Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:49

Dankje!

En voor de andere mensen: ga de jas niet kopen ;)
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 12-09-16 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:49

Ik moet thuis gewoon eten wat de pot schaft. En mam en pap eten geen biologisch vlees. Dus dan moet ik ook gewoon normaal vlees eten. Kan er ook niets aan doen

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:07

Riddershow schreef:
Bambi1995 schreef:
waarom ik niet op een woord kan komen.

Het heeft te maken met dat je je anders voor doet of dat je 2 gezichten hebt en de ene keer zo en de andere keer zo.

Alter ego of meerdere persoonlijkheden?

Schizofreen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:13

Janneke2 schreef:
Shanna schreef:
Biologisch is vaak minder diervriendelijk dan je denkt. Zo mogen biologische dieren geen antibiotica/ pijnstillers/ medicatie krijgen bij ziekte/ infecties, want dan zijn ze niet meer biologisch..

En dit is gewoon kolder en zottepraat.

Natuurlijk moeten zieke dieren worden behandeld, punt uit.
Ten eerste zijn om volstrekt logische en begrijpelijke redenen dieren die biologisch gehouden worden minder ziek.
(Meer weidegang, goede darmflora, uitstekend voer en de boer doet veel met bijvoorbeeld kruiden of 'koe krijgt een deken op', maatregelen dus.)

De cijfers zijn dus anders : per koe/ per bedrijf minder AB.

Geen enkele reden om ook maar te denken dat het minder diervriendelijk zou zijn! !!

...en idd: tijdens en een poosje na de AB kuur wordt de melk niet verkocht. Dat is idd een verliespost - en het is kwaliteitsborging.
Mensen kopen juist biologische melk omdat er geen AB in zit.

Uh. Een koe die aan de AB zit wordt in een 'gewoon' bedrijf ook apart gemolken. Die melk komt niet in de tank, er worden namelijk proeven gedaan en een bedrijf kan zijn deuren wel sluiten als er AB in de melk wordt gevonden,biologisch of niet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:26

MusicIsLife schreef:
Wat ik me afvraag:

Kun je claustrofobisch worden als je in een lange tunnel in de file staat?

Ja. Ik ben claustrofobisch en moet altijd weten dat ik ergens weg kan. In een tunnel file krijg ik het zeker benauwd maar hou ik me voor dat ik zelf de auto uit kan stappen en de tunnel uit kan lopen. Net als met een lift, zodra we bij de verdieping zijn moet de deur gelijk open. Als ik in een kleine ruimte ben moet ik gewoon weten dat ik eruit kan. Als ik op een publieke wc zit moet het slot ook gelijk open als ik klaar ben. Als ik maar weet dat ik weg kan is het goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:42

Tivoli schreef:
Janneke2 schreef:

...en idd: tijdens en een poosje na de AB kuur wordt de melk niet verkocht. Dat is idd een verliespost - en het is kwaliteitsborging.
Mensen kopen juist biologische melk omdat er geen AB in zit.

Uh. Een koe die aan de AB zit wordt in een 'gewoon' bedrijf ook apart gemolken. Die melk komt niet in de tank, er worden namelijk proeven gedaan en een bedrijf kan zijn deuren wel sluiten als er AB in de melk wordt gevonden,biologisch of niet.

Ik wil graag geloven dat dit de nieuwe regels zijn.

Ik ben in 1985 biologische melk gaan drinken, omdat het toen praktijk bleek dieren preventief AB te geven op "gewone" bedrijven.

(Ik vind het ongewoon, hoe de boeren opgejaagd werden en worden door ""de economie"" en noem al die godheden en smoezen 'het moet van Brussel' maar op.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:50

MusicIsLife schreef:
Wat ik me afvraag:

Kun je claustrofobisch worden als je in een lange tunnel in de file staat?

...tja - hoe worden mensen opgezadeld met een fobie?

Daar zijn uiteraard meerdere theorieën over...
Degenen die ik zinnig vind gaan er doorgaans over dat er eerst al ""gewoon "" te veel stress is, daarna een onplezierige ervaring 'die er dus niet meer bij kan'
(...mensen zijn in principe erg veerkrachtig, maar aan alles komt een keer een eind...)
en als je dan vaststaat in de file op een nare plaats EN geen mogelijkheden ziet om de ellende op te heffen
(....buiten een tunnel kun je in noodgevallen de vluchtstrook op, auto driekwart in de berm en zelf in het gras gaan liggen...)
- dan kun je daar een fobie aan overhouden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:49

Waarom ik altijd pech heb met pakketten?
Bestel ik iets via Ebay uit Amerika. Je kan hem precies volgen met de track and trace. Dit weekend vol spanning, want op 10 september was het custom clearance process complete, en op 11 september vertrok mijn pakket vanuit Istanboel hierheen. Dus ik helemaal blij, dan zou het deze week nog komen als ik thuis ben, en niet volgende week als ik zelf weer in Utrecht zit *\o/*
Kijk ik net op de app:
"Item lost"... -O-

Vero

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:33

Loveglove, door vlees te eten doe je zeker wel indirect mee aan het vermoorden van dieren. Je kan toch ook zeggen dat ze een stukje vlees minder maken? Kost hun minder geld & het is goed voor het milieu. Voor 1 kilo rundvlees wordt ondirect namelijk 15000 liter water gebruikt..

Ahw erg balen Eileen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:36

Stop dan ook met melk , voor melk is een kalf nodig en een kalf is vlees ..

Ik eet wel gewoon vlees , maar wel de overstap naar de lokale slager gemaakt . Smaakt wel stukken beter gelijk

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:38

LoveGlove zegt dat ze het zielig vind dat dieren vermoord worden, en voor melk wordt een dier niet vermoord. Uiteindelijk wordt het dier inderdaad geslacht maar je snapt wel wat ik bedoel :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:07

Postbode stond ineens voor de deur, dus ik heb mijn pakket toch nog *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:51

BeSen schreef:
LoveGlove zegt dat ze het zielig vind dat dieren vermoord worden, en voor melk wordt een dier niet vermoord. Uiteindelijk wordt het dier inderdaad geslacht maar je snapt wel wat ik bedoel :P

Dat wilde ik zeggen. Voor melk hoef je geen dieren te slachten :')
Kijk, ik weet dat het belangrijk is dat we vlees eten. Dus ja, we moeten dieren wel slachten. Ik ben verder ook niet echt een hele grote vlees fan. Maar ik eet het wel, omdat het belangrijk is. Ik vind het wel belangrijk dat de dieren op z'n minst wel een goed leven krijgen en niet opgesloten worden in een hok en verder nooit buiten komen ofzo. Daarom wil ik biologisch vlees gaan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:58

Op melkveebedrijven worden kalfjes geboren voor de melk, wat denk je dat er met de stieren gebeurd dan? Die huppelen niet vrolijk in de wei hoor dus ook als je melk drinkt doe je indirect mee aan de vleesindustrie.

Kom je meteen op de vraag waarom volwassenen melk drinken? Melk is om op te groeien, er is geen enkel dier dat zijn hele leven melk blijft drinken, behalve de mens dus eigenlijk is het ontzettend onnatuurlijk.
Ik lust geen melk overigens en drink het dus ook niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:11

Mijn broertje zei net: ".......Want hij heeft bloed op zijn voetbalshirt dan mag je niet meer spelen."

Dus als je door een blessure een beetje bloed verlies ofzo en het komt op je shirt mag je niet meer spelen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:15

Bloed op het shirt mag wel, maar bloed bij de persoon moet eerst gestelpt voor ze verder mogen.

Bij voetbal iig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:16

Froukje schreef:
Bloed op het shirt mag wel, maar bloed bij de persoon moet eerst gestelpt voor ze verder mogen.

Bij voetbal iig.

Misschien dat ie dat dan bedoeld maar hij zei het zo.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:26

Als er iemand bloed moeten ze het veld af om het bloeden te stoppen, hetzij door een neus tampon, nietjes of pleister/verband. Afhankelijk van de verwonding.

Als het shirt te vies is wisselen ze nog wel eens maar de meesten rennen zo het veld weer in.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:29

dees_daan schreef:
Op melkveebedrijven worden kalfjes geboren voor de melk, wat denk je dat er met de stieren gebeurd dan? Die huppelen niet vrolijk in de wei hoor dus ook als je melk drinkt doe je indirect mee aan de vleesindustrie.

Kom je meteen op de vraag waarom volwassenen melk drinken? Melk is om op te groeien, er is geen enkel dier dat zijn hele leven melk blijft drinken, behalve de mens dus eigenlijk is het ontzettend onnatuurlijk.

Dat klopt. Maar er bestaat ook biologische melk of niet dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:32

Diervriendelijk vlees bestaat niet, en diervriendelijke melk bestaat ook niet. Dat je het eet dikke prima, maar geen wesp dood willen slaan maar wel lekker stukjes vlees naar binnen zitten schuiven is natuurlijk een beetje vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:37

LoveGlove schreef:
dees_daan schreef:

En wat denk je dat er met die stierkalveren gebeurd dan? Ook zij blijven niet bij de moeder hoor, en ook zij gaan uiteindelijk naar de slacht dus verschil in 'gewone' melk en biologische melk is er voor de afloop van de stiertjes niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:10

Emmaa_ schreef:
Diervriendelijk vlees bestaat niet, en diervriendelijke melk bestaat ook niet. Dat je het eet dikke prima, maar geen wesp dood willen slaan maar wel lekker stukjes vlees naar binnen zitten schuiven is natuurlijk een beetje vreemd.

Daar was laatst een heerlijk stuk cabaret van Claudia de Breij over:

"Diervriendelijk vlees. Dat de koe bij de slager komt: "slager, ik zie het niet meer zitten hoor. Zou je alsjeblieft..."

Voor de liefhebber het stukje uit de voorstelling (vanaf 3:10)
Ik heb het echt bescheurd ;)
https://youtu.be/coA9edLNbWs

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:25

Janneke2 schreef:
Tivoli schreef:

Ik ben in 1985 biologische melk gaan drinken, omdat het toen praktijk bleek dieren preventief AB te geven op "gewone" bedrijven.
(Ik vind het ongewoon, hoe de boeren opgejaagd werden en worden door ""de economie"" en noem al die godheden en smoezen 'het moet van Brussel' maar op.)

Goed voorbeeld van een mening "niet gehinderd door enige kennis van zaken".
AB in melk betekent oa dat je er geen yoghurt meer van kan maken, en een héél klein beetje in de tank bederft de hele lading. Er is dus niets "nieuws" aan deze praktische regel.
Preventieve AB wordt toegepast in veeteelt (en dat is een slechte zaak) maar niet in de melkproductie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:54

LoveGlove schreef:

Ja, die bestaat ook. Daarbij krijgen de stierkalfjes een schattig dekentje op en worden ze de rest van hun lange leven door de boer in hun bloemenweide geknuffeld terwijl de boerin voor ze op haar harp speelt.

Dit werd in het andere topic dus bedoeld toen je naïef werd genoemd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:00

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Goed voorbeeld van een mening "niet gehinderd door enige kennis van zaken".
AB in melk betekent oa dat je er geen yoghurt meer van kan maken, en een héél klein beetje in de tank bederft de hele lading. Er is dus niets "nieuws" aan deze praktische regel.
Preventieve AB wordt toegepast in veeteelt (en dat is een slechte zaak) maar niet in de melkproductie.

Beste Kugger,
oma heeft geen idee hoe oud jij in 1985 was, maar ik was toen 25 en in bezit van mijn volledige verstandelijke vermogens - en goed op de hoogte.
Ik vraag je bij deze vriendelijk doch met klem om beter te lezen (....weekje terug, ik schrijf over 'de geest van een gebod', jij maakt er 'de geest van het geloof ' van, dat is echt iets compleet anders....).

Het feit dat yoghurt gemaakt wordt mbv bacteriën is mij bekend.
(Idem dat biogarde geen yoghurt mag heten, want acidofilus staat niet op de lijst van toegestane yoghurt bacteriën. )
(Idem: niet alle bacteriestammen worden gedood door alle AB, dus al ben ik uitstekend op de hoogte van dit feit, met de losse informatie die jij geeft, weet ik te veel om er een conclusie aan te kunnen verbinden.)