Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:50

sureido schreef:
friezenfan2 schreef:
Ik zou niet online heel vrolijk melden dat ik zonder afstand met vrienden aan een tafeltje heb gezeten.
Maar hé wie ben ik.

Dat mag hier gewoon.... :')

Je gevoel Sureido snap ik zo goed. Ik ben zelf ook af en toe er zo klaar mee, ook al blijf ik wel zo voorzichtig mogelijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:50

_Penotti schreef:
Marcella schreef:
Ben 365 dagen per jaar verkouden (door de chronische bijholte ontsteking) en zover als dat ik weet is het advies. Ben je verkouden blijf thuis, maar kan het verkeerd hebben hoor.

En 3 dagen later kan ze het niet krijgen?

Zij kan zich dan wel wekelijks blijven testen.

Het gaat dan toch om veranderende klachten. Juist als iets chronisch is weet je heel goed wat normaal is en wat niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:51

sureido schreef:
Maar de maatregelen worden toch ook opgevolgd? Je mag hier zonder afstand aan tafel zitten. :D

Ja, maar ik kan mij niet voorstellen dat je een weekend niet meer aan corona gedacht hebt als alle horecapersoneel verplicht mondmaskers moet dragen :+

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:54

Wat een goede berichten Rien!!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:56

Pandora2 schreef:
sureido schreef:
Maar de maatregelen worden toch ook opgevolgd? Je mag hier zonder afstand aan tafel zitten. :D

Ja, maar ik kan mij niet voorstellen dat je een weekend niet meer aan corona gedacht hebt als alle horecapersoneel verplicht mondmaskers moet dragen :+

Dat wel, maar het afstandsgedeelte. Hier in die beachclub waar we nu zitten hebben ze zelf service dus hoeven ze geen mondkapjes.

Maar gewoon, mensen bij elkaar, iedereen vrolijk, lekker proosten. Ik vind het fijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:14

Citaat:
@pien, wij hebben een balkonnetje waar we amper met z'n tweeën op passen, dus we kunnen niks met bezoek.
Mijn man z'n zoon en schoondochter hebben héle riskante beroepen, worden regelmatig getest, dus daar gaan we ook niet heen, wat betekent dat mijn man z'n kleinkinderen alleen af en toe met beeldbellen ziet.
Mijn vriendinnen hebben allemaal paarden, op stallen ben je als buitenstaander ook niet welkom en ik ben na 2 jaar nog steeds niet echt aan "iets met paarden doen"toe....

Heftig! En je zet me daarmee weer met beiden benen op de grond door me te laten realiseren hoe goed wij het hebben met al die ruimte en buitenleven.
Dank je wel voor het plaatsen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:54

Wij hoeven aan tafel ook geen afstand te houden en het personeel heeft ook geen mondkapjes op.
Enkel bij groepen groter dan 6 moet er een telefoonnummer afgegeven worden.
Ieder land gaat er zo ontzettend anders mee om dat je er geen pijl op kan trekken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:39

Sizzle schreef:
Wij hoeven aan tafel ook geen afstand te houden en het personeel heeft ook geen mondkapjes op.
Ieder land gaat er zo ontzettend anders mee om dat je er geen pijl op kan trekken.

Jup maar gelukkig doen we hier wel lekker judgen wanneer iemand doet wat hij of zij mag legaal gezien :') lekker krom weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:43

Sureido, je kunt er wel op terug blijven komen maar ga nu maar gewoon genieten van de nieuwe regels. Ik snap dat je het er heel moeilijk mee hebt gehad, dat bleek uit je opmerkingen en ook dat er waarschijnlijk wel twee generaties tussen jou en enkele anderen hier zitten en heel misschien kun je je een beetje inleven in hoe anderen iets ervaren. Waarvoor het opengooien van de maatschappij juist betekend dat ze misschien nog verder in hun holletje moeten kruipen om wat voor reden dan ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:47

bigone schreef:
Sureido, je kunt er wel op terug blijven komen maar ga nu maar gewoon genieten van de nieuwe regels. Ik snap dat je het er heel moeilijk mee hebt en ook dat er waarschijnlijk wel twee generaties tussen jou en enkele anderen hier zit en heel misschien kun je je een beetje inleven in hoe anderen iets ervaren. Waarvoor het opengooien van de maatschappij juist betekend dat ze misschien nog verder in hun holletje moeten kruipen om wat voor reden dan ook.

Dus omdat jij 2 generaties meer bent mag ik niet melden wat ik doe en meemaak? Wil je hier een 50+ topic van maken? En alle jonge personen mogen hier niet meer melden wat ze doen? Dan moet je dat topic gewoon lekker maken. Maar je kan er ook mee dealen dat voor jou de risico’s groter zijn dan mij. Of gun je het dan niet de ondernemers dat ze weer wat kunnen?

Vind het echt ronduit BIZAR dat ik hier niet eens kan zeggen dat ik 2 dagen Corona vrije gedachtes heb gehad. Bizar. Dit is een algemeen Corona topic, niet een 50+ en allemaal binnen blijven terwijl je volgens de wet wel mag topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:47

Je antwoord zegt mij al voldoende.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:48

bigone schreef:
Je antwoord zegt mij al voldoende.

Die van jou ook!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:49

sureido schreef:
Sizzle schreef:

Jup maar gelukkig doen we hier wel lekker judgen wanneer iemand doet wat hij of zij mag legaal gezien :') lekker krom weer.

Er is toch maar 1 die zo reageert? Of lees ik het echt heel anders dan jij?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:51

Zo, hier heb ik al even niet meer gereageerd!! Drukdruk nu alles weer redelijk 'gewoon' geworden is qua werk.

Waarschijnlijk is het hier al besproken maar wat vinden jullie van het feit dat je met 4en in een auto mag zitten maar daarna weer 1.5 meter afstand moet houden >;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:52

PSvanLot schreef:
Zo, hier heb ik al even niet meer gereageerd!! Drukdruk nu alles weer redelijk 'gewoon' geworden is qua werk.

Waarschijnlijk is het hier al besproken maar wat vinden jullie van het feit dat je met 4en in een auto mag zitten maar daarna weer 1.5 meter afstand moet houden >;)

Ik ben vooral blij dat je weer met 4 in de auto mag. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:53

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:

Ik ben vooral blij dat je weer met 4 in de auto mag. :')

Ik ook hoor! Maar vind het wel bijzonder en een beetje krom dat je 1,5 uur (al wil je 24, uur ook goed) met elkaar in een auto mag zitten maar daarna moet je uit elkaar aan een tafel...
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 27-06-20 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:53

Gelukkig ook wat mensen die het wel snappen van me. Het is ook wel de aard van de mens om het negatieve te zien je hebt gelijk ook. Ik laat me dan ook teveel meeslepen met zo’n negatieve reactie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:54

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:58

PSvanLot schreef:

Ook bizar eigenlijk. Maar er zijn wel meer kromme regels.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:03

sureido schreef:
PSvanLot schreef:

Ook bizar eigenlijk. Maar er zijn wel meer kromme regels.

Ik heb hier al een hele tijd niet gereageerd, en zal vast dingen roepen die allang besproken en aangehaald zijn, maar ik kan me toch echt niet altijd meer vinden in alle regels.

Hier een hele fanatieke PSV supporter die in het seizoen wekelijks op Oost staat. Die zie ik al fluisterend staan juichen... mijn God wie heeft dit verzonnen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:06

sureido schreef:
bigone schreef:
Sureido, je kunt er wel op terug blijven komen maar ga nu maar gewoon genieten van de nieuwe regels. Ik snap dat je het er heel moeilijk mee hebt en ook dat er waarschijnlijk wel twee generaties tussen jou en enkele anderen hier zit en heel misschien kun je je een beetje inleven in hoe anderen iets ervaren. Waarvoor het opengooien van de maatschappij juist betekend dat ze misschien nog verder in hun holletje moeten kruipen om wat voor reden dan ook.

Dus omdat jij 2 generaties meer bent mag ik niet melden wat ik doe en meemaak? Wil je hier een 50+ topic van maken? En alle jonge personen mogen hier niet meer melden wat ze doen? Dan moet je dat topic gewoon lekker maken. Maar je kan er ook mee dealen dat voor jou de risico’s groter zijn dan mij. Of gun je het dan niet de ondernemers dat ze weer wat kunnen?

Vind het echt ronduit BIZAR dat ik hier niet eens kan zeggen dat ik 2 dagen Corona vrije gedachtes heb gehad. Bizar. Dit is een algemeen Corona topic, niet een 50+ en allemaal binnen blijven terwijl je volgens de wet wel mag topic.

Je bent echt snel op je tenen getrapt, ik heb niets over je twee dagen terrassen en niet aan Corona denken gezegd . En mijn reactie moet je misschien nog eens rustig overlezen. Want het enigste wat ik probeer aan te geven dat er bij het openen van de maatschappij, waar ik achter sta , er ook mensen zijn die hier grote moeite mee kunnen hebben en dat ook daar begrip voor kan/moet zijn. Dat is alles , niets meer en niets minder en zeker geen aanval. Dat maak jij er van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:31

Psvanlot, ik snap je hoor, maar het alternatief was spelen zonder publiek... dus dan denk ik: wees blij dat er iets kan.
Aan de andere kant: hoe wil je dat handhaven?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:32

LadyMadonna schreef:
Psvanlot, ik snap je hoor, maar het alternatief was spelen zonder publiek... dus dan denk ik: wees blij dat er iets kan.
Aan de andere kant: hoe wil je dat handhaven?

Vooral dat laatste, hoe ga je dat handhaven? Mijn God ik heb het te doen met de suppost die er staan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:33

sureido schreef:
bigone schreef:

Je bijdrage is voor mij juist waardevol.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:46

Nu duidelijk is dat ook de Engelsen weer mogen reizen blijkt er massaal geboekt te worden . Er worden zeer goedkope tickets aangeboden en er komen er ook veel naar Nederland, vooral naar Amsterdam . Vind dat nogal een risico want in Engeland gaat het nog steeds niet goed met de coronabestrijding. Veel mensen die vanuit Engeland naar hun thuisland terug zijn gegaan hadden achteraf Corona onder de leden en gezien de massale feesten, partijen en volle stranden die plaatsvinden zullen ook onder de huidige reizigers nogal wat positieven zitten.