Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:https://en.vogue.me/culture/meghan-mark ... -planning/
Prince Harry en Meghan Markle krijgen een environmental award ondat ze besloten hebben wegens het klimaat "maar" twee kinderen te nemen.
Laat dat effe tot je doordringen.
Ik wil ook een award
_San87_ schreef:Geenkinderbijslag zou fijn zijn. En die 100 jaar verlof die "mama's" krijgen.Laurora schreef:https://en.vogue.me/culture/meghan-mark ... -planning/
Prince Harry en Meghan Markle krijgen een environmental award ondat ze besloten hebben wegens het klimaat "maar" twee kinderen te nemen.
Laat dat effe tot je doordringen.
Ik wil ook een award
Pfrt, wat krijgen wij omdat we géén kinderen nemen? Wat een komkommeraward, zeg.
Citaat:Other winners include Wendo Aszed, founder of a women’s empowerment and community health project in rural Kenya, Emma Gannon, author of Olive, a best-selling novel addressing the choice to be childfree, and Nairashe Maritsa, a teenager fighting child marriage in Zimbabwe.
idinn schreef:Citaat:Other winners include Wendo Aszed, founder of a women’s empowerment and community health project in rural Kenya, Emma Gannon, author of Olive, a best-selling novel addressing the choice to be childfree, and Nairashe Maritsa, a teenager fighting child marriage in Zimbabwe.
Ze hadden misschien beter dat boek kunnen lezen van die andere winnaar
idinn schreef:Citaat:Other winners include Wendo Aszed, founder of a women’s empowerment and community health project in rural Kenya, Emma Gannon, author of Olive, a best-selling novel addressing the choice to be childfree, and Nairashe Maritsa, a teenager fighting child marriage in Zimbabwe.
Ze hadden misschien beter dat boek kunnen lezen van die andere winnaar
Femke_Tweety schreef:En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....
Als íeder mens máximaal twee kinderen zou krijgen, neemt de wereldbevolking uiteindelijk wel af.
En als dit maakt dat mensen iets vaker stilstaan bij het feit dat 1 of 2 koters wellicht héél misschien ook wel genoeg is, maakt dat mij wel blij.
Laurora schreef:Femke_Tweety schreef:En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....
Als íeder mens máximaal twee kinderen zou krijgen, neemt de wereldbevolking uiteindelijk wel af.
En als dit maakt dat mensen iets vaker stilstaan bij het feit dat 1 of 2 koters wellicht héél misschien ook wel genoeg is, maakt dat mij wel blij.
Hier ben ik het zeker wel mee eens.
Deze twee zijn relatief veel in het nieuws en zijn voor veel mensen rolmodellen, awareness is super belangrijk.
Maar toch, als je kijkt naar de prestaties van de andere winnaars is dit natuurlijk een beetje sad. Zeker omdat er ongetwijfeld celebrity's te vinden zijn die helemaal geen kinderen nemen vanwege het klimaat.
Overigens, in Duitsland gaan er (weer) stemmen op om kinderloze mensen 1,5% hoger te belasten omdat zij "minder kosten hebben"
Mijn kinderloze Duitse vrienden zijn echt outraged, vooral omdat zo'n beetje de enige serieus genomen tegengas komt van een groep ongewild kinderlozen die zichzelf beter vinden dan de bewust kinderlozen, want, zo word er gezegd "ongewild kinderlozen zijn eigenlijk òòk ouders, alleen dan van een wenskindje"
Laurora schreef:Femke_Tweety schreef:En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....
Hier ben ik het zeker wel mee eens.
Deze twee zijn relatief veel in het nieuws en zijn voor veel mensen rolmodellen, awareness is super belangrijk.
Maar toch, als je kijkt naar de prestaties van de andere winnaars is dit natuurlijk een beetje sad. Zeker omdat er ongetwijfeld celebrity's te vinden zijn die helemaal geen kinderen nemen vanwege het klimaat.
Overigens, in Duitsland gaan er (weer) stemmen op om kinderloze mensen 1,5% hoger te belasten omdat zij "minder kosten hebben"
Mijn kinderloze Duitse vrienden zijn echt outraged, vooral omdat zo'n beetje de enige serieus genomen tegengas komt van een groep ongewild kinderlozen die zichzelf beter vinden dan de bewust kinderlozen, want, zo word er gezegd "ongewild kinderlozen zijn eigenlijk òòk ouders, alleen dan van een wenskindje"
Laurora schreef:Ze roepen het al zeker 15 jaar af en toe, en tot nu toe is het niet gelukt
Mijn droom is om ooit naar Duitsland te emigreren, dus hopelijk gaat het eerder de andere kant op, kinderbelasting!![]()
Waar ik me wel lichtelijk zorgen over maak is de vraag of het gros van de mensen kinderen krijgen ooit als daadwerkelijke uitstoot gaan zien.
Het maakt niet uit welk "groene test" je doet, welke "groene tips" je leest, bijna niemand durft zijn handen te branden aan minder kinderen krijgen, zelfs de lieden van Greenpeace zetten het niet in hun "30 manieren om minder co2 uit te stoten" lijstje.