Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:24

Ik dacht altijd dat ik dorp zou zeggen, maar nu we zelf voor die keuze staan, ga ik toch voor onderwijstype. Met buiten spelen en sporten in het eigen dorp krijgen ze waarschijnlijk toch wel aansluiting in de directe omgeving.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:32

Ik zei eerst ook dorp maar neig steeds meer naar onderwijs type.
Enige “nadeel” is wel dat wij echt buitenaf wonen. Buiten spelen met vriendjes op straat zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren. De dorpsschool is op 2 km en de andere op 3 km. Vriendjes van school zijn dus wel ongeveer even ver weg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:35

Maar moeten ze perse met de andere kinderen van het dorp in dezelfde school zitten? zou voor mij geen vereiste zijn eigenlijk. ze kennen ze toch nog niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:58

Hier is 1 school in het dorp en daar gaat meneer straks naar toe hij zit daar nu ook op peuterwerk. Hij is enigs kind we wonen behoorlijk achteraf dus voor het sociale stuk maken we heel bewust deze keuze.

Kind zei gisteren tegen me; goedzo mamma dat is braaf

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:35

Cemlys schreef:
Maar moeten ze perse met de andere kinderen van het dorp in dezelfde school zitten? zou voor mij geen vereiste zijn eigenlijk. ze kennen ze toch nog niet.

Het is geen vereiste maar een overweging, juist omdat ze de kinderen uit het dorp nog niet kennen kan school een plek zijn om ze wel te leren kennen.
Ze zouden letterlijk 2 van 90 kindjes zijn die niet naar de dorpsschool gaan.

Maar wat Kaka zegt dat ze elkaar ook op een sportclub oid kunnen leren kennen vind ik ook wel een mooi uitgangspunt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:17

MM: Die afstand is toch peanuts, 2 of 3 km? Bij ons zit de Dalton 10km verderop en de openbare maar een paar 100 meter. Toch gaan we voor de Dalton omdat we denken dat dat veel beter bij hem (en ons) past. Het schijnt dat er van zijn geboortejaar een stuk of 12/13 kindjes hier in het dorp zijn en daarvan weet ik er sowieso al 2 die ook naar de Dalton zullen gaan.

Van 1 weet ik dat die naar de Christelijke school zal gaan. Sowieso zitten alle kinderen uit het dorp dus al niet op 1 school bij elkaar :) En van de overige ca. 10 weet ik het niet.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat jij van alle 90 kinderen weet waar ze naartoe zullen gaan? :)

Wij vinden aansluiting in je eigen dorp op zich ook heel belangrijk maar een waarschijnlijk betere schoolkeuze toch nog wat belangrijker. En omdat de Dalton school hier kinderen aantrekt van het hele eiland zijn er sowieso veel kinderen uit andere dorpen.

Ze eten allemaal gezamenlijk op school tussen de middag en dat vind ik ook een groot voordeel. Volgens ouders die er al kinderen hebben worden er gewoon speelafspraakjes gemaakt en ik denk maar zo, tegen de tijd dat ze dan naar het voortgezet onderwijs gaan kennen ze al wat van de andere dorpen en zijn ze al gewend om wat verder weg te fietsen.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel een grote pré vind dat er dus sowieso meerdere kindjes uit ons dorp daar bij hem in de klas zullen zitten want wij wonen ook net buiten het dorp dus het is niet zo dat hij nu al speelafspraakjes heeft ofzo. Behalve dan zeldzaam een keer met zijn neef aan de andere kant van het dorp die iets van 6 weken ouder is :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:45

Ik denk dat veel kinderen hier uit de straat naar de katholieke en openbare school achter ons huis gaan. Maar oecumenisch onderwijs zijn wij op tegen en de openbare had zo'n luizenmoedersfeertje. Afschuwelijk. Er stonden ook echt moeders andere moeders te ronselen om bij hun clubje te gaan.

Op insta staat Oots aanrechtblad met wasbak. Zwart marmer en goud, classy baby!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:48

Wij hebben het dan makkelijk, binnen een straal van een kilometer zitten er 4 basisscholen, waarvan 2 openbaar, 1 christelijk en 1 vrije school. Voor andere typen scholen moeten we wel 10 km verder kijken, maar dat vind ik te onpraktisch.

Ons kdv regelt voor alle 4 de naschoolse opvang en kindjes uit de buurt zitten over de scholen verdeeld.

Welke moederclubjes heb je op de basisschool? Toch niet echt het luizenclubje? :')

Aanrechtblad voor het Ikeakeukentje?
Laatst bijgewerkt door Kaka op 04-09-18 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:05

Neenee, de OR of MR! Er werden moeders uit de kudde getrokken, "Ja Bea, jou willen we bij de OR/MR, jij bent leuk, meld je aan". En de directrice was echt juf Ank, na de rondleiding moesten we opnoemen wat we goed/minder goed vonden aan de school. Heeeerlijk ongemakkelijk!

Ja de Duktig, bokt upload doet ff poedersuiker.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 17:18

Klinkt echt als jouw soort school Lie. O:)

Hier wordt het wel katholiek onderwijs. Maar is nauwelijks praktiserend. Ben zelf overtuigd atheïst dus ik vind het wel een dingetje.
Wij wonen ook buitenaf en fietsen is hier echt niet veilig met veel vrachtverkeer. Elke school is voor ons een km of 5/6.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:22

Ja ik doe het altijd goed in dat soort clubjes :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:34

:') de dag ik voor de ouderraad van het kdv actief moet werven, stop ik er acuut mee (I admit, ik ben zo'n 'actieve' moeder).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:41

nachtmerrie die speelmiddagen, moederclubjes, ouderraden,... echt niks voor mij, ik werk me al te pletter, dat zijn echt de laatste dingen waar ik aan denk of zin in heb :') of ben ik nu heel slecht

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:43

Nee hoor ik heb er nu tijd voor, dus leen me er graag voor. Zodra ik weer aan het werk ga is het waarschijnlijk ook weer afgelopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:17

Ik wil best wat doen op school maar het had echt zo'n middelbare school sfeertje terwijl op de Montessori alles veel chiller ging.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:32

Jij loedermoeder, Cemlys -O-

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:10

Ja de kleine hier draagt ook koko noko.

Had je de link in mijn onderschrift geprobeerd?
Webshop zij verkoopt ook koko noko.
Ze leveren alleen moeilijk en beperkt omdat koko noko nog zoekende is met aantallen produceren :(
(Heb ik gehoord)
Ik zit nog op een tuinbroek en jas te wachten

Emoe schreef:
Ik vond het ook niet zo'n prettig bericht eerlijk gezegd. En ook aardig off topic.

Vraagje: weet iemand nog een leuk suspenderrokje voor niet al te veel geld? Ik zag er een van koko-noko maar die was niet leverbaar (nog) oid. Heeft iemand ervaring met dat merk?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:13

Hier hebben we 3 scholen in de buurt.
Vrije school in het bos daar kan ze niet alleen heen.
Is net wat verder en vind ik wat eng.
Wel een mooie locatie.

Een katholieke school (nirt heel veel met het geloof bezig) net het Jenaplan. Wat ik erover las was positief.
En een christelijke school.
Daar zitten kinderen in de straat op.

Ik twijfel.
Misschien wel leuk als ze naar een school gaat waar ook kinderen uit de buurt heen gaan.
Dan val je er toch niet zo buiten heb ik het idee.

Wij moeten nog overal gaan kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:34

Hier op de Dalton is het zo dat je als ouder lid moet worden van de vereniging waar de school onder hangt, omdat het onafhankelijk / individueel basisonderwijs is. het uitgangspunt is daardoor dat alle ouders samen de school "dragen" zeg maar en ieder moet ook zijn steentje bijdragen in de klussen die gedaan moeten worden.

Zit je kind in een kleuterklas dan wordt je ingeroosterd voor het melk schenken in de ochtendpauze en zit je kind in een hogere klas dan is het dat je bij toerbeurt pleinwacht bent in de pauzes samen met de juffen. En dan zijn er natuurlijk allerlei onderhouds dingetjes waar je met zijn allen wat aan doet.

Ik heb daar ook allemaal niet bijzonder veel zin in maar vind het wel heel goed :j Je weet waar je aan begint voordat je je kind inschrijft en het vergroot wel de betrokkenheid van ouders bij de school en het is ook wel leuk dat je dan je kind en andere kinderen in de klas af en toe bezig ziet.

Het enige dat ik jammer vind is dat het allemaal juffen zijn....ik wil meer mannen voor de klas :j

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:07

Hier wordt het de montessorischool er zijn er 3 hier in Deventer, we zijn nog op zoek naar een huis afhankelijk van waar dat staat wordt het de dichtstbijzijnde.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:16

Hier wordt het Jena. Niet dat wij daar bewust voor gekozen hebben hoor maar de sfeer was goed, kinderen leken blij, wat meer bewegingsvrijheid (vb 2x per week gym) dan op de andere scholen hier. Het grenst ook nog eens aan onze achtertuin, kindjes uit de buurt zitten bijna allemaal hier een dart is ook leuk.

Ook ik zit in de OC cemlys, maar bij ons is het absoluut geen luizenmoederclubje :D

Ik kom hier niet vandaan en leerde zo wat andere moeders kennen. Het is nog gezellig ook!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:01

Dat soort scholen hebben wij allemaal niet.

3 openbare scholen. 1 hele grote. Dat was geen optie zoveel kids in de klas.

Jongste zit nu op cluster 2 school. Als die naar regulier mag zou ik nog niet weten naar welke school ik hem zou doen.

Oudste zijn school is me behoorlijk tegengevallen zodra een kind niet gewoon mee gaat in de stroom. Intern begeleidster is ook een. .....muts

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:02

....muts :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:54

Geen idee wat cluster 2 is, maar zou dat dan ook niks zijn voor oudste? Of mag dat niet?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:08

pmarena schreef:
Geen idee wat cluster 2 is, maar zou dat dan ook niks zijn voor oudste? Of mag dat niet?

Nee dat is een school voor kinderen met tos. Spraak taal achterstand. Zit een hele mengelmoes van buitenlandse kids, kids met adhd lichte vorm autisme en gewoon kids met spraak taal achterstand die later weer instromen in regulier.

Kleinere klassen. Logopedie op school etc. :j

Nee is echt een heel aanvraagtraject aan vooraf gegaan. Super spannend was dat.

Daarom hebben we nu ook te maken met het leed dat leerlingenvervoer heet :j