Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:38

Mijn vriendin die vluchteling is, date wel, maar zegt gelijk dat pas als ze française is, ze pas een huwelijk wil omdat ze op eigen kracht dit wil regelen en elke vorm van schijnhuwelijk of misbruik maken van wil vermijden.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:50

Ja, dat is wel beter inderdaad om het zo te doen. Het is lastig, omdat je niet weet wat de toekomst zal brengen, aan de andere kant is het wel heel gezellig steeds met hem, ik ben graag bij hem. En ik durf het niet zo goed tegen vrienden/familie te zeggen, omdat ik bang ben voor hun reactie. Dat vind ik nog wel het lastigste.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:52

Ik zou het afkappen, maar dat is als buitenstaander makkelijk te oordelen natuurlijk...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:02

Ik zou het niet afkappen om die reden. Syrië is nog steeds een erg onveilig land. Daarbij duurt de procedure erg lang dus je hebt vaak wel even. En als het klikt dan klikt het.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:09

Ik zou niet uit angst voor de toekomst afkappen, maar ervan genieten zolang het goed voelt. Wie weet knap je over 2 maanden sowieso af. Wie weet moet hij over 3 jaar terug. En wie weet krijgt hij over 4 maanden een verblijfsvergunning en leven jullie happily ever after.
Als het nu goed voelt... waarom dan afkappen uit angst dat het mogelijk misloopt over een tijdje?

Maar goed, ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:19

Ik durf niet iets aan te gaan met een asielzoeker omdat ik bang ben wat de motivatie erachter is. Of je geen greencard optie bent. Tegelijkertijd voelt dat ook wel gemeen... Hun leven staat al zo on hold, ze mogen ook liefde opdoen natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:19

F_Orumster schreef:
Ik durf niet iets aan te gaan met een asielzoeker omdat ik bang ben wat de motivatie erachter is. Of je geen greencard optie bent. Tegelijkertijd voelt dat ook wel gemeen...

Tja iemand zonder status kan ook verkeerde intenties hebben. Dat hou je toch…

Voor mij zou het niet optimaal werken als iemand geen Nederlands spreekt. Ik ben echt talig maar ik merk dat ik het nodig heb om mij in het Nederlands uit te kunnen drukken.

Maar mocht ik de ware tegenkomen dan kan het altijd toch werken. Duits of Engels is niet echt een probleem.

Oh en niet-Nederlands mannen zijn gemiddeld vaak kleiner. En ik wil het liefst wel iemand die Max 5 cm kleiner is. En ik wil niet een religieuze partner. Maar daarin maak ik geen onderscheid. Een christelijke Nederlander hoef ik ook niet. Dat is echt een harde eis.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 02-07-25 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:20

Het helpt denk ik niet mee hoe ze je tijdens uitgaan kunnen aanklampen. Dat schrikt me dan zo af.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:22

F_Orumster schreef:
Het helpt denk ik niet mee hoe ze je tijdens uitgaan kunnen aanklampen. Dat schrikt me dan zo af.

Ze? Mannen of bedoel je alle mensen uit Syrië?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:26

assie schreef:
Ik zou niet uit angst voor de toekomst afkappen, maar ervan genieten zolang het goed voelt. Wie weet knap je over 2 maanden sowieso af. Wie weet moet hij over 3 jaar terug. En wie weet krijgt hij over 4 maanden een verblijfsvergunning en leven jullie happily ever after.
Als het nu goed voelt... waarom dan afkappen uit angst dat het mogelijk misloopt over een tijdje?

Maar goed, ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Ja, dat is zo. Inderdaad het is nu leuk. En met een Nederlander kan het ook na een paar maanden zo zijn dat ik op hem afknap, kan natuurlijk evengoed. Ik twijfel alleen een beetje of ik het aan mensen moet vertellen dat ik met hem date en dat hij asielzoeker is. Ik ben een beetje bang voor de reacties.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:27

MarlindeRooz schreef:
F_Orumster schreef:

Ze? Mannen of bedoel je alle mensen uit Syrië?

Asielzoekers. Eigenlijk zijn dat meer Afrikaanse types die dat doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 23:02

Indiana79 schreef:
Ja, dat is wel beter inderdaad om het zo te doen. Het is lastig, omdat je niet weet wat de toekomst zal brengen, aan de andere kant is het wel heel gezellig steeds met hem, ik ben graag bij hem. En ik durf het niet zo goed tegen vrienden/familie te zeggen, omdat ik bang ben voor hun reactie. Dat vind ik nog wel het lastigste.

Als dat de enige reden is zou ik het niet afkappen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 00:17

Wat betreft de reacties, uiteindelijk heeft niemand wat nodig met jouw relatie. Maar ik snap wel dat het je bezig houdt. Kijk het gewoon even rustig aan? Vertellen kan altijd nog.
Hier ook een korte ervaring met een syrier, 3 jaar in nederland. De taal was wel een probleem, wij hebben niet veel gepraat :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:57

Peelie, wat een heerlijke update. Ik werd er helemaal blij van voor je!!

Enne die q2 update. Haha ook leuk zo te beredeneren. Ik vind her heerlijke met sommige vriendinnen te bellen over mijn date leven :')

Ik ontmoet ook veel rare kerels en dat is fijn om te delen. Zo gisteren: in de sportschool vorige week gekletst in het sauna gedeelte. Gewoon vriendelijk, man getrouwd 3 kids. Helemaal prima. Woensdag weer in gesprek met elkaar en hij gaf aan weinig raakvlakken te hebben met zijn vrouw toen we het over wat thema's hadden. Dus ik maakte de opmerking dat ik wel benieuwd was wat ze de rest van hun leven gaat binden. Wel positief bedoeld. Zo van ga iets zoeken wat je bind want je moet nog zoveel jaar als de kinderen uit huis zijn.

Krijg ik ineens een berichtje via messenger dat hij het gezellig vond te kletsen. Het rare is. Kk heb mij voorgesteld maar de week ervoor kende hij mijn naam niet. Alleen wat ik voor werk deed denk ik. Zie ik gisteren dat hij 6 dagen geleden mijn linked in heeft bekeken. Dat is toch raar :') ik sta wel op de site van de gemeente maar toch... hoezo vraag je dan nog mijn naam. Ik heb er niet op gereageerd meer. Vind het maar gek.

Dat gezegd heb ik wel een tinder date morgen. Als we morgenmiddag een klik hebben dan komt hij morgen avond wijn drinken :') ..... hij ligt in scheiding sinds 2 maanden, woont op 4 minuten fietsen. Hij klonk heel vlot. Gisteren 2 uur gebelt. Dat zal geen relatie materiaal worden verwacht ik maar ben wel heel benieuwd. Die is nog veel te veel met z'n eigen oliebol bezig.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:57

Idd gek. Lekker van wegblijven.

Die laatste zou idd ook wel heel vlot zijn. 2 maanden na mijn relatiebreuk hadden we nog niet eens alles goed geregeld. (Kreeg toen voor het eerst de term ‘rebound’ te horen, hahaha)

Ik heb Tinder blijkbaar uitgespeeld. Nog geen leuke dates uit gekomen maar wel wat potentiële matches. Eerst maar lekker vakantie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:14

Indiana79 schreef:
Ik heb nu een paar dates gehad met een man die ik ergens heb ontmoet waar het echt wel goed mee klikt op zich. Alleen is hij een vluchteling uit Syrië en loopt zijn asielprocedure nog. Waardoor alles erg onzeker is. Mijn verstand zegt mij dat ik afstand moet nemen. Maar mijn gevoel zegt wat anders. Lastig hoor..

Vluchtelingen die Nederlandse dames daten om de zekerheid te vergroten zitten er vast tussen. Maar er zijn ook Nederlanders die geen zuivere motieven hebben. Je stelt je open en loopt altijd risico om gekwetst te worden. Het is gewoon klote als iemand daar misbruikt van maakt. Maar, je hebt nog maar een paar dates gehad. Je loopt nog helemaal geen risico. Hij is helemaal niets van je nog.

En als je hem meer aan de tand wilt voelen kun je in dit stadium prima aangeven dat je het doel hebt een levenspartner te vinden, maar dat je rustig aan wil doen. De reactie die je ontvangt is vaak tekenend over hoe iemand er in staat. In een later stadium kun je ook nog open kaart spelen en je zorgen uiten. Als je niet met iemand kunt praten over zoiets, is een relatie ook geen goed idee.

Rotte appels heb je overal. Maar snap wel je onzekerheden. Zou daar ook wat voorzichtig mee zijn!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:17

@ ReadTheRulez: "we hebben niet veel gepraat", hihi..
Ja, denk dat ik eerst even rustig aankijk nog.
@ Raineri: ik denk niet dat hij op die manier misbruik van mij zal willen maken, zo komt hij in ieder geval niet over. Maar het kan wel zijn dat hij terug moet naar Syrië, op die manier is het wel onzeker.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:21

Oh, wat een vooroordelen van mij dan :+
Maar dat is super logisch. Maar zoiets kan helaas ook best lang duren. Gewoon genieten van de tijd die je hebt. Het zijn nog maar een dates geweest en de kans is reëel dat het vooralsnog op wat anders stukloopt. Puur statistisch bekenen dan.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 23:02

Raineri schreef:
Oh, wat een vooroordelen van mij dan :+
Maar dat is super logisch. Maar zoiets kan helaas ook best lang duren. Gewoon genieten van de tijd die je hebt. Het zijn nog maar een dates geweest en de kans is reëel dat het vooralsnog op wat anders stukloopt. Puur statistisch bekenen dan.

Nee, dat geeft niet hoor. Ik snap dat je dacht dat ik het zo bedoelde. En natuurlijk moet je daar ook voor uitkijken. Ja, inderdaad het kan voor die tijd natuurlijk ook op iets anders stuklopen, dat is zo, en dat gebeurd ook vaak genoeg in de praktijk. Misschien het beste te genieten van het moment/de tijd die we nu samen hebben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:05

Hoi!
Mag ik hier mee komen praten?

Begin vorig jaar is mijn langdurige relatie uitgegaan en was ik totaal niet klaar voor een relatie of ook maar een aanraking/aandacht van een andere man :=

Nu heb ik sinds enkele weken Tinder geïnstalleerd en ben ik 'opzoek' gegaan naar leuke matches. Ik had echt een ontzettend leuke match. Maar na 3 dagen intensief appen heeft hij aangegeven dat hij 2 kinderen heeft. Ik heb in mijn Tinderprofiel aangegeven dat ik absoluut geen kinderwens heb dus baal behoorlijk. Zo jammer, want het is echt een leuke man. Maar ik heb zelf geen kinderwens en wil ook geen stiefmoeder spelen :o

Ik lees graag mee met jullie verhalen :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:07

Echt een dumper... Snap ook niet dat ze dat niet in hun profiel zetten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:29

Dat is echt balen wanneer je hier zelf duidelijk over bent zeg..

Maar begin is gemaakt en er volgen echt nog wel genoeg leuke matches

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:07

Zertab schreef:
Echt een dumper... Snap ook niet dat ze dat niet in hun profiel zetten.

Ja ik vind het echt jammer. Als iemand in zijn profiel ook een maar een hint geeft dat er kinds in het spel zijn, swipe ik naar links. Zo kan ik geen verwachtingen creëren. Maar helaas is dat dus bij deze tinder match misgelopen -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:19

Ja ik ook, ik wil ook geen kinderen of stiefmoeder zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:21

Jammer Maureen. Maar ook leerzaam want de volgende keer vraag je het waarschijnlijk meteen. Al snap ik ook niet dat hij het niet meteen zei. De mannen met kinderen die ik match die brengen het allemaal vrij snel ter sprake. Het is toch een wezenlijk deel van je leven dus daarom ook logisch om het snel mee te delen