Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:55

@shadow: goed artikel!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:10

PSvanLot schreef:
LadyMadonna schreef:
Psvanlot, ik snap je hoor, maar het alternatief was spelen zonder publiek... dus dan denk ik: wees blij dat er iets kan.
Aan de andere kant: hoe wil je dat handhaven?

Vooral dat laatste, hoe ga je dat handhaven? Mijn God ik heb het te doen met de suppost die er staan!

Denk dat dit echt niet gaat werken. Is Rutte zelf ooit in een stadion geweest??

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:13

Tja... alles wat ze maar wel minderen/tegenhouden is iets hè.
1,5 meter afstand houden in de klas en tot leerlingen is ook echt niet altijd mogelijk of tot je collega’s. Toch zorgt het wel voor een soort van bewustzijn. Dat is met dat verbod op zingen ook.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:18

Ben blij dat ik niet in 'n toeristisch hotspot woon.

Die voetbalwedstrijden toestaan is gewoon voor de economie. Dan verkopen ze weer kaartjes en Rutte is ook niet achterlijk, die snapt ook wel dat het niet te handhaven is net zoals bij al die demonstraties van de afgelopen weken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:21

lenaa_tje schreef:
Tja... alles wat ze maar wel minderen/tegenhouden is iets hè.
1,5 meter afstand houden in de klas en tot leerlingen is ook echt niet altijd mogelijk of tot je collega’s. Toch zorgt het wel voor een soort van bewustzijn. Dat is met dat verbod op zingen ook.

Dat is wel zo hoor. Ik ben gewoon heeeel benieuwd hoe die eerste wedstrijd is :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:25

bigone schreef:
Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.

Ik heb daar idd ook erg veel bedenkingen bij.
Ik denk dan ook dat wij hier iig de 2 weken quarantaine als je van buiten komt, nog niet gaan opheffen dan.... We zijn hier best bang voor alle Engelsen die hier naar hun extra huis komen etc...
op het moment is er nog een travel van voor non-essential travel tot 8 juli geloof ik.

Wel heel jammer , had toch inmiddels wel graag een weekendje mijn ouders weer willen zien....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:33

sureido schreef:

Rutte verzint dit niet he.....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:37

LadyMadonna schreef:
sureido schreef:

Rutte verzint dit niet he.....

Het is wel het beleid waar hij (met het kabinet natuurlijk) achter staat.
Dus hoewel hij het niet bedenkt is het wel het beleid van het kabinet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:43

bigone schreef:
Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.

Ik mag toch hopen dat het VK als een rood land wordt aangemerkt en dat we daar als EU nog niet voor opengaan op 1 juli? Laten ze daar eerst de epidemie maar onder controle krijgen. Dat geldt wat mij betreft ook voor de VS.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:48

lenaa_tje schreef:

Die hooligans kunnen beter tegen betaling in een stadion zitten dan dat ze op straat lopen rellen en evengoed schreeuwen en zingen. Nu wordt er in elk geval weer aan verdient. Het is kiezen tussen twee kwaden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:53

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Die hooligans kunnen beter tegen betaling in een stadion zitten dan dat ze op straat lopen rellen en evengoed schreeuwen en zingen. Nu wordt er in elk geval weer aan verdient. Het is kiezen tussen twee kwaden.

Beetje gek om mijn quote hier voor te gebruiken :+

Veel van de hooligans die op straat lopen te rellen hebben veelal ook al een stadion verbod.
Dus denk niet dat, dat de overweging is geweest van het kabinet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:06

Karl66 schreef:
bigone schreef:

Ik mag toch hopen dat het VK als een rood land wordt aangemerkt en dat we daar als EU nog niet voor opengaan op 1 juli? Laten ze daar eerst de epidemie maar onder controle krijgen. Dat geldt wat mij betreft ook voor de VS.

Uk versoepelt de regels maar EU nog niet volgens mij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:07

En daar gaat Zwitserland:
Citaat:
300 Zwitserse nachtclubbers in quarantaine
In Zwitserland zijn 300 mensen in quarantaine geplaatst na besmettingen in de nachtclub waar zij geweest waren. Een man die op 21 juni in de Flamingo Club in Zürich was, werd op 25 juni positief op het coronavirus getest. Daarna zijn nog vijf anderen die in de club waren positief getest.

Zwitserse nachtclubs mogen de deuren openen, maar moeten wel iedereens gegevens noteren. "Als er meer van dit soort momenten met veel besmettingen zijn, moeten we overwegen om de clubs weer te sluiten", zegt het Zwitserse RIVM.

NOS

Te bedenken dat er in zuidelijke landen ook vast veel clubleven open gaat (al dan niet illegaal) zal de pleuris nog wel 'n keer terug uitbreken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:08

pien_2010 schreef:
Uk versoepelt de regels maar EU nog niet volgens mij.

Als de één gaat, gaat de ander volgens mij ook.
Net zoals Spanje eerst quarantaine wilde houden voor Britten omdat Britten het andersom ook deden, maar toen de Britten daarvan af stapten, stapte Spanje daar ook vanaf. Dus geen moment ging het om de gezondheid, maar om kinderachtige motieven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:11

elnienjo schreef:
En daar gaat Zwitserland:
Citaat:
300 Zwitserse nachtclubbers in quarantaine
In Zwitserland zijn 300 mensen in quarantaine geplaatst na besmettingen in de nachtclub waar zij geweest waren. Een man die op 21 juni in de Flamingo Club in Zürich was, werd op 25 juni positief op het coronavirus getest. Daarna zijn nog vijf anderen die in de club waren positief getest.

Zwitserse nachtclubs mogen de deuren openen, maar moeten wel iedereens gegevens noteren. "Als er meer van dit soort momenten met veel besmettingen zijn, moeten we overwegen om de clubs weer te sluiten", zegt het Zwitserse RIVM.

NOS

Te bedenken dat er in zuidelijke landen ook vast veel clubleven open gaat (al dan niet illegaal) zal de pleuris nog wel 'n keer terug uitbreken.

Wanneer de clubs hun werk hebben gedaan zijn binnen een dag alle mensen op de hoogte en in quarantaine die in die club zijn geweest . Dus ja, klinkt heftig 300 maar er word direct op gereageerd .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:13

Ik begrijp ook echt niet dat nachtclubs weer open mogen. Veel alcohol, weinig ruimte, hard schreeuwen boven de muziek uit..... :\ |o

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:16

Karl66 schreef:
bigone schreef:

1 juli is volgende week al........

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:13

On verra, maar ik geloof nooit dat la France de grenzen opent voor UK. Voor de vele Engelsen die hier wonen is dat erg sneu maar het is nog niet veilig helaas.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:19

magda_90 schreef:
Mag ik jullie mening hier over?
Ik ben uitgenodigd op een verjaardag waar verschillende families bij een komen. Lekker knus binnen.... Ik heb bedankt voor de uitnodiging en gepast.
Nu krijg ik ongelooflijk veel oliebol over mij heen want overheid schijnt gezegd te hebben het kan wel.

Ik heb net de overheid website bekeken en ik zie alleen dat gehamer staan op 1,5 meter en drukte vermijden waar het kan.

Precies wat door elnienjo ook gezegd is.

Owja gaat om een van de provincies waar de aantallen zieken best hoog is.

Kan toch niet...?

Oh herkenbaar hoor. Ik wil eigenlijk niet mee naar Italië. Een week met 30 man in een huis, feestjes etc. Vliegtuig, samen auto huren (al moeten we nu meer want daar mag het ook niet volgens mij, meerdere huishoudens), geen afstand waarschijnlijk etc.

Maar ik ga zo wel een weekje Veluwe met 3 vriendinnen. Eigen kamers. Oei, toen ze dat hoorde, waarom doe ik dan zo moeilijk over Italië....

Ik laat ze lekker. Ik zie er een groot verschil in. Zij niet. Prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:33

verootjoo schreef:
Nee hoor, maar de uitslag verandert niks aan de voorzorgsmaatregelen die je moet nemen. Als je symptomen hebt blijf je weg van andere mensen. Tot je 24u klachtenvrij bent.
Met of zonder test.
Maakt dan toch niet uit of je wel of niet test? Ik ga me daar niet zo’n test voor op de hals halen.

De uitslag verandert wel degelijk wat. Als mijn test positief was gebleken, dan was dat aan aanleiding geweest om te kijken of de de bron van mijn besmetting konden opsporen en voorkomen dat ze deze nog meer mensen zou besmetten. En mensen waarmee ik contact heb gehad kunnen gewaarschuwd worden, zodat ze maatregelen kunnen nemen.
Weten is prettig. Als ik in de afgelopen 14 dagen contact heb gehad met iemand die besmet bleek, dan weet ik dat liever. Dus dan is het fijn als die persoon zich heeft laten testen en mij kan informeren. Stel dat ik geheel onwetend bij mijn kwetsbare vader naar binnen hobbel? Om maar wat te noemen.

Of mensen zich laten testen moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten. Maar ik heb het er wel voor over.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:19

Karl66 schreef:
bigone schreef:

Een code rood land betekent dat ze het afraden . Het betekent niet dat er geen vluchten van en naar gaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:21

Ik heb op 17 oktober een reis naar New York staan van 7 dagen... Ik hoop dat we er niet heen mogen, dat maakt het allemaal veel makkelijker.

Dat ik geld van ticket kwijt ben kan me njet schelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:27

sprak gisteren 1 van mijn schoonzussen die in de zorg werkt. Er is een 2de golf in het verzorgingstehuis waar in het begin ook heel veel slachtoffers zijn gevallen :(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:29

Kinke schreef:
sprak gisteren 1 van mijn schoonzussen die in de zorg werkt. Er is een 2de golf in het verzorgingstehuis waar in het begin ook heel veel slachtoffers zijn gevallen :(

Werkt ze daar?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:29

Kinke schreef:
dan snap ik er niks meer van waarom men dan beweert dat griep veel gevaarlijker is. Je overlijdt niet aan griep maar aan de complicaties tenslotte ;)

Maar dat doe je bij corona toch ook?