Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:19

Cardy schreef:
Mij maakt het echt niet uit hoe ze mailen, als het maar verkocht is :+ . Tuurlijk een nette mail heeft mijn voorkeur, maar ach.. Als ze netjes betalen?

Ik vind dat ook niet normaal hoor, een fatsoenlijk bericht sturen naar een onbekende is toch niet zo moeilijk?
Uit ervaring dat mensen die zo kortaf zijn of alleen een bod bedrag doormailen vaak toch niet echt geïnteresseerd zijn en afhaken. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar vaak wel.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:20

Pff ik word echt moe van marktplaats op het moment.. vooral van die mensen die 200 euro onder een vraagprijs gaan bieden..

En ik heb in de afgelopen week alweer 4 mensen gehad die constant vragen hadden, uiteindelijk akkoord zijn gegaan en het wel over wilden nemen, en dan hoor je niks meer van ze.. Ook al iemand gehad die op zou komen halen maar vervolgen en niet is komen opdagen en niks meer van zich laat horen. Erg leuk.. -O-

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:23

different1 schreef:
Ha, ik heb 3 rijbroeken op marktplaats staan, waarvan o.a 1 van Kingsland.
1 rijbroek 7,50, 1 van 10,- en 1 van 30,-
Ik hoef er zeker de hoofdprijs niet voor, maar kreeg net een mail binnen...

Geachte ...,

ik bied 7,50 voor de 3 rijbroeken, ik hoor graag of je ermee akkoord gaat.

Dus heb vriendelijk terug gemailt:

Geachte ...,

wat denk je zelf?

Kom op ey, ik wil best een leuk prijsje maken als je ze alle 3 tegelijk koopt, maar voor 3 broeken zo laag bieden hoef je bij mij niet mee aan te komen.

Ik word van zulke "kopers" altijd heel moe. Ik reageer er dan ook meestal op omdat ik het niet kan laten. Inderdaad "wat denk je nu zelf" voor die €7,50 eet ik ze nog liever op
Zoiets :j

SharonIndezz

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:29

Pfff hier vandaag ook weer een...

Zou om 12.00 wat peeskappen op komen halen...

Krijg om 11.30 een bericht dat ze er toch vanaf ziet door de afstand... Denk ja ehh dat wist je gisteren zeker niet? Ben iig wel blij dat ze iets heeft laten weten... Heb al zovaak zitten wachten op iemand en niks van gehoord

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:32

Als ik iets te koop heb staan en een koper zegt het te willen kopen en daarna niets meer laat weten mail ik altijd met de vraag of ze het nog willen hebben omdat ik een andere koper heb die het product ook graag wil overnemen. Soms is dat ook zo, soms niet.

Maar ik moet zeggen dat het in veel gevallen toch werkt als je dat zegt.
Als een ander het wil hebben dan toont de koper soms ineens weer interesse.
Soms ook niet hoor en krijg je alsnog geen reactie.
Laatst bijgewerkt door LinZZZZ op 20-07-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:32

Sharon, wat balen is dat he... dat heb ik ook een paar keer gehad. Dat kan je je toch ook eerder bedenken?

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:41

Ik heb een keer geprobeerd mijn ongebruikte Ugg sloffer te verkopen.. Nieuw 120.. wat verschikkelijk echt ik kreeg wel 70 mailtjes. Hier wat mailtjes:

*ik heb een uitkering mag ik de Ugg sloffen voor 5 euro overkopen* (wel een keer of 10 heeft ze dit gestuurd)

*je verkoopt ze toch niet ik wil ze hebben voor 10 euro, dan kom ik ze nu ophalen*

*ik heb reuma mag ik de sloffen gratis hebben*

*midden in de nacht bellen 'ja hallo ik heb u al een mailtje gestuurd maar ik heb reuma en een uitkering mag ik uw sloffen hebben?'* :')

Natuurlijk om ze vervolgens zelf te verkopen?

*ik kom ze NU halen voor 15 euro*

}> :') }>

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:52

miszeva schreef:
Ik heb een keer geprobeerd mijn ongebruikte Ugg sloffer te verkopen.. Nieuw 120.. wat verschikkelijk echt ik kreeg wel 70 mailtjes. Hier wat mailtjes:

*ik heb een uitkering mag ik de Ugg sloffen voor 5 euro overkopen* (wel een keer of 10 heeft ze dit gestuurd)

*je verkoopt ze toch niet ik wil ze hebben voor 10 euro, dan kom ik ze nu ophalen*

*ik heb reuma mag ik de sloffen gratis hebben*

*midden in de nacht bellen 'ja hallo ik heb u al een mailtje gestuurd maar ik heb reuma en een uitkering mag ik uw sloffen hebben?'* :')

Natuurlijk om ze vervolgens zelf te verkopen?

*ik kom ze NU halen voor 15 euro*

}> :') }>

Dat is gewoon ernstig! 8)7 :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:12

Zo gek is dat toch niet? Bij de kassa in de supermarkt meld ik ook altijd dat ik het gratis wil meenemen, want ik heb eczeem.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:13

[***] schreef:
Zo gek is dat toch niet? Bij de kassa in de supermarkt meld ik ook altijd dat ik het gratis wil meenemen, want ik heb eczeem.

:')

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:25

[***] schreef:

:')

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:07

Niet op marktplaats, maar wel op 2dehands.be

Ik heb mijn zadel te koop staan en krijg een bericht van iemand uit Wallonië (op zich niet zo raar want ik woon niet ver van de Waalse grens).
Persoon gaat meteen akkoord met de prijs, maar komt niet kijken omdat deze persoon aanwezig is in het buitenland. Wil het geld storten en betaalt de verzendkosten.

Ik vertrouw dit eigenlijk niet en ben van plan om te antwoorden dat de verkoop geen haast heeft en dat hij het zadel kan komen passen als hij terug is.

Nog iemand dit meegemaakt?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:28

lieke_ schreef:
Niet op marktplaats, maar wel op 2dehands.be

Ik heb mijn zadel te koop staan en krijg een bericht van iemand uit Wallonië (op zich niet zo raar want ik woon niet ver van de Waalse grens).
Persoon gaat meteen akkoord met de prijs, maar komt niet kijken omdat deze persoon aanwezig is in het buitenland. Wil het geld storten en betaalt de verzendkosten.

Ik vertrouw dit eigenlijk niet en ben van plan om te antwoorden dat de verkoop geen haast heeft en dat hij het zadel kan komen passen als hij terug is.

Nog iemand dit meegemaakt?

Als die gewoon het geld overmaakt, wat is dan het probleem?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:33

Gewoon geld laten overmaken en pas verzenden als dit binnen is. Ik verstuur nog een walvis bij wijze van, als mensen dat willen en ervoor willen betalen hihi.

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:35

Ik vind het raar dat iemand een zadel koopt zonder het te bekijken of te passen.
En het is wel waar: als ik het geld heb, is het oké maar ik heb ook al verhalen gehoord dat het geld teruggehaald wordt of zoiets? Ik weet niet of deze verhalen kloppen? Of waar ik dan op moet letten?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:38

lieke_ schreef:
Ik vind het raar dat iemand een zadel koopt zonder het te bekijken of te passen.

Het kan heel goed zijn dat dat soort zadel wat je aanbied al gepast is op het paard.

Denk dat je je daar echt niet druk om moet maken, want dat gebeurd echt elke dag via internet.
Als die het geld netjes naar je rekening overmaakt, dan zou ik het probleem niet zien.
Wel goede afspraken maken over het verzonden is verkocht anders krijg je later nog gezeur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:49

Das zijn probleem, pas alleen wel op dat je geen ID op gaat sturen met je bank en adresgegevens, maar als hij gewoon betaalt en zijn adres geeft.. No problemo. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:50

lieke_ schreef:
En het is wel waar: als ik het geld heb, is het oké maar ik heb ook al verhalen gehoord dat het geld teruggehaald wordt of zoiets? Ik weet niet of deze verhalen kloppen? Of waar ik dan op moet letten?

Als je zelf overmaakt kan je het niet terug halen, dan moet de bank aan jou vragen of je het terug wil storten. Dus dit kan niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:03

Ik heb ook een zadel gekocht op de gok. Ik kende t zadel en weet dat het past, op mp was hij goedkoper dus geen gezeur en besteld en hij past netjes.
Hoefde me om de boom geen zorgen te maken ivm vervangbaar

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:21

Via paypall zou het teruggehaald kunnen worden, niet als hij/zij het gewoon overmaakt.
Zou inderdaad wel duidelijk vermelden dat verzenden voor risico koper is en verzonden verkocht is!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:48

Ik heb een advertentie staan met duidelijke omschrijving en maten. Krijg ik een mail "maat graag" en niets anders. ;')

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:30

2 maand terug ook gehad met mijn zadel. Direct akkoord met vraagprijs en verzendkosten. Had binnen een dag het geld op de rekening. Zadel opgestuurd en nooit wat van weer gehoord

[/size]quote="lieke_"]Niet op marktplaats, maar wel op 2dehands.be

Nog iemand dit meegemaakt?[/quote]

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:31

Marktplaats is ook echt geen marktplaats zoals vroeger, nu worden er steeds vaker advertentie's van meidens die een date zoeken of iets voor een leuke avond 8)7

Pas geleden zag ik ook een advertentie voorbij komen van een man die zocht een vrouwelijk huisgenoot. Die zou er dan gratis mogen wonen tegen natura :')

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:43

Ariannee schreef:
Marktplaats is ook echt geen marktplaats zoals vroeger, nu worden er steeds vaker advertentie's van meidens die een date zoeken of iets voor een leuke avond 8)7

Pas geleden zag ik ook een advertentie voorbij komen van een man die zocht een vrouwelijk huisgenoot. Die zou er dan gratis mogen wonen tegen natura :')

Zouden daar uberhaupt mensen op reageren?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:44

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Maar ik denk het eigenlijk wel.