LoveGlove schreef:BeSen schreef:LoveGlove zegt dat ze het zielig vind dat dieren vermoord worden, en voor melk wordt een dier niet vermoord. Uiteindelijk wordt het dier inderdaad geslacht maar je snapt wel wat ik bedoel
Dat wilde ik zeggen. Voor melk hoef je geen dieren te slachten
Kijk, ik weet dat het belangrijk is dat we vlees eten. Dus ja, we moeten dieren wel slachten. Ik ben verder ook niet echt een hele grote vlees fan. Maar ik eet het wel, omdat het belangrijk is. Ik vind het wel belangrijk dat de dieren op z'n minst wel een goed leven krijgen en niet opgesloten worden in een hok en verder nooit buiten komen ofzo. Daarom wil ik biologisch vlees gaan eten.
Persoonlijk vindik vlees eten overbodig, maar tja - ik ben geboren vegetariër.
Alleen vitamine B12 is een punt van aandacht. Verder is het als eiwitbron totaal overbodig.
En over woorden valt te debatteren - een dier dat een prima leven heeft gehad na afloop opeten is een stuk diervriendelijker dan de "gebruikelijke" gang van zaken.
(...waarbij ik andermaal aanteken dat ik de druk op boeren anno 2016 niet normaal vind.)
En af en toe zijn,mensen nog verbaasd ook, als ik zeg dat ik het respectvol vind.
(Of je begraaft of cremeert een dier - maar als je het dier slacht, gebruik dan alles.)