[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:14

Wat ik nu post is de op dit moment geldende regelgeving volgens rijksoverheid.nl

Maar idd, gesprek Met arts/huisarts is stap en een moment om even echt te te bezinnen op wat je zelf echt wil zijn wel cruciaal

Nadeel van een ongewenste zwangerschap in een relatie is toch dat de andere persoon in die relatie er heel anders over kan denken als degene die zwanger is geraakt
Maar de impact van die zwangerschap en de gevolgen , daar moet degene die de zwangerschap zou moeten voldragen toch wel echt 100% achter staan
(En dat geld trouwens voor beide keuze/opties )
En gesprek met iemand die er niet bij betrokken is is dan ook wel aan te raden (huisarts kan , maar ook een persoon dichtbij die er nuchter in staat kan een optie zijn of een persoon bij kliniek )

Het is gewoon een hele vervelende situatie, maar denk dat het gewoon heel erg belangrijk is dat je goed uitzoekt wat je als persoon, die voor die keuze staat , echt zelf wil, en niet met de wens van de ander mee gaat als je daar zelf niet echt achter staat

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:40

elnienjo schreef:
Trap er niet in!
Er bestaan genoeg verhalen waar de vrouw het dan toch voor de man over had en de man puntje bij paaltje er toch op rekent dat de vrouw het merendeel van de zorg op zich neemt. Zit je daar tegen je zin met een kind terwijl man gewoon fulltime blijft werken en sporten.

Dit ja.
Zo zou het bij ons ook gaan. Nog een reden om er nooit voor te gaan. Ben er 100% zeker van dat alle zorg op mij zou komen, nou dacht het niet. :roll:

Mandy, sterkte!
Ik denk altijd heel simpel; niet gewenst = weg laten halen. Maar als je eenmaal in dat schuitje zit is het denk ik helemaal niet zo simpel meer. :\
Veel wijsheid gewenst, hopelijk komen jullie er samen uit. En nog beter zou zijn als de test vals positief blijkt te zijn.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:42

JokeRox schreef:
Ik denk dat je beter echt professionele hulp zoekt. Als je naar een abortuskliniek gaat krijg je eerst een gesprek van een uur met een psycholoog, die peilt naar je motivatie en angsten. Daarna krijg je verplicht een week bedenktijd.
Wacht er dus niet te lang mee, want de twijfel is het ergste en niemand kan je verplichten.

Ik heb zelf geen seconde spijt gehad van de abortus die ik heb laten uitvoeren. Ik heb er lichamelijk weinig last van ondervonden, en ik heb er een persoon een miserabel leven mee bespaard...

Zeer zeker niet waar. >k heb gezegd dat ik er zeker van was dat ik het echt niet wilde en de verpleegkundige zei toen oké ik zie dat je er goed over nagedacht hebt. Kon direct de pil mee naar huis nemen en innemen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:45

Maar zit je vriend nu niet een beetje op een roze wolk.Misschien gaat hij er anders over denken al hij er goed over nagedacht heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:54

Roze wolk of niet, inpraten is gewoon niet oké. Zeker als je zeker bent van je keus. Heel veel sterkte vrouw!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:55

Ik zat in hetzelfde schuitje twee jaar terug en ging naar de huisarts. Toen ik telefonisch aangaf ongewenst zwanger te zijn kon ik diezelfde dag nog terecht. Vanaf dat moment ging de bedenktijd in (toen 5 dagen geloof ik). Ik heb toen ook gelijk met de kliniek gebeld om alvast een afspraak te maken zodat ik direct na de bedenktijd aan de beurt was.

Vind het heel rot voor je Mandy, ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik het heb laten weghalen. Ben nu extreem voorzichtig, gebruik dubbele bescherming, maar als het nog een keer gebeurd, doe ik hetzelfde.

De keuze is echt aan jou, mijn vriend ging wel mee naar de huisarts, maar zij was niet echt geïnteresseerd in zijn mening.

Als je wil PB'en. mag je dat altijd doen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:56

Smallheal schreef:
JokeRox schreef:
Ik denk dat je beter echt professionele hulp zoekt. Als je naar een abortuskliniek gaat krijg je eerst een gesprek van een uur met een psycholoog, die peilt naar je motivatie en angsten. Daarna krijg je verplicht een week bedenktijd.
Wacht er dus niet te lang mee, want de twijfel is het ergste en niemand kan je verplichten.

Ik heb zelf geen seconde spijt gehad van de abortus die ik heb laten uitvoeren. Ik heb er lichamelijk weinig last van ondervonden, en ik heb er een persoon een miserabel leven mee bespaard...

Zeer zeker niet waar. >k heb gezegd dat ik er zeker van was dat ik het echt niet wilde en de verpleegkundige zei toen oké ik zie dat je er goed over nagedacht hebt. Kon direct de pil mee naar huis nemen en innemen.

Zie rijksoverheid.nl
Die wachttijd is Er idd niet inderdaad niet tot 16 dagen overtijd
Daarna 5 dagen verplichte wachttijd

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:15

Jeetje wat een horrorscenario... denk wel dat veel mannen op deze manier gestrikt worden voor het vaderschap: nee nee nee o toch wel leuk.
Maar toch wel leuk is geen goede reden! Jouw lijf en toekomst wel! Heel veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:29

MarcoBorsato schreef:
Roze wolk of niet, inpraten is gewoon niet oké. Zeker als je zeker bent van je keus. Heel veel sterkte vrouw!

Ik vind het idd ook best wel respectloos. Hij walst nu echt over haar gevoelens heen :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:41

De vriend mag natuurlijk ook gewoon zijn gevoelens uiten, hij kan er evenmin wat aan doen dat dit blijkbaar iets los maakt in hem. Zolang hij maar realiseerd dat de uiteindelijke beslissing bij zijn vriendin ligt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:48

Ik Wilde net tiepen
Dat vriend natuurlijk ook gewoon gevoelens heeft en die deze ook gewoon wil en mag uiten
En dat als hij idd nu toch denkt “Ja leuk” dat hij dat idd best zal zeggen
En dat mag, Je hebt een relatie en je doet dingen samen, je overlegt en ga zo maar door
Voor hem is het ook een proces

Maar als voor Mandy het verhaal uiteindelijk gewoon duidelijk is dat ze het niet wil
Zal hij zich daar toch bij neer moeten leggen
Want zij is wel degene die het moet doen (beeindigen of uitdragen en bevallen en alles wat daar omheen kan gebeuren)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:09

Kijk ik wil niet zeggen dat de mening van de vrouw zoveel belangrijker is. Wat ik vooral vind is dat een zwangerschap voldragen nooit een goed idee is als niet beide ouders er volledig achter staan.
Was de situatie andersom geweest dan was het net zo schrijnend geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:52

Uiteraard heeft hij ook gevoelens en die mogen er zeker zijn.. Maar wat Mandy hier schrijft, schrik ik wel echt van. Dit is gewoon walsen en iemand proberen over te halen tot iets wat ze niet wil :n

Mandy_89 schreef:
Mijn vriend probeert alleen maar op mij in te praten dat ik het wel leuk ga vinden en mij niet zo druk moet maken etc. Ik wordt helemaal gek hier.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:58

Je hebt inderdaad je mening geven en op iemand inpraten. Dat eerste mag natuurlijk, dat tweede... :n Ik zou zo verschrikkelijk boos en verdrietig zijn als ik in deze situatie zou zitten. Ik ben ook vanaf het eerste moment duidelijk: ik wil geen kinderen, en zwanger = abortus. Als hiermee instemt (anders heb je ook geen relatie denk ik?) en dan als het mis gaat zo omslaat...Alsof de hele toestand nog niet ellendig genoeg is -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:08

Dat ze zich niet zo druk moet maken ook! Alsof het om de aankoop van een kamerplant gaat of zo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:22

Bloodymary schreef:
Dat ze zich niet zo druk moet maken ook! Alsof het om de aankoop van een kamerplant gaat of zo.

Precies ja!

Realiseert hij wel waar hij het over heeft? Het lijkt soms zo leuk en schattig en niet zoveel moeite, maar ik krijg het idee dat dat even niet zo bij hem doordringt..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:49

Tuurlijk is het niet goed om over iemands gevoel heen te Walsen.
Zeker niet bij iets als dit
Maar denk ook dat het nu voor beide partijen best heftig is en vriend ook door een proces heen moet
En Ja... voor beide partijen is het lastig om echt in te leven in het standpunt van de ander in een situatie als dit omdat Er sowieso veel emotie bij komt kijken

Dus zal er idd in de heftigheid van de situatie gepoogd worden over te halen en de toekomst rooskleurig bekeken en omschreven worden
Ik zie echt nog niks heel raars Worden getiept door Mandy
Maar! Ik snap heel goed dat het heel naar is voor Mandy om in deze situatie te zitten Met een partner die een tegenover gesteld beeld heeft van wat te doen en hoe gaat het zijn en dat die zijn standpunt verdedigd
Dat is ook ontzettend naar

De tip van even afstand nemen die eerder werd gegeven is dan ook een hele goeie
Even voor jezelf alles op een rijtje en even de boel laten bezinken en plussen en minnen
En dan idd echt Je eigen gevoel volgen... is niet tof voor de andere Partij als die een ander gevoel heeft
Maar dit is echt iets waarna je alletwee achter moet staan en als je als potential aandtaande moeder het niet ziet zitten.
Zeker niet doen :n

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:12

Wat een zware situatie, Mandy. Veel sterkte gewenst. :(:)

Over 1,5 week wordt mijn lief gesteriliseerd, dan is het 'echt'!

Zijn hier ook vrouwen die gesteriliseerd zijn ondanks dat hun partner dat ook is? Ik kijk eerst even hoe het voelt als lief niet meer vruchtbaar is (en ga baarmoederhalskanker-onderz eerst maar eens doen), maar het kriebelt bij mij toch ook nog wel. Ik zou me denk ik prettiger voelen in de wetenschap dat ik geen kinderen kan krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:02

https://www.reddit.com/r/childfree/comm ... _what_you/

Erg mooie post +:)+

Citaat:
When you say you regret not having kids, what you are really saying is "I regret not having best possible outcome I could have had from having children even though I might never have gotten that".

I'm a divorced childfree woman in my late 50s and ave happened to have a few conversations lately with people who have either expressed regret at not having children, or who assume I must now regret my choice not to have them as I am "all alone" while they have their kids/grandkids.

People assume I must be lonely and regretful in my situation. My ex-husband and I chose not to have children as parenthood never appealed to us for a number of reasons: the cost, my tokophobia, a medical condition he had which came with a huge risk of being passed on, our love of travel and our hobbies (he was a keen painter and I love to visit museums, many of which are not child friendly, and we would have had to give those things up if we had kids). [...]

I am not "alone in the world" by any means, but being alone at 10pm on Wednesday nights doesn't bother me either.

The thing I have noticed is that when people assume I have regrets or are expressing their regrets, they are always assuming the best possible outcome would have happened if I or they had children and not one of the many negative outcomes that could have happened. They are always regretting not having well adjusted, healthy and successful kids, and they always assume my children would have been healthy and successful if I had them. They assume they'd/I'd have a good relationship with hypothetical offspring that would be in adulthood by now. But they never assume the different outcomes that could have happened if I or they chose a different path 25 years ago and had children.

When people say they regret not having kids and are jealous of those with families?

They are jealous of Mick and Tammy who had three healthy kids, one who became a doctor, one who became a lawyer and the other a currently in University studying to be a teacher, that have good relationships with their kids, and who now have a few healthy and mostly well behaved grandkids who come and visit a couple of times a month and celebrate Christmas with them every second year in cute matching pajamas.

They're not jealous of Gary and Lisa who are changing the diapers of their severely autistic 28 year old son.

They're not jealous of Jeff and Nancy whose adult son married a narcissist who barely allows him to speak to them, who uses their grandchild to manipulate them into giving them money they should be saving for retirement, and who was such a bitch to their adult daughter that she took a job on the other side of the country to get away from her toxic sister in law. They don't have that "happy grown up family" at the table at Christmas time that Nancy dreamed of when when decided to try and conceive.

They're not jealous of Mark and Michelle who are currently dealing with their problem teenager who has been caught shoplifting multiple times, keeps skipping school, has harassed girls in his class, sneaks onto disturbing alt-right online forums even after having his internet access taken away, and is basically a creep in the making even though they did everything right and are decent people. They just got a oliebol kid........and he has a 10 year old sister who is not an incel in the making or anything but is super difficult with ADHD.

They're not jealous of Paul and Cynthia who have their 28 and 25 year old daughters living with them because they can't get jobs in this economy and will have to delay their retirement and are putting off the travel the dreamed of doing when the nest was empty because they are stuck helping their daughters pay back their student loans.

They're not jealous of Jason and Angela whose son has been arrested a bunch of times and is in/out of jail and is the shame of both families even though again, Jason and Angela didn't actually do anything wrong, they just birthed a bad egg. And their daughter moved to another province because she hated being associated with him because there are only 2 degrees of separation somewhere like Regina SK.

They're not jealous of Robert and Heather whose daughter Maddie fell in with the wrong crowd and got pregnant at 17 and then were put on the hook to raise their grandchild because Madde was completely unfit to do it and it was that or foster care and likely never seeing their grandchild. Now they are chasing around a 4 year old in their 50s and wondering if they will ever retire because they are pouring money into daycare for the grandchild. Last I heard, Maddie was in jail after breaking probation for a string of drug related crimes. And their other daughter has a half finished degree and can't even hold down a job at Starbucks because she "hates working" and is depressed but won't commit to treatment. They're at the age where you are meant to "get your life back" after serving your time with little kids but are dealing with a tantruming 4 year old and a 24 year old who sits on the couch all day, doesn't want to work and won't go to therapy even though she needs to.

Now, they are all jealous of James and Betty whose son grew up to play in the NHL on a big contract and funded their retirement in their 50s, and Kevin and Jennifer whose daughter grew up to be a well known actress/TV presenter and makes a ton of money and brought them a big house and pays for them to travel overseas every year, and who are only still working because they have jobs they genuinely love and find rewarding.

But they're not jealous of Susan who spent most of her life a divorced struggling single mother who barely made ends meet and never got to have a life for herself. Because once Steve realised that having kids is not sunshine and rainbows, he peaced the fiets out and left her with 3 under 6 to do all the work on her own other than maybe swinging by once or twice a year to be a Disneyland Dad with a pile of presents that were way better than Susan's. Susan's kids might be out of the nest now, but she is broke from working "mom jobs" for 25 years, has a tiny retirement fund at 50 and never got to do anything for herself or with her potential.

They're not jealous of Brian and Melissa who haven't shared a bed in 10 years but are staying in their loveless marriage "for the kids sake" until the youngest goes off to college in 2022......or maybe they will just keep living together because they don't know if they can afford 2 households and splitting everything at their age.

(All fake names, but all situations that I have seen firsthand, or they are people known to friends who have told me about their situation).

They are jealous of Jack and Mary who have their kids and grandkids visit them in the hospital, help them live independently for as long as they can and only put them in a nursing home as very last resort when their health starts to really fail them, but still visit frequently. But they're not jealous of John and Dorothy whose kids dumped them in the cheapest nursing home they could find, never call, never visit, and can't wait for them to die so they can get their hands on the inheritance and never visit them even though Jack and Dorothy were never bad parents.

They are jealous of Joan and George who have their children living in the same city as them and who can drive them to Doctor's appointments and visit them regularly, but they are not as jealous of Linda and Charles who don't have their kids "for support" because their kids moved to Toronto/Montreal/Vancouver and who only come back home to Nova Scotia or Saskatchewan every 2 or 3 years, or they are busy with their own lives/work/kids and don't have time (or desire, to be honest) to be much support to their parents.

People seem to assume that if they had kids, they'd have gotten the "Mick and Tammy" or "James and Betty" or "Jack and Mary" experience of parenthood, and not a crappy experience of parenthood.

But you don't know what you are going to get, and that is why I am glad I ever had kids. Yes, maybe it would have been nice to have been a mother if I got the "Tammy" or "Betty" experience of motherhood, but I wouldn't be happier if I got the "Michelle" or "Lisa" or "Susan" experience. If I got those experiences, I'd no doubt regret having kids. And while I don't regret my decision to not have kids, if I was going to have regrets, I'd rather regret not having kids than regret having them.

It is easy to regret the idea of a positive outcome, but a positive outcome was never guaranteed if you had of chosen that path.

Having kids is literally opening the door to your home and letting a stranger walk in and live there and you just don't know what you will get, and you can't kick them out if you don't like what walks in. It is easy to regret the "loss" of not having a son that becomes a doctor and a daughter that becomes a lawyer and a couple of cute well behaved grandchildren that visit twice a month, but you might never have gotten that anyway....you could have gotten the kid in diapers at 28 or in prison at 22 or pregnant at 17 and handing you the child to raise when they go to jail.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:24

Wauw...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:35

Dit soort dingen is hetgeen waar ik direct aan denk als mensen zeggen ‘je moet er wel 18 jaar voor zorgen’ of iets in die trend... uh nee.... na 18 jaar is het lidmaatschap niet ineens over ofzo.
In mijn ogen is het een levenslange straf (klinkt dramatisch maar is mijn persoonlijke mening).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:55

Er zijn plaatsen op het wereldwijde web waar momenteel in onze moedertaal besproken wordt :+ dat je je als ouders altijd zorgen maakt om je kinderen. Dat begrijp ik, en het lijkt me helemaal niks. Net als het stuk hierboven: kinderen opvoeden tot leuke volwassenen is supermoeilijk en als jij een 'bad egg' treft dan heb je hoe dan ook pech. Daar niet aan beginnen geeft mij in elk geval de tijd en het geld voor heel veel andere dingen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:32

Nou die zorgen kan ik me best voorstellen, dat heb je bij al je dierbaren denk ik wel in zekere mate. Maar ik ben blij dat ik dat niet hoef met kinderen :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:15

Magrathea: wat een tof stuk, heel treffend en juist.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:27

Goed artikel! Het is net een loterijticket. Meestal kost het alleen maar geld ipv dat het de jackpot oplevert.