Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:22

LoveGlove schreef:
BeSen schreef:
LoveGlove zegt dat ze het zielig vind dat dieren vermoord worden, en voor melk wordt een dier niet vermoord. Uiteindelijk wordt het dier inderdaad geslacht maar je snapt wel wat ik bedoel :P

Dat wilde ik zeggen. Voor melk hoef je geen dieren te slachten :')
Kijk, ik weet dat het belangrijk is dat we vlees eten. Dus ja, we moeten dieren wel slachten. Ik ben verder ook niet echt een hele grote vlees fan. Maar ik eet het wel, omdat het belangrijk is. Ik vind het wel belangrijk dat de dieren op z'n minst wel een goed leven krijgen en niet opgesloten worden in een hok en verder nooit buiten komen ofzo. Daarom wil ik biologisch vlees gaan eten.

Persoonlijk vindik vlees eten overbodig, maar tja - ik ben geboren vegetariër.
Alleen vitamine B12 is een punt van aandacht. Verder is het als eiwitbron totaal overbodig.

En over woorden valt te debatteren - een dier dat een prima leven heeft gehad na afloop opeten is een stuk diervriendelijker dan de "gebruikelijke" gang van zaken.
(...waarbij ik andermaal aanteken dat ik de druk op boeren anno 2016 niet normaal vind.)

En af en toe zijn,mensen nog verbaasd ook, als ik zeg dat ik het respectvol vind.
(Of je begraaft of cremeert een dier - maar als je het dier slacht, gebruik dan alles.)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:52

Nou ik vind vlees wel nodig. Het staat ook in de schijf van 5 :+

Maar dit. Ze mogen best geslacht worden. Maar ze moeten dan wel een normaal leven leiden, en alles moet kunnen worden gebruikt. Als wij dieren slachten doen we er wat nuttigs mee. Met een wesp doodslaan niet. Als je er verder niets mee kunt, vind ik gewoon dat je het beestje moet laten leven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:58

LoveGlove schreef:
Nou ik vind vlees wel nodig. Het staat ook in de schijf van 5 :+

Maar dit. Ze mogen best geslacht worden. Maar ze moeten dan wel een normaal leven leiden, en alles moet kunnen worden gebruikt. Als wij dieren slachten doen we er wat nuttigs mee. Met een wesp doodslaan niet. Als je er verder niets mee kunt, vind ik gewoon dat je het beestje moet laten leven.

Schijf van 5 is niet de absolute waarheid... Daarbij van de site van het voedinscentrum:

"Gezond eten zonder vlees of met minder vlees is niet moeilijk. Ook zonder vlees eet je volgens de Schijf van Vijf. Daarbij let je erop dat je genoeg eiwit, ijzer, vitamine B1 en vitamine B12 binnenkrijgt. Dit zijn voedingsstoffen die je vindt in vlees, maar ook in andere producten. Precies weten hoe het zit? Bekijk de exacte criteria voor alternatieven voor vlees."
Bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... isch-.aspx

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:07

Moderatoropmerking:
Ik snap dat de discussie over wel/geen vlees erg interessant is, maar dit hoort niet in dit topic thuis. Mochten jullie deze discussie voort willen zetten dan mag dit in een ander topic.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:20

Dus alles wat daar gezet wordt is meteen gezond? Helemaal niet.

Maar nu weer ontopic,
Als ik bijvoorbeeld op 'vakantie Curaçao' zoek. Krijg je meteen 10 secondes daarna reclames van vakanties naar Curaçao. Hoe kan dat zo snel? :+

APCIII

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:44

Google biedt zelf ook advertenties aan. Dus die weten na een halve seconde zoeken al dat jouw computer/telefoon/browser graag dingen van warme tropische oorden wil zien.

Na een paar keer daarop (en gerelateerde onderwerpen) zoeken is dat dan ook de eerste suggestie die je krijgt zodra je de eerste letter van het woord intypt om er weer eens op te gaan zoeken.

Tenzij je ook vaak op Chocolade zoekt... Dan weet 'ie het pas na de 2e letter :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:52

Daarnaast kijken er veel cookies me die dat registreren en daarop inspelen. De correspondent heeft daar nog komt geleden en artikel over geschreven

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:05

Hebben dieren ook bloedgroepen?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:06

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:51

Ik ben een quiche aan het maken en gebruik hiervoor bladerdeeg. Ik vraag me nu al een hele poos af welke kant van het bladerdeeg je boven of onder moet doen. De plakkerige kant (waar het plastic zit) aan de taartvorm of de kant met het beetje bloem/meel?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:21

Bloemkant doe je onder, dat zorgt ervoor dat de quiche niet aan je springvorm blijft plakken. :)

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:41

Ter aanvulling op bovenstaand (want dat klopt), de plakkant is ook de kant die gaat 'bladeren'.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:43

Ik heb serieus nog nooit gemerkt dat er twee verschillende kanten aan zitten :o Ik vet de vorm altijd in en leg de plakjes er dan random in. Nooit wat gemerkt 8)7

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:51

Wat gebeurt er met bijv. de vis bij de visboer,als na sluitingstijd niet alle vis verkocht is?
Bij de bakker weet ik dat het overschot aan brood de volgende dag niet verkocht mag worden en vaak naar veebedrijven gaat.
Hoe zit dat met vlees en vis?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:01

Tivoli schreef:
Wat gebeurt er met bijv. de vis bij de visboer,als na sluitingstijd niet alle vis verkocht is?
Bij de bakker weet ik dat het overschot aan brood de volgende dag niet verkocht mag worden en vaak naar veebedrijven gaat.

In de diepvries ermee.
(Nee ik heb geen idee :') )

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:18

Tivoli schreef:

Het zelfde, of werknemers mogen mee nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:27

Ik heb aardappelen die gekookt zijn, en daarna bewaard in de koelkast, alleen nu zijn sommige een beetje grijs van kleur, kan ik ze nog wel opeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:15

Heb ik nou vannacht gedroomd dat ik een topic zag waarin iemand wilde parachute springen met paarden? Ik heb hem zelfs gestipt en nu kan ik hem nergens vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:18

Danique schreef:
Heb ik nou vannacht gedroomd dat ik een topic zag waarin iemand wilde parachute springen met paarden? Ik heb hem zelfs gestipt en nu kan ik hem nergens vinden :')

Afbeelding

Nee :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:18

Is het nou al 1 april? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:19

Gebruiker en topic zijn wel verwijderd zie ik :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:20

Joh? Wat raaaaaaaar :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:20

Ahw wou het net opzoeken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:01

Aaaah wat fijn, ik ben niet gek! :') Dankjewel Rebecca!

Hadden er nog mensen onder gereageerd? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:06

Ja paar oa ik :P , had deze naar een bokker geappt vandaar dat ik de screen nog had :=