Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:43

_O- Het klinkt inderdaad meer als een droom dan als een werkelijk idee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:44

Opzich er zijn genoeg mini shetjes die prima een sprong kunnen maken

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:02

Ze gooien zelfs auto's en kanonnen met parachutes uit een vliegtuig, dus qua gewicht zou het moeten kunnen :roll:

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:21

Of ik de e-mail van iemand moet beantwoorden met Beste (voornaam) of Beste (meneer achternaam).

Het gaat om iemand van een museum, ik ken de persoon verder totaal niet. Ik had wat informatie opgevraagd over een rondleiding (met als aanhef Beste heer/mevrouw), en daar heeft Pietje Klaassen op gereageerd. Maar mail ik nu terug met Beste Pietje, of Beste meneer Klaassen? Wat is de etiquette in dit geval, weet iemand dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:34

Als het Voornaam Achternaam is, zou ik meneer Achternaam doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:51

Ik ook. Ik benader veel instanties als bronnen en ook dan spreek ik ze pas bij voornaam aan als het interview achter de rug is en ik het materiaal doorstuur. Ik kan er zelf ook een beetje terughoudend van worden als mensen me snel bij mijn voornaam aanspreken, had laatst een journalist op de mail die via mijn blog mijn voornaam + achternaam wist maar die heel amicaal ging lopen doen.. Vind dat echt heel gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:04

Zo kan ik helemaal naar worden van mensen die mij 'meid' noemen op mijn werk. Ik werk achter de balie (heb geen naamkaartje ofzo) en hoef echt niet met mevrouw en u aangesproken te worden, maar ik vind 'meid' zo denigrerend... Zeg dan niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:08

Danique schreef:
Zo kan ik helemaal naar worden van mensen die mij 'meid' noemen op mijn werk. Ik werk achter de balie (heb geen naamkaartje ofzo) en hoef echt niet met mevrouw en u aangesproken te worden, maar ik vind 'meid' zo denigrerend... Zeg dan niks.

Mijn zusje zegt altijd 'lieve schat' tegen mij en mijn moeder als ze een punt wil maken. 'Lieve schat, ik moet gewoon werken zometeen hoor'. Ik kan haar echt wel met d'r tanden over het asfalt slepen als ze dat doet, gadverdamme wat word ik daar kwaad van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:12

Emmaa_ schreef:
Danique schreef:

Mijn zusje zegt altijd 'lieve schat' tegen mij en mijn moeder als ze een punt wil maken. 'Lieve schat, ik moet gewoon werken zometeen hoor'. Ik kan haar echt wel met d'r tanden over het asfalt slepen als ze dat doet, gadverdamme wat word ik daar kwaad van :')

Òh daar zou ik het nog wel van kunnen pikken, ik doelde op klanten. En dan vooral klanten die misschien 3 jaar ouder zijn dan ik, alsof ik als 14 jarige bij de supermarkt werk ofzo :x

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:41

Hoe lang het duurt voordat ik mijn DHL pakket kan volgen.
Om 12.45 kreeg ik de mail met de codes en die zouden vanavond na het scannen van DHL werkzaam worden. Ze doen het alleen nog steeds niet.
Het gaat om de bezorging van een fiets van 300 euro, dus niet echt iets wat je even bij de buren af kan geven ;) ik wil dus graag plannen dat er iemand thuis is, maar ik heb geen idee van de bezorgtijd.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:33

Hebben de familieleden van utopia een gratis paspoort van utopia zodat ze hun familielid altijd kunnen volgen of moeten ze ook gewoon betalen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:49

Gesteld: dit gaat over het land Utopia, en niet over de dekhengst.

Momenteel is er een Utopia 'rage', het boek is 500 jaar oud. Ik weet niet of Thomas Moore dingen beschreef in termen van 'een deel van de wereldbevolking woont wel in Utopia, een deel niet'.

Paspoorten in onze betekenis des woords bestonden niet. Wie dat wilde en vrij was om te gaan en te staan waar hij wilde, kon zich in een Engelse stad vestigen en als het een beetje meezat burgerrechten krijgen.
Wie horige was in die tijd moest de rechten tov de leenheer afkopen of vluchten, slim zijn, etc.
Je vestigen op het Engelse platteland kon ook, mits de plaatselijke machthebber geen bezwaar had.

En Thomas Moore hield wel van een grapje.
Hij was beslist niet de eerste die een ideale maatschappij probeerde te beschrijven, maar Utopia betekent letterlijk "Nergens"....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:53

savannah030x schreef:
Hebben de familieleden van utopia een gratis paspoort van utopia zodat ze hun familielid altijd kunnen volgen of moeten ze ook gewoon betalen?

Ik denk betalen.

Janneke2 schreef:

Momenteel is er een Utopia 'rage', het boek is 500 jaar oud. Ik weet niet of Thomas Moore dingen beschreef in termen van 'een deel van de wereldbevolking woont wel in Utopia, een deel niet'.

Paspoorten in onze betekenis des woords bestonden niet. Wie dat wilde en vrij was om te gaan en te staan waar hij wilde, kon zich in een Engelse stad vestigen en als het een beetje meezat burgerrechten krijgen.
Wie horige was in die tijd moest de rechten tov de leenheer afkopen of vluchten, slim zijn, etc.
Je vestigen op het Engelse platteland kon ook, mits de plaatselijke machthebber geen bezwaar had.

Hij was beslist niet de eerste die een ideale maatschappij probeerde te beschrijven, maar Utopia betekent letterlijk "Nergens"....

Ik weet niet wat jij gedronken hebt, maar ik wil dat ook.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:00

Janneke2 schreef:

Citaat:
Ik weet niet wat jij gedronken hebt, maar ik wil dat ook.

+:)+ _O-
Ik ben theeleut!

Zowel Utopia als 'de lof der zotheid' (Desiderius Erasmus) zijn leuke boeken, dus wat let je!
(Deze heren Moore en Erasmus waren vrienden.)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:15

Volgens mij ging het niet daarover maar over die reality show. Maar denk dat de vraagsteller heel wat wijzer geworden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:36

Ik vroeg mij af hoelang je vlees van de slager in je koelkast houden kan..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:41

Rebecca schreef:

Ja, omdat het daar niet op staat bedoel je? Dat vroeg ik me laatst ook af. Ik denk een dag of 3, 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:44

Bloodymary schreef:
[naam] schreef:

Ja, omdat het daar niet op staat bedoel je? Dat vroeg ik me laatst ook af. Ik denk een dag of 3, 4.

Klopt idd ik heb het niet aan de slager gevraagd... , heb het dinsdag gehaald en eet morgen bij ouders en dan voor vrijdag nog maar 1 in de koelkast houden en de rest de vriezer in dan .

(ben verwend na weekje dld met vlees , maar gelukkig valt het kwa prijs mee . En het kan per 1 stuk , grootste voordeel :) )

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:48

eilleen333 schreef:
Hoe lang het duurt voordat ik mijn DHL pakket kan volgen.
Om 12.45 kreeg ik de mail met de codes en die zouden vanavond na het scannen van DHL werkzaam worden. Ze doen het alleen nog steeds niet.
Het gaat om de bezorging van een fiets van 300 euro, dus niet echt iets wat je even bij de buren af kan geven ;) ik wil dus graag plannen dat er iemand thuis is, maar ik heb geen idee van de bezorgtijd.

Mijn ervaring met pakjes in het algemeen is dat het meestal pas na een uur of tien, elf 's avonds werkt. Maar ik heb het ook wel eens gehad dat de status nog op "ergens halverwege" staat terwijl ik het pakje al lang in m'n handen heb.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 06:50

Hij doet het inmiddels. Ergens tussen 8.00 en 18.00... heel accuraat,haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:48

Bloodymary schreef:
Rebecca schreef:

Zoiets. Bij vlees probeer ik altijd mijn zintuigen een beetje aan het werk te zetten. Ruikt het nog goed en ziet het er nog goed uit (geen rare verkleuringen etc) dan is het over het algemeen nog prima eetbaar.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:55

Als je een kat hebt, die gebruiken :))
Katten zijn beter in het ruiken van stikstof, dus kunnen ook beter bepaalde rotting waarnemen.
Als je kat huiverend wegloopt, is het vlees over de datum of je kat kieskeurig :Y) Niet de meest betrouwbare methode dus maar je moet wat :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:35

Sokje_6 schreef:
Als je een kat hebt, die gebruiken :))
Katten zijn beter in het ruiken van stikstof, dus kunnen ook beter bepaalde rotting waarnemen.
Als je kat huiverend wegloopt, is het vlees over de datum of je kat kieskeurig :Y) Niet de meest betrouwbare methode dus maar je moet wat :+

Stikstof? Je bedoelt dat katten de hele dag een krappe 80% van de lucht om hen heen lopen te ruiken? Arme beestjes.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:42

Wat ik me momenteel af vraag of meer mensen bij DHL hun pakket niet kunnen volgen. Gisteren kwam ik wel op de site en was er een probleem omdat pakket fout gesorteerd zou zijn. Stond iets bij neem contact op met verzender maar tevens ook dat het dan vandaag tussen 8 en 18 bezorgd zou worden.. Dacht ik kijk er morgen wel naar maar nu kom ik helemaal niet op de track en trace.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:14

Bij mij werkte de track and trace gister niet. Vanmorgen wel, maar pas nadat de bezorger aan de deur was geweest en er dus niemand thuis was omdat de hond wilde plassen. Irritant...

Nou krijg ik mijn (zelfgekochte) kado pas van t weekend...