Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:42

rien10 schreef:
Flatten the curve is bij mijn weten nooit (door de overheid) uitgelegd als oudener en en of zwakken beschermen.

Nee, niet door de overheid, want dat was ook nooit het idee erachter. Maar er zijn heel veel mensen,ook hier op Bokt, die het aldoor zo vertalen. Om daarna te zeggen dat het niet gek is dat jongeren zich er niet aan houden.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:44

Oke sorry voor de cijfers en situatieschets, was niet de bedoeling om de hele discussie weer aan te wakkeren... Ik wou enkel een beetje inzicht creëren hoe een aantal jongeren erin staan (lees niet alle), wat ik puur op basis van de cijfers goed kan begrijpen. Wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar dat ik me wel kan voorstellen dat mensen hier anders in staan.

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:50

Doodgaan doe je altijd aan de gevolgen van iets, of dat nu Corona, kanker of een geperforeerde blindedarmontsteking is. Je organen worden verwoest door iets waardoor je hart er mee stopt. Of je nu jong of oud bent, Corona is voor iedereen anders. Maar blijkbaar voor veel jongeren invaliderend en voor veel ouderen dodelijk. Gewoon dood neervallen omdat je hart er mee stopt van ouderdom is er niet meer bij, wanneer iemand komt te overlijden is de eerste vraag van de omgeving : Waaraan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:15

_Penotti schreef:
Citaat:
Ik geloof dat ik hierin toch bij mijn standpunt blijf: op plaatsen waar het verplicht is, mondkapje op. Kan je dit niet? Dan kan je niet naar deze plek.

En dan leg jij je werkgever/UWV maar eens uit waarom jij niet met het OV naar het werk komt.
Succes!

Dit dus en vooral ook veel onbegrip bij UWV, want ben niet ziek. Maar officieel RIVM zou ik thuis moeten blijven.

* Chronische bronchitis
* Chronische bijholte ontsteking
* Hypergevoelig voor luchtweg infectie
* Hooikoorts

Doe ongeveer 1x in de 2/3 weken boodschappen en zorg zelf zo goed mogelijk de minimale 1,5 meter aan te houden. Ga zelf zo ver dat als iemand te dicht passeer en ik merk het op tijd adem in hou. Voor de rest kom ik eigenlijk iedere dag op de moestuin voor mijn dagelijkse vitamine D op mijn eigen eilandje. Contact met andere mensen is de minimale 1,5 meter op afstand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:22

Citaat:
Ga zelf zo ver dat als iemand te dicht passeer en ik merk het op tijd adem in hou.
Doe ik ook, of ik loop snel voorbij (hier maskertje verplicht), draai mijn hoofd de andere kant op en adem even niet. Grappig dat jij dat ook doet :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:23

Adem inhouden als ik iemand passeer of tegemoet loop/fiets en ik kan niet minstens 3 meter afstand houden, doe ik ook. Ik loop of fiets iedere dag een half uur. Bij lopen steek ik de weg over als ik iemand aan zie komen, bij fietsen lukt dat niet, dan hou ik m’n adem maar in. Mensen die me gedag zeggen, durf ik niet terug te groeten, verder dan m’n hand opsteken kom ik niet. Mijn sociaal leven speelt zich af op Facebook en Whatsapp. Ik ga naar niemand toe en er komt niemand bij ons.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:25

:(:) Morrie. Zover gaat het hier gelukkig niet. Morgen maak ik een uitgebreid Italiaans repas voor vrienden en dan ieder ah uiteinde vd tafel en lekker buiten.
Het zou anders weleens een te lange winter kunnen worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:33

Als ik door kan lopen loop ik ook door, maar soms kan je niet anders dan even wachten. Winkels zijn ook een grote irritatie, want merendeel van de mensen houden geen afstand. Mijn sociaal leven is dan op de moestuin op afstand. Met dat ik dan nu ook wel een tuin vooraan op het complex heb dus er lopen een hoop mensen langs die achterop een tuin hebben. Dus dan heb je nog wel eens wat aanspraak.

Wat trouwens ook wel uniek is. Voor het eerst sinds jaren zijn alle tuinen verhuurt. Niet dat iedereen een moestuin van maak, maar gewoon ook een hoop mensen die in een flat wonen en gewoon een lekker stukje willen hebben om te zitten om te genieten. Sommige doen wel een stukje moestuin/siertuin erbij, maar maken ook een lekker stuk om te zitten.

Kom nu alleen af en toe nog bij mijn ouders om wat verse groente te dumpen wat ik niet op krijg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:44

Vanochtend voor het eerst weer naar een kledingzaak geweest, een hele grote. En toch zo weer weg, teveel mensen die in de rekken kijken en dan geen afstand houden. In kleinere zaak was het beter geregeld, ruimte voor dertig mensen maar gewoon tien mandjes, mandje op dan wachten bij ingang. Heerlijk. Toen nog even naar de super daar in de buurt , bij het wegbrengen van mijn kar komt er iemand luid pratend tegen haar man aan . Piet, ik moet een kar pakken en desinfecteren , ondertussen kruipt ze in mijn broekzak . Even gezegd dat ontsmetten niet helpt , verbaasde blik maar toen ik zei dat ze bijna bij mij op schoot zat snapte ze het.
En op weg naar huis onderweg op een terras een grote cappuccino met appeltaart en slagroom gegeten. Het leven was goed en ik kan er weer drie maanden tegenaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:48

Eet straks wel mijn eigen framboos/aardbeien/blauwe bessen met slagroom uit spuitbus lekker thuis op de bank. <3 :9

Zou ook nog vers eitje kunnen koken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:53

@marcella dat zegt het rivm helemaal niet ... dus ik snap best dat het uwv daar moeilijk over doet eerlijk gezegd. In je privé kan je zelf kiezen om geen contacten te houden als je, je daar meer prettig bij voelt. Ik vind het niet meer dan terecht dat er een doktersverklaring moet zijn als jij niet zou kunnen werken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:55

Ben 365 dagen per jaar verkouden (door de chronische bijholte ontsteking) en zover als dat ik weet is het advies. Ben je verkouden blijf thuis, maar kan het verkeerd hebben hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:56

Misschien dat hier mensen zijn die mee willen werken?
Citaat:
Tweeps, help even. Ik zoek voor de Volkskrant mensen in kwetsbare groepen (bv. diabetes, kanker, overgewicht) die zich ergeren aan tanende anderhalvemeterdiscipline en zelf daardoor nauwelijks nog naar buiten durven. Tips via DM (staat open) of r.kuiper@volkskrant.nl. Dank!
https://twitter.com/rikkuiper/status/12 ... 4892093441

Ik ken die journalist verder niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:56

Marcella schreef:
Ben 365 dagen per jaar verkouden (door de chronische bijholte ontsteking) en zover als dat ik weet is het advies. Ben je verkouden blijf thuis, maar kan het verkeerd hebben hoor.

En dan had je dus op 1 juni een test kunnen doen, negatief dan kun je dat aantonen en werken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:58

bigone schreef:
Marcella schreef:

En dan had je dus op 1 juni een test kunnen doen, negatief dan kun je dat aantonen en werken.

Dan kun je, je dus inderdaad laten testen.
Ik heb best een schappelijke werkgever maar dit wordt hier ook niet geaccepteerd hoor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:03

Weet nu dat test negatief gaat zijn en zomaar over 2 dagen positief kan zijn, omdat ik net even bij de winkels ben geweest en iemand die positief was en geen afstand hou mij besmet heeft. Testen geef alleen valse zekerheid.

Maar mocht ik een idee gevoel hebben dat mijn verkoudheid anders is dan anders laat ik mij zeker testen. Voor nu zeg ik alleen extra belasting zorg voor een vals negatief beeld.

Maar zo mij niet verbazen als ik het al gehad heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:06

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:13

Shadow0 schreef:
Misschien dat hier mensen zijn die mee willen werken?
Citaat:
Tweeps, help even. Ik zoek voor de Volkskrant mensen in kwetsbare groepen (bv. diabetes, kanker, overgewicht) die zich ergeren aan tanende anderhalvemeterdiscipline en zelf daardoor nauwelijks nog naar buiten durven. Tips via DM (staat open) of r.kuiper@volkskrant.nl. Dank!
https://twitter.com/rikkuiper/status/12 ... 4892093441

Ik ken die journalist verder niet.

Ik zag hem voorbij komen op twitter net, maar ik durf niet te reageren.....

@pien, wij hebben een balkonnetje waar we amper met z'n tweeën op passen, dus we kunnen niks met bezoek.
Mijn man z'n zoon en schoondochter hebben héle riskante beroepen, worden regelmatig getest, dus daar gaan we ook niet heen, wat betekent dat mijn man z'n kleinkinderen alleen af en toe met beeldbellen ziet.
Mijn vriendinnen hebben allemaal paarden, op stallen ben je als buitenstaander ook niet welkom en ik ben na 2 jaar nog steeds niet echt aan "iets met paarden doen"toe....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:19

bigone schreef:
Marcella schreef:

En 3 dagen later kan ze het niet krijgen?

Zij kan zich dan wel wekelijks blijven testen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:21

Heb even niet meer bijgelezen maar ben een weekendje in Knokke en we zeiden echt Wow dit is de eerste keer dat we een weekend niet aan Corona gedacht hebben. Geen gekke linten/lijnen bij de beach clubs en restaurants, lekker met z’n 4en aan tafel zonder afstand. Heerlijk dit.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:45

Ik zou niet online heel vrolijk melden dat ik zonder afstand met vrienden aan een tafeltje heb gezeten.
Maar hé wie ben ik.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:47

friezenfan2 schreef:
Ik zou niet online heel vrolijk melden dat ik zonder afstand met vrienden aan een tafeltje heb gezeten.
Maar hé wie ben ik.

Dat mag hier gewoon.... :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:47

sureido schreef:
Heb even niet meer bijgelezen maar ben een weekendje in Knokke en we zeiden echt Wow dit is de eerste keer dat we een weekend niet aan Corona gedacht hebben. Geen gekke linten/lijnen bij de beach clubs en restaurants, lekker met z’n 4en aan tafel zonder afstand. Heerlijk dit.

De burgemeester van Knokke staat er nochtans om bekend om de maatregelen nog strikter dan strikt te laten opvolgen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:49

friezenfan2 schreef:
Maar hé wie ben ik.

Waarom niet? In België werken ze met bubbels (hoe dat precies werkt weet ik niet :') ) maar blijkbaar mag dat daar.
Of dat verstandig is? Tja geen idee, ieder land pakt het op zijn manier aan. Dat maakt dit hele virus ook zo lastig. Dat ze niet weten wat de beste manier is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:50

Pandora2 schreef:
sureido schreef:

De burgemeester van Knokke staat er nochtans om bekend om de maatregelen nog strikter dan strikt te laten opvolgen...

Maar de maatregelen worden toch ook opgevolgd? Je mag hier zonder afstand aan tafel zitten. :D