Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:35

afgelopen weekend een verjaardag waar 2 baby's aanwezig waren waarvan 1 een van familie en de ander niet. Iedereen loopt te kraaien met die koters en optillen/knuffelen en als je niet oppast worden ze ook zo bij jou op schoot geplempt want 'ach wat lief' ... nou ben ik redelijk allergisch voor baby's en kinderen (tot een leeftijd van 18) en steek ik dat niet onder stoelen of banken maar dan nog moet je dus oppassen want nieuwbakken ouders en oma's vinden dat jij het betreffende kind ook gewoon maar lief moet vinden... nee gewoon nee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:48

Lestrange01 schreef:
Covid is kicking my ass. Ik voel me zo ziek en ellendig. Het erge is dat 1. Mijn essay onderwerp is afgekeurd omdat het niet "interessant" genoeg is, terwijl het een super belangrijk onderwerp was voor mij en er veel over te vinden is.. nu moet ik dus een nieuw onderwerp vinden. 2. Ik moet huiswerk maken omdat ik les heb morgen, maar mijn hoofd zit vol met watten.

Aii beterschap.
En wtf? Hoe kan een onderwerp nou niet interessant genoeg zijn? Heel vreemd. Jij moet het toch maken? Mooie kans voor de docent om er meer over te leren dat het wel interessant wordt zou ik zeggen :=

-
Ik wil een cursus kopen maar die duurt 4 maanden. De kans is zo klein dat ik voor die tijd alweer naar Zuid Afrika ga maar het voelt toch eng om me ergens aan te 'binden' (wat is het juiste Nederlandse woord?). :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:51

Nyaleti schreef:
Lestrange01 schreef:
Covid is kicking my ass. Ik voel me zo ziek en ellendig. Het erge is dat 1. Mijn essay onderwerp is afgekeurd omdat het niet "interessant" genoeg is, terwijl het een super belangrijk onderwerp was voor mij en er veel over te vinden is.. nu moet ik dus een nieuw onderwerp vinden. 2. Ik moet huiswerk maken omdat ik les heb morgen, maar mijn hoofd zit vol met watten.

Aii beterschap.
En wtf? Hoe kan een onderwerp nou niet interessant genoeg zijn? Heel vreemd. Jij moet het toch maken? Mooie kans voor de docent om er meer over te leren dat het wel interessant wordt zou ik zeggen :=

-
Ik wil een cursus kopen maar die duurt 4 maanden. De kans is zo klein dat ik voor die tijd alweer naar Zuid Afrika ga maar het voelt toch eng om me ergens aan te 'binden' (wat is het juiste Nederlandse woord?). :
Wetenschappelijk interessant is wat anders dan persoonlijk interessant. Vaak als er veel over iets te vinden is in de wetenschappelijke literatuur, is het lastig om nog wat toe te voegen aan dat debat (helemaal als student) en wordt het vaak een beetje herkauwen van wat al gezegd is. En dat is nou net niet waarom je op een universiteit zit. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:01

Mijn vader die om de 10 seconden gaat schuiven met zijn voeten of gaat verplaatsen omdat hij niet meer weer hoe hij moet zitten.

Ik vindt het schijtirritant wordt er zenuwachtig van...

Gelukkig heb ik straks grondwerk les met mijn jonge knollie

saskiaojan

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:11

Schoonfamilie…. _-:(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:12

saskiaojan schreef:

Details details!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:30

Heb ik al jaaaaren geen contact meer mee, buiten een zwager en schoonzus die er hetzelfde instaan en het is heerlijk rustig :j
Zo blij dat ik van dat gekonkel af ben!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:34

Zodra ik kinderen in een winkel zie loop ik vaak al ander pad in. _O-

En gok Agradi als je daar bestel moet je gewoon standaard 1 tot 2 weken wachttijd erbij tellen ongeacht of het erbij staat of niet. :')

Ik heb ooit een oom een hoek verkocht na de zoveelste waarschuwing om niet te kussen genegeerd werd.

Knallende koppijn en pijn in mijn nek.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:05

Urbanus schreef:
saskiaojan schreef:

Details details!

Schoonmoeder wilde graag weer een familie fotoshoot, vorige was 10 jaar geleden, dus fotograaf geregeld en toen de datum en hoelaat….
Nou vooral de tijd was al een dingetje, want mijn volwassen neven en hun vader moeten op zondagavond blijkbaar om 8 uur op bed :')
Goed 18.00 op de desbetreffende zondagavond dus. Toen het kledingvraagstuk, daarna welk pakket we gingen afnemen… op de avond zelf kwam de zwager die optijd op bed moest en zeurend en schelden aan….
Foto’s gemaakt, daarna kregen we de galerij met 60! foto’s.. dit waren er blijkbaar te weinig, daar 24 uitgezocht die we als webbestand krijgen en nu gezeur dat ze niet wisten dat het webbestanden zijn en ze ze dus zelf moeten afdrukken…. >;)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:22

Nyaleti schreef:
Lestrange01 schreef:

Aii beterschap.

-
Ik wil een cursus kopen maar die duurt 4 maanden. De kans is zo klein dat ik voor die tijd alweer naar Zuid Afrika ga maar het voelt toch eng om me ergens aan te 'binden' (wat is het juiste Nederlandse woord?). :

Het is een essay voor de minor gezondheidsrecht en ik had als onderzoeksvraag "hoe verloopt het initiatief van de politiek om het gebruik van separatie ruimtes in GGZ instellingen te verminderen?". En dan bij de deelvragen inzoomen op de wetgeving en of er een verandering in wetgeving nodig is om die vermindering tot stand te laten komen.

Dacht.. weer eens wat anders dan een essay over euthanasie etc. Het was ook een onderwerp wat naar voren kwam in de les, en waar ik door mijn zusje ook veel van af weet. Ik heb ook gesprekken gevoerd met iemand die 30 jaar lang in een gesloten afdeling heeft gewerkt in de GGZ voor jeugd en die mij verteld heeft hoe dit beleid in de praktijk in die tijd veranderd is. Dus ik dacht, goh, daar kan ik goed over schrijven.

Maarja, even iets heel anders verzinnen

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:34

Lestrange01 schreef:
Het is een essay voor de minor gezondheidsrecht en ik had als onderzoeksvraag "hoe verloopt het initiatief van de politiek om het gebruik van separatie ruimtes in GGZ instellingen te verminderen?". En dan bij de deelvragen inzoomen op de wetgeving en of er een verandering in wetgeving nodig is om die vermindering tot stand te laten komen.

Dacht.. weer eens wat anders dan een essay over euthanasie etc. Het was ook een onderwerp wat naar voren kwam in de les, en waar ik door mijn zusje ook veel van af weet. Ik heb ook gesprekken gevoerd met iemand die 30 jaar lang in een gesloten afdeling heeft gewerkt in de GGZ voor jeugd en die mij verteld heeft hoe dit beleid in de praktijk in die tijd veranderd is. Dus ik dacht, goh, daar kan ik goed over schrijven.

Niet mijn werkveld, maar waarom is dit niet interessant genoeg?
Ik zou een wedervraag stellen. En daarna misschien vragen hoe je hem zou kunnen aanpassen om hem interessant genoeg te maken, of waar zij aan zouden denken.

Ik vind het wel makkelijk -> niet interessant genoeg.

Past het bij de opleidingsdoelen?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:35

Ik ben volledig doorweekt :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:49

Lestrange01 schreef:

Ik snap wel dat deze vraagstelling wordt afgekeurd, want je deelvragen geven geen antwoord op je hoofdvraag en uit je tweede alinea lijkt het meer op een historisch onderzoek dan op iets wat van toepassing is op wetgeving. Ik weet ook niet hoe lang je essay moet zijn (voor mij is een essay zo'n 1500-2000 woorden, 3000 max., daarna is het een paper), maar de vraagstelling is ook heel breed. In die zin snap ik wel dat het wellicht niet interessant is, maar ik denk dat je dit onderwerp wel degelijk relevant kunt maken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 15:28

Door de Wind op de radio op stage terwijl ik net een oud appje van mijn moeder voorbij zag komen toen ik door mijn chatlijst aan het scrollen was.

Lekker tranen wegdrukken achter mijn PC -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:34

xPabloBokt schreef:
Door de Wind op de radio op stage terwijl ik net een oud appje van mijn moeder voorbij zag komen toen ik door mijn chatlijst aan het scrollen was.

:knuffel:

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:37

Ik moet nog tot minimaal november wachten op mijn nieuwe knal gele peugeot 208... wanneer die precies komt konden ze nog niet zeggen -O-

Dat de afdeling van de GGD die ik moet hebben voor mijn vaccinatie voor rabiës maar van 9-1230 te bereiken is.. dat zijn toch geen tijden >;) ik vind het al erg genoeg dat ik er 3 moet halen ivm het mogen hanteren van vleermuizen, neem ik eindelijk de stap om ze te bellen, zijn ze niet te bereiken _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:40

xPabloBokt schreef:

Hartjes en knuffels voor jou :(:)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:41

Dropneus95 schreef:
Ik moet nog tot minimaal november wachten op mijn nieuwe knal gele peugeot 208... wanneer die precies komt konden ze nog niet zeggen -O-

Dat de afdeling van de GGD die ik moet hebben voor mijn vaccinatie voor rabiës maar van 9-1230 te bereiken is.. dat zijn toch geen tijden >;) ik vind het al erg genoeg dat ik er 3 moet halen ivm het mogen hanteren van vleermuizen, neem ik eindelijk de stap om ze te bellen, zijn ze niet te bereiken _O-

Kun je rabiës niet gewoon via je huisarts laten prikken

Amber_anne

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:42

Vandaag aangereden door een auto, gelukkig fysiek niks aan de hand maar de trapper van de fiets is wel kapot

Ben door alle spanning ook super moe

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:50

Mkango schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik snap wel dat deze vraagstelling wordt afgekeurd, want je deelvragen geven geen antwoord op je hoofdvraag en uit je tweede alinea lijkt het meer op een historisch onderzoek dan op iets wat van toepassing is op wetgeving. Ik weet ook niet hoe lang je essay moet zijn (voor mij is een essay zo'n 1500-2000 woorden, 3000 max., daarna is het een paper), maar de vraagstelling is ook heel breed. In die zin snap ik wel dat het wellicht niet interessant is, maar ik denk dat je dit onderwerp wel degelijk relevant kunt maken.

Ik heb in totaal 5 deel vragen haha, die wel de hoofdvraag beantwoorden. Het mocht ook iets historisch zijn. Het moet zo rond de 3500 woorden zijn.

Luxorvalkje schreef:
Lestrange01 schreef:

Niet mijn werkveld, maar waarom is dit niet interessant genoeg?
Ik zou een wedervraag stellen. En daarna misschien vragen hoe je hem zou kunnen aanpassen om hem interessant genoeg te maken, of waar zij aan zouden denken.

Ik vind het wel makkelijk -> niet interessant genoeg.

Past het bij de opleidingsdoelen?

Morgen heb ik voor het eerst weer les, en dan ga ik het even bij de tutor (die het ook afgekeurd heeft) neerleggen. Misschien dat ik de vraag anders kan formuleren ofzo.

We mochten het onderwerp in principe heel breed houden, aangezien deze minor open is voor alle studenten ongeacht opleiding. De meeste klasgenoten hebben ook geen rechten achtergrond.
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 13-10-22 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:51

Dropneus95 schreef:

I feel you -O- Mijn buurman heeft zijn gele 208 al. Mijn Volkswagen komt pas februari 2023 _-:(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:55

xPabloBokt schreef:

Sterkte! :knuffel:

Jij ook sterkte Amber_Anne, lijkt mij eng zoiets :o

De buurtkinderen hebben vuurwerk :\ :\ :\ ik heb zo'n pesthekel aan vuurwerk en de knallen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 16:59

Urbanus schreef:
xPabloBokt schreef:

Hartjes en knuffels voor jou :(:)

Ook @Mkango en @Telpeva jullie zijn lief <3

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:14

Sterkte Amber_Anna en xpablobokt.

Mijn lijf doet even niet wat ik wil, zat gigantisch vast door spanning van de scheiding + alles wat erbij komt kijken en gisteren los gemasseerd door mijn vaste masseur. Ik heb nu zo’n spierpijn daarvan en m’n kies doet zo’n pijn van een wortelkanaal behandeling. Plus ik ben alleen met mijn dochter thuis en het is zo’n chaotische avond, ik wil gewoon m’n bed in en een potje huilen om alles.
Sarcastisch stemmetje in m’n hoofd zegt nu ‘kan je vast wennen hoe alles straks gaat na de scheiding’.. blegh.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:15

Dankjewel telpeva het was ook behoorlijk eng. Mijn vriend is mij op komen halen met de auto want durfde niet te fietsen

Dankjewel arethe jij ook sterkte :knuffel: