Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chabby

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:33

Nou, ik heb er nog één. Er was gister een pakket bezorgd bij de buren, wat ik vandaag heb opgehaald. Ik had een twee delig pak en t-shirt besteld voor €80,00. Ik doe de doos open en tref een t-shirt en trui aan. Het t-shirt is als beschreven. De trui is een kindermaat in plaats van mijn maat xs. Maar, de legging ontbreekt. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat de legging ontbreekt en dat ik die graag nog ontvang of een deel van mijn geld terug. Ik krijg meteen een groen vinkje. Dan ben ik toch geblokkeerd...?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:54

Ik lees al lang mee beetje leedvermaak soms :')en nu zelf ook een advertensie geplaatst met hoge kwaliteit dure schoenen ben benieuwd

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 01:11

Ik vraag 7,50 exclusief verzendkosten voor een product, bieden ze 8 euro inclusief.

Ik heb maar even netjes geantwoord dat dit geen reeel bod is. :')

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:15

Chabby schreef:
Nou, ik heb er nog één. Er was gister een pakket bezorgd bij de buren, wat ik vandaag heb opgehaald. Ik had een twee delig pak en t-shirt besteld voor €80,00. Ik doe de doos open en tref een t-shirt en trui aan. Het t-shirt is als beschreven. De trui is een kindermaat in plaats van mijn maat xs. Maar, de legging ontbreekt. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat de legging ontbreekt en dat ik die graag nog ontvang of een deel van mijn geld terug. Ik krijg meteen een groen vinkje. Dan ben ik toch geblokkeerd...?

Haar nummer stond bij de advertentie. Ik heb geappt en gebeld. Ik ben inmiddels ook op Whatsapp geblokkeerd. Ik ben bang dat ik weer opgelicht ben.

En een mevrouw heeft zojuist het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Ik heb een koeienhuid te koop staan. Ik krijg een bod van €15,00 per mail, terwijl bij de advertentie bieden vanaf €20,00 stond ingesteld. Hier heb ik haar op gewezen. Ze zei dat ze dat niet kan zien op haar mobiel. Ik heb gezegd dat dat vervelend is, maar dat ik niet (nog verder) zak in prijs en ik heb haar succes gewenst met de verkoop. Er na kreeg ik een melding dat ze een waardering had achter gelaten. Dus ik voer vijf sterren in en zet er bij dat ze snel reageert. Ik bekijk de mijne en ze heeft één ster gegeven met beleefder communiceren er bij. Dus ik vraag behoorlijk beduusd waarom. Nou, ze vond het asociaal dat ik haar terug verwees naar de advertentie. Ik heb haar maar geblokkeerd, voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg. Oftewel, wat een kút wijf!

United Wardrobe loopt daar in tegen goed. Ik heb deze week zes items verkocht en van alle kopers een vijf sterren review gekregen. Daar doe je het voor.

Tallie1979 schreef:
Ik vraag 7,50 exclusief verzendkosten voor een product, bieden ze 8 euro inclusief.

Ik heb maar even netjes geantwoord dat dit geen reeel bod is. :')

Sinds ik in mijn advertenties de hoogte van de verzendkosten benoem en vermeld dat deze voor de koper zijn, blijven dit soort biedingen uit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:25

Ik heb erbij staan dat de prijs excl verzenden is. Maar toch proberen :')

Maar wel kaa uu tee dat je bent belazerd zeg! :( En diep triest dat mensen zulke beoordeling gaan achterlaten. :n

Ik heb vandaag ook waarschijnlijk iets verkocht. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik het gevoel heb dat deze knaap probeerde een gratis product te krijgen.

We wisselen berichten uit, komen de prijs overeen en ik geef aan dat ik dinsdag pas kan versturen. Hij zegt prima en ik geef mijn rek nr. Zegt hij: Ik betaal dinsdag als ik de T&T code krijg.

Euh, nou, dat dacht ik dus even niet. Ik stuur niks op zonder betaling.

Hij geeft aan dat hij alsnog heeft overgemaakt en dat het op mijn rekening moet staan. Nog niet, het is zondag. :')

Ik heb het adres gecheckt, daar zit een reisbureau. Dus ik ga wel zien of het morgen binnen is. Ik heb er een apart gevoel bij, misschien onterecht.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:02

Tallie1979 schreef:
Ik heb erbij staan dat de prijs excl verzenden is. Maar toch proberen :')

Maar wel kaa uu tee dat je bent belazerd zeg! :( En diep triest dat mensen zulke beoordeling gaan achterlaten. :n

Ik heb vandaag ook waarschijnlijk iets verkocht. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik het gevoel heb dat deze knaap probeerde een gratis product te krijgen.

We wisselen berichten uit, komen de prijs overeen en ik geef aan dat ik dinsdag pas kan versturen. Hij zegt prima en ik geef mijn rek nr. Zegt hij: Ik betaal dinsdag als ik de T&T code krijg.

Euh, nou, dat dacht ik dus even niet. Ik stuur niks op zonder betaling.

Hij geeft aan dat hij alsnog heeft overgemaakt en dat het op mijn rekening moet staan. Nog niet, het is zondag. :')

Ik heb het adres gecheckt, daar zit een reisbureau. Dus ik ga wel zien of het morgen binnen is. Ik heb er een apart gevoel bij, misschien onterecht.

En? Heb je het geld ontvangen? Ik ben benieuwd.

Ik heb gisteravond de oplichtster gebeld. Dat was geen succes totdat ik anoniem belde. Om een lang verhaal kort te maken: ze schoof het af op haar zus. Ze had geen antwoord op het feit dat haar zus dan haar nummer bij de advertentie zou zetten en dat dat nummer mij eerder had geblokkeerd. Ze heeft ook alle gegevens van haar Marktplaats account gehaald. Na het telefoongesprek heb ik haar een betaalverzoek gestuurd. Ik wacht het af.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:08

Ik heb even jullie advies nodig voor een bestelling (wel buiten marktplaats om) ik heb vorige week iets gekocht maar ik denk dat ze zijn gestopt, terwijl de website enzovoort nog online staat. Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Telefoonnummer bestaat ook al niet meer.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:44

xxcleeoo schreef:
Ik heb even jullie advies nodig voor een bestelling (wel buiten marktplaats om) ik heb vorige week iets gekocht maar ik denk dat ze zijn gestopt, terwijl de website enzovoort nog online staat. Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Telefoonnummer bestaat ook al niet meer.

Kun je de website per privé bericht doorsturen? Dan kan ik voor je kijken of ik iets kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:31

Ik heb iets heel raars wat ik nog nooit eerder meegemaakt heb, hoop dat iemand hier mij er mee kan helpen?

Ik verwacht een pakketje, vanmorgen van de koper track en trace code gekregen, ze had een foto van het bonnetje gemaakt en viel mij gelijk al op dat er behalve de code geen adres of gewicht op stond.
Nu zegt de post nl site ook nog steeds dat de code niet te vinden is.
Iemand enig idee hoe of wat?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:33

apart was het gewoon met post NL? (zo'n standard post NL verzendbewijs?)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:34

Heb je een foto er van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:35

Ja gewoon post nl inderdaad, zal even hier neerzetten en de code even doorstrepen, moment.

Afbeelding

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:42

Kan natuurlijk ook een luie medewerker zijn geweest?

(gewicht klopt wel vaker niet). Adres er niet op vind ik wel apart..

Wellicht staat de code vanavond wel in het systeem?

Wat zegt de verkoper?

Bij mij op de bonnen staat ook altijd het bedrag 6.95 (links naast de QR code), maar jij hebt sowieso kwa uiterlijk een hele andere bon dan ik kort geleden nog kreeg.
Laatst bijgewerkt door orkaan op 21-01-19 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:45

Een medewerker heeft niets te doen met wat er op het bonnetje komt te staan. Je scant het verzendlabel, of je voert de postcode + huisnummer in en de rest doet het postNL apparaat zelf. Ik vermoed dan eerder een storing in het apparaat oid...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:47

xJitskee schreef:
Een medewerker heeft niets te doen met wat er op het bonnetje komt te staan. Je scant het verzendlabel, of je voert de postcode + huisnummer in en de rest doet het postNL apparaat zelf. Ik vermoed dan eerder een storing in het apparaat oid...

Ik laat het verzendlabel altijd door PostNL maken, immers de koper betaald daarvoor 6.95

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:48

Als er geen adres op staat hoe moet mijn pakketje dan ooit aankomen denk ik dan?
Kan het niet zo zijn dat ze er een brievenbuspakketje van heeft gemaakt en online label heeft aangemaakt?
En het adres gewoon op het pakketje is geschreven?

Ik heb haar al gevraagd hoe ze het pakketje heeft verzonden maar nog geen antwoord op gehad.
Hoop toch echt dat mijn pakketje gewoon aankomt want was er behoorlijk veel geld aan kwijt.
Ook al heel apart want het gaat dus om gellac, 17 potjes en een display, nu wil ze de display later deze week apart verzenden omdat het makkelijker was om het pakket weg te brengen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:07

Volgens mij is dit de bon en niet het directe verzendbewijs.
Gezien er ook geen QR code op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:23

Saul schreef:

Oké, maar hoe moet ik dit nu zien dan?

Inmiddels contact met haar gehad, zij heeft pakket bij het postkantoor ingeleverd en dit is de enige bon die ze heeft gekregen.
Ze heeft wel mijn adres op het pakketje geschreven.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:55

Romy1234 schreef:
Saul schreef:

Oké, maar hoe moet ik dit nu zien dan?

Inmiddels contact met haar gehad, zij heeft pakket bij het postkantoor ingeleverd en dit is de enige bon die ze heeft gekregen.
Ze heeft wel mijn adres op het pakketje geschreven.

raar, ik zie ze bij het post NL punt altijd de postcode en huisnummer intikken bij de "weegschaal" /ding waar de code uitkomt die ze op het pakje plakken.

Wat geeft ze als verklaring dat de track/trace code niet word herkent?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:57

Echt he, of je komt langs om hem te passen of je besteld hem lekker ergens voor het drievoudige van het geld haha.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:05

Amburtjoz schreef:
Echt he, of je komt langs om hem te passen of je besteld hem lekker ergens voor het drievoudige van het geld haha.

Nou, precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:10

studiemiep schreef:
Saul schreef:

raar, ik zie ze bij het post NL punt altijd de postcode en huisnummer intikken bij de "weegschaal" /ding waar de code uitkomt die ze op het pakje plakken.

Wat geeft ze als verklaring dat de track/trace code niet word herkent?

Niks, ze vind het heel raar.
Had van te voren ook het idee dat ze niet zoveel snapte van pakketjes verzenden, had haar daarover ook wel dingen uitgelegd.
Heb post nl inmiddels via Facebook benaderd maar nog geen antwoord gehad, bel ze morgen sowieso even.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:10

Haha wat een grapjas!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:56

Wat is het toch met mensen die een bod doen en als je dan akkoord gaat moet je opeens nog allerlei dingen opmeten of zeggen ze überhaupt dat ze er even over gaan nadenken??? Vraag het dan eerst óf denk er even overna vóór je een bod plaatst... :roll:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:27

De verzendlabels en T&T briefjes zijn sowieso vaak verschillend bij postnl. Soms krijg ik met QR, soms zonder, soms krijg ik hem op een sticker geprint, andere keer weer op een gewoon bonnetje. Zit niet echt 1 lijn in. Zou het gewoon nog in de gaten houden, misschien heeft die verkoper bij PostNL wel iets verkeerds gedaan, maar staat het adres gewoon op de doos geschreven, dan komt het misschien gewoon alsnog wel goed.