Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:10

Scholen... ik kan me er nu al zorgen over maken. Mijn man heeft echt een leuke basisschool tijd gehad maar mijn basisschool was echt knudde (mijn ouders kregen de mededeling dat ik ongeveer op MAVO niveau zat maar ben uiteindelijk naar het gymnasium gegaan en heb de universiteit met vlag en wimpel afgerond). Geen passend onderwijs zullen we maar zeggen :roll: Helaas ook een hele kleine school waardoor er per jaarlaag ongeveer 1 kind echt (ver) onder het gemiddelde zat, 1 er boven en verder 5/6 in het midden. De hele insteek was ook 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en extra stof voor slimme kinderen hield ook echt alleen maar dat in: extra stof. Geen verdieping of verbreding maar alleen maar nog meer rijtjes van hetzelfde rekenwerk, taalwerk of het schrijven van twee vrije teksten in plaats van 1.

Ik hoop dat er straks een school is die bij hem (en ons) past. Als ik af en toe hoor wat voor onzin ouders naar hun hoofd krijgen van docenten dan kan ik alleen maar duimen dat wij hier de goede docenten hebben zitten.

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:17

Kan me weinig tot niets herinneren van mijn basisschool. Allemaal geblockt

Gup en mup gaan naar de openbare basisschool hier om de hoek. 200 meter lopen. Zit ook de peuterspeelzaal in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:47

Hier eenzelfde basisschool tijd gehad Mir. Mijn ouders kregen in groep 5 te horen dat ik te dom was om de basisschool af te maken. Mijn ouders hadden daar toch een ander idee over gezien ik vloeiend Engels sprak op die leeftijd en boeken van John Grisham las :+
Mijn man kreeg te horen dat hij maar mavo moest doen want hij was slecht in lezen (ja duhhh hij is gewoon dyslectisch) en zou toch tuinder worden net als zn vader. Vervolgens alleen mavo gedaan en daarna heeft hij geweigerd nog nar school te gaan halverwege jaar 1 mbo. Hij zei ook ik wist meer dan de docenten. Dus geen opleiding of iets gedaan. Zo eeuwig zonde want is een super intelligente man.

Hier wel veel aanbod in scholen, maar geen speciale soorten als dalton of vrije school.
We hebben wel een hele goede privéschool op 20min afstand. Mocht de nood aan de man zijn wil ik zover gaan dat te doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:48

Ik juist veel, ik vond het heerlijk. Mijn beste vriendin uit groep 1 is nog steeds mijn vriendin en áls ik in Heiloo ben kom ik altijd wel een bekende tegen.

Wat dat betreft vond ik de middelbare echt heel erg wennen, ineens ging het leven om hele andere dingen.

Oot gaat naar de Montessori straks, dat vonden wij een superfijne school, hele chille sfeer en hij kan er zelfstandig heen. 1 zebrapad en hij is er.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:27

Wij hebben alleen openbare scholen in het dorp. Anders moeten ze naar Zaandam of Landsmeer en dat vind ik niets.
Hoop eigenlijk al dat we tegen de middelbare school verhuisd zijn :+ dat ze niet hier in de buurt naar een middelbare school hoeven

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:43

Oh waar wil je heen verhuizen dan? :)

De openbare school hier in het dorp lijkt ook best leuk, vooral bij de kleuters. Dat had vast geen straf geweest als de Dalton niet in de buurt gezeten had. Alleen ik vind dat ze er wel erg veel met tablets werken en dat hoeft van mij niet zo. En de Daltonschool is speciaal voor dit type onderwijs gebouwd met allerlei plekken waar je even rustiger kan werken of juist even met een groepje naartoe kan om te praten over je project. Het biedt gewoon veel meer mogelijkheden en veel meer individuele uitdaging wat voor kinderen met allerlei pluimage voordelig is. Ook het elkaar helpen en samenwerken maar ook voor jezelf werken lijkt een heel fijn evenwicht te hebben. Maargoed we gaan het wel zien :P

Basisschool vond ik dikke ellende. Wachten, wachten en nog eens wachten tot de rest eindelijk eens klaar was of tot van die hakkelaars in je leesgroepje eindelijk hun hoofdstukje gelezen hadden...man-man wat een uitzichtloos gedoe was dat...en dan verschrikkelijke kliekjes gedoe en dat iedereen achter het populaire meisje aan loopt enzo...ik heb daar echt zó ontzettend niks mee dat kuddegedrag :=

Mijn man vond school wel okee, is nog t/m HBO doorgegaan :)

Ik vond er geen zak aan... eerst dorpsschooltje dat na 1 jaar ging sluiten en alle andere kindjes gingen toen naar de kerkschool en zus en ik als enige naar openbare school een dorp verderop. En inderdaad ook zo'n verhaal van niet genoeg uitdaging krijgen en na 3 VWO was ik er echt helemaal klaar mee en om toch maar een diploma te halen ben ik toen snel naar de HAVO gegaan, scheelde toch weer een jaartje :P Moet zeggen dat ik die laatste 2 jaar er meer lol in heb gehad dan al die jaren ervoor want die HAVO-ers waren veel serieuzer bezig eigenlijk :) Of misschien kwam dat ook wel omdat je dan in het pre-examenjaar zit, dat kan ook.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:49

Ik heb een hele fijne schooltijd gehad, maar niet vanwege school. Ik had zowel op de basis- als op de middelbare school een heel gezellige groep mensen om me heen, maar qua leren heb ik me zo verveeld. Ik heb nooit een vinger (/hersencel) hoeven uitsteken om goede cijfers te halen, ook niet op het gym, maar werd van school en huis uit ook niet gemotiveerd om meer te doen dan strikt noodzakelijk. Ik heb pas leren leren toen ik na de uni aan het werk ging, blijkbaar leer ik toch beter in de praktijk. Toen kwam ik er ook achter (een assesment, of all things, was de aanleiding) dat ik hb ben en dat verklaarde wel e.e.a. Mijn vriend is ook hb, maar is een goedzak en heeft een enorm werkethos., die heeft wat minder tegen muren opgelopen.

Nu herkennen we ook heel veel van ons eigen gedrag in die kleine, dus nu is de vraag hoe wij hiermee omgaan als ouders. We hebben verschillende basisscholen in het regulier onderwijs om ons heen, maar ook een Vrije School. Volgende maand gaan we eens een rondje doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:56

Bij voorkeur dat de kinderen niet op hun fietsje door een Vogelaar wijk heen hoeven met hoge criminaliteit en veel ongelukken en aanrijdingen.
Maar we hebben nog niets op het oog hoor :+ nu eerst verbouwen om een kamer voor mupje te maken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:00

Zara is binnen, wat is dat kasjmier zacht <3 Wat zal ons poppie daar een plezier van hebben!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:02

Oh zijn dat van die kracht / pracht wijken :D

Ja kashmir is erg lekker spul :j
Die truien zien er wel knap oversized uit al :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 13:14

Hier ook allemaal hoogbegaafd. Dat helpt niet op school. Mijn broertje is zelfs onmeetbaar. Dan is zelfs het gymnasium op je 10 en universiteit op je 16e saai en stom :=

Ik hoop oprecht dat mijn kinderen niet hoogbegaafd zijn :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:20

Oot eet stenen, mijn academische vooruitzichten voor hem zijn niet torenhoog. :')

ADD en dyslectie komen hier voor, Joon heeft HBO denk- en werkniveau maar een MBO papiertje, ik ben in mijn 4e jaar HBO gestopt. Wat we Oot mee willen geven: ontdek wat je wilt en werk daar hard voor.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:24

No worries Lie, elk kind eet stenen, hoe slim ook :') Of slakkenhuizen of modder of...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:28

Kaka schreef:
No worries Lie, elk kind eet stenen, hoe slim ook :') Of slakkenhuizen of modder of...

Goed voor de weerstand :D

Las laatst ergens dat kinderen van vrouwen met dikke billen slim zijn :D dus hou mij daar maar aan vast :+ papa is IR bouwkunde en mama heeft haar MAVO :+
Opa heeft 3 DRS titels :+ andere opa is al 47 jaar werkzaam als techneut :D
Zullen heerlijke mengelmoesjes worden :D iedergeval geen hooggespannen verwachtingen op hoogbegaafdheid enzo :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:29

Viespeuken :')

Joon en ik hebben het niet zo best gedaan op de middelbare school, ik kon niet omgaan met die vrijheid, hij maakte zich los van de kerk.

Maar goed, Joon gaat nu weer studeren, ik straks. Never too old. Vind ik dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:30

Nou die van ons heeft dat nooit gedaan hoor eigenlijk. Kwijlen godzijdank ook niet. Alleen toen hij hand-voet-mondziekte had :=

Maar als hij een plaatje ziet van een ijsje dan likt hij er wel aan om te laten zien hoeveel trek hij daar in heeft :+ Elke gek heb zijn gebrek zullen we maar zeggen :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:32

Dat is ook zeker waar, je bent nooit uitgeleerd, mag je hopen. Ik denk dat ik dat die kleine vooral mee wil geven: verlies nooit je nieuwsgierigheid.

PMarena :') Gup likt mij tegenwoordig ipv dat hij me een kusje geeft :9 Zegt hij erbij: mama, je bent zo lekker -O-

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:33

Kaka schreef:
Dat is ook zeker waar, je bent nooit uitgeleerd, mag je hopen. Ik denk dat ik dat die kleine vooral mee wil geven: verlies nooit je nieuwsgierigheid.

PMarena :') Gup likt mij tegenwoordig ipv dat hij me een kusje geeft :9 Zegt hij erbij: mama, je bent zo lekker -O-

_/-\o_

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:35

Die van mij was een flesweigeraar en heeft lang borstvoeding gehad. Die mag er nog steeds graag aan zitten en zeggen. Mmmmmmm lekkere grote borsten :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:42

Kaka schreef:

Zo :D daar kan je weer even mee doen toch? :+:

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:51

simongek schreef:
Die van mij was een flesweigeraar en heeft lang borstvoeding gehad. Die mag er nog steeds graag aan zitten en zeggen. Mmmmmmm lekkere grote borsten :o

Vooral in het openbaar waarschijnlijk?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:56

Kaka schreef:
simongek schreef:

Vooral in het openbaar waarschijnlijk?

Af en toe wel ja. :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:07

Wij zijn afgelopen weekend naar Schiermonnikoog geweest en daar zijn handen vol zand naar binnengewerkt, je zou haast denken dat het (als je geen tanden hebt) echt een delicatesse is. hier krijg ik sinds kort kusjes maar die zijn erg nat, bijna altijd met open mond en daarbij venijnig scherp want hij zet daarbij zn twee ondertanden in je kin :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:09

Hier nog niet echt over schoolkeuze nagedacht, maar we hebben dan ook nog zat tijd :') ze is pas 19 maand.
Ik vond het onderwijs ook maar vreemd. Basisschool scoorde ik goed (met niks doen), kreeg ik bij de orientatie te horen dat ik maar de laagste richting moest nemen bij de middelbare school (ik scoorde als een na beste van de klas) :? , uiteindelijk toch ingeschreven voor hoogste O:) (ik was dan ook zo n kind die gewoon het tegenovergestelde deed), vergelijkbaar met gymnasium hier, daar 6 jaar af gemaakt, vervolgens hierna uitgelachen omdat ik universiteit dgk wou gaan doen :x , O:) , toch maar gedaan tegen alle adviezen is, en ook daar netjes afgestudeerd, daarna nog wat aanvullende opleidingen gedaan, als ik had geluisterd had ik nu achter een bureautje saai werk zitten doen. _-:( Gelukkig altijd mn eigen kop gevolgd. Mijn kind hetzelfde, daar zoeken we gewoon voor wat haar past.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:19

Hier zit de schoolkeuze spagaat er vooral in dat ons dorp maar één openbare basisschool heeft en een dorp verderop hebben ze een Dalton school. Dalton spreekt mij persoonlijk erg aan, maar na wat rondvragen ben ik er al wel achter dat onze kinderen dan als enige uit het dorp naar een andere school zouden gaan.
Waar doe je dan goed aan als ouder, kiezen voor het dorp, zodat de kinderen daar niet buiten vallen, of kiezen voor het onderwijstype waarvan ik denk dat er meer ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling?