[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:59

Sjezus wat slecht.. die award zei me al niks, maar is nu helemaal nikszeggend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:00

Laurora schreef:
https://en.vogue.me/culture/meghan-mark ... -planning/

Prince Harry en Meghan Markle krijgen een environmental award ondat ze besloten hebben wegens het klimaat "maar" twee kinderen te nemen.
Laat dat effe tot je doordringen.

Ik wil ook een award :(

Pfrt, wat krijgen wij omdat we géén kinderen nemen :)) ? Wat een komkommeraward, zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:01

En om die "environmental gain" tegen te gaan, vliegen ze gewoon elke maand even vanuit LA naar Londen. Geen probleem, want ze hebben toch maar twee kinderen!

_San87_ schreef:
Laurora schreef:
https://en.vogue.me/culture/meghan-mark ... -planning/

Prince Harry en Meghan Markle krijgen een environmental award ondat ze besloten hebben wegens het klimaat "maar" twee kinderen te nemen.
Laat dat effe tot je doordringen.

Ik wil ook een award :(

Pfrt, wat krijgen wij omdat we géén kinderen nemen :)) ? Wat een komkommeraward, zeg.
Geenkinderbijslag zou fijn zijn. En die 100 jaar verlof die "mama's" krijgen. :j Kan ik lekker op voetreis door Centraal Azië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:04

Citaat:
Other winners include Wendo Aszed, founder of a women’s empowerment and community health project in rural Kenya, Emma Gannon, author of Olive, a best-selling novel addressing the choice to be childfree, and Nairashe Maritsa, a teenager fighting child marriage in Zimbabwe.

Ze hadden misschien beter dat boek kunnen lezen van die andere winnaar :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:05

Goed idee, geenkinderbijslag en verlof +:)+
collega van mij zit al ca 8 maanden thuis, met ca 3 maanden zwanger is ze op (advies van de gynaecoloog) thuis gebleven. Kindje is nu bijna 2 maanden.
Ik kan het met vijf weken per jaar doen.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 05-08-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:06

idinn schreef:
Citaat:
Other winners include Wendo Aszed, founder of a women’s empowerment and community health project in rural Kenya, Emma Gannon, author of Olive, a best-selling novel addressing the choice to be childfree, and Nairashe Maritsa, a teenager fighting child marriage in Zimbabwe.

Ik had het graag die tiener gegund.. :(:)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:11

En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....

Als íeder mens máximaal twee kinderen zou krijgen, neemt de wereldbevolking uiteindelijk wel af.

En als dit maakt dat mensen iets vaker stilstaan bij het feit dat 1 of 2 koters wellicht héél misschien ook wel genoeg is, maakt dat mij wel blij.

Overigens vind ik dat ik die award dan 2 x verdien, want ik heb géén twee kinderen.
Of misschien wel 3 x, omdat ik de koters van anderen milieukennis bijbreng... :+ :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:14

idinn schreef:
Citaat:

En als je dan ziet wat de andere winnaars hebben gedaan, dan is hun 'prestatie' wel erg misplaatst :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:16

En eerst zien dan geloven..

Zo blij kindvrij te zijn. Dinsdag 2e prik gehad en lig nu al heel de dag te zweten in bed -O-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:27

Femke_Tweety schreef:
En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....

Als íeder mens máximaal twee kinderen zou krijgen, neemt de wereldbevolking uiteindelijk wel af.

En als dit maakt dat mensen iets vaker stilstaan bij het feit dat 1 of 2 koters wellicht héél misschien ook wel genoeg is, maakt dat mij wel blij.

Hier ben ik het zeker wel mee eens.
Deze twee zijn relatief veel in het nieuws en zijn voor veel mensen rolmodellen, awareness is super belangrijk.

Maar toch, als je kijkt naar de prestaties van de andere winnaars is dit natuurlijk een beetje sad. Zeker omdat er ongetwijfeld celebrity's te vinden zijn die helemaal geen kinderen nemen vanwege het klimaat.

Overigens, in Duitsland gaan er (weer) stemmen op om kinderloze mensen 1,5% hoger te belasten omdat zij "minder kosten hebben"
Mijn kinderloze Duitse vrienden zijn echt outraged, vooral omdat zo'n beetje de enige serieus genomen tegengas komt van een groep ongewild kinderlozen die zichzelf beter vinden dan de bewust kinderlozen, want, zo word er gezegd "ongewild kinderlozen zijn eigenlijk òòk ouders, alleen dan van een wenskindje" 8)7

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:31

Ik was vanmiddag met de honden (en kind) wandelen in het bos en daar waren groepen kinderen van ik denk een kinderopvang wat aan het doen.

Opzich nog tot daar aan toe maar rustog wandelen konden we vergeten, wil het niet dat om de zoveel tijd er een luchtalarm ging (ik denk om te wisselen met een spel oid) maar in het bos, hoe bedenk je het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:32

Laurora schreef:
Femke_Tweety schreef:

Deze twee zijn relatief veel in het nieuws en zijn voor veel mensen rolmodellen, awareness is super belangrijk.

Maar toch, als je kijkt naar de prestaties van de andere winnaars is dit natuurlijk een beetje sad. Zeker omdat er ongetwijfeld celebrity's te vinden zijn die helemaal geen kinderen nemen vanwege het klimaat.

Overigens, in Duitsland gaan er (weer) stemmen op om kinderloze mensen 1,5% hoger te belasten omdat zij "minder kosten hebben"
Mijn kinderloze Duitse vrienden zijn echt outraged, vooral omdat zo'n beetje de enige serieus genomen tegengas komt van een groep ongewild kinderlozen die zichzelf beter vinden dan de bewust kinderlozen, want, zo word er gezegd "ongewild kinderlozen zijn eigenlijk òòk ouders, alleen dan van een wenskindje" 8)7

Ik ben ook ouder, maar uit liefde voor mezelf mijn kinderen heb ik ze niet. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-21 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:32

Zum kotsen als je zonder zo'n koter meer zou moeten betalen. En het gaat de overheid geen ruk aan of je dan bewust of onbewust er geen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:33

Kinderloze gaan belasten omdat ze bewust kiezen om minder kosten te hebben? Oftewel: diegene met kinderen worden beloond om zichzelf die kost aan te doen?

Ik zou ervoor emigreren hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:34

Laurora schreef:
Femke_Tweety schreef:

Oh wauw, sinds wanneer is het hebben van minder kosten een legitieme reden om iemand meer te belasten 8)7.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:38

Ik heb geen Ferrari, krijg ik daarom nu extra hoge autobelasting?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:46

Dammie schreef:

Zo’n dure auto… Dan zou je juist korting moeten krijgen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:53

Stybba schreef:
Dammie schreef:

Zo’n dure auto… Dan zou je juist korting moeten krijgen!

Ja, geen kinderen zou ook korting moeten betekenen ivm minder milieubelasting :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:03

_San87_ schreef:
Oh wauw, sinds wanneer is het hebben van minder kosten een legitieme reden om iemand meer te belasten 8)7.
Tijd om er nog een paard en zes honden bij te kopen. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:24

Dan wil ik ook dat de tweeverdieners meer belast worden, want als alleenstaande is alles duurder :j Dat is dan toch van hetzelfde principe 8)7

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:31

Ze roepen het al zeker 15 jaar af en toe, en tot nu toe is het niet gelukt :D
Mijn droom is om ooit naar Duitsland te emigreren, dus hopelijk gaat het eerder de andere kant op, kinderbelasting! :Y)

Waar ik me wel lichtelijk zorgen over maak is de vraag of het gros van de mensen kinderen krijgen ooit als daadwerkelijke uitstoot gaan zien.
Het maakt niet uit welk "groene test" je doet, welke "groene tips" je leest, bijna niemand durft zijn handen te branden aan minder kinderen krijgen, zelfs de lieden van Greenpeace zetten het niet in hun "30 manieren om minder co2 uit te stoten" lijstje.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:55

Daarom vind ik die rolmodellen nu zo fijn.

Ja oke, ze hebben er nog steeds twee te veel, maar het geeft wel ruimte om deze discussie wat breder te gaan voeren...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:45

Laurora schreef:
Ze roepen het al zeker 15 jaar af en toe, en tot nu toe is het niet gelukt :D
Mijn droom is om ooit naar Duitsland te emigreren, dus hopelijk gaat het eerder de andere kant op, kinderbelasting! :Y)

Waar ik me wel lichtelijk zorgen over maak is de vraag of het gros van de mensen kinderen krijgen ooit als daadwerkelijke uitstoot gaan zien.
Het maakt niet uit welk "groene test" je doet, welke "groene tips" je leest, bijna niemand durft zijn handen te branden aan minder kinderen krijgen, zelfs de lieden van Greenpeace zetten het niet in hun "30 manieren om minder co2 uit te stoten" lijstje.

Daarvoor hebben we het Corona vaccin toch? Schijnen we onvruchtbaar van te worden.
Stond op feestboek :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:39

Femke_Tweety schreef:
Tsja, gebeurt.

Interesses verschuiven.

Waarom denk je dat er zoveel kinderen naar de kinderopvang gaan _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:51