[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:51

Daphne__ schreef:
https://www.ad.nl/den-haag/julia-18-lig ... ~a2cab3a6/

Meisje in Nunspeet aangevallen door honden. Bij AD staan alleen foto's na de operatie. Op Facebook staat een foto die ze van zichzelf gemaakt had onderweg naar het ziekenhuis... Die is echt wel heftig %)

Het was op de Nunspeetlaan in Den Haag, bizar verhaal inderdaad.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:13

Wat verschrikkelijk naar voor deze dame, zal de rest van haar leven littekens hebben ben ik bang, al ziet het er uit alsof ze haar gezicht heel netjes in elkaar hebben gezet, petje af voor de chirurgen!

Haar eigen foto heb ik niet gezien.
Iemand linkje toevallig?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:33

Ik probeerde het te zoeken op haar Facebook pagina maar ik kan het bericht niet zien (als het er nog op staat überhaupt).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:00

Anoeska27 schreef:
Daphne__ schreef:
https://www.ad.nl/den-haag/julia-18-lig ... ~a2cab3a6/

Meisje in Nunspeet aangevallen door honden. Bij AD staan alleen foto's na de operatie. Op Facebook staat een foto die ze van zichzelf gemaakt had onderweg naar het ziekenhuis... Die is echt wel heftig %)

Het was op de Nunspeetlaan in Den Haag, bizar verhaal inderdaad.

Stom, zie het nu idd :+

Petra richel heeft de foto op haar Facebook staan, daar kun je hem zien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:02

Daphne__ schreef:
Stom, zie het nu idd :+

Petra richel heeft de foto op haar Facebook staan, daar kun je hem zien.

Ik dacht al, avondwinkel in Nunspeet? Dat zou handig zijn :D Ik dacht dat sowieso de winkels nu niet open mochten zijn na 20.00 uur.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:04

Gevonden. Foto in spoiler
Spoiler:
Afbeelding

Bijbehorend bericht:
Citaat:
BELANGRIJK!!!
Gisteravond rond 23.00 uur is er op de hoek van de Dierenselaan hoek Nunspeetlaan bij de Primera een meisje van 18 jaar aangevallen door twee pitbulls. De eigenaren zijn met de honden gevlucht en hebben haar op straat laten liggen. Het gaat om een Surinaams/Hindoestaanse man flink van postuur en een vrouw met rood haar en een slank postuur met de naam Chantal.
Het was al laat maar voor zover het te zien was waren de honden grijs-bruin.
Het meisje heeft 6 uur op de operatietafel gelegen om haar gezicht weer enigszins op zijn plaats te krijgen.

Ik hoop dat er iemand is die weet wie deze mensen zijn want hier mag je niet ongestraft mee wegkomen.
Geef informatie door aan de politie.
Mvg. Petra
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 12-12-20 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:04

Serieuze jaap.. wat erg voor haar!

Cinnepin

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:05

oef, dat ziet er niet best uit

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:32

Jemig wat een wond. :oo

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:49

OMG!! Dat heeft de chirurg echt wel heel netjes gefixt zeg, maar wat vreselijk!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:35

Hallelujah, dat voelt vast niet lekker :wow:

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:20

Jemig dit is heftig! Arme meid.
Hopelijk worden de honden en baas snel gevonden. Zulke dieren moeten opgeruimd worden en de baas een houdverbod

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:27

Jemig en ook nog vluchten . Ben je 18 en meteen verminkt voor het leven door rot honden. Op een wat lagere plek vertel je het niet eens meer na. Der is maar een ding voor zulke honden diemensen grijpen of iets van standaard muilkorven

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:57

Niks muilkorven, euthanasie en op z'n minst een boete en schadevergoeding waardoor de eigenaars hun leven lang mogen afbetalen. Naast uiteraard een verbod op houden van honden, of gewoon dieren in het algemeen.

Wat verschrikkelijk voor dat meisje.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:58

Oooooh verschrikkelijk zeg...
Met zo'n beschrijving van baasjes en honden, zijn die zo gevonden hoop ik.
Die honden mogen hemelen en die eigenaren,behalve een pak rammel,hopelijk de bak in..
Man man,hoe durf je zo'n meisje zo zwaargewond aan haar lot over te laten en zelf te vluchten.
Bah bah,wat een helden zeg...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:18

Het erge is dat zelfs als de eigenaars gevonden worden ze er waarschijnlijk met lichte straffen vanaf komen.

Wij hebben hier in een dorp 2 jaar geleden ook zo'n geval gehad.
Kruising mechelaar-staff en zo vals als de pest. Eigenaar deed ook niet de minste moeite om z'n hond binnen terrein te houden die hond ging rustig dolen en moorden.
Eerst een paar kleine hondjes verscheurd, daarna werd de postbode flink gebeten.
In Frankrijk moet zo'n hond echter verplicht 3 weken geëvalueerd worden op rabiessymptomen voor hij geeuthanaseerd mag worden. Burgemeester en DA hebben flink aangedrongen bij overheid om de hond onmiddellijk in te slapen maar nee, moest 3 weken in evaluatie en mocht die tijd ook rustig bij eigenaar thuis uitzitten.
Tijdens die periode is hij meermaals gaan dolen en bijten wat telkens de evaluatieperiode verlengde (bureaucratie ten top).
Tot hij echt staatsgevaarlijk was en op dezelfde dag een paar schoolkinderen heeft aangevallen, voorbijgangers die hem wilden wegjagen werden ook flink gebeten, hij is in een tuin gevlucht waar hij vervolgens de hond des huizes bij de keel gegrepen heeft. Toen de bewoner buiten kwam kijken door het tumult werd ook die dusdanig aangevallen dat hij naar het ziekenhuis mocht. Die hond was letterlijk dol.
Eigenaar heeft hem te pakken gekregen en DA heeft hem in een hok in de praktijk gestoken waar de hond z'n tijd uitgezeten heeft tot euthanasie eindelijk mocht (ja overheid bleef koppig vasthouden aan hun evaluatieperiode, hond bleek achteraf geen rabiës te hebben).

De eigenaar van die hond heeft enkel een lichte boete gekregen.
Hij moest wel verhuizen, laten we zeggen dat hij niet meer zo geliefd was in het dorp en dat ook flink duidelijk werd gemaakt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:48

De regelgeving is wel sindsdien aangepast en gemeentes mogen ook een eigen beleid voeren. Zie
https://www.minderhondenbeten.nl/wetgev ... -wetgeving

Oh ik zie dat het ingetrokken is. Maar in elk geval kan de gemeente wel eigen beleid voeren en dus hopelijk anders ingrijpen dan toen bij jou.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:25

Was niet in Nederland ;) .
De burgemeester heeft toen uiteindelijk ook een arrest uitgeschreven dat die hond opgesloten moest worden tot uitvoering van euthanasie.
Maar het was echt bizar dat de overheid niet wilde afwijken van hun 3 weken regel. Ze mogen en kunnen daar uitzonderingen op maken maar toen was het echt onwil.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:07

Thioro, die eigenaar had dan werkelijk een chinese muur voor de kop... Ik snap waarom hij heeft moeten verhuizen.

Maar de hondenbaasjes bij dit meisje ook, laat je iemand met zo'n open gezicht rustig op straat liggen.. %) .

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:45

Juut schreef:
Thioro, die eigenaar had dan werkelijk een chinese muur voor de kop... Ik snap waarom hij heeft moeten verhuizen.

Maar de hondenbaasjes bij dit meisje ook, laat je iemand met zo'n open gezicht rustig op straat liggen.. %) .

Ik vraag me af of de eigenaars van de honden in dit geval dan aangeklaagd kunnen worden voor vluchtmisdrijf?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:53

Eigenaar is gevonden las ik. Hond zou door politie zijn doodgeschoten

corinepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 02:36

Jemig zeg... aan de ene kant denk ik gelijk waarom zou je in godsnaam tussen 2 honden springen(begrijp uit het artikel dat de pitbull een puppy aan wilde vallen). Dat is natuurlijk zeker met een pitbull wel behoorlijk riskant...

Toch heb ik zelf ook ingegrepen toen 1 van onze honden vroeger de andere aanviel, al had ik wel het gezond verstand om er niet met mn handen of gezicht in de buurt te komen maar met een voorwerp(paraplubak) op de agressor af te gaan.

Wat naar... voor de rest van je leven getekend door een goeie daad...

Ik vond vroeger honden altijd leuk maar nu vertrouw ik er geen enkele meer, heb de liefste hondjes opeens gekke dingen zien uithalen. Ben zelf ook in mijn lip gebeten door een hondje waar ik gewoon leuk mee aan het spelen was...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:23

Ik heb twee keer meegemaakt dat mijn hondje werd aangevallen en dat wordt ik echt blind voor de gevaren, beide keren sprong min of meer op de aanvallende hond, beide keren kon ik ze er gelukkig aftrekken. Het is een groot risico, maar het gebeurd in een reflex.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:26

Aan de ene kant vind ik het dapper van het meisje, aan de andere kant oliedom om er tussen te springen. In het heetst van de strijd zal ze een besluit hebben genomen, gedreven door adrenaline?
De verwondingen zijn indrukwekkend en hopelijk nog redelijk te fixen door de plastisch chirurg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 06:34