Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:43

De mus gaat nu nergens meer naartoe, een vogel ziet niet goed in het donker (dus ajb hem ook niet proberen naar buiten te krijgen, niet pakken en niet opjagen nu want hij vliegt zich blind te pletter) en dit is een tijdstip waarop ze slapen. Je kan nu prima het raam dicht doen en morgenochtend openen, hij gaat niks/weinig doen de komende uren. Zodra het licht wordt buiten wordt hij wel weer actief. Ik zou zelf het raam dan pas zo ver mogelijk openen zodat de doorgang obstakelvrij en goed zichtbaar is, glas zien ze niet goed en anders knalt hij daar tegenaan.
Het raam op een kier doen heeft denk ik sowieso niet veel zin, je hebt goede kans dat hij dat niet snapt en in paniek tegen het glas zal blijven vliegen. Mussen zijn een beetje ehm... Traag van begrip. Ik zou morgenochtend de gordijnen open doen en meteen het raam wagenwijd open, zelf meteen een stap opzij doen, grote kans dat hij dan al meteen vertrekt zodra hij een route naar buiten vrij ziet. Tip, zorg dat je de deur achter je gesloten hebt zodat hij niet per ongeluk verder je huis in vliegt.
Mocht je je zorgen maken, musjes zijn zo ver ik weet zelden agressief, het gefladder maakt geluid maar hij zal jou sowieso liever niet willen raken.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 08-10-24 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:44

Daantjug: yikes dat zou ik ook eng vinden. Dat gefladder en zo onvoorspelbaar.
Tip: met een zaklamp naar buiten schijnen. Meeste vogels vliegen zo 'naar het licht' toe.

Hier zat dit vandaag binnen:
Afbeelding

Nog nooit hier eentje gezien, laat staan binnen. Stond wel ff te kijken :+ gelukkig hebben de katten hem met rust gelaten en is ie nu weer buiten.

daantjuhhh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:09

Hahaha. Das ook grappig.
Ik heb het raam op z’n 5 cm open staan.
Alle rolgordijnen ervoor dicht.
Ik moet morgen vroeg naar kantoor en dan is het nog donker.

De zolder is ook pikkedonker dus ik hoop dat hij morgen op dat licht van dat open raam trekt.

Een poging tot vangen doe ik echt niet.
Mijn was is nu toch al ondergescheten
En ik ben zelf heel bang voor vogels.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:57

Je zit te ver weg anders had ik hem wel komen vangen :D ik hou van musjes.
Dat je rolluik over het dichte deel hangt dat scheelt denk ik al veel, als het licht door een strook naar buiten schijnt dan zal hij dat ook wel als opening herkennen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 01:37

Hopelijk is hij uiteindelijk zelf eruit gekomen!

Ik heb echt bizarre dromen, zelfs als ik alleen m'n ogen maar dicht doe en nog wakker ben. Heel bizar en nog nooit gehad. Ben er nu even klaar mee dus ik probeer even wakker te blijven (meer wakker te worden) en zo te resetten want ik raak een beetje in de war. Bizarre gewaarwording als je je zo bewust bent dat je gedachten een loopje nemen. Je weet dat t niet echt is maar ondertussen voelt het zo realistisch. Vage wereld tussen wakker en slaap in ofzo??

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 05:54

Ik snap niet hoe mensen elke dag naar hun zure zweet kunnen ruiken. Waar is je neus?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 05:55

Vannacht ben ik in mijn slaap door mijn rug gegaan.. Hoe verzin je het

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:38

De motor van mn vriend is nog steeds stuk. :O zoveel vroege ochtenden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:44

Tandartsafspraak zo -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:52

Ineke2 schreef:
Tandartsafspraak zo -O-

Same.... helemaal naar Groningen voor nog geen 10 min. ( maar overstappen naar een andere praktijk wil ik ook niet)

Ik vind het eerder vervelend dat de praktijk is verhuist naar een mega groot gebouw. Ik hoop dat ik het kan vinden haha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:53

Ik ben jarig maar heb er helemaal geen zin in

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:55

Even Google Maps van te voren gebruiken, Zebrastreep.
Doe ik ook altijd voor een nieuwe afspraak ergens.

Ze begonnen %$#@ om 7.20u met Heien...en dat op mijn vrije dag.

En zometeen van 9u tot 11u geen stroom in huis. -O-

Gefeliciteerd, Lau!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:07

Lau schreef:
Ik ben jarig maar heb er helemaal geen zin in

Toch gefeliciteerd Lau! :# *\%/* *\%/* *\%/*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:23

Mijn man die altijd zegt; "ik ben echt een ochtendmens!" Maar vervolgens wel minimaal 3x moet snoozen smorgens :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:26

Siggislief schreef:
Even Google Maps van te voren gebruiken, Zebrastreep.
Doe ik ook altijd voor een nieuwe afspraak ergens.

Ze begonnen %$#@ om 7.20u met Heien...en dat op mijn vrije dag.

En zometeen van 9u tot 11u geen stroom in huis. -O-

Gefeliciteerd, Lau!

In ieder geval het gebouw gevonden, maar wat een ellende met parkeren is het hier. En dat was bij de vorige praktijk al maar dit is nog 10x erger haha. Fileparkeren is niet mijn ding...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:33

Mensen die gewoon maar afval dumpen naast de ondergrondse containers. En er wordt nooit wat mee gedaan. Nu heb ik zelf ook wat afval wat niet in de container past en ben ik dus zo braaf om te bellen om het te laten ophalen a €30,- Want ik weet ook zeker dat als ik het er naast zet er wel ineens wat mee gedaan wordt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:35

De praktijk was heel makkelijk te vinden , het voelt nu alleen een beetje als een ziekenhuis heel steriel en netjes en in hokjes met glas. De privacy is wel een beetje weg.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:37

Zebrastreep schreef:
In ieder geval het gebouw gevonden, maar wat een ellende met parkeren is het hier. En dat was bij de vorige praktijk al maar dit is nog 10x erger haha. Fileparkeren is niet mijn ding...

Dat is wel fijn :)
Fileparkeren vreselijk, in de afgelopen 10 jaar denk ik max 5 x gedaan. _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:42

Ik heb 2 pogingen gedaan toen dacht ik dit gaat het niet worden hoor.

Ik ben nu bijna op de leeftijd dat ik denk er is geen parkeerplek dan ga ik weer naar huis :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:58

wyoming schreef:
Mensen die gewoon maar afval dumpen naast de ondergrondse containers. En er wordt nooit wat mee gedaan. Nu heb ik zelf ook wat afval wat niet in de container past en ben ik dus zo braaf om te bellen om het te laten ophalen a €30,- Want ik weet ook zeker dat als ik het er naast zet er wel ineens wat mee gedaan wordt.

Hier kost het ophalen op afspraak niets, en alsnog zetten ze het naast de ondergrondse containers :roll:

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:07

Arethe schreef:
Vannacht ben ik in mijn slaap door mijn rug gegaan.. Hoe verzin je het

Ik kan met niets doen mijn knie verdraaien. Je vraagt je inderdaad af hoe je sommige dingen voor elkaar krijgt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:08

"diarree uit de kontharen van mijn hond wassen" stond niet op mijn wensenlijst voor mijn vrije dag vandaag -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:27

Siggislief schreef:
Ik gebruik al meer dan 15 jaar de Prikpil, door de pil had ik in iedere stopweek wel een Migraine aanval.
En dan bedenken 12 x per jaar had ik wel een aanval.

Ben door aanraden van mijn moeder toen over gegaan op de Prikpil,
en heb eigenlijk sindsdien nooit tot misschien 1 x per jaar een aanval.

Dus ben heel blij met de Prikpil. En ben sindsdien ook nooit meer ongesteld geworden.

Maar ik merk wel sinds kort dat ik door bepaalde symptomen een migraine aanval kan aan voelen komen.
Dat duurt vaak wel heel lang tot ik hem echt heb.

Over migraine gesproken. Ik slik met dank aan een nieuwe huisarts die wél luistert sinds een paar jaar propranolol. Met de fantastische bijkomstigheid dat het ook nog eens mijn angststoornis stiekem heel veel heeft geholpen (buiten beschouwing laten dat ik de afgelopen week weer twee paniekaanvallen heb gehad :+ )

Als je dan na gaat dat ze me er jaren mee rond hebben laten lopen, zonder iets te proberen aan medicatie. Ongelooflijk :n

Ergernis van de dag; producten die per stuk worden verkocht, maar in de reclame wel moeten worden afgewogen :?

Gefeliciteerd Lau!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:45

iirrssjjee schreef:
Mijn man die altijd zegt; "ik ben echt een ochtendmens!" Maar vervolgens wel minimaal 3x moet snoozen smorgens :+

Oh dat snoozen, vreselijk. Ik mag twee uur langer blijven liggen, maar voordat ik weer in kan slapen gaat 12 x
of zo die poedersuiker van hem af.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:02

Moest na de tandarts ook nog bloedprikken. Dat was ik bijna vergeten. Moest nuchter, gelukkig dus nog niet gegeten of gedronken :')

Fijn dat je de tandarts wel hebt kunnen vinden Zebrastreep. Raar hokjes van glas… Privacy is toch wel zo prettig op die stoel.

Hmm er is een oude vulling aan het slijten. Waarschijnlijk moet die de volgende keer vervangen worden. Ik ga huilen als dat moet, want ik vind alles bij de tandarts gewoon heel eng |(

Gefeliciteerd met je verjaardag Lau! Y)(^)

Net werd er aangebeld en was het de politie. Of ik vannacht iets gehoord had. Ehm nee juist vannacht heb ik doorgeslapen, omdat ik zo ongelofelijk moe was van gisteren.
Nou ben ik nieuwsgierig wat er dan gebeurd is :')