Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:08

Pandora2 schreef:
Rizette schreef:

Bedoel je dat je het na een half jaartje ook gewoon weer zou kunnen krijgen?

Volgens wat ik begrepen heb van de gesprekken op tv met virologen wel.
Ik lees het ook zo in het artikel dat Ann net plaatste.

Er is nog geen duidelijkheid hoe lang de immuniteit aanhoudt.

Enige weken tot maanden is zeker inmiddels, maar langer dan dat is nog niet getest natuurlijk.
Er is nog niemand überhaupt al langer dan 5 maanden genezen nadat hij/zij Covid19 gehad heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:10

Destination schreef:
Popstra schreef:
https://www.parool.nl/cs-ba963093

Serieus???
Een kliklijn :roll:

Ik vind het wel erg ver gaan, zulke kliklijnen. Maar ik vind het ook ver gaan dat mensen kennelijk de neiging hebben om alles en iedereen maar te corrigeren. Een auto die stopt om mensen de les te lezen? Onbegrijpelijk :n

Dat laatste vind ik veel erger eigenlijk. Maar dat zie je hier op bokt ook.

Ik vind een meldlijn helemaal niet zo verkeerd voor bijvoorbeeld feestjes zoals laatst hier in het topic, met 25 man in de tuin. Of een groep hangjongeren. Die ga ik zelf echt niet aanspreken hier. Je komt dan direct bij handhavers uit aan de telefoon lees ik, lijkt me wel handig eigenlijk. Hoef je de politie niet lastig te vallen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:13

Oscar schreef:
Ook goeiemorgen :))

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd wanneer we laagdrempelig zouden kunnen testen of we al antistoffen hebben. En dan echt per persoon en niet massaal. Iemand enig idee wanneer we dat zouden mogen verwachten voor gewone burgers (die niet in de zorg werken)?

Voor het einde van deze maand zegt de man in dit interview:
https://www.1limburg.nl/betrouwbare-cor ... p-de-markt

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:15

Over die grotere testcapaciteit in iig de zorg: ik merk er nog niks van. Sinds vrijdag ziek. Werk in een instelling voor ouderen psychiatrie. Blijf nu dus thuis. Meermaals gevraagd om te testen, maar is gewoon nog niet mogelijk. Als je het nieuws leest, lijkt het alsof het nu grootschalig wordt ingezet, mijn ervaring is anders. 3 directe collega's zijn al een maand thuis ivm klachten. We werken in een klein team dus de nood begint nu wel op te lopen.

IMJ

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:18

Dat is slecht zeg.. juist bij zijn kwetsbare groep.
Heb je zelf de ggd gesproken?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:19

Volgens zijn er een aantal test drive-ins opgezet? Maar ik weet niet hoeveel en waar precies.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:24

IMJ schreef:
Dat is slecht zeg.. juist bij zijn kwetsbare groep.
Heb je zelf de ggd gesproken?

Ja, ik heb de ggd in mijn regio gesproken. Daar leek het appeltje eitje. Echter moet werk de test aanvragen, en das een andere regio. En daar lukt t blijkbaar nog niet.

Anderzijds denk ik nu: wat schieten we er nog mee op als ik getest word? Ik werk nu toch niet (al moet ik wel weer aan t werk als mn temp laag blijft, ook al voel ik me prut).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:30

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:33

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:38

Ah wat intens verdrietig ;(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:40

jullie gaan weer lekker snel.

ik heb gisteren jinek even terug gekeken. ben echt benieuwd hoe lang we met zijn allen hier in gaan zitten.

ik ben blij dat we geen volledige lock down hebben. al denk ik wel. dat wanneer we het onder controle hebben. vol gas moeten gaan testen op wel of niet corona en antistoffen. niet besmettelijke mensen met antistoffen kunnen het gewone leven weer gaan oppakken. op die manier per regio het land weer vrij geven vind ik een goed idee. maar ja dan moet elke provincie op slot zeg maar. dan mag je de provinciegrens niet over. ook lastig

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:41

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:45

In Australie kijkt lijkt het dan weer vrij langzaam te gaan. 46 doden totaal. Ben benieuwd waarom sommige landen zich toch langzamer ontwikkelen dan anderen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:02

Sunnda schreef:
In Australie kijkt lijkt het dan weer vrij langzaam te gaan. 46 doden totaal. Ben benieuwd waarom sommige landen zich toch langzamer ontwikkelen dan anderen.

miss ook te maken met hoeveel mensen op de vierkante meter, het zijn allemaal kleine woongemeenschappen met niet veel mensen of een boerderij met families..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:06

Sunnda schreef:

Dat heeft ook met de bevolkingsdichtheid te maken. Als iedereen op een kluitje zit zal een virus zich sneller kunnen verspreiden dan wanneer je in de Australische outback woont.

NTV meldt overigens dat Japan de noodtoestand in Tokio, Osaka en 5 andere gebieden heeft uitgeroepen. De andere gebieden worden niet genoemd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:06

speurneusc schreef:
Sunnda schreef:

miss ook te maken met hoeveel mensen op de vierkante meter, het zijn allemaal kleine woongemeenschappen met niet veel mensen of een boerderij met families..

De besmettingen zaten vooral in de steden Syney/Perth/Melbourne. Daar wonen heeeeel veel mensen per m2, zeker in het centrum.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:21

Blussem schreef:
Echt knap als je met dit mooie weer nog ziek kunt worden.
Ik verwacht dat gauw klaar is, niet vanwege maatregelen maar meer door het mooie weer.
Ook hoorde ik via wat mensen dat heel geweest zijn die in januari erg ziek zijn geweest met hoesten en last van de longen. Zou niet verbazen als half Nederland het al heeft gehad. Niet iedereen wordt er dood ziek van.

En toch komt dit vaker ook voor. Ik kreeg mooi afgelopen zomer een longontsteking tijdens de hittegolf van 40 graden. Huisarts had toen in de praktijk ook veel mensen met griep klachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:25

Ik hoop dat het overlijden van Guus , 29 jaar oud en geen enkele onderliggende gezondheidsklachten mensen nogmaals doet beseffen dat een coronainfectie op jongere leeftijd geen sinecure is. Dan heeft zijn sterven nog iets betekenis.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-04-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:27

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:27

bigone schreef:
Ik hoop dat het overlijden van Bram, 29 jaar oud en geen enkele onderliggende gezondheidsklachten mensen nogmaals doet beseffen dat een coronainfectie op jongere leeftijd geen sinecure is. Dan heeft zijn sterven nog iets betekenis.

Bram leeft nog, Guus, de jongste van de 2, is overleden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:28

Morgenochtend 9.30 weer technische briefing 2e kamer voor de mensen die het interessant vinden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:28

Ga ik zeker weer volgen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:30

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:33

Die controle dingen met die telefoons.. ik weet niet precies wat ik daar nou echt van moet vinden :\

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:37

Marie_Anne schreef:
Ik vind het wel erg ver gaan, zulke kliklijnen. Maar ik vind het ook ver gaan dat mensen kennelijk de neiging hebben om alles en iedereen maar te corrigeren. Een auto die stopt om mensen de les te lezen? Onbegrijpelijk :n

Dat laatste vind ik veel erger eigenlijk. Maar dat zie je hier op bokt ook.[/quote]

Nou inderdaad. Een link plaatsen is al een heel dingetje...