fokfanaat schreef:Bescherming tegen besmetting? Maar beschermt het nog wel tegen ziekenhuis opname?
Ik vermoed toch van wel.
Een definitievere balans zal na de winter / na volgende winters opgemaakt worden denk ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:pmarena schreef:Had hij beter niks kunnen zeggen dan, en pas wat naar buiten kunnen brengen als het officieel bijgewerkt was![]()
Daar krijg je ook weer gezeik over, dat er kostbare tijd verloren is gegaan.
Of moet hij zelf vanaf zijn laptopje zulke websites bijwerken? Afdwingen dat de NOS nú per direct zijn berichten uitzend en een reporter in een busje voor zijn deur laat staan 24/7? Als een soort staats-TV?
Wat is jullie voorstel?
Vws had een bericht naar de nos kunnen sturen. Zo moeilijk is dat niet. Dan had er meer duidelijkheid geweest en worden er meer mensen bereikt.
Mizora schreef:Eerlijk gezegd verwacht ik dat het verwerken gewoon traag gaat. Hij heeft het op vrijdagmiddag 17 uur geplaatst. Dat wordt op zijn vroegst pas maandag en waarschijnlijk zelfs pas dinsdag of woensdag geplaatst.
Er is bij ons op donderdagavond besloten dat de locatie die zondag toch niet dicht ging, het stond pas de woensdag erop op de site, toen waren we dus al een dag weer open geweest (de allerrustige werkdag die we gehad hebben).
pmarena schreef:Dat heb ik niet gezegd![]()
Maar ik heb wel gevraagd naar je suggestie op welke manier hij het beter kan doen, en daar blijft het stil op?
Kritiek geven is altijd makkelijk maar wat is jouw oplossing dan?
Needje schreef:In deze situatie (pandemie) moet zulke info gewoon meteen verwerkt worden imo.
Ze kunnen ook elke dag de statistieken bijwerken. Dus waarom de regels dan niet?!!
MyWishMax schreef:Met de vaccinaties, wanneer welk jaartal aan de beurt was kwam ook eerst op Twitter en daarna pas andere kanalen. Op de officiële zelfs pas als het al open was. Dat vond iedereen maar reuze handig.
Ja, het zou veel beter zijn als het op de officiële kanalen ook meteen veranderd wordt. Maar je weet niet wanneer het besloten is en of de mensen die de sites beheren wel de tijd gehad hebben om het aan te passen en hoe lang het duurt om de ggd allemaal in te lichten. Sowieso is er de hele tijd bij de ggd al gedoe, werknemers die niet op de hoogte zijn van dingen die allang gelden.
Gaat alles goed? Nee, absoluut niet. Kan het beter? Ja! Maar eerlijk gezegd zijn er ook wel een hoop mensen die wel heel erg af gaan op de regels en de schuld neer leggen bij de overheid, ipv uit zichzelf wat doen. Want het is het maar advies of noem maar op.
Needje schreef:Kan iemand mij vertellen waarom deze twee moties afgekeurd zijn?
Want deze informatie lijkt mij toch best belangrijk.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2021D41674
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2021D41665
En dan hoef ik geen dom antwoord over dat het komt door wie m ingediend heeft.
MyWishMax schreef:Met de vaccinaties, wanneer welk jaartal aan de beurt was kwam ook eerst op Twitter en daarna pas andere kanalen. Op de officiële zelfs pas als het al open was. Dat vond iedereen maar reuze handig.
Ja, het zou veel beter zijn als het op de officiële kanalen ook meteen veranderd wordt. Maar je weet niet wanneer het besloten is en of de mensen die de sites beheren wel de tijd gehad hebben om het aan te passen en hoe lang het duurt om de ggd allemaal in te lichten. Sowieso is er de hele tijd bij de ggd al gedoe, werknemers die niet op de hoogte zijn van dingen die allang gelden.
Gaat alles goed? Nee, absoluut niet. Kan het beter? Ja! Maar eerlijk gezegd zijn er ook wel een hoop mensen die wel heel erg af gaan op de regels en de schuld neer leggen bij de overheid, ipv uit zichzelf wat doen. Want het is het maar advies of noem maar op.
Needje schreef:Er wordt toch ook online geknald hoeveel mensen besmet zijn?!
Dan zou dat ook niet mogen dus eigenlijk.
Daarbij vind ik dat als je kan roepen dat bv het merendeel ongevaccineerd of juist gevaccineerd is je dat ook met de daadwerkelijke cijfers moet kunnen laten zien.
MarlindeRooz schreef:Needje schreef:Er wordt toch ook online geknald hoeveel mensen besmet zijn?!
Blijkbaar wel, ik denk dat het komt omdat dat belangrijk is voor de strategie van het aanpakken van de pandemie. En dat of iemand gevaccineerd is of niet (nog) niet bekend gemaakt mag worden.
Popstra schreef:Maar er staan toch geen naam en adres bij die getelden?
Popstra schreef:Maar er staan toch geen naam en adres bij die getelden?
Daarbij vind ik dat als je kan roepen dat bv het merendeel ongevaccineerd of juist gevaccineerd is je dat ook met de daadwerkelijke cijfers moet kunnen laten zien.
Ik vind het iig wel bijzonder dat toen het voornamelijk ongevaccineerden waren het hoog van de daken werd geschreeuwd, en nu het oploopt qua gevaccineerden er ineens niets naar buiten gebracht mag worden aan cijfers.
(En nee ik ben geen wappie, maar kritisch)