Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:16

Lau schreef:
Ik ben jarig maar heb er helemaal geen zin in

Maar toch gefeliciteerd! :(:)

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:21

Lau gefeliciteerd.

Ik was met krukken (vorige week nieuwe heup gekregen) in de supermarkt.
Liep iemand mij bijna ondersteboven. Kon net opzij stappen/schuiven.

Fysiotherapeut vorige week, als je met krukken loopt kijken mensen uit. Niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:30

nevica schreef:
Ik snap niet hoe mensen elke dag naar hun zure zweet kunnen ruiken. Waar is je neus?

Soms kunnen mensen er ook niks aan doen he, niet alles is dat ze het voor jouw gevoel expres doen.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:50

Funfact: je ruikt je eigen zweet meestal niet, omdat het een geur is waar je aan gewend bent (net zoals een huis van iemand anders vaak een bepaalde geur heeft die je zelf niet doorhebt omdat je het gewend bent).

Dus die mensen hebben het dus niet door.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:51

Is de mus nog weggevlogen?
Ik heb nu spontaan zo'n episch Pirates of the Caribbean deuntje in mijn hoofd met beelden erbij van een ontsnappende mus.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:58

Ooooh die mus.. ik heb dat ook eens gehad toen ik alleen thuis was. Ik ben als de dood voor dingen die fladderen. En toen zat er een in mijn slaapkamer.. := Ik heb letterlijk iedereen gebeld die ik kende om te komen helpen tot m'n jongste nichtje met haar scootertje mijn kant op kwam om me te verlossen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:01

Lau, gefeliciteerd!!

mijn ergernis, nieuwe (uiteraard witte) trui van kind die ze gisteren voor de eerste keer aan had, nu uiteraard vlekken van waarschijnlijk stift of verf er in. gaat er vast nooit meer uit :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:05

Wat lief van je nichtje.

Ik heb de buurman eens gevraagd een merel uit de kachel te halen.
Hoe die ondanks kap toch er in is gekomen is een raadsel. Maar zat op het raam van de kachel te pikken.
Echt niet dat ik die eruit haal... En was bang dat ze van de stress dood zou zijn voordat mijn vriend thuis was.

Lau, toch gefeliciteerd! Y)(^)

Ik heb het zo koud.
Heb al een thermoshirt aan, dik vest en deken.
Het is 22 graden binnen, al geloof ik dat ook niet echt want niks staat aan.
Maar zo koud als ik het heb zal het ook niet zijn

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:08

Ja, heel lief, ik ben bang dat ik anders had moeten verhuizen. :')

Nog steeds geen idee hoe die toen binnengekomen is, want in die woning was er een kiepraam. Maar brrr.. :') :))

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:56

Bureaucratische bullshit in dit land. Om rocutane te mogen voorschrijven, moest ik voor de arts een formulier tekenen. Prima. Vraag ik of mijn moeder het voor me kan meenemen, mag niet, moet ik weer wat tekenen voor de apotheek? Like hoezo :roll:

Moet ik zo nog terug + ze hadden wat ik nog meer nodig had (natuurlijk) weer niet op voorraad :')

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:04

Vreselijk slecht geslapen vannacht dus voel me echt nutteloos vandaag.

Lau gefeliciteerd! :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:19

Gefeliciteerd Lau, hoe gaat het nu met je?

Bij de tandarts had je tenminste nog glazen hokjes Zebrastreep, bij de ortho lag je met zijn allen in één grote ruimte op een rijtje := Kreeg je feilloos mee hoe er beugels bij tieners werden geplaatst :))

Over beugels gesproken, mijn ene tandje is keurig recht gezet door de ortho maar nu lijkt die er naast uit te gaan breken -O-

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:32

Hond die onbedoeld alles sloopt… We hebben met enige moeite een nieuw kussen voor d’r gevonden dat we ook nog makkelijk af kunnen nemen nu ze steeds vaker in d’r slaap d’r urine laat lopen en ook nog lekker zacht en dik is. Het kussen heeft ze pas twee dagen en ze heeft nu al een gat gemaakt in de hoes… Ze graaft altijd om een soort holletje te maken. Echt, beest, doe niet! De vorige kussens konden we na een paar keer onderplassen weg gooien omdat de stank er niet meer uit ging. Ik vrees dat deze ook geen lang leven heeft op deze manier. Zucht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:34

Plast ze een grote plas of druppelt ze urine?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:11

Mo_86 schreef:
Hond die onbedoeld alles sloopt… We hebben met enige moeite een nieuw kussen voor d’r gevonden dat we ook nog makkelijk af kunnen nemen nu ze steeds vaker in d’r slaap d’r urine laat lopen en ook nog lekker zacht en dik is. Het kussen heeft ze pas twee dagen en ze heeft nu al een gat gemaakt in de hoes… Ze graaft altijd om een soort holletje te maken. Echt, beest, doe niet! De vorige kussens konden we na een paar keer onderplassen weg gooien omdat de stank er niet meer uit ging. Ik vrees dat deze ook geen lang leven heeft op deze manier. Zucht.

Honden maken graag een lekker plekje.
Misschien kun je er een dunne fleecedeken of grote handdoek op leggen? Dan kan ze die gebruiken om zich in te nestelen en kun je die makkelijk uitwassen.

Hier hebben onze honden ook orthopedische bedden, maar ook allemaal een extra dekentje erin. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:12

Gefeliciteerd lau

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:23

Ja dat gaan we nu maar doen, hopelijk werkt dat.

En ze laat soms hele plassen lopen, soms enkele druppels en ook zijn er hele periodes dat het goed gaat. We zitten nu in de fase dat ze enkele keren hele plassen laat lopen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:32

Roosch schreef:
Ja, heel lief, ik ben bang dat ik anders had moeten verhuizen. :')

Nog steeds geen idee hoe die toen binnengekomen is, want in die woning was er een kiepraam. Maar brrr.. :') :))

IK hoop niet dat er ooit een vogel bij mij naar binnen vliegt. Ik ben niet bang voor vogels, maar ik heb 3 katten waarvan 2 die 8 maanden oud zijn. Ik voorzie dan dat ze als sloopkogels door het huis gaan.
Als ze achter een vlieg aanzitten word er al nergens naar gekeken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:48

@juval: ik ben 34 en mag nog steeds geen witte truien aan omdat ik mezelf niet schoon kan houden. Vandaar ook dat ik net een tshirt van het werk verruineerd heb door een blikje makreel in olie open te trekken. Dikke oliespetters :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 14:01

Mo_86 schreef:
Ja dat gaan we nu maar doen, hopelijk werkt dat.

En ze laat soms hele plassen lopen, soms enkele druppels en ook zijn er hele periodes dat het goed gaat. We zitten nu in de fase dat ze enkele keren hele plassen laat lopen.

Je hebt tegenwoordig ook fleece achtige dekens die niet doorlekken, misschien is dat een idee? Zie die regelmatig voorbij komen in advertenties. Dan wordt het kussen ook niet vies.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:08

Ik erger me kapot aan dit bericht: https://nos.nl/artikel/2540150-coa-vern ... acceptabel

Dan erger ik me er nog niet eens meer aan dat er een aanslag wordt gepleegd op zo'n noodlokatie want dat hebben we tegenwoordig maar 'normaal' te vinden. Ik erger me aan de zin: "Asielzoekers zullen er alleen slapen, overdag zijn ze in Ter Apel".

Van Ugchelen naar Ter Apel is f*cking 140+ kilometers ENKELE REIS! Dus die mensen zitten 3 a 4 uur per dag in de bus! Is dit nou echt de best haalbare oplossing? 8)7

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:14

Cowboy55 schreef:
Ik erger me kapot aan dit bericht: https://nos.nl/artikel/2540150-coa-vern ... acceptabel

Dan erger ik me er nog niet eens meer aan dat er een aanslag wordt gepleegd op zo'n noodlokatie want dat hebben we tegenwoordig maar 'normaal' te vinden. Ik erger me aan de zin: "Asielzoekers zullen er alleen slapen, overdag zijn ze in Ter Apel".

Van Ugchelen naar Ter Apel is f*cking 140+ kilometers ENKELE REIS! Dus die mensen zitten 3 a 4 uur per dag in de bus! Is dit nou echt de best haalbare oplossing? 8)7

Huh, dat is heel raar. Dat kan niet kloppen toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:17

Cowboy55 schreef:

Je bedoelt opvangen in de regio of wat?

Afgelopen week (!!!) is er namelijk al in Meppel, Aa en Hunze (Gieten), Deventer, Stadskanaal nachtopvang geweest. Dat is geen 140km weg, maar wél een belasting op de omliggende plaatsen. Faber moet nodig met een duurzame oplossing gaan komen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:30

Schuur_ schreef:
@juval: ik ben 34 en mag nog steeds geen witte truien aan omdat ik mezelf niet schoon kan houden. Vandaar ook dat ik net een tshirt van het werk verruineerd heb door een blikje makreel in olie open te trekken. Dikke oliespetters :+

Ik ben 45 en ik draag (bijna) nooit wit.
Om dezelfde reden.
Als ik ergens zou werken waar witte shirts gedragen moeten worden, loop ik iedere dag met vlekken rond.

Sommige dingen ontgroei je niet hahahahaha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:31

Winged schreef:
Cowboy55 schreef:

Je bedoelt opvangen in de regio of wat?

Afgelopen week (!!!) is er namelijk al in Meppel, Aa en Hunze (Gieten), Deventer, Stadskanaal nachtopvang geweest. Dat is geen 140km weg, maar wél een belasting op de omliggende plaatsen. Faber moet nodig met een duurzame oplossing gaan komen.

Ik hoorde idd dat ze in Bathmen(gemeente Deventer) nu ook opvangen. Dus is ongeveer 1,5 uur vanaf ter Apel. Haar bordjes idee gaat ook echt niet werken. :+