Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:nou ik denk dat als je ergens een groep mensen bij elkaar ziet, die daar niet horen te zijn, dat je daar wel degelijk wat van mag vinden, als handhaving niet in de buurt is... toch?
maar dan praat ik wel over groepen groter dan 4 die bij elkaar op een kluitje zitten..
Mensen die buiten een ommetje maken mogen buiten een ommetje maken.. ik zie niet in waarom iemand daar wat van moet zeggen..
Popstra schreef:Nou inderdaad. Een link plaatsen is al een heel dingetje...
Marie_Anne schreef:Destination schreef:
Ik vind het wel erg ver gaan, zulke kliklijnen. Maar ik vind het ook ver gaan dat mensen kennelijk de neiging hebben om alles en iedereen maar te corrigeren. Een auto die stopt om mensen de les te lezen? Onbegrijpelijk
Dat laatste vind ik veel erger eigenlijk. Maar dat zie je hier op bokt ook.
Ik vind een meldlijn helemaal niet zo verkeerd voor bijvoorbeeld feestjes zoals laatst hier in het topic, met 25 man in de tuin. Of een groep hangjongeren. Die ga ik zelf echt niet aanspreken hier. Je komt dan direct bij handhavers uit aan de telefoon lees ik, lijkt me wel handig eigenlijk. Hoef je de politie niet lastig te vallen.
Destination schreef:Maar voel je je dan geroepen om er op af te stappen en ze de les te lezen?
Fira schreef:Kliklijn gaat mij ook ver, maar mensen aanspreken is op zich wel goed en niet perse verkeerd.
Het gaat niet alleen om die mensen zelf, maar ook om die mensen met wie zij allemaal (onbewust) in aanraking komen.
Het is niet alleen verantwoordelijkheid naar jezelf toe, maar juist naar de hele samenleving. Mensen daar bewust van maken kan vruchten afwerpen.
Cer schreef:Destination schreef:Maar voel je je dan geroepen om er op af te stappen en ze de les te lezen?
Bij een hele groep?
Wat denk jij zelf![]()
Ik zou het nu denk ik ook nog niet doen, ik zie het ook niet veel.. gisteren op een grasveldje een groepje jongeren (4 of 5 denk) maar die waren aan het weggaan..daar vond ik niks van..
Maar als ik in mijn wijk stelselmatig een groep in de buurt zou zien, ja dan wellicht wel..
Ik denk alleen dat de toezichthouders hier in de wijk die plekken wel weten.. er is pas ook een veldje met sporttoestellen afgesloten omdat een buitensportgroep zich niet aan de regels hield.. Mijn ervaring is dat er goed op gelet wordt dus dat er weinig geklikt hoeft te worden.. maar goed, ik zie maar een heel klein stukje van nederland natuurlijk![]()
Het hysterische gedrag wat in het artikel beschreven wordt, dat herken ik gelukkig niet, maar hier op het forum zie ik het ook welOf die mensen in werkelijkheid dan ook zo reageren weet je nooit natuurlijk
Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/3657440 ... leden-op-i
Jongste van de 2 Brabantse broers op IC overleden
LadyMadonna schreef:Mijn schoonmoeder woont in een seniorenflat waar zij met 79 een van de jongere is. Nu heeft de woonstichting hier gister deur aan deur zakjes paaseitjes uitgedeeld. Natuurlijk goed bedoeld, maar oh oh oh wat vind ik dit dom! Ben er eigenlijk gewoon boos over....
rockwitch schreef:Moet zeggen dat ik van de week wel ff zoiets had van goh dit zou ik eigenlijk wel willen melden. Een groep gasten van rond de 16 ofzo. Die hier op zo’n klein voetbalveldje aan het voetballen waren. Denk dat ze met 12 man daar waren en dat is dan geen groot voetbalveld maar zo eentje met een hek erom. Zo'n Johan Cruijf veld. Weet niet of iemand die kent. Die hielden ook echt geen 1,5 meter afstand. En met dat soort groepen denk ik echt van ja jeetje lekker zo door blijven gaan. Ik ben niet echt van de kliklijnen enzo maar voor zulke types kan het niet echt kwaad dat iemand van handhaving of politie er iets aan doet. Maar ik ga in mijn uppie echt niet tegen 12 jongens roepen dat ze dat niet moeten doen.
LadyMadonna schreef:Mijn schoonmoeder woont in een seniorenflat waar zij met 79 een van de jongere is. Nu heeft de woonstichting hier gister deur aan deur zakjes paaseitjes uitgedeeld. Natuurlijk goed bedoeld, maar oh oh oh wat vind ik dit dom! Ben er eigenlijk gewoon boos over....
verootjoo schreef:LadyMadonna schreef:Mijn schoonmoeder woont in een seniorenflat waar zij met 79 een van de jongere is. Nu heeft de woonstichting hier gister deur aan deur zakjes paaseitjes uitgedeeld. Natuurlijk goed bedoeld, maar oh oh oh wat vind ik dit dom! Ben er eigenlijk gewoon boos over....
Hoezo is dit dom? Of zijn ze bij iedereen op de koffie geweest? Je kan toch gewoon paaseitjes uitdelen