Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Weet iemand hoe het nu zit met testen en quarantaine? Mijn moeder was gisterochtend bij iemand die positief is getest (kreeg vandaag uitslag, was gisteren al ziek)
Ik ben gisteravond bij mijn ouders geweest, maar ik hoef volgens mij niet in quarantaine, aangezien mijn moeder niet al besmettelijk was? Maar mijn moeder moet wel in quarantaine eigenlijk toch?
bigone schreef:Relaxed schreef:Weet iemand hoe het nu zit met testen en quarantaine? Mijn moeder was gisterochtend bij iemand die positief is getest (kreeg vandaag uitslag, was gisteren al ziek)
Ik ben gisteravond bij mijn ouders geweest, maar ik hoef volgens mij niet in quarantaine, aangezien mijn moeder niet al besmettelijk was? Maar mijn moeder moet wel in quarantaine eigenlijk toch?
Volgens de nieuwe adviezen meteen de volgende dag en vijf dagen later testen bij de ggd, gevaccineerd of niet.
bigone schreef:We scherpen het advies voor testen verder aan. Ben je gevaccineerd en was je in contact met iemand met corona? Laat je testen. En doe 5 dagen na dat contact een 2e test. En heb je klachten die passen bij corona? Maak dan altijd direct een testafspraak.
Twitter Hugo de Jonge dus dat geldt zeker voor je moeder.
purny schreef:bigone schreef:We scherpen het advies voor testen verder aan. Ben je gevaccineerd en was je in contact met iemand met corona? Laat je testen. En doe 5 dagen na dat contact een 2e test. En heb je klachten die passen bij corona? Maak dan altijd direct een testafspraak.
Twitter Hugo de Jonge dus dat geldt zeker voor je moeder.
Maar Hugo denkt dat heel Nederland hem volgt op Twitter.
Echt... de communicatie vanuit vws is echt ruk
pmarena schreef:Had hij beter niks kunnen zeggen dan, en pas wat naar buiten kunnen brengen als het officieel bijgewerkt was![]()
Daar krijg je ook weer gezeik over, dat er kostbare tijd verloren is gegaan.
Of moet hij zelf vanaf zijn laptopje zulke websites bijwerken? Afdwingen dat de NOS nú per direct zijn berichten uitzend en een reporter in een busje voor zijn deur laat staan 24/7? Als een soort staats-TV?
Wat is jullie voorstel?
Relaxed schreef:https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/
Volgens deze check hoeft ze niet in quarantaine.
Mijn moeder zegt net ook doodleuk dat zij straks met mijn neefje naar zwemles gaat omdat mijn zusje en zwager dus geen qr code hebben.. Gestoord..
sureido schreef:besita schreef:portugal vaccinatiegraad 98 % en 7 keer minder besmettingen dan ons
Kijk daar verhuis ik in februari heen voor 6 maanden
(Als het nog mag/kan, heb het al verzet omdat ik dacht dat het beter zou gaan in februari dan in september maar hier in NL iig lelijk in vergist)