Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:43

Urbanus schreef:
elnienjo schreef:
Ook vind ik het een verademing dat in Oostenrijk nog gewoon onze eigen feestdagen worden gerespecteerd terwijl Nederland constant proefballonnetjes oplaat om ze in de uitverkoop te gooien en om te ruilen voor niet westerse.

Haha wat?

elnienjo schreef:
Ik ken de boeken niet, maar als iets in de tijd van de oude Britse adel afspeelt dan wil ik wel realistische personages. Je gaat ook geen blanke acteurs gebruiken als slaven bij een serie als Gone with the Wind tenslotte.

Deze boeken zijn niet geschreven vanuit historisch oogpunt maar om gewoon lekker met je satisfyer erbij te lezen. Lekker boeiend welke kleur de acteurs hebben.

Ik stoor me daar aan, dus dat boeit het. Ik ben dus afgehaakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:44

sureido schreef:
Mij interesseert de huidskleur van acteurs echt 0, het valt me niet eens op :P

Wel dat in elke Netflix serie voortaan een gay koppel zit. Het lijkt meer dat het erin zit om het moeten dan dat het nodig is soms. Dat stoort me soms wel. Ik kan het niet echt uitleggen merk ik hoe ik het bedoel :=

Bij heel veel van die diversiteitsdingen voelt het meer als een bingokaart die afgewerkt wordt dan dat het natuurlijk overkomt. Vroeger zaten er ook wel regelmatig homo's of mixed race koppels in series, op een natuurlijke manier, maar nu komt er zo enorm de nadruk op te liggen dat het nep voelt.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:45

Kana schreef:
Baby's oorbellen geven zou verboden moeten worden.

Gaatjes in de oren vind ik niet zo'n belangrijk issue om wetten over te maken en die dan ook te moeten handhaven...

Ik maak me meer druk om besnijdenissen om religieuze redenen. Verschrikkelijk traumatische ervaring en waarom? Voor jongens is het wel redelijk bekend dat dit gebeurd maar wordt er volgens mij heel luchtig om gedaan en zelfs deels vergoed door de zorgverzekering(ik denk om te voorkomen dat mensen het thuis gaan doen met alle risico's van dien).

Een tijd terug kwam ik erachter dat ze in een hoop landen dus ook kleine meisjes besnijden en dichtnaaien, nou daar word ik helemaal misselijk van... "Gelukkig" is dat wel strafbaar maar ieder slachttoffer is er één teveel...

Van mij mogen ze iedereen die eraan mee werkt, jongens of meisjes besnijdenis opsluiten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:48

@elnienjeo misschien zegt het meer iets over jou dat je je er zo aan stoort :Y)

Niemand die het boeit dat al die verhalen, relaties tussen personages, kleding, huisinrichting en 1000 andere zaken nergens op slaan vanuit historisch oogpunt. Dat niemand tanden mist of littekens van pokken heeft zorgt ook voor 0 oproer. Maar zodra de acteurs een verkeerd tintje hebben is het drama want het had historisch accuraat moeten zijn blijkbaar :+

@corinep "hoop landen" waar infibulatie (dichtnaaien) gebruikelijk is zijn gelukkig slechts Somalie en Guinee, niet dat het er beter van wordt maar toch.

Vergelijking met besnijdenis bij jongens/mannen vind ik weer erg krom, het is niet te vergelijken :n

Niobe

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:52

Er zijn ook ontiegelijk veel lhbti+ koppels, dus niet raar dat er in elke serie 1 of meer zitten.

The L Word komt ook weer met een reboot <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:53

Het is wel tekenend dat je de huidskleur van de acteurs specifiek noemt als niet waarheidsgetrouw terwijl en zo 10 dingen op te noemen zijn die tevens onrealistisch zijn in die serie. Waarom specifiek dit eruit pikken? Retorische vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:54

elnienjo schreef:
Ook vind ik het een verademing dat in Oostenrijk nog gewoon onze eigen feestdagen worden gerespecteerd terwijl Nederland constant proefballonnetjes oplaat om ze in de uitverkoop te gooien en om te ruilen voor niet westerse.
Hate to break the news to you, maar: het christendom is ook niet “westers”. :') Als je “westers” wilt, moet je je houden aan de feestdagen van de Germanen en de Kelten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:18

Oh, hebben jullie senieler Sex and the Coty gezien? Die heet “And just like that” opzich wel leuk, maar wel heel erg dat alles erin moet. Kleur, transgender, bi/lesbisch.. nu was het eerder misschien wel erg zwart wit. Maar dit is wel weer andere extreme :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:20

Ik had al gelezen dat dat zo walgelijk woke was dus daar begin ik helemaal niet aan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:22

Bij Grey's ben ik ook afgehaakt. De eerste jaren was t goed maar sinds 2020 is het een en al blm gejank. Doe mij dan maar The Resident.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:30

Wat heerlijk om geen netflix te hebben.
En dan ook nog eens hersenletsel en dat ik op VHS vrijdag elke keer première films zie :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:30

Sanet schreef:
Oh, hebben jullie senieler Sex and the Coty gezien? Die heet “And just like that” opzich wel leuk, maar wel heel erg dat alles erin moet. Kleur, transgender, bi/lesbisch.. nu was het eerder misschien wel erg zwart wit. Maar dit is wel weer andere extreme :)

Senieler? De reboot van SatC of wat?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:31

Sanet schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het kijkt toch wel lekker weg :D !

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:34

DuoPenotti schreef:
Wat heerlijk om geen netflix te hebben.
En dan ook nog eens hersenletsel en dat ik op VHS vrijdag elke keer première films zie :D

Op VHS? Bestaat toch al lang niet meer :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:38

Precies, dat bestaat al lang niet meer :D
Dat is een term die RTL7 heeft bedacht als ze oude films op vrijdag uitzenden.
Die toen dus nog op VHS stonden.

https://fb.watch/dyVPrJQiZC/
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 10-06-22 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:39

DuoPenotti schreef:
Precies, dat bestaat al lang niet meer :D
Dat is een term die RTL7 heeft bedacht als ze oude films op vrijdag uitzenden.
Die toen dus nog op VHS stonden.

:o? Weer wat geleerd. Was helemaal verward. Maar heb sinds 2016 geen tv aansluiting meer. #millennial

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:41

Heb er een linkje bij gezet :D

Ja precies: millennial vs holbewoner :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:12

elnienjo schreef:
Ik had al gelezen dat dat zo walgelijk woke was dus daar begin ik helemaal niet aan.

The times are changing :knuffel:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:17

Wat is er walgelijk woke aan een betere weergave van de samenleving?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:30

We hebben allemaal verschillende Netflix ook blijkbaar :P want op series zoals sex education na zie je lhbt+ personages hooguit in de achtergrond. Ook is er hoger % hoofdpersonages mannelijk en blank dan dat we daadwerkelijk blanke mannen hebben in de westerse wereld :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:33

Fly_high schreef:
We hebben allemaal verschillende Netflix ook blijkbaar :P want op series zoals sex education na zie je lhbt+ personages hooguit in de achtergrond. Ook is er hoger % hoofdpersonages mannelijk en blank dan dat we daadwerkelijk blanke mannen hebben in de westerse wereld :+

Walgelijk conventioneel :+

Ik hoorde vanochtend in een podcast dat 6% zich niet identificeert als de sekse waarmee ze geboren zijn. De meeste mensen kennen dus zo’n iemand onbewust. Maar deze mensen durven daarmee niet naar buiten te komen met het feit dat ze cisgender zijn.
Als dit een klein mini stapje is je medemens te helpen, let’s go!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:39

Wow, 6% is best veel! Weer wat geleerd...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:49

Danique_G schreef:

Ik hoorde vanochtend in een podcast dat 6% zich niet identificeert als de sekse waarmee ze geboren zijn. De meeste mensen kennen dus zo’n iemand onbewust. Maar deze mensen durven daarmee niet naar buiten te komen met het feit dat ze cisgender zijn.

Niet cisgender ;) Cisgender is juist dat je jezelf wel identificeert met het geslacht op je geboorteakte :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:53

Niobe schreef:
Er zijn ook ontiegelijk veel lhbti+ koppels, dus niet raar dat er in elke serie 1 of meer zitten.

The L Word komt ook weer met een reboot <3

Het maakt me ook niet uit en vind het ook niet storend in een serie wanneer het echt een doel heeft, maar soms komt het voorbij zonder dat het zeg maar nodig is en dan denk ik: dit is sowieso zodat de serie niet bestempeld wordt als niet veelzijdig :P

Ik vind trouwens het ook onnodig als een man/vrouw zonder enig doel opeens 1 minuut screentime heeft en verder niks toevoegt aan het verhaal :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:58

Foaly schreef:
Danique_G schreef:

Niet cisgender ;) Cisgender is juist dat je jezelf wel identificeert met het geslacht op je geboorteakte :j

Ehh ja!! Je hebt gelijk, dank voor de correctie