Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:11

Rawr schreef:
Uitgenodigd worden voor een 'gender reveal party' van een bevriend stel.

Waarom moet die Amerikaanse onzin ook hier gedaan worden, wat een treurigheid. |(

Schoonzusje wou dat ook doen: gevolg - mijn huis onder de confetti en een huilend schoonzusje want de confetti was blauw en ze wou roze.
Dat kind, echt.

Ergernis van deze ochtend: kind opgestaan met 38,4.
Maar rent wel rond als usain bolt.
Hooooww? Maar niet naar de opvang mogen hè.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:18

Vanaf vandaag heb ik vakantie. Raad eens waar in de straat werkzaamheden uitgevoerd worden met dreunende herrie waardoor een beetje bijslapen is mislukt? Precies.
En de werkzaamheden duren exact tot het einde van mijn vakantie.

En mijn flat verduurzamen staat nog niet op de planning maar een gebouw verder is wel al aan de beurt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:26

MyWishMax schreef:
Ik dacht dat je foto's aan het bewerken was en ik denk captain ook :') maar je bedoelde echr bingo :+

Ik ben alweer een uur wakker....

Jup. :')

Afhankelijk van de prijzen is bingo ook best spannend. :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:31

Mijn man die vanmorgen wel even de kleine zou voeden met de fles, zodat ik wat langer kon doorslapen. Eindresultaat; gefrustreerde man, gefrustreerde baby, wakkere ik met baby aan de borst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:45

Optiwolk schreef:
Rawr schreef:
Uitgenodigd worden voor een 'gender reveal party' van een bevriend stel.

Waarom moet die Amerikaanse onzin ook hier gedaan worden, wat een treurigheid. |(

Schoonzusje wou dat ook doen: gevolg - mijn huis onder de confetti en een huilend schoonzusje want de confetti was blauw en ze wou roze.
Dat kind, echt.

Ergernis van deze ochtend: kind opgestaan met 38,4.
Maar rent wel rond als usain bolt.
Hooooww? Maar niet naar de opvang mogen hè.

Nouja, de kleur van de confetti lijkt me, áls je dan zo’n ding doet, toch wel vrij essentieel :)) .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:53

Dacht heerlijk even terug naar bed en de hond lig natuurlijk te snurken en ik ben wakker.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:22

Net een week een nieuwe telefoon, nu al kapot. Weer gedoe met naar de winkel gaan/terug sturen..

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:39

Dochter ziek naar ex moeten brengen, niet leuk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:44

Menino schreef:
Nouja, de kleur van de confetti lijkt me, áls je dan zo’n ding doet, toch wel vrij essentieel :)) .

_O-

Ik vind echt dat je een babypop moet nemen als je een uitgesproken voorkeur hebt voor het geslacht.

Wij hebben gewoon ouderwets met de genderrreveal gewacht tot de geboorte. Dat was bij de 2e nogal een dingetje want niemand vertelde me wat ik had gekregen, iedereen stond 'aan' en ik riep alleen maar 'WAT IS HET WAT IS HET?'.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:45

Bij ons ook,iedereen keek gelijk tussen de beentjes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:47

Dat was geen prioriteit bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:52

Geregistreerd partnerschaps huwelijksgedoe.

We wilden geregistreerd partnerschap omdat dat goedkoop is en we de rampetamp voor later wilde bewaren bij een huwelijk. Nu woon ik nagenoeg aan de grens van België dus net gebeld voor een afspraak, en de gemeenteambtenaar raadde het ten zeerste af om voor grgp te gaan en gewoon voor een huwelijk te gaan, aangezien je als je ooit over de grens wil gaan wonen/werken je anders de banketstaaf bent. Maar mijn vriend wil bij een huwelijk, vanwege de emotionele lading, per se met familie en beste vriend erbij :o . Dus die discussie hadden we nou net gevoerd (nu grgp en huwelijk als we meer te besteden hebben)

Ik ben een turbo-introvert met 2 - 3 goede vrienden en bijna geen familie. En wat niet dood is, heeft een complexe relatie tot elkaar (lees; krabben elkaar de ogen uit in een rechtzaak waar ik helaas ook in verwikkeld ben, en dat is al poedersuiker genoeg.).

Mijn vriend komt uit een grote familie en een groot gezin die allemaal social anxiety hebben en erg klitten met elkaar en mijn vriend. Ze zijn heel lief hoor, niets te klagen over mijn schoonfamilie maar ‘t loopt gewoon altijd net niet soepel + ik vind het gewoon een rukidee dat iedereen er voor mijn vriend is en bijna niemand voor mij. En z’n beste vriend zit dus ook nogal op ‘t spectrum. Dus alleen de inner circle uitnodigen wordt simpelweg écht niet leuk of gezellig voor mij.

En een groter feestje waar ook goede kennissen mogen komen vinden we voor op dit moment echt te duur en dat wilde we nou juist bewaren voor over een paar jaar zodat vriendje ook helemaal in zijn behoeften kan worden voorzien.

Ik weet het niet meer :P
Toen ik laatst een samenlevingscontract voorstelde tot huwelijk praatte hij overigens 3 uur niet meer met me, omdat hij het nogal opvatte als dat ik niet officieel zn partner wil zijn.

Wat een scheize dat iedereen hier zo’n bepaald beeld bij heeft en het helemaal emo emo is terwijl ik gewoon wil dat alles goed geregeld is en er gewoon een gemiddeld leuke dag van wil maken :+ .

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:30

Maar dat over "over de grens" gaan wonen is toch gewoon een non-argument op dit moment Menino :)?
Ik begrijp je dilemma volledig, maar zolang jullie niet van plan zijn in de komende 2/3/4 jaar in het buitenland te gaan wonen, dan is het toch geregeld zodra jullie je geregistreerd partnerschap om laten zetten in een huwelijk :-).

Zo'n ambtenaar heeft geen enkel idee van jullie omstandigheden, toekomstplannen, financiele plaatje, etc etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:02

Sodera schreef:
Maar dat over "over de grens" gaan wonen is toch gewoon een non-argument op dit moment Menino :)?
Ik begrijp je dilemma volledig, maar zolang jullie niet van plan zijn in de komende 2/3/4 jaar in het buitenland te gaan wonen, dan is het toch geregeld zodra jullie je geregistreerd partnerschap om laten zetten in een huwelijk :-).

Zo'n ambtenaar heeft geen enkel idee van jullie omstandigheden, toekomstplannen, financiele plaatje, etc etc..

Ja die ambtenaar zei dat er dan sowieso geen gemeentelijke ceremonie meer aan te pas kwam met een ja-woord etc. maar dat het gewoon een administratieve wijziging was op de akte.

Kun je zelf wel een feestje geven met nep-getuiges, maar dat is dan weer niet helemaal wat vriendje zich voorstelt van een huwelijk en ook wel een beetje spek en bonen. Maar ik geloof inmiddels dat er ook tussenwegen zijn.

We hebben overigens wel emigratie plannen, die zich beperken tot vage ideeën, maar niet in de komende 3 jaar idd :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:03

Je kunt een partnerschap heel makkelijk omzetten naar een huwelijk en in de meeste Europese landen is het volgens mij wel erkend.

Ik vind trouwen echt ouderwets, partnerschap is mijn grens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:09

Ik hou wel van ouderwetse dingen soms. Ik wil gewoon trouwen in een grote jurk en dat mijn vader mij wegbrengt en alles. Verder leef ik wel in 2022 maar dat is gewoon iets wat mij heel mooi lijkt. :j

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:11

Menino, je kunt vrij makkelijk je geregistreerd partnerschap om laten zetten naar een huwelijk als je echt over de grens wil gaan wonen. Maar België is niet het eind van de wereld ;) daar kun je ook nog zonder vanalles heen. Plus dat zij volgens google het gp gewoon erkennen.

Wij gaan ook het gp aan, met het idee om eventueel later nog te trouwen en een groot feest te geven. Ik snap je ergernis wel, wij wilden het ook klein houden. En inmiddels zijn er 30 gasten. Dankzij een familieruzie waar ik me niet in wil mengen en dus iedereen uitgenodigd heb. Als die ruzie er niet was geweest dan hadden we max 15 mensen gehad. Nog steeds groot, maar ik ben de jongste van 5 thuis. Dus dat telt al snel op.
Nu zijn ze voor mijn vriend ook nog een vrijgezellenfeest aan het regelen. En het hele idee was gewoon zo min mogelijk doen… is niet gelukt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:16

Captain schreef:
MyWishMax schreef:
Ik dacht dat je foto's aan het bewerken was en ik denk captain ook :') maar je bedoelde echr bingo :+

Ik ben alweer een uur wakker....

Jup. :')

Afhankelijk van de prijzen is bingo ook best spannend. :))

Oh!! Nu ik het na een paar uur slaap teruglees snap ik dat het er wel raar staat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:23

Urbanus schreef:
Je kunt een partnerschap heel makkelijk omzetten naar een huwelijk en in de meeste Europese landen is het volgens mij wel erkend.

Ik vind trouwen echt ouderwets, partnerschap is mijn grens.

Ja alleen kennelijk zit er echt nog iets heel conservatiefs in mijn vriendje, want die wil echt alle toeters en bellen :D
Ik wil gewoon twee extra vakantiedagen en een goed excuus om op vakantie te gaan :') Vind het belachelijk hoeveel mensen geld verdienen aan andermans bruiloft, en stop dat geld liever in een leuke reis :)) . Mja, niemand in mijn familie zou het een kont kunnen schelen als ik trouw, en mijn vriend zijn familie is daar heel sentimenteel over. Dus daar zal het verschil wel zitten :') .

PineApple schreef:
Menino, je kunt vrij makkelijk je geregistreerd partnerschap om laten zetten naar een huwelijk als je echt over de grens wil gaan wonen. Maar België is niet het eind van de wereld ;) daar kun je ook nog zonder vanalles heen. Plus dat zij volgens google het gp gewoon erkennen.

Wij gaan ook het gp aan, met het idee om eventueel later nog te trouwen en een groot feest te geven. Ik snap je ergernis wel, wij wilden het ook klein houden. En inmiddels zijn er 30 gasten. Dankzij een familieruzie waar ik me niet in wil mengen en dus iedereen uitgenodigd heb. Als die ruzie er niet was geweest dan hadden we max 15 mensen gehad. Nog steeds groot, maar ik ben de jongste van 5 thuis. Dus dat telt al snel op.
Nu zijn ze voor mijn vriend ook nog een vrijgezellenfeest aan het regelen. En het hele idee was gewoon zo min mogelijk doen… is niet gelukt

Fijn om iemand met vergelijkbare dilemma's te zien :)) .

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:37

Menino schreef:
Sodera schreef:

Ja die ambtenaar zei dat er dan sowieso geen gemeentelijke ceremonie meer aan te pas kwam met een ja-woord etc. maar dat het gewoon een administratieve wijziging was op de akte.

Kun je zelf wel een feestje geven met nep-getuiges, maar dat is dan weer niet helemaal wat vriendje zich voorstelt van een huwelijk en ook wel een beetje spek en bonen. Maar ik geloof inmiddels dat er ook tussenwegen zijn.

We hebben overigens wel emigratie plannen, die zich beperken tot vage ideeën, maar niet in de komende 3 jaar idd :')

Maar dit klopt ook gewoon toch?

GP omzetten in huwelijk stelt echt niks voor op het gemeentehuis. Dan zou je zelf een "nep" ceremonie moeten gaan regelen ofzo.

Als je graag wil trouwen zou ik niet GP als voorstap doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:41

Maar je kunt zo'n huwelijk na gp toch helemaal zelf vormgeven?

Mijn vader heeft mijn broer en z'n vrouw getrouwd, prachtige locatie inclusief getuigen en 2 dagen feest.

Dat ze de dag ervoor op het stadhuis officieel zijn getrouwd taalde niemand naar.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:44

Ik heb nog steeds koorts, er zit zoveel snot in mijn neus dat zelfs neusspray niet helpt, ik ben mijn stem kwijt, heb keelpijn, mijn ogen zijn opgezwollen en doen zeer, en mijn gewrichten voelen als blauwe plekken. Dus ik kon mijn les niet eens bijwonen, terwijl het heel belangrijk was.

Ik voel me al sinds dinsdag zo en er zit niet echt verbetering in, ik wil zooo graag beter zijn. Ik voel me schuldig dat ik gewoon al sinds maandag nutteloos ben terwijl ik aan school moet werken.. rot covid

Het enige leuke is dat ik eindelijk Game of Thrones ben gaan kijken en ik vind het best wel tof :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:52

Zeurende teckel.

Nee jozi jij wil niet wandelen want het regent. Maar leg dat maar eens uit. Nu zit hij te klagen op de bank. _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:54

Mijn dochter had een Ridgeback die het gerust een hele dag ophield als het regende en als je hem mee wilde nemen naar buiten was het net of hij in elkaar geslagen werd :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:56

Breng hem maar bij mij.Ik wil weer graag een nieuw hondje.Kan hij met katten?Ik denk niet dat zijn eigenaar er dan blij mee is.