Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:40

Ashleytjuhh schreef:
Naomi_Jortje schreef:
Maar een bod weigeren is toch gewoon een reactie? Zou niet weten wat daar asociaal aan is.

Nou je kan op zijn minst een tegenbod toen. Jij wilt tenslotte verkopen en die ander wilt kopen.

Als iemand een bod afwijst en niet eens de moeite neemt om een tegen bod te doen dan heb ik het gevoel dat je gewoon niet wilt verkopen :o
het is toch gewoon bieden op vinted en geen vaste prijzen? net als op marktplaats

Maar zo te lezen denk ik er alleen zo over

Er denken vast meer mensen zo over, maar het is natuurlijk absoluut niet zo dat Vinted = bieden..... je kàn bieden, maar zat mensen zitten helemaal niet op een bod te wachten, die hebben gewoon een in principe vaste prijs. Net als op Marktplaats :=

Als ik iets te koop heb staan voor 20 euro, en jij biedt 15. Waarop ik het bod afkeur. Dan betekent dat gewoon dat ik het niet voor 15 wil verkopen en ook geen lager bod wil doen. Anders deed ik dat wel := In de praktijk zullen mensen dan wel eens een bod doen van 18 euro ofzo, om wat goodwill te tonen. Maar gewoon afwijzen van het bod en verder niks sturen is best duidelijk toch :)

Net zo duidelijk als alleen een bod doen zonder berichtje er verder bij :P

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:58

Bij mij heeft het er vooral mee te maken dat ik Vinted juist zo heerlijk vind omdat alles automatisch gaat, jij koopt iets, ik verstuur het, klaar. Al die berichten uitwisselen heb ik helemaal geen zin in. Ik had zondag iets gekocht, kreeg ik direct een bericht dat ze sorry sorry sorry het dinsdag pas kon versturen want de winkel was dicht. Da's zeer ruim binnen de gegeven tijd en ik zie het vanzelf wel, van mij hoeven dat soort berichten echt niet (al lees ik hier geregeld dat mensen dat heel anders ervaren, kan ook natuurlijk).

Uiteraard kun je ook via Vinted een tegenbod doen, daar heb ik gewoon nooit zo over nagedacht.

Tallie1979

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:03

Ik probeer ook altijd aan te geven wanneer het de deur uit gaat. Vind ik zelf ook wel heel prettig om te weten.

Die verkoop die gister werd geannuleerd, heeft vamorgen de reserveringen pas van de artikelen afgehaald. Ze heeft ze gisteren er weer opgezet en gereserveerd voor mij, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Jammer, maar helaas.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:17

Ik hanteer al bodemprijzen, dus een bod is voor mij geen start van een onderhandeling. Graag of niet.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:45

Ik heb nu voor het eerst dat een pakketje via homer bij een totaal ander punt is gebracht. Zo niet handig! Zal kijken of ik dat punt kan contacten, het komt ook nog eens uit Frankrijk weg dus als t terug gaat is het ook nog weer een hele poos onderweg.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:34

Ik heb altijd een prijs die wat hoger ligt dan ik zou willen hebben.
Vaak volgt er toch een bod.
Als ik voor een item 10 euro wil hebben dan vraag ik 11.50 euro.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:08

Weet je wat ook stom is, als je een bod doet en ze doen niks…. Niet afwijzen dus ondanks dat ze wel online geweest zijn…. Wijs het gewoon af of doe een tegenbod?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:10

Ik stond vandaag met een verkocht pakketje bij Homer om het in te leveren.
Volgens de medewerkster van het servicepunt is het sinds kort dat de QR code niet meer gebruikt mag worden. Er moet voor buitenlandse transacties een adreslabel op.
Dus kon ik weer terug naar huis met het pakje.
Ik wordt wel een beetje simpel van Vinted en dan met name dat je niet onder die Homer uit kunt.
Ik heb in mijn account staan dat ik niet met Homer verstuur maar mensen lezen dat niet. Misschien omda ze vaak geen andere keuze hebben dan Homer.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:14

Oh daar heb ik nog niet mee van doen gehad, moet je perse printen dan? Dat vind ik bij dpd zo lastig.
Homerr werkt hier super, hele lieve mevrouw met een huis vol pakjes

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:16

Ik kwam er vandaag achter dat als ik op woonplaats zocht ik andere pakket punten kon zien en kiezen dan alleen vanaf de kaart. Heel vreemd.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:23

HorsePassion schreef:
Ik stond vandaag met een verkocht pakketje bij Homer om het in te leveren.
Volgens de medewerkster van het servicepunt is het sinds kort dat de QR code niet meer gebruikt mag worden. Er moet voor buitenlandse transacties een adreslabel op.
Dus kon ik weer terug naar huis met het pakje.
Ik wordt wel een beetje simpel van Vinted en dan met name dat je niet onder die Homer uit kunt.
Ik heb in mijn account staan dat ik niet met Homer verstuur maar mensen lezen dat niet. Misschien omda ze vaak geen andere keuze hebben dan Homer.

DHL is eigenlijk alleen maar sochtends beschikbaar naar mijn idee de laatste tijd.
Ik vraag dan of mensen het even willen reserveren en dan koop ik het in de ochtend.

Misschien kun je in je advertentie zoiets plaatsen. Zodat ze dan toch met dhl gaan kopen bijvoorbeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:56

Naar buitenland is toch altijd al zelf uitprinten? In ieder geval
Naar Frankrijk zeker.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 05:03

BigOne schreef:
Naar buitenland is toch altijd al zelf uitprinten? In ieder geval
Naar Frankrijk zeker.

Dit! Volgens mij altijd al geweest. Binneland QR, buitenland moet een geprint label zijn....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 06:11

Hier in België niet. Wij kunnen nu nogsteeds met alle Homer codes gewoon laten scannen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:54

Ik heb toch al labels van Homerr voor Frankrijk moeten printen hoor Zoe.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:54

Vreemd! Hier nog nooit. En verkoop heel vaak naar Nederland, Frankrijk en italie

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:58

Ik sinds kort naar buitenland printen ja, eerder nooit hoor

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:46

Wel eerder moeten printen idd.
Helaas hier een negatieve review gehad.
Iets kwam kapot binnen. Netjes foto ervan gemaakt. Verkoper vroeg retour aan. Helaas ging me dat net zo veel kosten als product zelf. Dus als tip gegeven om er de volgende x er op te letten en meteen betaling vrij gegeven. Krijg ik een review dat ik het gratis wilde etc... kort lontje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 15:14

Dan kun je je commentaar gewoon onder de hare zetten!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:41

Pffff ik ben alweer helemaal klaar met Vinted. Wat een gedoe met sommige zeg, ik vond het juist ideaal dat het gewoon uploaden en verkopen was. Nu heb je hetzelfde gezeur als met marktplaats.
Duik horloge erop gezet, dik onderbieden, 50 vragen, en dan geef ik korting, nee, maken we er een bundel van om nog meer korting te krijgen. Ja dahag.
Volgende wilde schoenen, maat staat er duidelijk bij, foto van maat label in de schoen. ‘Ze zijn helaas wat klein’. Ik wil verdorie gewoon verkopen zonder gezeur mensen. Als het zo moet gooi ik de zooi wel in de container hoor.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:10

Klopt, begin was nog prima, nu wordt er daadwerkelijk niets meer verkocht voor de vraagprijs, alleen nog maar gezeur met biedingen hoe laag je vraagprijs ook al is. Nog even dat er alleen nog maar afgehaald wilt worden ipv verzenden dan is het inderdaad net marktplaats. Vind juist dat verzenden zo fijn, ben amper thuis en wil er niet voor thuisblijven, als je dat aangeeft wordt je al direct weggezet als oplichter :roll:. Vinted is fijn dat de verzendkosten laag zijn en veilig vanwege het kopersbeschermingssysteem. Maar als het zo hard veranderd kap ik er ook mee.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 16:37

Al die berichten uitwisselen ook, ik vond het juist zo fijn dat dat niet was bij Vinted. Gewoon klikken op kopen, je stuurde op en je kreeg je geld. Klaar. Ideaal, maar nu is het een heel berichten en bied circus voordat je eens wat verkoopt, ik heb daar geen behoefte aan hoor. Maar zal wel een van de weinige zijn :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 16:44

Ik heb er ook geen behoefte aan..
Ook al die berichten met wanneer ze gaan versturen :+
Ik zie het wel en anders zie ik mijn geld wel terug.

Als ik gezellig met iedereen wil schrijven meld ik me wel aan op een forum :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:35

Maar als je er geen trek in hebt reageer je toch gewoon niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:47

Ik stuur altijd wel een berichtje wanneer ik ga versturen en meestal wordt dat gewaardeerd. Reageer je er niet op, even goede vrienden :D .