[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:14

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Nu willen ze gaan kitesurfen. Maar daar steken twee onderzoekers van Rijkswaterstaat (denk ik) een stokje voor.

Ter info, we liggen bij Richel, een natuurgebied voor vogels en zeehonden. Hoe je bedenkt dat dat een goede plek is om te gaan vliegeren ontgaat me :=.

Is het aflandige wind? Dan gewoon hun gang laten gaan, lost het probleem zich vanzelf op. O:)

Helaas niet :)).

oomens schreef:
Mkango schreef:

Is het aflandige wind? Dan gewoon hun gang laten gaan, lost het probleem zich vanzelf op. O:)

Kom je op de Waddenzee niet rondom vanzelf (ei)land tegen?

Ooit. Afhankelijk van de stroming. In de vaargeul wil je niet zitten met je kite :=.

Bambi1995

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:16

Wat vinden jullie van moeders die eerst een paard hebben en daarna kinderen krijgen en sindsdien weinig bij hun paard komen omdat ze er geen tijd voor hebben want kinderen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:19

Tsja, gebeurt.

Interesses verschuiven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:20

Paard klaagt vast niet. :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:21

Femke_Tweety schreef:
Tsja, gebeurt.

Interesses verschuiven.

Dan moet je je paard misschien weg doen maar dat kon de des betreffende moeder niet.

MarlindeRooz schreef:
Paard klaagt vast niet. :D

Wel als het niet de gezondheidszorg krijgt die het verdiend
Laatst bijgewerkt door Bambi1995 op 04-08-21 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:21

Ik zie mijn paard ook nog maar 1x in de week.

En ik heb geen kinderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:26

Femke_Tweety schreef:

Ik zie mijn paard überhaupt niet. :')

Als het welzijn in het gedrang komt, wordt het een ander verhaal, maar zolang het dier in ieder geval door iemand verzorgd wordt en niets tekort komt, kan ik er niet van wakker liggen hoe vaak iemand wel of niet naar z'n paard gaat. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:28

Femke_Tweety schreef:

Same

Ze staat op een goede stal met super verzorging en heb een hele fanatieke en lieve bijrijdster die helemaal verliefd op mijn paard is.
Zolang mijn paard blij is, ben ik het ook en vind ik het ook wel prima zo

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:25

Ik kom echt elke dag bij mijn paard. Ernstig verslaafd :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:27

Sintara schreef:
Ik kom echt elke dag bij mijn paard. Ernstig verslaafd :Y)
Ik zou wel willen, maar dan blijft er zo weinig tijd over voor andere dingen en moet ik elke dag 20 keer getest worden om überhaupt heen en weer te mogen. :))

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:27

Ik kom zo'n 5 a 6 dagen per week bij mijn paarden.. maar ze staan bij de beste stalhouders ( mijn ouders :Y) ) ik heb ze voor mijn plezier, dure hobby om weinig heen te gaan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:47

Ja nou ja, mijn paard is gewoon beter af met iemand die wat stabieler in haar vel zit en nog vol ambitie zit. Iemand die ook durft te springen en buiten te rijden en andere afwisselingen kan en durft te doen en tegelijk ook op een vriendelijke doch consequente manier kan rijden.

Ik ben zelf echt veel te zenuwpezerig voor haar :')

Maar ze staat me echt niet (financieel) in de weg, ben echt wel ontzettend gek met dat dier, al zo’n 10 jaar, maar ik vind het echt leuk dat dit de oplossing is. Groomen op wedstrijden vind ik nu 10x leuker dan zelf rijden bijvoorbeeld.

Dus ik doe haar niet zomaar weg, dat zou ik nooit zomaar willen. Alleen mijn bijrijdster zou haar over mogen nemen als ze zou willen.
Maar stel dat zij weer iets anders gaat doen, dan ga ik gewoon weer zelf met t beest aan de gang.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:38

Zo lang het paard verzorgingstechnisch niks tekort komt maakt het me niet uit waarom mensen niet (meer) zo vaak naar hun paard gaan.
Die van mij wonen in mijn achtertuin, dus ik zie ze elke dag een paar keer :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:48

Bambi1995 schreef:
Wat vinden jullie van moeders die eerst een paard hebben en daarna kinderen krijgen en sindsdien weinig bij hun paard komen omdat ze er geen tijd voor hebben want kinderen?

Hun probleem.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:09

Zolang paard verder goed verzorgd wordt zie ik er ook geen problemen in.

Ik ben de afgelopen weken elke dag bij mijn paarden geweest, maar meer dan een aai over hun neus hebben ze qua aandacht niet gehad := Iets met in je eentje even verantwoordelijk zijn voor weide-beleid en gras bij geven. Andere eigenaren zijn op vakantie of.... net bevallen :P Paarden lijden er niet onder hoor, die vinden het allang best. Hele dag beetje vreten en verder niets hoeven doen, ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:37

Niobe schreef:
Ja nou ja, mijn paard is gewoon beter af met iemand die wat stabieler in haar vel zit en nog vol ambitie zit. Iemand die ook durft te springen en buiten te rijden en andere afwisselingen kan en durft te doen en tegelijk ook op een vriendelijke doch consequente manier kan rijden.

Ik ben zelf echt veel te zenuwpezerig voor haar :')

Maar ze staat me echt niet (financieel) in de weg, ben echt wel ontzettend gek met dat dier, al zo’n 10 jaar, maar ik vind het echt leuk dat dit de oplossing is. Groomen op wedstrijden vind ik nu 10x leuker dan zelf rijden bijvoorbeeld.

Dus ik doe haar niet zomaar weg, dat zou ik nooit zomaar willen. Alleen mijn bijrijdster zou haar over mogen nemen als ze zou willen.
Maar stel dat zij weer iets anders gaat doen, dan ga ik gewoon weer zelf met t beest aan de gang.
Fijne oplossing dan toch? :) Het gaat erom dat het dier verzorgd wordt en dat jij je er prettig bij voelt, en in wat voor vat je dat giet - of je er zelf elke dag heen gaat, of geniet van iemand anders die lekker met haar aan de slag is -, lekker boeiend. :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:52

c_alsemgeest schreef:
Femke_Tweety schreef:
'Ik wil mijn genen doorgeven?' :')

Tegenvraag:

Wat maakt jouw genen dan zo bijzonder dat ze de moeite waard zijn om door te geven?

Advies: vraag dit alleen als je pissige mensen niet erg vindt... :+

Mijn genen waren juist een van de redenen om geen kinderen te nemen :')

Ik steek het altijd op mijn vriend zijn genen haha. Die man is onvermoeibaar (en dan zeg ik het nog netjes), ik noem het altijd ADHD in het kwadraat. As if ik mezelf dat wil aandoen, een kind met die genen :') Ik heb hem al, zou ik ook kindergeld voor moeten krijgen hoor.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:31

Mkango schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik zie mijn paard überhaupt niet. :')

Als het welzijn in het gedrang komt, wordt het een ander verhaal, maar zolang het dier in ieder geval door iemand verzorgd wordt en niets tekort komt, kan ik er niet van wakker liggen hoe vaak iemand wel of niet naar z'n paard gaat. :=

Eens. Als het paard lekker buiten kan rond hobbelen, is het misschien zelfs beter dan wanneer er weer iemand op moet gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:37

De mijne staat inderdaad lekker op het land. :)) Ze staat vooralsnog in Engeland, dus ik kan er überhaupt niet heen, maar ze staat er prima. Staat lekker met vriendjes bij mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Bovendien is ze pas drie, met zes koersen in de benen, dus een paar maanden rust kan geen kwaad. :) Al staat ze nog een jaar op het land, ze is jong zat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:39

Hier ook lekker met een vriendje 24/7 buiten en ik ben er gemiddeld zo'n 5/6 keer per week. Soms alleen voor een aai en een beetje slobber. Die van mij vindt stilstaan niet zo leuk hoor, als die 3 dagen niets gedaan heeft merk ik dat echt wel. :)) Maar mijn vorige verzorgpaard die vond dat wel helemaal prima, zo zie je maar dat elk paard verschillend is!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:19

Lisette0 schreef:
lor1_1984 schreef:
Mijn teef was onlangs nog loops, gelukkig houdt ze zichzelf aardig schoon en is mijn huishouden ingericht op geknoei etc dus dweiltje over de vloer en het bed tussendoor wat vaker verschonen (er ligt een waterafstotende molton onder het beddengoed) en we waren er ook zo weer doorheen. :)

Gelukkig ben ikzelf alweer ruim 10 jaar van die maandelijkse ellende af. *\o/*

Gadverdamme. En waarom niet gewoon castreren? Dat vieze gedoe in huis, waarom zou je dat willen. :o

Omdat ik niet in een gezonde hond wil laten snijden en die 1-2x per jaar prima te doen zijn. :)
Zou het bloed bij wijze van spreken tegen de muren zitten dan vind ik het een ander verhaal maar die 10-15 drupjes in totaal maak ik me niet druk om.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:53

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:54

'maar'
Het gemiddelde was toch iets van 1,6 ofzo

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:54

_O- Jezus.. :')

divided