karuna schreef:Als iedereen alles wat niet noodzaak is gewoon even laat. Geen vakantie op andere locatie, niet winkelen behalve supermarkt en diervoeding tenzij je iets echt misgrijpt (schoenen stuk, wasmachine kapot, slot van je deur werkt niet meer). Geen dagjes uit naar weet ik veel waar. Dat zou al schelen. Helaas hoor ik voldoende om me heen verjaardag hier, dagje stadten aan de andere kant van het land, pretpark enz. Gewoon met zijn alleen een maand alleen doen wat nodig is.
Maar dat is kansloos om te eisen zolang het niet verboden is en kan worden gehandhaaft.
Helemaal met vetgedrukte eens. Je HOEFT niet alles te doen omdat het (nog) gewoon mag? Ik ben absoluut niet voor een lockdown, maar misschien is het gewoon nodig omdat veel mensen in mijn ogen het randje op blijven zoeken en zelf geen verantwoordelijkheid lijken te kunnen nemen om deze crisis onder controle te krijgen. Verder mogen de mensen die bewust over de rand gaan (illegale feesten enz.) een hogere geldboete krijgen, waardoor ze hopelijk wel beter gaan nadenken over waar ze mee bezig zijn. Moraal gezien lijkt het niet door te dringen, dus dan maar financieel stevig geraakt worden...