Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:02

djuulsie schreef:
lieke_ schreef:
Ik vind het raar dat iemand een zadel koopt zonder het te bekijken of te passen.
En het is wel waar: als ik het geld heb, is het oké maar ik heb ook al verhalen gehoord dat het geld teruggehaald wordt of zoiets? Ik weet niet of deze verhalen kloppen? Of waar ik dan op moet letten?

Als je zelf overmaakt kan je het niet terug halen, dan moet de bank aan jou vragen of je het terug wil storten. Dus dit kan niet.

tenzij het om een geskimde rekening gaat

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:13

Hoezo?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:02

Ik heb onlangs ook een zadel verkocht naar Belgié, en geen enkel probleem mee ondervonden.
Ze hebben netjes het bedrag + de verzendkosten betaald.

Laarzen zijn van de week netjes opgehaald door de koper. In eerste instantie gaf hij aan rond 11.30 te gaan rijden, maar kon wat uitlopen vanwege werk. Hoopte dan om 13.00 bij ons te zijn.
Oke geen probleem, anders belt u van te voren even als u gaat rijden. Ah dat was een goed idee volgens hem.
Om 11.40 gaat de deurbel, stond hij al voor de deur. Had hij mazzel want zou net ff snel naar de winkel.
Geen gezeur, netjes betaald en hij ging weer.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:58

Pff ik ben te goed van vertrouwen geweest.. Kingsland jas verkocht naar iemand in Belgie. Ik dacht dat het 9 euro verzendkosten was, bleek 14. Mijn fout. Zij zou toch het resterende bedrag overmaken. Na 2 weken krijg ik mail of ik de jas al had verstuurd, ja gelijk toen het bedrag op mijn rekening stond. T&t code bekeken. Bleek de post haar adres niet te kennen en ik kreeg de jas terug. Daarna wou ze dat ik de jas nogmaals verstuurde omdat ze van iemand anders uit nl wel dingen ontving. Verzendkosten voor haar. Omdat het contact zo soepel ging heb ik de jas gelijk opgestuurd t&t zegt nu dat de jas is aangekomen. Verzendkosten heb ik nu na weken nog niet. Op mail krijg ik geen reactie en op facebook ook niet. Ze blijkt paardencoach te zijn, lijkt me geen fijne reclame voor je bedrijf.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:06

Kende de post het adres niet, of had je een foutief adres?
Anders geld terug halen bij PostNL.
en nooit met Postnl naar België verzenden.
Duurt lang en altijd gezeik.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:20

Idd via kiala kan het voor 7.50 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:57

Jahoor, ik heb weer een bedelaar hier. *\o/* Ik heb een make-up box te koop staan met 80 kleuren oogschaduw, kwastjes ect. Maar een paar kleurtjes gebruikt, rest is echt allemaal nieuw. Ik vraag er 8 euro voor, en dat vindt ik echt een schappelijke prijs aangezien je voor veel oogschaduw palette's met een paar kleurtjes al zo'n 5 euro betaald. Nu kreeg ik een mailtje:
Hoi ik ben *naam* en ik ben dol! Op make up maar ik heb net niet genoeg geld dus zo Ik hen voor vier euro mee mogen nemen
Gr. *naam* "

Echt serieus, ga je dan nog voor die 4 euro afdingen omdat je 'net niet genoeg geld' hebt?? :') Voor 4 euro kan je nog niet eens 2 goedkope lipsticks kopen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:58

Klinkt als een heel jong iemand.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:00

Dat denk ik ook ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:02

Ik denk het inderdaad ook, aangezien ze begint met 'hoi ik ben...'.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:04

[***] schreef:
Jahoor, ik heb weer een bedelaar hier. *\o/* Ik heb een make-up box te koop staan met 80 kleuren oogschaduw, kwastjes ect. Maar een paar kleurtjes gebruikt, rest is echt allemaal nieuw. Ik vraag er 8 euro voor, en dat vindt ik echt een schappelijke prijs aangezien je voor veel oogschaduw palette's met een paar kleurtjes al zo'n 5 euro betaald. Nu kreeg ik een mailtje:
Hoi ik ben *naam* en ik ben dol! Op make up maar ik heb net niet genoeg geld dus zo Ik hen voor vier euro mee mogen nemen
Gr. *naam* "

Echt serieus, ga je dan nog voor die 4 euro afdingen omdat je 'net niet genoeg geld' hebt?? :') Voor 4 euro kan je nog niet eens 2 goedkope lipsticks kopen.

Heb je een link van je advertentie? Heb mss wel interesse voor mijn nichtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:07

MelissaV schreef:
[***] schreef:
Gr. *naam* "

Heb je een link van je advertentie? Heb mss wel interesse voor mijn nichtje

Ik stuur je even een pb'tje :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:53

haha, ik zag iets op marktplaats waar ik wel interesse in heb.
er staat in: alleen telefonische reakties,
ik bel en bel en bel al vanaf zaterdag, en er wordt niet opgenomen :P

Wil je nu verkopen of niet?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:19

bridgetF schreef:
haha, ik zag iets op marktplaats waar ik wel interesse in heb.
er staat in: alleen telefonische reakties,
ik bel en bel en bel al vanaf zaterdag, en er wordt niet opgenomen :P

Wil je nu verkopen of niet?

Dit had ik dus ook toen ik geïnteresseerd in een paard was die op mp stond. Ik heb wel 5 keer gebeld maar steeds niet bereikbaar en kon ook geen voicemail inspreken.. Helaas werd ik ook niet terug gebeld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:35

Weliswaar geen Marktplaats, maar het gaat wel om verkoop en het is echt te debiel voor woorden!

Op mijn werk werd ik onlangs (12 dagen geleden) gebeld voor een aantal onderdelen. Ik zoek voor betreffende klant uit wat het moet gaan kosten. Heel wat gedoe om er achter te komen en tijd is geld. Eind van de dag bel ik de (overigens niet vaste!) klant terug, maar neemt hij niet op. Ondertussen werden we door een concullega gebeld dat deze klant eerst moest betalen, want zijn betaalgedrag was niet te best te noemen. Die avond belt de klant met mijn baas, die op dat moment in het buitenland zit voor zaken dat het echt enorm dringend is.
De volgende dag bel ik de man weer terug en wil hij dat ik de onderdelen meteen bestel, hij wilde er wel graag korting op (kon niet meteen bestellen, want ik had nog wat informatie van hem nodig). Ik bestel op vrijdag de onderdelen en hij zou ze maandag halen zei hij. Op maandag geen klant, op dinsdag geen klant. Dus ik bel hem en hij zegt dat hij ze diezelfde dag nog komt halen. Uiteraard op dinsdag geen klant, op woensdag niet, donderdag en vrijdag hetzelfde. Op vrijdag bel ik hem en kan hij niet komen. Prima. Krijgt hij een ultimatum, want de onderdelen zijn erg duur en worden niet veel gekocht. Hij is bovendien geen vaste klant. Als hij het maandag (gisteren dus) niet zou ophalen, ging het retour.
Vanochtend was ik de eerste dingen aan het doen en daarna zou ik die onderdelen retour opgeven. Gaat de telefoon. Meneer de klant, hij wil langskomen, wat het adres is. Gek, hij kan het telefoonnummer wel vinden op internet, maar het adres niet. Goed, ik geef hem het adres, doe of ik gek ben. Een uur later weer telefoon, hij was daar en daar. Hoe hij bij ons moest komen. Na even de telefonische TomTom te hebben gespeeld komt daar een gloednieuwe en dure auto aan. Goh, hoezo zit daar geen ingebouwde navigatie in?

Hij stapt het pand binnen en ik kom het kantoor uit. "Wauw, jij bent wel echt de mooiste vrouw van de wereld." Ik hou niet van gladde praatjes en weet dondersgoed dat hij alleen maar korting wil. Hij wist al dat het om een behoorlijk bedrag zou gaan. Dus ik lach wat en noem hem een praatjesmaker. Hij geeft zich echter niet gewonnen. Een poos later, en heel veel gezeik over de prijs en korting etc. etc. verder rekent hij af. Vervolgens vraagt hij mij of ik getrouwd ben. Kennelijk zie ik er vandaag oud uit, normaal word ik eerder jonger geschat, maar goed. Ik was er zo flauw van, wist al welke kant het op zou gaan en zei ja. Dus zegt hij: "Dat kan niet. Er is geen vent die met iemand zoals jij kan leven! Dat bestaat niet!" En een lol dat hij had. Dus ik lachte wat met hem mee en hield vooral vol. Gaat hij me vervolgens vertellen dat ik nooit een vent zal krijgen en over een paar jaar een vrouw heb.

Nou, tel daarbij op dat hij ook nog even vraagt hoelang ik er al werk en dat hij mijn baas wel even zal bellen. Wooow... I'm impressed... Not... Die staat vierkant achter me.
En loopt hij naar buiten langs mijn bazin en zegt nog even: "Pfff, kleine oplichter." Waarschijnlijk over mij. Althans, dat dacht mijn bazin, het was niet persoonlijk aan haar gericht.

Echt wat bestaan er raaare mensen! Eerst met heel veel spoed, haast en urgentie het hele bedrijf op stelten willen zetten. Vervolgens bijna twee weken wachten met het ophalen van je spullen. En dan ook nog zulk gedrag vertonen... Zo gek hebben wij het nog niet vaak gehad...

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:53

Janine1990 schreef:
Weliswaar geen Marktplaats, maar het gaat wel om verkoop en het is echt te debiel voor woorden!

Op mijn werk werd ik onlangs (12 dagen geleden) gebeld voor een aantal onderdelen. Ik zoek voor betreffende klant uit wat het moet gaan kosten. Heel wat gedoe om er achter te komen en tijd is geld. Eind van de dag bel ik de (overigens niet vaste!) klant terug, maar neemt hij niet op. Ondertussen werden we door een concullega gebeld dat deze klant eerst moest betalen, want zijn betaalgedrag was niet te best te noemen. Die avond belt de klant met mijn baas, die op dat moment in het buitenland zit voor zaken dat het echt enorm dringend is.
De volgende dag bel ik de man weer terug en wil hij dat ik de onderdelen meteen bestel, hij wilde er wel graag korting op (kon niet meteen bestellen, want ik had nog wat informatie van hem nodig). Ik bestel op vrijdag de onderdelen en hij zou ze maandag halen zei hij. Op maandag geen klant, op dinsdag geen klant. Dus ik bel hem en hij zegt dat hij ze diezelfde dag nog komt halen. Uiteraard op dinsdag geen klant, op woensdag niet, donderdag en vrijdag hetzelfde. Op vrijdag bel ik hem en kan hij niet komen. Prima. Krijgt hij een ultimatum, want de onderdelen zijn erg duur en worden niet veel gekocht. Hij is bovendien geen vaste klant. Als hij het maandag (gisteren dus) niet zou ophalen, ging het retour.
Vanochtend was ik de eerste dingen aan het doen en daarna zou ik die onderdelen retour opgeven. Gaat de telefoon. Meneer de klant, hij wil langskomen, wat het adres is. Gek, hij kan het telefoonnummer wel vinden op internet, maar het adres niet. Goed, ik geef hem het adres, doe of ik gek ben. Een uur later weer telefoon, hij was daar en daar. Hoe hij bij ons moest komen. Na even de telefonische TomTom te hebben gespeeld komt daar een gloednieuwe en dure auto aan. Goh, hoezo zit daar geen ingebouwde navigatie in?

Hij stapt het pand binnen en ik kom het kantoor uit. "Wauw, jij bent wel echt de mooiste vrouw van de wereld." Ik hou niet van gladde praatjes en weet dondersgoed dat hij alleen maar korting wil. Hij wist al dat het om een behoorlijk bedrag zou gaan. Dus ik lach wat en noem hem een praatjesmaker. Hij geeft zich echter niet gewonnen. Een poos later, en heel veel gezeik over de prijs en korting etc. etc. verder rekent hij af. Vervolgens vraagt hij mij of ik getrouwd ben. Kennelijk zie ik er vandaag oud uit, normaal word ik eerder jonger geschat, maar goed. Ik was er zo flauw van, wist al welke kant het op zou gaan en zei ja. Dus zegt hij: "Dat kan niet. Er is geen vent die met iemand zoals jij kan leven! Dat bestaat niet!" En een lol dat hij had. Dus ik lachte wat met hem mee en hield vooral vol. Gaat hij me vervolgens vertellen dat ik nooit een vent zal krijgen en over een paar jaar een vrouw heb.

Nou, tel daarbij op dat hij ook nog even vraagt hoelang ik er al werk en dat hij mijn baas wel even zal bellen. Wooow... I'm impressed... Not... Die staat vierkant achter me.
En loopt hij naar buiten langs mijn bazin en zegt nog even: "Pfff, kleine oplichter." Waarschijnlijk over mij. Althans, dat dacht mijn bazin, het was niet persoonlijk aan haar gericht.

Echt wat bestaan er raaare mensen! Eerst met heel veel spoed, haast en urgentie het hele bedrijf op stelten willen zetten. Vervolgens bijna twee weken wachten met het ophalen van je spullen. En dan ook nog zulk gedrag vertonen... Zo gek hebben wij het nog niet vaak gehad...

Jeetje.. :=
Ik had denk ik niet meer zo vriendelijk kunnen blijven hoor haha.
Knap van je!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:01

Wat een mafkees Janine1990!

Zondagavond om 7 uur met iemand afgesproken en die kwam niet opdagen.
Ik al de ziekte erin, want ik moest wel thuis zijn.
2 uur later gaat de telefoon: de mevrouw die langs zou komen.
Tja, zei ze, ik was er om kwart voor 7, maar niemand wist ergens van.
Dus ik: wij waren gewoon thuis en heb niemand aan de deur gehad?
Begon ze over a,b,c en d bij het huisnummer.
Dus ik: wij hebben geen toevoeging, dus geen idee waar ze dan was geweest.
Begon ze over de fietsenmaker en toen ging er bij mij een lampje branden:
Bleek ze gewoon op de verkeerde dijk te zijn geweest!
De dijk naast de onze, dus ze was in de buurt, maar al naar huis gereden om mij te bellen.
Gisteren heeft ze het wel kunnen vinden... :')

Tip voor deze mevrouw: neem het adres mee en een foon.
Scheelt een boel rondrijden! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:35

Nou, ik ben niet zo blij... Ik had miniatuur parfum flesjes verkocht dacht ik. Heen en weer gemaild, diegene het geld overgemaakt, ik had pakketje klaarmaken zodat het morgen op de post kan, krijg ik net een mailtje dat diegene het geld terug wil want ze dacht dat de miniatuurtjes nog vol waren, maar ze zijn leeg. Ja, goh, dat staat duidelijk in de advertentie, en je kan het zien op alle foto's. Ik baal hier echt van -O- Aan de ene kant denk ik, pech, had je de advertentie maar beter moeten lezen, verkocht is verkocht, maarja..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:36

Heb je de advertentie nog?
zoja, printscreen maken en doorsturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:38

xx_Lyzet schreef:
Heb je de advertentie nog?
zoja, printscreen maken en doorsturen?

Ja, advertentie staat er nog :j Ik ben alleen bang dat ik dan een aantal boze mailtjes terugkrijgen met dreigementen erin o.i.d. -O- Maar aan de andere kant, het stond duidelijk in de advertentie en daar is zij mee akkoord gegaan, dus eigenlijk kan ze me niks maken. Ik weet niet wat ik moet doen. :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:38

ik zou gewoon zeggen dat je heb vanmiddag al op de post hebt gedaan dat diegene niet meer terug kan. Had diegene beter moeten lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:41

Ariannee schreef:
ik zou gewoon zeggen dat je heb vanmiddag al op de post hebt gedaan dat diegene niet meer terug kan. Had diegene beter moeten lezen.

Nou, ze had eerder deze avond een mailtje gestuurd of ik wou kijken of het geld er al op stond, toen had ik geantwoord dat ik dat zou doen, en daarna kreeg ik een mailtje dat ze er toch vanaf wou zien, dus helaas gaat dat niet.. Of ik antwoord morgenvroeg dat mijn moeder het 'per ongeluk' op de post heeft gedaan o.i.d. :=

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:58

HTM schreef:
Kende de post het adres niet, of had je een foutief adres?
Anders geld terug halen bij PostNL.
en nooit met Postnl naar België verzenden.
Duurt lang en altijd gezeik.

Ik zou de naam van de koper verkeerd geschreven hebben. Volgens het postkantoor zou ik ook kippetje als naam op kunnen geven zolang het adres maar klopt. Tweede keer heb ik de jas naar exact hetzelfde adres gestuurd en nu kwam hij wel aan...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:06

[***] schreef:
Ariannee schreef:

Nou, ze had eerder deze avond een mailtje gestuurd of ik wou kijken of het geld er al op stond, toen had ik geantwoord dat ik dat zou doen, en daarna kreeg ik een mailtje dat ze er toch vanaf wou zien, dus helaas gaat dat niet.. Of ik antwoord morgenvroeg dat mijn moeder het 'per ongeluk' op de post heeft gedaan o.i.d. :=

Dat zou ook kunnen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:13

Wauw Janine1990...
Dat je zo rustig bent gebleven!

Net iemand die mailt, wat de afmetingen zijn van een product. En het staat letterlijk in de titel van de advertentie én in de tekst van de advertentie.
Heerlijk. :')