Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:00

moonsparkle schreef:
Je weet nooit wat anderen bieden, dus dat er minimaal 30k over moest weet je dan toch eigenlijk nog niet?

Klopt je weet nooit wat mensen gaan bieden, maar in december is een soortgelijk huis verkocht en daar hebben we het biedingslogboek van ingezien. Totaal 8 mensen geboden waarvan 6 er minimaal 30k overheen zaten. Dit huis was iets groter en mooiere keuken/ badkamer dus de verwachting is wel dat die voor meer weg is gegaan

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:58

Wij hadden een afspraak met een aankoopmakelaar staan voor volgende week woensdag. Gisteren wel nog bij twee huizen gaan kijken die ik al eerder gepland had, en nu blijkt dat het gevoel bij één van die huizen erg goed is. Het is wel een opknappertje, maar de buurt is rustig en de tuin vond ik fantastisch. Met hoe de vraagprijs is kunnen we zelfs met wat overbieden nog aardig verbouwen. Mijn vriend gaat vrijdag even een rondje lopen, want die kon niet mee gisteren, maar hij mag van de makelaar wel zelfstandig een rondje maken.

Als dat goed voelt gaan we denk ik een bod uitbrengen. Dus in allerijl geprobeerd om de afspraak met de aankoopmakelaar te verzetten aangezien ik het toch wel fijn vind om even met hem te sparren.
Heel spannend dit in eens, had niet verwacht nu al een fijn huis tegen te komen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:58

Saul

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 15:27

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier vandaag de eerste makelaar over de vloer gehad, ik denk dat ik mijn huisje in eindhoven ga verkopen. (het is een tweede huis verkregen uit erfenis, dus wel gevoelig en moeilijk :o )

Deze makelaar vertelde mij dat het overbieden een stuk minder was, evenals de bezichtigingen. Daar waar er een paar jaar terug soms wel 20 man afkwamen op een huis, ben je nu blij met 5 of 6 bezichtigingen. Ook de looptijd van een huis was bij hun nu gemiddeld 4-8 weken.

Ik ben heel benieuwd,dood eng vind ik het, en wat een geld kost het om je huis te verkopen -O-

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 15:32

Oh spannend Saul, lastige beslissing lijkt me ook. Je klinkt nog niet helemaal zeker van de verkoop?

Ik heb eigenlijk 'niks meer te zoeken hier'. Wij zijn lekker druk met klussen in onze nieuwe woning. Heerlijk om daar mee bezig te zijn.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 15:36

Ik had hier ook niks te zoeken, maar vind het wel heel leuk om met iedereen mee te lezen. :D

Nee eigenlijk niet 100% zeker, timing is niet echt handig ivm bepaalde omstandigheden, maar de huurder gaat eruit, en een nieuwe huurder betekend weer vastigheid voor onbepaalde tijd, en dat laatste durf ik niet goed aan, het kan zijn dat we het geld/huis nodig hebben binnen redelijk korte tijd, en als de huurder niet wil gaan, dan heb je een probleem natuurlijk.

Plus het is gewoon echt emotionele waarde, ik kom er nu ook nooit meer, maar dan is het wel heel definitief :o

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 18:14

Spannend om te gaan verkopen Saul! Het kost inderdaad geld om je huis te verkopen, maar gelukkig krijg je er ook weer geld voor terug :) Lastig inderdaad met huurders, het verhuren van een huis kan best een fijne optie zijn maar het is zo ingewikkeld dat je ze er eigenlijk nooit uit kan zetten...

Voor mij geldt hetzeflde als JustMe, wel leuk om nog mee te kletsen maar ik woon inmiddels in mijn nieuwe huis. Nog niet alles is af, maar een aantal klussen heb ik ook uitgesteld totdat ik zelf weer goed ter been ben. Het is nu goed leefbaar en ben heel blij met mijn nieuwe plekje.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:03

Ach ja Laurie, zou natuurlijk heel fijn zijn als alles tegelijkertijd perfect is. Maar je kunt het ongetwijfeld nog tegen een goede prijs kwijt. En dan kan je ook maar weer mooi verder toch? Wat vroeg de makelaar die je gesproken had?

Wij zijn nog in onderhandeling. Er zal binnenkort wel een deal/no deal uit de bus komen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:09

Nadat wij keer op keer zijn overboden, hebben we eindelijk geluk: ons bod is geaccepteerd! :D Wonder boven wonder was dit met regulier bieden, individuele bezichtigingen en gewoon een bod met voorbehoud van financiering. Het bestaat dus nog wel :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:12

PeerAppel schreef:
Nadat wij keer op keer zijn overboden, hebben we eindelijk geluk: ons bod is geaccepteerd! :D Wonder boven wonder was dit met regulier bieden, individuele bezichtigingen en gewoon een bod met voorbehoud van financiering. Het bestaat dus nog wel :Y)

Jeeeeeee dat geeft weer hoop!!
En ook een beetje in de omgeving waar wij zoeken ;)

Wij hadden laatst 38K overboden, niet geworden :(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:29

Gefeliciteerd!

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 22:18

Gefeliciteerd Peerappel!

Hier een stille meelezer, sinds twee weken op zoek naar een woning samen met mijn vriend maar momenteel staat er niets online waar we interesse in hebben. Er komt vast vanzelf iets online :). Wel twee fijne gesprekken met een hypotheekadviseur gehad dus we weten wat de mogelijkheden zijn. We zitten nu particulier gehuurd.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:11

Gefeliciteerd Peerappel!

Bij ons is het even wat rustiger, komen momenteel geen huizen online waar wij interesse in hebben dus staat even niks op de planning. Ondertussen wel 2x al flink overboden en 1x geen eens een bod uitgebracht omdat we eigenlijk al wisten flink overboden te worden. De laatste keer klopte het ook wel, voor 65k boven vraagprijs verkocht..

Ik hou Funda in de gaten en zodra er weer een huis online komt welke aan onze eisen voldoet gaan we weer kijken. Gelukkig geen haast, dus de eisen worden nog niet bijgesteld haha

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:43

Gefeliciteerd PeerAppel!

Wij gaan morgen voor het eerst naar een open huis, ben benieuwd hoe druk het gaat zijn.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:00

Hé Josien, nog geen geluk gehad dus bij de eerdere huizen waar je over sprak?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:10

Duurt bij jullie ook lang Laura ..

Makelaar vandaag vertelde dat huizen echt zichtbaar langer te koop stonden, en het overbieden wel wat minder was, maar toch ook nog geregeld gebeurde.

De gekte als na corona is wel echt weg, maar de schaarste in de huizenmarkt is wel gebleven.

Josien jullie zijn ook al een flinke tijd op zoek he.

En gefeliciteerd PeerAppel!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:23

Ja hè? Zijn nu 2 maanden bezig… zou mooi zijn als we het kunne beklinken :))

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:25

Lastig hoor. Maar mijn duimen draaien nog even door :D

Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik een bepaald bedrag in mijn hoofd heb voor mijn huis in eindhoven en ik daar eigenlijk niet onder wil :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:31

Doubtless schreef:
Hé Josien, nog geen geluk gehad dus bij de eerdere huizen waar je over sprak?

Bij één geen geluk, verder was het uiteindelijk niet ons huis en dus niet geboden.
We zijn inderdaad wel al ruim een half jaar op zoek, maar we hebben ook wel specifieke eisen en hebben geen haast.
We gaan er sowieso van uit dat het meer een proces van jaren in plaats van maanden gaat zijn. Even geduld voor het perfecte plekje :D .

Saul schreef:

Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik een bepaald bedrag in mijn hoofd heb voor mijn huis in eindhoven en ik daar eigenlijk niet onder wil :=

Gaan jullie nu twee huizen tegelijkertijd verkopen of één voor één?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:32

De flat van mijn oom heeft geloof ik maar 2 weken te koop gestaan, maar is wel randstad.

Vanaf 6 maart is het helemaal klaar met de flat.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:39

Josien een voor een, toevallig gaat de huurder er nu uit, en lijkt me opnieuw verhuren nu niet slim. Vandaar toch maar de knoop (zo goed als) doorgehakt om te verkopen.

Gister en vandaag makelaars over de vloer gehad, maandag eventueel nog een dus stof tot nadenken.
Dood eng vind ik het haha.

Wat fijn Marcella!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:28

Wat fijn dat je bijna klaar bent met de flat Marcella, is toch een last van je schouders denk ik!

Begrijpelijk dat je het spannend vind, Saul.

Hier liep alles in eens wat sneller dan we verwacht hadden. Waar ik had verwacht dat we wel een paar maanden bezig zouden zijn, hebben we vorige week een bod uitgebracht wat is geaccepteerd.
Heel bizar, want had dat zelf echt niet verwacht, dit was het tweede huis waar we gingen kijken.

In de wijk waar we graag wilden wonen, diepe tuin met weinig inkijk van achterburen, en een garage. De bovenetage is wat aan de kleinere kant, maar zeker goed te doen.

Wel onder voorbehoud van bouwtechnische keuring. Die is morgen, en als daar geen gekkigheden uitkomen dan hebben we een huis. Oplevering zou dan eind april zijn.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:35

Saul schreef:

Een vriend van me zoekt een huis in Eindhoven en heeft een behoorlijk budget vergeleken ons gezien zijn eisenpakket, wil je (via pb) delen in welke wijk het huis staat en aan welke prijsklasse je wilt gaan zitten qua vraagprijs?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:44

Saul schreef:
Josien een voor een, toevallig gaat de huurder er nu uit, en lijkt me opnieuw verhuren nu niet slim. Vandaar toch maar de knoop (zo goed als) doorgehakt om te verkopen.

Gister en vandaag makelaars over de vloer gehad, maandag eventueel nog een dus stof tot nadenken.
Dood eng vind ik het haha.

Wat fijn Marcella!

Eerlijk, ik zou blijven verhuren
Desnoods met contracten van een jaar en elk jaar een nieuwe huurder. Dan zit je niet vast aan onbepaalde tijd. Dat levert meer op einde van de streep, veel mensen die niet kunnen kopen maar wel kunnen huren. Plus een gewilde stad en emotionele waarde voor jou.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 18:09

Huurcontracten van een jaar kunnen niet meer