Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Limoen schreef:Jongens en meisjes zijn niet gelijk. Veel jongens worden in het onderwijs bijvoorbeeld te kort gedaan omdat ze juffen hebben die veel te snel iets zeggen van wat gestoei en gestunt. Jongens hebben soms andere dingen nodig dan alleen knutselen en keurig in de zandbak spelen.
Keet schreef:Muisje sensitief heeft ook wat hulpmiddelen voor de bewegers in de klas
Er zijn zoveel mooie oplossingen tegenwoordig.
Ben het wel met Limoen eensomderwijs vertuttelt wel wat met ongevallenregistraties en de "aanklaagcultuur" van tegenwoordig
Ik shop bij zara liever in de winkel ivm de maatverschillen.
pmarena schreef:Senso-care is leuk, daar hebben ze sowieso leuk origineel speelgoedIk wil die maffe balonnen nog eens kopen, of zo'n wiebelplank met knikkers
Het lijkt me behoorlijk balen als je kind iets anders nodig heeft dan wat ze op school kunnen bieden.
Voor alle partijen.
Omdat die kleine van ons ook behoorlijk druk is en altijd anders dan andere kinderen doet en reageert hebben wij gekozen voor de Daltonschool 2 dorpen verderop, zo'n ontzettend leuke schoolDaar zijn ze gewend dat ieder kind op zijn eigen manier werkt en leert en is er letterlijk en figuurlijk wat meer ruimte. Vind ik wel een geruststellend idee dat meneer even buiten de klas uit kan stuiteren als het nodig is (denk dat het wel meevalt want hij wordt steeds rustiger en meer beheerst gelukkig) en dat niemand er van op kijkt dat er af en toe iemand naar buiten gaat omdat je daar sowieso op verschillende plekken binnen en buiten de normale klas kan werken
Ook wel geinig, toen we nog een keer gingen kijken had meneer toevallig zijn eend met pitten voor in de magnetron (nog nooit gebruikt maar goed) bij zich en 1 van de juffen vroeg zich af of dat zo'n verzwarings-ding was voor kinderen die daar rustig van worden
Zou dat kauwen nou echt werken bij kinderen die eigenlijk even moeten rennen...?
Emoe schreef:pmarena schreef:Zou dat kauwen nou echt werken bij kinderen die eigenlijk even moeten rennen...?
Kauwen geeft een prikkel af waar je rustig van wordt. Net als zuigen bij baby's. Wanneer rennen geen optie is, is dit een heel fijne oplossing denk ik.
_lautje_ schreef:Wat een slimme oplossing simongek. Een ashd’er Stil op de bank laten zittenzeker als je geen medicatie hebt gehad en vol in je rebound zit.
Wij zijn Een complete adhd/add familie.
En wij weten uit ervaring dat school niet
Makkelijk is dan.
Is hier wel
Goed gekomen. Allemaal universiteit en kinderen van mijn zus gaan ook naar het gymnasium.
Ik kreeg overigens als kind een zitbal in de klas omdat ik nooit stil zat. Dat gaf mij veel rust.