Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danique schreef:Zo kan ik helemaal naar worden van mensen die mij 'meid' noemen op mijn werk. Ik werk achter de balie (heb geen naamkaartje ofzo) en hoef echt niet met mevrouw en u aangesproken te worden, maar ik vind 'meid' zo denigrerend... Zeg dan niks.
Emmaa_ schreef:Danique schreef:Zo kan ik helemaal naar worden van mensen die mij 'meid' noemen op mijn werk. Ik werk achter de balie (heb geen naamkaartje ofzo) en hoef echt niet met mevrouw en u aangesproken te worden, maar ik vind 'meid' zo denigrerend... Zeg dan niks.
Mijn zusje zegt altijd 'lieve schat' tegen mij en mijn moeder als ze een punt wil maken. 'Lieve schat, ik moet gewoon werken zometeen hoor'. Ik kan haar echt wel met d'r tanden over het asfalt slepen als ze dat doet, gadverdamme wat word ik daar kwaad van
savannah030x schreef:Hebben de familieleden van utopia een gratis paspoort van utopia zodat ze hun familielid altijd kunnen volgen of moeten ze ook gewoon betalen?
Janneke2 schreef:Gesteld: dit gaat over het land Utopia, en niet over de dekhengst.
Momenteel is er een Utopia 'rage', het boek is 500 jaar oud. Ik weet niet of Thomas Moore dingen beschreef in termen van 'een deel van de wereldbevolking woont wel in Utopia, een deel niet'.
Paspoorten in onze betekenis des woords bestonden niet. Wie dat wilde en vrij was om te gaan en te staan waar hij wilde, kon zich in een Engelse stad vestigen en als het een beetje meezat burgerrechten krijgen.
Wie horige was in die tijd moest de rechten tov de leenheer afkopen of vluchten, slim zijn, etc.
Je vestigen op het Engelse platteland kon ook, mits de plaatselijke machthebber geen bezwaar had.
En Thomas Moore hield wel van een grapje.
Hij was beslist niet de eerste die een ideale maatschappij probeerde te beschrijven, maar Utopia betekent letterlijk "Nergens"....
Janneke2 schreef:Gesteld: dit gaat over het land Utopia, en niet over de dekhengst.
Momenteel is er een Utopia 'rage', het boek is 500 jaar oud. Ik weet niet of Thomas Moore dingen beschreef in termen van 'een deel van de wereldbevolking woont wel in Utopia, een deel niet'.
Paspoorten in onze betekenis des woords bestonden niet. Wie dat wilde en vrij was om te gaan en te staan waar hij wilde, kon zich in een Engelse stad vestigen en als het een beetje meezat burgerrechten krijgen.
Wie horige was in die tijd moest de rechten tov de leenheer afkopen of vluchten, slim zijn, etc.
Je vestigen op het Engelse platteland kon ook, mits de plaatselijke machthebber geen bezwaar had.
En Thomas Moore hield wel van een grapje.
Hij was beslist niet de eerste die een ideale maatschappij probeerde te beschrijven, maar Utopia betekent letterlijk "Nergens"....
Citaat:Ik weet niet wat jij gedronken hebt, maar ik wil dat ook.
Bloodymary schreef:[naam] schreef:Ik vroeg mij af hoelang je vlees van de slager in je koelkast houden kan..
Ja, omdat het daar niet op staat bedoel je? Dat vroeg ik me laatst ook af. Ik denk een dag of 3, 4.
eilleen333 schreef:Hoe lang het duurt voordat ik mijn DHL pakket kan volgen.
Om 12.45 kreeg ik de mail met de codes en die zouden vanavond na het scannen van DHL werkzaam worden. Ze doen het alleen nog steeds niet.
Het gaat om de bezorging van een fiets van 300 euro, dus niet echt iets wat je even bij de buren af kan gevenik wil dus graag plannen dat er iemand thuis is, maar ik heb geen idee van de bezorgtijd.
Bloodymary schreef:Rebecca schreef:Ik vroeg mij af hoelang je vlees van de slager in je koelkast houden kan..
Ja, omdat het daar niet op staat bedoel je? Dat vroeg ik me laatst ook af. Ik denk een dag of 3, 4.
Sokje_6 schreef:Als je een kat hebt, die gebruiken![]()
Katten zijn beter in het ruiken van stikstof, dus kunnen ook beter bepaalde rotting waarnemen.
Als je kat huiverend wegloopt, is het vlees over de datum of je kat kieskeurigNiet de meest betrouwbare methode dus maar je moet wat