Urbanus schreef:Je kunt een partnerschap heel makkelijk omzetten naar een huwelijk en in de meeste Europese landen is het volgens mij wel erkend.
Ik vind trouwen echt ouderwets, partnerschap is mijn grens.
Ja alleen kennelijk zit er echt nog iets heel conservatiefs in mijn vriendje, want die wil echt alle toeters en bellen
Ik wil gewoon twee extra vakantiedagen en een goed excuus om op vakantie te gaan
Vind het belachelijk hoeveel mensen geld verdienen aan andermans bruiloft, en stop dat geld liever in een leuke reis
. Mja, niemand in mijn familie zou het een kont kunnen schelen als ik trouw, en mijn vriend zijn familie is daar heel sentimenteel over. Dus daar zal het verschil wel zitten
.
PineApple schreef:Menino, je kunt vrij makkelijk je geregistreerd partnerschap om laten zetten naar een huwelijk als je echt over de grens wil gaan wonen. Maar België is niet het eind van de wereld

daar kun je ook nog zonder vanalles heen. Plus dat zij volgens google het gp gewoon erkennen.
Wij gaan ook het gp aan, met het idee om eventueel later nog te trouwen en een groot feest te geven. Ik snap je ergernis wel, wij wilden het ook klein houden. En inmiddels zijn er 30 gasten. Dankzij een familieruzie waar ik me niet in wil mengen en dus iedereen uitgenodigd heb. Als die ruzie er niet was geweest dan hadden we max 15 mensen gehad. Nog steeds groot, maar ik ben de jongste van 5 thuis. Dus dat telt al snel op.
Nu zijn ze voor mijn vriend ook nog een vrijgezellenfeest aan het regelen. En het hele idee was gewoon zo min mogelijk doen… is niet gelukt
Fijn om iemand met vergelijkbare dilemma's te zien
.