Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:03

Ik heb ook een tegeltuin, maar dit was al zo toen ik hier kwam wonen. Maar om mijn hele tuin heen is het volop groen. Het geeft mooi beschutting waardoor ik niet rondom een schutting hoef te plaatsen.

Alleen mis ik wel wat zon in de tuin hoor. Je kan niet in het zonnetje zitten zeg maar. Tuin ligt daarvoor net verkeerd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:13

Nou hier hebben we 3 torenhoge bomen staan. Populieren geloof ik maar weer het niet meer zeker.
Ze zijn alle 3 dood en harstikke rot. Als ze om gaan liggen ze over een drukke weg en op het huis van de buren. Eerdere kapvergunning afgewezen en nu na maanden zeuren eindelijk rond. Dus zelfs voor zoiets doen ze hier al moeilijk. :=

-
"Vanmiddag" afgesproken met iemand. Nog geen tijd. Ik ben eigenlijk ook te stug om te appen (lang verhaal) maar ga nu heel de middag onrustig zijn omdat ik ergens vandaag nog weg moet :+

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:01

Nyaleti schreef:
Nou hier hebben we 3 torenhoge bomen staan. Populieren geloof ik maar weer het niet meer zeker.
Ze zijn alle 3 dood en harstikke rot. Als ze om gaan liggen ze over een drukke weg en op het huis van de buren. Eerdere kapvergunning afgewezen en nu na maanden zeuren eindelijk rond. Dus zelfs voor zoiets doen ze hier al moeilijk. :=

-
"Vanmiddag" afgesproken met iemand. Nog geen tijd. Ik ben eigenlijk ook te stug om te appen (lang verhaal) maar ga nu heel de middag onrustig zijn omdat ik ergens vandaag nog weg moet :+

Oooh ik herken dit zo. Maar dan niet willen appen maar kan ook dan niet loslaten. :+

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:45

Onze voortuin is een tegeltuin vanwege alle buurtkatten die m anders als kattenbak gaan gebruiken :+
Of nouja, groot grind en nog steeds meerdere planten in bakken, met weer flink grof grind erin zodat katten er niks in doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:55

Met grind stroomt de regen iig niet direct het riool in, met overstromingen als gevolg. Kattenschrik planten!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:59

Ik erger me, want moet eigenlijk mn haar nog verven en daar heb ik helemaal geen zin in. Zondag maar dan.. :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 13:23

Roosch schreef:
Ik erger me, want moet eigenlijk mn haar nog verven en daar heb ik helemaal geen zin in. Zondag maar dan.. :+

Hahaha, herkenbaar. Ik ben het aan het uitstellen tot vlak voor mijn vakantie volgende week. Dan maar een paar dagen voor schut, of een petje op tegen de uitgroei.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 15:19

Bloodymary schreef:
Roosch schreef:

Hahaha, herkenbaar. Ik ben het aan het uitstellen tot vlak voor mijn vakantie volgende week. Dan maar een paar dagen voor schut, of een petje op tegen de uitgroei.

Een lotgenoot :))

Nu is het bij mij niet de uitgroei maar meer het "ik moet weer even een fris kleurtje erin mikken". Dus ik kan het nog even uitstellen. :))

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 15:40

Ergernis aan de PostNL, er staat groot in de link dat ze vandaag pakketten bezorgen..
En laat ik nou net 3 pakketten hebben/krijgen, en wat zie ik later...We komen morgen langs tussen 8.30u en 22.30u..

-O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 15:42

Ha dat grapje haalden ze bij mij ook uit. :') heeft geen haast verder bij mij maar het viel me wel op.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:02

Dat ik altijd een gruwelijke blaar op mijn duim krijg van de schep van de mestboy

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:23

Kramp in mn kuit |o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:24

De eerste 2 delen van The Hobbit gezien,maar snap er niets meer van.Er gebeurt zoveel.Ben ik hiervoor te oud? Volgens mijn dochters wel.Dadelijk toch maar deel 3 kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:26

Britta31 schreef:
De eerste 2 delen van The Hobbit gezien,maar snap er niets meer van.Er gebeurt zoveel.Ben ik hiervoor te oud? Volgens mijn dochters wel.Dadelijk toch maar deel 3 kijken.

:')
Wat snap je er niet aan dan?
Ze zijn op weg naar de Eenzame berg. Daar heeft een draak de berg ingenomen van de dwergen en al de schatten, goud en juwelen die daar liggen.
Ze worden op hun reis achterna gezeten door Orks. En ze komen nog ergens bij aardmannen terecht en daar weten ze te ontsnappen. Bilbo ontmoet daar Gollem en vindt daar de ring.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 29-05-25 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:27

Wat nu het doel is van de zoektocht.Smeagel kwam ook nog voorbij.Dus de 2 verhalen(boeken) hebben wat met elkaar te maken.Is Gollum dan niet Smeagel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:31

Britta31 schreef:
Wat nu het doel is van de zoektocht.

Zie boven. Het doel is de Lonely mountain weer terugclaimen van de draak.
De berg was een groot dwergenkoninkrijk, veel weelde en enorm rijk. Toen kwam Smaug de draak en die nam de berg in. Al honderden jaren ligt hij daar op het goud. En nu gaan de dwergen met Bilbo op weg naar de berg om de draak weg te jagen/te doden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:35

Britta31 schreef:
Wat nu het doel is van de zoektocht.Smeagel kwam ook nog voorbij.Dus de 2 verhalen(boeken) hebben wat met elkaar te maken.Is Gollum dan niet Smeagel?

Jazeker wel. Gollum heette vroeger Smeagol voordat de ring hem verteerde. En de boeken hebben zeker met elkaar te maken. De hobbit speelt zich vele jaren voor LOTR af. In de hobbit vindt Bilbo de ring (wint een spelletje van Gollum). En in LOTR is Bilbo al oud en geeft de ring aan Frodo. Die hem dus moet vernietigen en op reis gaat naar Mount doom.

Heb je de andere films wel gezien? LOTR?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:37

Smeagol is de lieve versie van Gollum. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:39

Wel gezien,wel lang geleden.Dus eigenlijk moet je eerst LOTR zien en dan pas de Hobbit?Het is mij nu duidelijker.Ga nu deel 3 kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:45

marleen_88 schreef:
Smeagol is de lieve versie van Gollum. :')

Ja hij heeft een gespleten persoonlijkheid. Zijn aardige kant heet nog Smeagol zoals hij vroeger heette. Gollum (naar het geluid wat hij maakt) is zijn boze kant. De ring heeft hem verteerd in al die jaren dat hij hem bezat.

Het is beter om eerst LOTR te kijken en daarna pas de hobbit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:47

Ik erger mij eraan het feit dat ze films die zo lang duren (zoals LOTR/The Hobbit) pas om 20.30 laten beginnen. Dan is het middernacht als hij af is, dat trekt toch niemand? Zeker niet doordeweeks. Begin dan om 19.00 dan valt het nog iets mee. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:49

Ik heb het opgenomen en kijk het de volgende dag,kan je ook de reclame doorspoelen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:50

Mijn vriend heeft de extra lange versies op dvd/blu-ray, die staan hier zo nu en dan aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:53

Ik had vroeger de extended versies van TTT (kenners weten welke van de serie dit is) maar die zijn leuk voor 1x. :') Die vond ik echt te lang duren. Ondertussen heb ik geen DVD's of Blue Rays meer.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:48

Ik kom er net achter dat er dus een passion deel 2 is. Ik dacht dat ze altijd alleen die van Pasen hadden :')