Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Voordeel : lam en konijnen blijven lang genoeg mals om even door te lopen. En haan kan natuurlijk ook als 1 per maaltijd (konijn idem, die zijn niet zo groot). Anders koud roken als experiment? Maakt ook houdbaar (en erg lekker schijnt).
Prairy schreef:Extra vriezer scoren via 2dehands.be
Kippen kan ik geen antwoord op geven, ik zit nog te dubben wat ik ermee moet doen als er hanen tussen mijn kuikens blijken te zitten. Of ik mezelf zover zou krijgen om erbij te zijn als de buurvrouw ze voor me zou slachten... Hennen mogen sowieso blijven.
Century schreef:Nodig is het niet, maar ik wil uiteindelijk tien hennen houden en niet elfEn één meer of minder maakt niet perse uit, maar als ik dit elk jaar heb wordt het gauw teveel. Ik vind het nu al wat druk met twee lichtingen kuikens. Dus een beetje zelfbescherming denk ik?
XxLiEsJuHhxX schreef:Mij lijkt de manier met een trechter fijner en makkelijker?
Mijn grootste angst nu is denk ik dat het mes of de bijl die ik gebruik niet scherp genoeg is. Hoe weet je of het scherp genoeg is? Wat voor mes heb je uberhaubt nodig ook enz.
Mijn ouders komen hierheen 16 augustus en rijden de 25e weer terug naar nl (Limburg, net over de grens bij maaseik). ze kunnen er vast wel een mee nemen![]()
Youtube heb ik vorig jaar ook al flink afgespeurd naar het slachten. Maar daar mogen ze het daadwerkelijke slachten niet laten zien natuurlijk. Wel de verwerking en daar ben ik niet meer zo bang voor al zal de eerst natuurlijk nog altijd moeilijk zijn, en de eerste 10 niet vloeiend gaan en misschien pas na 50 vlekkeloos en vloeiend haha.
Marcella schreef:Oh 24 besterven doe ik, maar wel versneden. Past beter in de koelkast. En wel folie erover anders droog het vlees uit.
Denk dat je met verkoop zit dat je hennen het beste per 2 kan verkopen minimaal.