[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:09

Oh nee Mandy wat vreselijk! Zoals andere voor mij ook al aangeven, iedereen kan zijn zegje doen maar het is jouw lichaam, en dus volledig jouw keus. Als jij niet wil dan wil je niet, klaar. Het kan niet zo zijn dat je tegen jouw zin in een kind op de wereld moet zetten om daar vervolgens je leven lang aan vast te zitten omdat andere dat willen. Het gaat hier om jouw toekomst. Ik denk ook dat het beste is om zo snel mogelijk naar de HA te gaan om daar het een en ander te bespreken. Hoe sneller hoe beter denk ik. Heel veel sterkte ermee! :(:) De situatie waar jij in zit is denk ik voor alle reaguurders hier een nachtmerrie (behalve de moeders dan misschien)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:17

Jeetje mandy heftig! Hopelijk kom je er uit met je vriend. Jouw mening lijkt me duidelijk. Mocht je er niet uitkomen heb je dan iemand die mee kan om je te ondersteunen?
Heelveel kracht en sterkte de komende tijd :(:)

Mandy_89

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:19

Ja morgen moet ik nog werken en daarna heb ik vakantie. Ik ga zo eens kijken wanneer de huisarts plek heeft (kan online) om het e.e.a. Te bespreken.

Mijn vriend probeert alleen maar op mij in te praten dat ik het wel leuk ga vinden en mij niet zo druk moet maken etc. Ik wordt helemaal gek hier.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:22

Wat heftig Mandy! Ik hoop dat je snel bij je huisarts terecht kunt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:22

Mandy; heftig joh... maar ook mijn mening is: jij bent heel duidelijk geweest dat je geen kinderen wil, als iedere vezel in de lijf nu zegt “Ik wil dit niet”
Moet je absoluut naar je zelf luisteren
Het is jouw lijf en jouw leven
Ja je vriend maakt daar een belangrijk deel van uit, maar!! Stel dat het uiteindelijk in de relatie Met je vriend alsnog mis loopt om wat voor reden dan ook , heb jij nog steeds het kind dat hij Wilde ,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:27

Mandy_89 schreef:
Ja morgen moet ik nog werken en daarna heb ik vakantie. Ik ga zo eens kijken wanneer de huisarts plek heeft (kan online) om het e.e.a. Te bespreken.

Mijn vriend probeert alleen maar op mij in te praten dat ik het wel leuk ga vinden en mij niet zo druk moet maken etc. Ik wordt helemaal gek hier.

Misschien een optie om even wat afstand te nemen en het een dagje te laten bezinken? Ik ben zelf anti abortus in een stabiele relatie, maar als jij er echt niets mee hebt dan moet je het niet doen. Een kind voelt het als dat niet gewenst is. Daar doe je jou zelf en het kind geen plezier mee.

Laat alles even bezinken. Neem wat afstand van jou vriend. Als hij echt om jou geeft snapt hij wel dat je even alles op een rijtje moet krijgen. Veel sterkte met de beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:31

Heftig Mandy, je bent heel duidelijk geweest naar je vriend wat betreft jou kinderwens. Dit zou niet het moment moeten zijn dat hij je probeert over te halen. Hij zou je nu juist horen te steunen en niet proberen zijn kinderwens bij jou erdoor te drukken. Ik zou persoonlijk je vriend even heel duidelijk maken dat je op dit moment zijn steun nodig hebt. En niet zijn omkooppraatjes. En als die die niet voor zich kan houden, die beter gewoon niks kan zeggen. Jou lijf, jou keuze. En als dat einde relatie is? Heel erg jammer, maar dan pak je je leven vanzelf weer ergens op. Een ongewenst kind, daar kom je niet meer vanaf en zit je de rest van je leven aan vast onafhankelijk wat je relatie doet.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:58

Sterkte, Mandy!
Maar het is nog altijd jouw lichaam, en een zwangerschap gaat jouw lichaam veranderen. Als jij dat echt niet wilt, ben jij de enige die daar een beslissing over hoort te nemen.
Voor je relatie zal het wss alleen niet goed zijn, maar jouw gezondheid (fysiek en mentaal) gaat voor...
Trouwens: evengoed kan je relatie ook kapot gaan als jullie besluiten om het kind wél te houden. En dan zit je er mee...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:58

Och jee, dat is echt niet tof als je dan ineens zo lijnrecht tegenover elkaar staat terwijl je dacht het eens te zijn Y;(

Ik neem aan dat je er vroeg bij bent dus hoef je niet gelijk morgen bij de kliniek te zitten. Kun je inderdaad niet een goede vriendin of zo deel van het gesprek maken? Misschien moet je vriend weer even terug met zijn voeten op de aarde komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:01

Maar ook een kind dat door 1 vd 2 niet gewenst is, lijkt me niet goed voor de relatie. Dit verhaal kent alleen maar verliezers :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:04

Heftig Mandy , zeker omdat je vriend zijn klokkenspel nu pingelt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:08

Wat heftig Mandy :(:) maar wat de rest ook zegt, jouw lichaam verandert en je wilde al geen kinderen.
Wat een vreselijke situatie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:14

Dat is het idd ook nog eens
Voor je relatie is geen van beide Keuzes rozengeur
Mocht je besluiten een abortus te laten uitvoeren zul je daar idd doorheen moeten Met zijn 2, degene die graag toch een kind Wilde zal dat een plekje moeten kunnen geven enz. En dat zal zeker pittige zijn voor de relatie en een kans geven op stuklopen van die relatie.

Maar andersom... een kind krijgen omdat de ander dat zo graag wil, terwijl je zelf eigenlijk echt niet wil
Dat zal net zo goed een hele flinke belasting zijn en mogelijk eenzelfde uitkomst hebben
Maar dan zit je Met persoon drie
En dan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:03

Sterkte, Mandy. Inderdaad is heel even afstand nemen een goed idee, want welke keuze het ook wordt, het heeft heftige consequenties.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:59

Mandy_89 schreef:
Ik weet niet wat ik doen moet!

Al 12 jaar een vaste relatie, altijd veilig gedaan en nu werd ik niet ongesteld. Toch maar een test gedaan en die gaf zwanger aan.. Echt verschrikkelijk.

Ik wil geen kinderen, en na deze uitslag heb ik maar 1 gedachte. Hoe kom ik ervanaf...

Maar mijn vriend vind het helemaal geweldig en zijn kinderwens blijkt hoger dan gedacht. Hadden dat onderwerp een tijdje geleden net helemaal uit gepraat. Als ik niet wil dan was het ook prima.

Maar als ik over weg laten halen begin dan maakt hij duidelijk dat hij echt niet wil dat ik dat doe..

Maar nu.. Ik wil het niet, ben er zover mee dat ik wel alleen naar een kliniek ga en weg laat halen. Welke gevolgen dat dan ook voor ons leven en relatie heeft.

Het is hoe dan ook belangrijk om je eigen gevoel te volgen; geen kind willen is geen kind willen.
Bij stellen waar de één het toch voor de ander over heeft en/of bang is dat de relatie stuk loopt, loopt het alsnog stuk door het kind waar die ene toch niet achter staat.
Hopelijk is het een vals positief, maar als het toch prijs is ben je wellicht nog op tijd voor een overtijdbehandeling?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 00:02

Mandy_89 schreef:

Trap er niet in!
Er bestaan genoeg verhalen waar de vrouw het dan toch voor de man over had en de man puntje bij paaltje er toch op rekent dat de vrouw het merendeel van de zorg op zich neemt. Zit je daar tegen je zin met een kind terwijl man gewoon fulltime blijft werken en sporten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 00:03

Zou trouwens ook gelijk voor een sterilisatie kiezen zodat er verder geen discussie meer mogelijk is.

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 00:57

Ik denk dat je beter echt professionele hulp zoekt. Als je naar een abortuskliniek gaat krijg je eerst een gesprek van een uur met een psycholoog, die peilt naar je motivatie en angsten. Daarna krijg je verplicht een week bedenktijd.
Wacht er dus niet te lang mee, want de twijfel is het ergste en niemand kan je verplichten.

Ik heb zelf geen seconde spijt gehad van de abortus die ik heb laten uitvoeren. Ik heb er lichamelijk weinig last van ondervonden, en ik heb er een persoon een miserabel leven mee bespaard...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 01:19

Relaxed schreef:
Maar ook een kind dat door 1 vd 2 niet gewenst is, lijkt me niet goed voor de relatie. Dit verhaal kent alleen maar verliezers :(:)

Jep :( :(:)
Heel veel sterkte Mandy, wat een nachtmerrie...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:22

JokeRox schreef:
Ik denk dat je beter echt professionele hulp zoekt. Als je naar een abortuskliniek gaat krijg je eerst een gesprek van een uur met een psycholoog, die peilt naar je motivatie en angsten. Daarna krijg je verplicht een week bedenktijd.
Wacht er dus niet te lang mee, want de twijfel is het ergste en niemand kan je verplichten.

Ik heb zelf geen seconde spijt gehad van de abortus die ik heb laten uitvoeren. Ik heb er lichamelijk weinig last van ondervonden, en ik heb er een persoon een miserabel leven mee bespaard...

Niet waar. Geen onzin verkondigen aub!!
Gesprek klopt, niet met een psycholoog en al zéker geen uur lang. Verplicht bedenktijd heb je ook niet altijd, enkel al je wat verder bent.
Hier kan ik best boos om worden, deze kletspraat verkopen aan iemand die het al moeilijk heeft. Verdorie zeg.

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:21

sanso schreef:
JokeRox schreef:

Niet waar. Geen onzin verkondigen aub!!
Gesprek klopt, niet met een psycholoog en al zéker geen uur lang. Verplicht bedenktijd heb je ook niet altijd, enkel al je wat verder bent.
Hier kan ik best boos om worden, deze kletspraat verkopen aan iemand die het al moeilijk heeft. Verdorie zeg.

Ik denk dat er verwarring is over de verschillen tussen Nl en Be. In België is de wachttijd van 6 dagen bij wet verplicht.

Het is niet nodig om iemand die haar ervaring deelt zo aan te vallen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:27

Het wordt in dat stuk als een feit geschreven, niet als persoonlijke ervaring.
In Nederland heb je wel bedenktijd maar niet altijd, pas na 16 dagen overtijd. In België weet ik niet hoe het zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:45

Als je tot 16 dagen over tijd bent is Er geen wachttijd
Daarna is Er in Nederland ook een verplichte wachttijd (5 dagen) vanaf het eerste gesprek Met een arts (welke ook de Huisarts kan zijn)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:54

Lijkt me al met al genoeg reden voor Mandy om even zsm langs de huisarts te gaan om te kijken hoe het nu écht zit (want ook wet en regelgeving verandert nog wel eens)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:13

Mandy, heel veel sterkte. Jouw lijf, jouw keuze. Het betreft hier niet een middag theevisite bij onaardige doch voor hem belangrijke mensen zodat je even op je tanden moet bijten.
Het betreft levenslang en jij voelt wat je voelt.

Ik hoop dat jullie hieruit komen, dit is echt niet leuk als hij inmiddels van mening is veranderd.