ze op straat lopen rellen en evengoed schreeuwen en zingen. Nu wordt er in elk geval weer aan verdient. Het is kiezen tussen twee kwaden.
Karl66 schreef:bigone schreef:Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.
Ik mag toch hopen dat het VK als een rood land wordt aangemerkt en dat we daar als EU nog niet voor opengaan op 1 juli? Laten ze daar eerst de epidemie maar onder controle krijgen. Dat geldt wat mij betreft ook voor de VS.
Citaat:300 Zwitserse nachtclubbers in quarantaine
In Zwitserland zijn 300 mensen in quarantaine geplaatst na besmettingen in de nachtclub waar zij geweest waren. Een man die op 21 juni in de Flamingo Club in Zürich was, werd op 25 juni positief op het coronavirus getest. Daarna zijn nog vijf anderen die in de club waren positief getest.
Zwitserse nachtclubs mogen de deuren openen, maar moeten wel iedereens gegevens noteren. "Als er meer van dit soort momenten met veel besmettingen zijn, moeten we overwegen om de clubs weer te sluiten", zegt het Zwitserse RIVM.
pien_2010 schreef:Uk versoepelt de regels maar EU nog niet volgens mij.
elnienjo schreef:En daar gaat Zwitserland:Citaat:300 Zwitserse nachtclubbers in quarantaine
In Zwitserland zijn 300 mensen in quarantaine geplaatst na besmettingen in de nachtclub waar zij geweest waren. Een man die op 21 juni in de Flamingo Club in Zürich was, werd op 25 juni positief op het coronavirus getest. Daarna zijn nog vijf anderen die in de club waren positief getest.
Zwitserse nachtclubs mogen de deuren openen, maar moeten wel iedereens gegevens noteren. "Als er meer van dit soort momenten met veel besmettingen zijn, moeten we overwegen om de clubs weer te sluiten", zegt het Zwitserse RIVM.
NOS
Te bedenken dat er in zuidelijke landen ook vast veel clubleven open gaat (al dan niet illegaal) zal de pleuris nog wel 'n keer terug uitbreken.
Karl66 schreef:bigone schreef:Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.
Ik mag toch hopen dat het VK als een rood land wordt aangemerkt en dat we daar als EU nog niet voor opengaan op 1 juli? Laten ze daar eerst de epidemie maar onder controle krijgen. Dat geldt wat mij betreft ook voor de VS.
magda_90 schreef:Mag ik jullie mening hier over?
Ik ben uitgenodigd op een verjaardag waar verschillende families bij een komen. Lekker knus binnen.... Ik heb bedankt voor de uitnodiging en gepast.
Nu krijg ik ongelooflijk veel oliebol over mij heen want overheid schijnt gezegd te hebben het kan wel.
Ik heb net de overheid website bekeken en ik zie alleen dat gehamer staan op 1,5 meter en drukte vermijden waar het kan.
Precies wat door elnienjo ook gezegd is.
Owja gaat om een van de provincies waar de aantallen zieken best hoog is.
Kan toch niet...?
verootjoo schreef:Nee hoor, maar de uitslag verandert niks aan de voorzorgsmaatregelen die je moet nemen. Als je symptomen hebt blijf je weg van andere mensen. Tot je 24u klachtenvrij bent.
Met of zonder test.
Maakt dan toch niet uit of je wel of niet test? Ik ga me daar niet zo’n test voor op de hals halen.