Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:57

Oscar schreef:
Ik ben op zoek naar jullie hulp :)

Kent iemand toevallig dit merk thee (Natural Temptation) en dan in smaak Happy Easter?

[ Afbeelding ]

Er zitten 18 zakjes in een omdoos. Mijn vraag is of die zakjes apart verpakt zijn, of dat ze los in de doos zitten?

Als ik door de foto's op Facebook Scroll zou ik zeggen in een papiertje verpakt

MizzMontana

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:01

Denk ik ook, ik kom dit tegen als ik het Google:

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:09

MizzMontana schreef:
Ik zoek koffiebonen waarvan de koffie niet zuur smaakt. De bonen moeten geschikt zijn voor een volautomaat koffiemachine.

Wij hebben ze van de Hema.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:18

MizzMontana schreef:
Ik zoek koffiebonen waarvan de koffie niet zuur smaakt. De bonen moeten geschikt zijn voor een volautomaat koffiemachine.

Smaken verschillen natuurlijk, maar wij hebben ze altijd van Illy.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:55

Mizzmontana: er is veel verschil in koffie en hoe het smaakt is mede afhankelijk van de maalgraad en zetmode.
Kun je instellingen wijzigen in de automaat (maalgraad, grammen koffie per kopje, doorlooptijd, hoeveelheid water)?
Dat kan echt veel doen.

Als je daar geen zin in hebt: over het algemeen hebben kleine branders veel informatie op de site staan.
Als in de smaakomschrijving "fruitig / citrus / pruimen / rood fruit" staat is het zuurdere koffie. Wat jij dan zoekt is denk ik meer richting "chocolade / noot / tabak", dan krijg je bitterdere, meer traditionele koffie.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 15-03-25 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:57

Bedankt voor het meezoeken! Ik ga een paar doosjes bestellen dan hoop ik ze in een papiertje zitten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:28

Bedankt voor de koffiebonen tips.

Konstantine wij hebben pas een automaat gekocht waar je van alles in kan stellen (jura j8) maar ik heb geen idee wat ik aan het doen ben :+
Ik dacht gewoon een aantal bonen uit te kiezen en dan bepalen welke we lekker vinden. Alleen vind ik ze dus allemaal te zuur.

Soms dan bestel ik ergens in de horeca koffie en dat is dan zo lekker. Zo krijg ik het thuis nog niet voor elkaar helaas.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:06

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:52

MizzMontana schreef:
Bedankt voor de koffiebonen tips.

Konstantine wij hebben pas een automaat gekocht waar je van alles in kan stellen (jura j8) maar ik heb geen idee wat ik aan het doen ben :+
Ik dacht gewoon een aantal bonen uit te kiezen en dan bepalen welke we lekker vinden. Alleen vind ik ze dus allemaal te zuur.

Soms dan bestel ik ergens in de horeca koffie en dat is dan zo lekker. Zo krijg ik het thuis nog niet voor elkaar helaas.

Als alles te zuur smaakt, dan is zoals gezegd wrs de instelling op je apparaat nog niet helemaal lekker. Als er teveel of te grof gemalen koffie wordt gebruikt, of teveel water dat ook nog eens (te) koud is of te kort doorloopt, dan krijg je zure koffie.
Andersom kun je ook te bittere koffie krijgen als er te weinig koffie in zit wat te heet is.

Mijn tip: speel eens met de instellingen en de maling (allemaal met dezelfde bonen), dan kun je echt het perfecte bakkie zetten :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:34

Konstantine ik heb het bovenste pakket besteld :D
Dan ga ik daarna zoals jullie al aangeven eens spelen met de instellingen van de machine.

Ik had vandaag de bonen die we nu hebben al wat fijner gemaald, dat smaakte al beter.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:54

Ah tof! Hopelijk krijg je er met wat knutselen een bakje koffie uit waar ze in de horeca jaloers op zijn :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:08

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:16

Oscar schreef:
't Is inderdaad een kwestie van uitproberen en inderdaad die molen uitproberen.

Ik gebruik deze bonen:
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... offiebonen
Vind dat de AH (Perla) goede bonen heeft voor een redelijke prijs, maar het is natuurlijk een kwestie van smaak.

Daar ben je niet de enige in. Hier is de Perla met enige regelmaat uitverkocht.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:53

Ik zoek een kleine afwasborstel :+
Geen flessenborstel of een platte oid, gewoon een standaard afwasborstel maar dan kleiner.
Gek genoeg krijg ik die niet gevonden

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:55

Nyaleti schreef:
Geen flessenborstel of een platte oid, gewoon een standaard afwasborstel maar dan kleiner.

google eens op camping afwasborstel of is dat niet wat je zoekt?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:59

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:10

https://www.action.com/nl-nl/p/3008117/ ... tatiebont/

Ik zoek een soort kleed als deze maar die niet de pluisjes loslaat.
Dit kleed hebben we nu liggen maar de pluisjes gaan het hele huis door inmiddels :')
Mede omdat de kinderen er graag opliggen want het is zo lekker zacht zoek ik eenzelfde kleed. Die hopelijk niet pluist. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:24

gerlienke schreef:
https://www.action.com/nl-nl/p/3008117/ ... tatiebont/

Ik zoek een soort kleed als deze maar die niet de pluisjes loslaat.
Dit kleed hebben we nu liggen maar de pluisjes gaan het hele huis door inmiddels :')
Mede omdat de kinderen er graag opliggen want het is zo lekker zacht zoek ik eenzelfde kleed. Die hopelijk niet pluist. :D

Wij hebben zoiets van Tapeso, die is echt heeeeel harig en zacht, maar pluist niet. Hij is wel een stuk duurder alleen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:45

Afbeelding

Zoals de linkse! De rechtse is een normale en heb ik er even naast gelegd voor het formaat.
Is voor likmatjes en voerbakken van de katten en vind die gewone zo lomp. Heb het idee dat ik alles veel makkelijker schoon krijg met die kleine. Die gebruik ik al zo lang en mag wel eens met vervanging maar echt geen idee hoe ik er aan kom.

Zoiets als de eerste link inderdaad maar ga er niet zoveel geld voor leggen :')
Schoenenpoetser van de Hema kan misschien wel al is die misschien wel zacht? Ga ik eens kijken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:54

Nyaleti schreef:
[ Afbeelding ]

Zoals de linkse! De rechtse is een normale en heb ik er even naast gelegd voor het formaat.
Is voor likmatjes en voerbakken van de katten en vind die gewone zo lomp. Heb het idee dat ik alles veel makkelijker schoon krijg met die kleine. Die gebruik ik al zo lang en mag wel eens met vervanging maar echt geen idee hoe ik er aan kom.

Zoiets als de eerste link inderdaad maar ga er niet zoveel geld voor leggen :')
Schoenenpoetser van de Hema kan misschien wel al is die misschien wel zacht? Ga ik eens kijken!

Bedoel je zoiets: https://www.marskramer.nl/handy-afwasbo ... -101-1824/ ? Deze is van Sorbo en op veel plekken wel verkrijgbaar, ook wel bij supermarkten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:28

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:46

Die linkse ken ik. Landal?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:54

Nyaleti schreef:

ik loop nu in de solow en daar hebben ze hem 80 cent
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:42

Ik zoek een hoes met toetsenbord voor de iPad Air M2 11 inch met QWERTY toetsenbord. Dat moet in Nederland niet zo moeilijk zijn, maar ik moet ‘m vanuit Duitsland bestellen, en dat maakt het moeilijk. Want elke hit die ik krijg heeft een QWERTZ toetsenbord. :7

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:48

Kaitlyn schreef:
Ik zoek een hoes met toetsenbord voor de iPad Air M2 11 inch met QWERTY toetsenbord. Dat moet in Nederland niet zo moeilijk zijn, maar ik moet ‘m vanuit Duitsland bestellen, en dat maakt het moeilijk. Want elke hit die ik krijg heeft een QWERTZ toetsenbord. :7

Geen idee wat je er voor wil uit geven :') schrik nogal van de prijs

https://www.apple.com/be-nl/shop/product/MDFV4N/A/magic-keyboard-voor-11%E2%80%91inch-ipad-air-m3-nederlands

[url]Bekijk Apple Magic Keyboard voor 11-inch iPad Pro en iPad Air 4 (2020) - QWERTY - Wit op: https://www.bol.com/nl/p/apple-magic-ke ... _iphoneapp[/url]

Of deze. Die scheelt veel

[url]Bekijk Toetsenbord Hoes Geschikt Voor Apple iPad Air 2025 / 2024 (11 Inch) / Air 2020/2022 (10.9 Inch) - Bluetooth Magnetisch Keyboard Case - iPad Hoes met Touchpad Muis en Verlichting - QWERTY - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/toetsenbord-ho ... _iphoneapp[/url]