Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:08

fokfanaat schreef:
Bescherming tegen besmetting? Maar beschermt het nog wel tegen ziekenhuis opname?

Ik vermoed toch van wel.
Een definitievere balans zal na de winter / na volgende winters opgemaakt worden denk ik.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:18

Eerlijk gezegd verwacht ik dat het verwerken gewoon traag gaat. Hij heeft het op vrijdagmiddag 17 uur geplaatst. Dat wordt op zijn vroegst pas maandag en waarschijnlijk zelfs pas dinsdag of woensdag geplaatst.

Er is bij ons op donderdagavond besloten dat de locatie die zondag toch niet dicht ging, het stond pas de woensdag erop op de site, toen waren we dus al een dag weer open geweest (de allerrustige werkdag die we gehad hebben).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:21

purny schreef:
pmarena schreef:
Had hij beter niks kunnen zeggen dan, en pas wat naar buiten kunnen brengen als het officieel bijgewerkt was :?
Daar krijg je ook weer gezeik over, dat er kostbare tijd verloren is gegaan.

Of moet hij zelf vanaf zijn laptopje zulke websites bijwerken? Afdwingen dat de NOS nú per direct zijn berichten uitzend en een reporter in een busje voor zijn deur laat staan 24/7? Als een soort staats-TV?

Wat is jullie voorstel? :=

Vws had een bericht naar de nos kunnen sturen. Zo moeilijk is dat niet. Dan had er meer duidelijkheid geweest en worden er meer mensen bereikt.

En jij weet zeker dat dat niet gebeurd is? Ik niet namelijk :)
En wie weet zijn er wel afspraken met de NOS enzo, dat de nieuwste ontwikkelingen via Twitter gemeld worden.

Kijk, ik vind het op het eerste gezicht ook apart dat je als Jan Boerenfluitjes op Twitter moet gaan zoeken voor het laatste nieuws en dat het dan nog niet bijgewerkt is op de officiële websites waar je eigenlijk je informatie hoort te zoeken.

Maar om nou meteen maar zo vijandig te gaan lopen doen.... het had ook nergens nog kunnen staan als je liever wilde wachten tot het officieel bijgewerkt was. Nu heb je zo nog een kans van een voorsprongetje :)

Eigenlijk zou het officieel gewoon sneller bijgewerkt moeten worden maar dat zal vast wel weer een reden hebben dat dat even duurt....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:24

Mizora schreef:
Eerlijk gezegd verwacht ik dat het verwerken gewoon traag gaat. Hij heeft het op vrijdagmiddag 17 uur geplaatst. Dat wordt op zijn vroegst pas maandag en waarschijnlijk zelfs pas dinsdag of woensdag geplaatst.

Er is bij ons op donderdagavond besloten dat de locatie die zondag toch niet dicht ging, het stond pas de woensdag erop op de site, toen waren we dus al een dag weer open geweest (de allerrustige werkdag die we gehad hebben).

En ik weet zeker dat er nu nog steeds mensen zijn die denken dat jullie locatie dicht is, omdat dat in de krant had gestaan :j Het was in de week erna als je het graag wilde weten, echt heel onduidelijk of het nou open was of niet....

Dat kan echt beter. Maarja, ik ga er vanuit dat iedereen ook maar zijn best doet :(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:25

In deze situatie (pandemie) moet zulke info gewoon meteen verwerkt worden imo.
Ze kunnen ook elke dag de statistieken bijwerken. Dus waarom de regels dan niet?!!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:38

pmarena schreef:
Dat heb ik niet gezegd :)*

Maar ik heb wel gevraagd naar je suggestie op welke manier hij het beter kan doen, en daar blijft het stil op?
Kritiek geven is altijd makkelijk maar wat is jouw oplossing dan? :)

Wat betreft communicatie is dit niet het eerste stukje dat ‘niet zo handig’ is aangepakt hè… ik durf zelfs wel te beweren dat de communicatie een reden is voor het verzet tegen maatregelen en een van de grootse oorzaken van de ontstane polarisatie.

Wat ik zou doen? Zeggen wat je bedoelt, op de momenten dat daar ruimte voor is. Zo moeilijk is dat niet. Daarnaast helpt het ook als je toe kan geven dat je fouten hebt gemaakt. Dat je op de verkeerde cijfers (hebt ge)stuurt. Maar ook dat laten ze consequent na

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:56

Needje schreef:
In deze situatie (pandemie) moet zulke info gewoon meteen verwerkt worden imo.
Ze kunnen ook elke dag de statistieken bijwerken. Dus waarom de regels dan niet?!!

Nou dit daarbij is de uitvoering van nieuw beleid ook gewoon zijn verantwoordelijkheid. Als de ggd niet eens op de hoogte is van nieuw beleid gaat er iets niet goed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:02

Met de vaccinaties, wanneer welk jaartal aan de beurt was kwam ook eerst op Twitter en daarna pas andere kanalen. Op de officiële zelfs pas als het al open was. Dat vond iedereen maar reuze handig.

Ja, het zou veel beter zijn als het op de officiële kanalen ook meteen veranderd wordt. Maar je weet niet wanneer het besloten is en of de mensen die de sites beheren wel de tijd gehad hebben om het aan te passen en hoe lang het duurt om de ggd allemaal in te lichten. Sowieso is er de hele tijd bij de ggd al gedoe, werknemers die niet op de hoogte zijn van dingen die allang gelden.

Gaat alles goed? Nee, absoluut niet. Kan het beter? Ja! Maar eerlijk gezegd zijn er ook wel een hoop mensen die wel heel erg af gaan op de regels en de schuld neer leggen bij de overheid, ipv uit zichzelf wat doen. Want het is het maar advies of noem maar op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:09

MyWishMax schreef:
Met de vaccinaties, wanneer welk jaartal aan de beurt was kwam ook eerst op Twitter en daarna pas andere kanalen. Op de officiële zelfs pas als het al open was. Dat vond iedereen maar reuze handig.

Ja, het zou veel beter zijn als het op de officiële kanalen ook meteen veranderd wordt. Maar je weet niet wanneer het besloten is en of de mensen die de sites beheren wel de tijd gehad hebben om het aan te passen en hoe lang het duurt om de ggd allemaal in te lichten. Sowieso is er de hele tijd bij de ggd al gedoe, werknemers die niet op de hoogte zijn van dingen die allang gelden.

Gaat alles goed? Nee, absoluut niet. Kan het beter? Ja! Maar eerlijk gezegd zijn er ook wel een hoop mensen die wel heel erg af gaan op de regels en de schuld neer leggen bij de overheid, ipv uit zichzelf wat doen. Want het is het maar advies of noem maar op.

Het probleem is gewoon dat je als ‘gewone’ bevolking ook gewoon vast loopt.
Afspraak maken voor vaccinatie door zijn eerdere melding het systeem loopt vast.
Begin dit schooljaar was ik snip verkouden, wilde een prio afspraak maken (dat moet telefonisch) kreeg geen afspraak want ik was gevaccineerd dus ik kon af met een zelftest. Terwijl dat beleid ook al even aangepast was.
Als minister is hij verantwoordelijk, ook voor de uitvoering van het beleid.

Als ik in mijn taak iets publiceer voor leerlingen maar dit is niet het officiële kanaal dan is dat ook mijn fout. Dat moet ik dan herstellen.
Ik heb het dan niet gedaan zoals het hoort. Dat heeft effect en die fout ligt dan bij mij. Daar word ik net zo goed op aangesproken. Wel is mijn teamleider uiteindelijk weer eind verantwoordelijk. Zo werk het systeem toch ook gewoon?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:29

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:32

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:46

Er wordt toch ook online geknald hoeveel mensen besmet zijn?!
Dan zou dat ook niet mogen dus eigenlijk.

Daarbij vind ik dat als je kan roepen dat bv het merendeel ongevaccineerd of juist gevaccineerd is je dat ook met de daadwerkelijke cijfers moet kunnen laten zien.

Ik vind het iig wel bijzonder dat toen het voornamelijk ongevaccineerden waren het hoog van de daken werd geschreeuwd, en nu het oploopt qua gevaccineerden er ineens niets naar buiten gebracht mag worden aan cijfers.
(En nee ik ben geen wappie, maar kritisch)
Laatst bijgewerkt door Needje op 07-11-21 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:49

MyWishMax schreef:

Maar waarom is er nou nog steeds niks op het nieuws geweest gisteren? Ik vind dat VWS de schuld wel heel makkelijk bij de burger neerlegt ipv de communicatie alleen maar op Twitter te zetten....
Dus de overheid is wel degelijk verantwoordelijk voor duidelijke en heldere communicatie op meerdere kanalen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:51

Needje schreef:

Daarbij vind ik dat als je kan roepen dat bv het merendeel ongevaccineerd of juist gevaccineerd is je dat ook met de daadwerkelijke cijfers moet kunnen laten zien.

Dan zou je het debat moeten terug kijken voor de stemming om te zien waarom er geen meerderheid voor de motie heeft gestemd.
Is moeilijk om daar nu een conclusie uit te trekken
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-11-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:51

Needje schreef:

Blijkbaar wel, ik denk dat het komt omdat dat belangrijk is voor de strategie van het aanpakken van de pandemie. En dat of iemand gevaccineerd is of niet (nog) niet bekend gemaakt mag worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:52

MarlindeRooz schreef:
Needje schreef:

Blijkbaar wel, ik denk dat het komt omdat dat belangrijk is voor de strategie van het aanpakken van de pandemie. En dat of iemand gevaccineerd is of niet (nog) niet bekend gemaakt mag worden.

Dat is toch best raar als je dat als hoofd strategie hebt om de pandemie uit te komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:54

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:58

Maar er staan toch geen naam en adres bij die getelden?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:03

Popstra schreef:

Ook informatie zonder naam en adres kan tot de persoon herleidbaar zijn. Hoe gedetailleerder en nauwkeuriger de informatie hoe makkelijker het is om te weten om wie het gaat. Als je zegt dat er in een regio 50 corona-patiënten liggen van wie 10 niet gevaccineerd dan geef je weinig persoonlijke informatie weg. Maar als je 3 patiënten op een kleine IC hebt liggen en ze zijn alle 3 niet gevaccineerd, dan weet iedereen die weet dat die personen in dat ziekenhuis liggen ook meteen hun vaccinatiestatus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:06

Popstra schreef:

Met anoniem statistiek is niets mis mbt privacy.
Het is wel een potentieel probleem dat dit niet anoniem geregistreerd wordt in de databases.
Dát is een lastig punt net als andere medische data. Het is net zo ´veilig´ als de knoppendrukker (m/v) of een politieke pennestreek.
Een béétje gerichte pers en hoppa de mening van de meerderheid is naar openbaar want Cóvid!!!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:08

Baudet dient een motie in waarvan hij weet dat het er niet doorheen komt. Ivm privacy wet mag alleen verteld worden hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen en wat betreft gevaccineerd/ongevaccineerd , de mensen moeten op voorhand bvb bij het vaccineren toestemming hebben gegeven voor het delen van gegevens. Dus je kunt geen 100 % exacte aantallen leveren. Daarom staat er bij die overzichten ook een klein groepje bij : vaccinatie status onbekend.
Maar de werkelijkheid is dat Baudet moties indient die niet gehonoreerd worden om direct daarna los te gaan op Twitter met allerlei verdachtmakingen en leugens. Zoals hij al heel lang doet sinds hij compleet de weg kwijt is.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:10

Ptecies, je geeft zelf toestemming of ze je mogen registreren voor je gevaccineerd word. Dat word keurig gevraagd. Je kan ook gewoon nee zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:11

Ook zoiets. Privacy... dat hebben we allang niet meer.
De overheid houdt zich alleen aan de Privacy wet als het hun uit komt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:13

Popstra schreef:
Ptecies, je geeft zelf toestemming of ze je mogen registreren voor je gevaccineerd word. Dat word keurig gevraagd. Je kan ook gewoon nee zeggen.

Probleem is dat je dan niet meewerkt aan onderbouwing van een goed beleid.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:14

Needje schreef:

Ik vind het iig wel bijzonder dat toen het voornamelijk ongevaccineerden waren het hoog van de daken werd geschreeuwd, en nu het oploopt qua gevaccineerden er ineens niets naar buiten gebracht mag worden aan cijfers.
(En nee ik ben geen wappie, maar kritisch)

Dit zijn tendentieuze moties, bedoeld om het beleid in diskrediet te brengen. Vragen naar de bekende weg. De gegevens waarom gevraagd wordt, zijn namelijk gewoon openbaar en terug te vinden op de site van het RIVM, voorzover ze niet onder de privacywet vallen:
https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde
Dus hold your horses, we worden gewoon geïnformeerd. Daarbij mag je best kritisch kijken naar die informatie en er vragen bij stellen, maar doe het niet voorkomen alsof e.e.a. in de doofpot wordt gestopt alleen maar omdat de cijfers ivm privacywet niet tot achter de komma bekend zijn.

Jammer Baudet c.s., weer niet gelukt. Moet je maar met iets beters op de proppen komen.