De vrijblijvendheid van bieden heb ik als vervelend en onbegrijpelijk ervaren iig. Maar had zelf dus geduldiger moeten zijn lees ik nu
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus dan zal het woensdag (of daarna) worden... Tink89 schreef:Ik vind die biedingsdeadlines ook echt als onmogelijk veel druk voelen. Huis op maandag online, de week erna op dinsdag één bezichtigingsmogelijkheid en dan diezelfde week op vrijdag voor 10:00 uur een bod neergelegd moeten hebben. Ook bij huizen waar nog veel aan gedaan moet worden (lees: complete verbouwingen) en zonder mogelijkheid om er een keer met je bouwkundige doorheen te lopen....en zelfs bij een huis waarbij er duidelijk technische problemen waren. Wij bieden dan ook weleens mee met een bod wat wij passend vinden op basis van de info die we hebben. En soms zelfs op meer dan één woning tegelijk. De kans dat je het wordt, is heel klein... dus op meerdere paarden wedden is dan niet gek. Is rot voor de verkopers, klopt. Maar als zij binnen drie dagen een beslissing willen over een half miljoen euro, hoort dit er voor mijn gevoel toch een beetje bij.
Tink89 schreef:Ik vind die biedingsdeadlines ook echt als onmogelijk veel druk voelen. Huis op maandag online, de week erna op dinsdag één bezichtigingsmogelijkheid en dan diezelfde week op vrijdag voor 10:00 uur een bod neergelegd moeten hebben. Ook bij huizen waar nog veel aan gedaan moet worden (lees: complete verbouwingen) en zonder mogelijkheid om er een keer met je bouwkundige doorheen te lopen....en zelfs bij een huis waarbij er duidelijk technische problemen waren. Wij bieden dan ook weleens mee met een bod wat wij passend vinden op basis van de info die we hebben. En soms zelfs op meer dan één woning tegelijk. De kans dat je het wordt, is heel klein... dus op meerdere paarden wedden is dan niet gek. Is rot voor de verkopers, klopt. Maar als zij binnen drie dagen een beslissing willen over een half miljoen euro, hoort dit er voor mijn gevoel toch een beetje bij.
JustMe8484 schreef:Pfoe die biedingsdeadlines zijn wel zenuwslopend. Hier 1 gehad. Gelukkig zijn wij van alles af. Vandaag de sleutel gekregen. En zelfs vandaag was het nog spannend of alles rond ging komen. Klopte iets niet van verkopers kant. En het organieke moment van tekenen was dat niet rond. Uiteindelijk 2u later terug naar de notaris toen alles wel goed was. Maar man wat zenuwslopend. Wel in lijn der verwachting want er is geen stap gewoon simpel verlopen...
We zijn overigens niet alleen een huis maar ook flink wat rommel rijker. We hebben het maar geaccepteerd omdat er ook nog genoeg bruikbaar en waardevol spul tussen zit. Maar jammer is het wel...
)...
s1993 schreef:Hier was geen inschrijving bij bieden maar wel de mededeling 'weet je zeker dat je nog wilt bezichtigen want er ligt al een goed bod waarmee de verkoper akkoord wil gaan'. Heb op de dag van bezichtigen nog een bod uitgebracht en hoorde de volgende dag dat ik het was geworden.
Bij mij was de situatie wel dat ik snel een huis wilde, deze aan mijn eisen en wensen voldeed en er daar niet heel veel van te koop komen. Ik ben iemand die enorm kan twijfelen maar hier wist ik wat ik wilde. Vond het wel jammer dat een bouwkundige keuring niet mogelijk was, dus even afwachten of daar nog veel verrassingen gaan komen.
Cayenne schreef:s1993 schreef:Hier was geen inschrijving bij bieden maar wel de mededeling 'weet je zeker dat je nog wilt bezichtigen want er ligt al een goed bod waarmee de verkoper akkoord wil gaan'. Heb op de dag van bezichtigen nog een bod uitgebracht en hoorde de volgende dag dat ik het was geworden.
Bij mij was de situatie wel dat ik snel een huis wilde, deze aan mijn eisen en wensen voldeed en er daar niet heel veel van te koop komen. Ik ben iemand die enorm kan twijfelen maar hier wist ik wat ik wilde. Vond het wel jammer dat een bouwkundige keuring niet mogelijk was, dus even afwachten of daar nog veel verrassingen gaan komen.
Waarom was er geen bouwkundige keuring mogelijk?
JustMe8484 schreef:Laten we het hopen idd!
Heb je aangegeven waarom je niet uitgebreid hebt gepoetst? Onze verkoper had dat wel gedaan. De datum van overdracht was vervroegd, dus hij gaf aan het niet te redden om het huis nog uitgebreid schoon te maken. Dat was wat ons betreft prima. (Ok, niet poetsen en de helft van je zooi en echt een vies achter laten is wel wat anders, maar geloof op basis van jouw verhalen en hoe je je huis nu hebt opgeknapt niet dat jij het zo dramatisch hebt achter gelaten, haha)