[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:39

Goed stuk, die ga ik opslaan.
Zoals ik zelf altijd zeg; beter spijt van het niet nemen van kinderen dan spijt van het wel nemen van kinderen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:06

Moeder zijn is ook geen baan of een hobby.Moeder ben je 24 uur op een dag, jaar in en jaar uit je hele leven lang.Ook als het fysieke zorgen minder word ,gaat de geestelijke zorg niet over.
Maar veel mensen kijken niet verder dan het rose wolkje in de wieg.
Dan is het nog af te wachten of ze gezond geboren worden of ergens onder weg geen gezondheidsproblemen krijgen.
Als je het niet wil moet je er niet aan beginnen.Ik ken onder tussen best wel mensen die geen kinderen hebben en ook gewoon gelukkig zijn.
Geluk maak je nog altijd zelf.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:20

Ik zag net zo’n mini-terrorist bij de slager. Kind kreeg een plak worst die ze al verschrikkelijk ranzig ging staan opeten. Vroeg papa een hapje, keek ze hem werkelijk recht aan terwijl ze het hele plakje in d’r mond propte en daarna zei ze “nee, jij krijgt niet”. En die vader zegt er dan niks van hè. Ik had dat jong wel op d’r gezicht kunnen slaan zo zelfvoldaan en triomfantelijk keek ze. Dan weet ik weer dat ik echt nooit kinderen moet hebben, want de rest van het weekend zou ik voor de neus van het kind een heerlijke zak van de Jamin leegeten en drie keer raden wie niks zou krijgen ~~}>

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:29

Of dealtje met slager maken om volgende keer een lik sambal op de worst te doen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:32

Maar welke vader vraagt er nu om een hapje van een (afgelebberd) plakje worst.. Je weet toch dat je dat niet krijgt :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:33

Relaxed schreef:
Maar welke vader vraagt er nu om een hapje van een (afgelebberd) plakje worst.. Je weet toch dat je dat niet krijgt :')

Waarom je dat zou willen ontgaat mij ook totaal, maar het ging om het principe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:36

Ik blijf er bij dat ik meestal de ouders gewoon irritant vind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:47

Laatst ook zo een zelfvoldaan exemplaar bij ons op het werk, onder begeleiding van oom en tante gok ik (mensen van ergens jaar of 60) bij oma of opa op bezoek.
Die stak een heel verhaal af hoe zij even wel zou uitleggen hoe de middag eruit moest zien "want tijd is kostbaar" en dat zij wel zou zorgen dat de verpleging begreep dat zij het voor het zeggen had. En die tante "ja daarom hebben we jou mee hè meisje, jij kan dat allemaal zo goed en naar jou luisteren ze".

Was te flabbergasted om erop te reageren eigenlijk. Was eentje van een jaar of 12 volgens mij.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:50

Varekaj schreef:
Laatst ook zo een zelfvoldaan exemplaar bij ons op het werk, onder begeleiding van oom en tante gok ik (mensen van ergens jaar of 60) bij oma of opa op bezoek.
Die stak een heel verhaal af hoe zij even wel zou uitleggen hoe de middag eruit moest zien "want tijd is kostbaar" en dat zij wel zou zorgen dat de verpleging begreep dat zij het voor het zeggen had. En die tante "ja daarom hebben we jou mee hè meisje, jij kan dat allemaal zo goed en naar jou luisteren ze".

Was te flabbergasted om erop te reageren eigenlijk. Was eentje van een jaar of 12 volgens mij.

-O- :\
En hoe moest de middag er dan uitzien volgens haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:09

Ze gaf geen details maar iig iets met de verpleging, geen onnodige koffieklets nadien en op tijd weg want er moest nog vanalles gedaan worden.
Klonk zo zelfzeker en zelfs zakelijk. En die 2 oudjes er maar ja knikkend achteraan de lift in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:21

Het voordeel van kinderloos zijn: de hele dag vrij zijn omdat de smid een ijzer er opnieuw moet komen onder timmeren, rustig paarden voeren, rondrijden naar je hooi-opslag omdat de hooizak voor wedstrijd morgen leeg is, ter plekke spontaan nog een klusje doen, thuis lekker lui op de bank ploffen met een bakje rauwe groenten en dipsausje, serietje op, 2 snurkende katten naast je, straks gezellig douchen, huispak aan en met pizza op schoot naar HP kijken.

Zonder gejengel, gezeur, rennen en sprinten ivm een timing... Gewoon ZEN een hele dag me-time!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:23

Jup, een heerlijk weekend voor mij alleen met 0 plannen <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:39

Relaxed schreef:

Dat doet mijn man ook, maar niet om een hapje te krijgen. Dat is gewoon zo‘n spelletje wat ze spelen. Omgekeerd net zo goed. Of elkaar afleiden en dan nep afpakken.
Voor buitenstaanders waarschijnlijk inderdaad het spel der horror als het voor je neus afspeeld :+

Wij zijn dit weekend bij de Aletsch gletscher, zit nu in het zonnetje op ons terras voor het hutje naar de Matterhorn te kijken :P

Varekaj, ja dat is inderdaad genieten. Dat mis ook inderdaad, gewoon ongegeneerd de hele dag op stal hangen zonder agenda :j
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-08-19 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:42

Heerlijk zulke dagen/weekenden!

Ik was vannacht zo ziek als wat, en dan is het toch wel heel fijn dat je je maag er keer op keer uit kunt kotsen zonder dat je daarmee Vlindertje haar kostbare slaap verstoort. Om het nog maar niet te hebben over mijn dag in bed. Je zult ook maar voor een kind moeten zorgen als zelfs met je ogen knipperen al killing is :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:45

Oei, niet leuk om zo ziek te zijn, sterkte Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:48

Mijn vriend is nog tor half september weg voor werk, het is dus alle dagen me-time op dit ogenblik :+
Morgen wedstrijddag. Ook altijd druk maar wel heel gezellig. Ook fijn dat ik me daar niet moet haasten om op tijd terug te zijn ofzo omdat er een handenbinder op je zit te wachten. Of die je moet meenemen en entertainen tussendoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 01:45

Ik ben aan het verhuizen, dat lijkt me met van die koters al helemaal horror. Ik zat al met pijn in mijn hart naar m'n beduusde katjes te kijken die niks snapten van alle verplaatste meubels enzo. Nu zitten ze tijdelijk bij m'n ex om even wat rust te hebben, nu kan ik tenminste stofzuigen / opruimen enzo wat ik wil zonder dat ik hen de stuipen op het lijf jaag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 07:39

Ik weet dat ik dat niet mag zeggen in dit topic omdat bepaalde mensen zich dan verschrikkelijk opwinden omdat je iets positiefs zegt, maar wij zijn 2x verhuisd en uitgerekend dat was echt totaal geen probleem. Eerder een goed moment om overtollig speelgoed te dumpen :+

De katten was inderdaad een issue van een totaal andere orde _O-
Een ervan had zich in een kast genesteld is de eerste 3 dagen niet naar beneden geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:06

Ik heb andere ervaringen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:09

Mijn kat is gelukkig heel relaxed :+ als ik op vakantie ga, gaat ie naar mijn zusje en daar gaat ie ook gewoon naar buiten :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:33

Een paard meeverhuizen vind ik geloof nog altijd de meeste stress.
Iedere keer maar weer hopen dat er ergens een geschikte stal is, ze genoeg buiten komen en de mensen geen regelrechte tokkieverzameling zijn. In Juni mijn jonkie verplaatst, ik dacht naar een fijne plek, maar helaas. Vervolgens het hele pingsterweekend toen in stress naar iets anders gezocht. De mensen in de vorige stal zijn nu nôg bezig om te roddelen over dat woeste gestoorde paard dat vast overal problemen zou veroorzaken. Gelukkig heb ik geen facebook dus krijg ik er zelf weinig van mee maar hoor het via iemand anders.
Het gevaarlijke woeste paard is een 3 jarig merrietje van 1.55m dat gewoon vers uit de opfok kwam :')
Inmiddels loopt het al braaf aan de lange lijnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:42

Ik heb 2 jaar op pension gestaan. Genoeg om trauma’s te hebben voor de rest van mijn leven :D Thank god ondertussen al 8 jaar in eigen beheer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:57

Ik heb alleen maar ervaring met eigen beheer gelukkig :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:12

Mandy hoe is het met je?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:14

Ja ik vind het heel moeilijk. Eerst dacht ik echt weg ermee.
Na een nachtje slapen kwam ik toch aan het twijfelen, misschien valt het toch allemaal wel mee etc.

Toch hoop ik nog steeds eigenlijk dat het één dezer dagen vanzelf nog afbreekt. Zo uitgerekend zou ik nu 4/5 weken moeten zijn, dus kan nog alle kanten op. Vooral omdat ik het niet wist en geen plannen had ofzo. Gewoon roken, drinken, uitgaan en koffie drinken. In de groente tuin lopen woelen en spitten, filet american eten en zo voort.

ook al gekke ideeën, ik haal zo'n pil en wordt dan ongesteld. En mijn vriend hoeft niet te weten waar ik ongesteld van word, dan kan ook gewoon zo gebeuren dat het misgaat.
Vraag mij af of het ook bij de huisarts te halen is.

Mijn hoofd is een rollercoaster..