Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:57

Moestuin schreef:
Net mijn zelf gekweekte, aller mooiste konijn dood gevonden. Perfect op gewicht, geen snot, ingeënt. Net een jaar oud. Het mag weer even stoppen hier...

Verschrikkelijk... sterkte Moestuin. :knuffel:

marley93

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:21

Het zit je niet mee, Moestuin... :knuffel:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:29

Sterkte Moestuin :(:)

Waar ik me aan erger is dat het verdriet van mijn twee paarden die ik dit jaar verloren ben steeds naar boven komt. En dan ook ineens 'Bam! Hier heb je je gemis even heel hard in je gezicht'

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 20:05

Bovenop alle oliebol die ik al heb ook nog eens vanalles aan mijn auto waardoor hij 99,9% zeker niet door de APK komt.

Heb hem vorig jaar gekocht en er komt steeds meer naar boven dat ik gewoon opgelicht ben door die garage. Had er zes maanden garantie bij gekocht en meerdere keren voor verschillende problemen er gebruik van gemaakt en die blijken nu allemaal niet opgelost. Auto moet volgende week naar de garage voor APK en komt er hierdoor dus waarschijnlijk niet doorheen.

Samengevat: mensen zijn poedersuiker, ze liegen altijd tegen je en ik heb echt even geen zin meer in alles.

Ben helemaal klaar met de wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:08

xPabloBokt schreef:
Bovenop alle oliebol die ik al heb ook nog eens vanalles aan mijn auto waardoor hij 99,9% zeker niet door de APK komt.

Heb hem vorig jaar gekocht en er komt steeds meer naar boven dat ik gewoon opgelicht ben door die garage. Had er zes maanden garantie bij gekocht en meerdere keren voor verschillende problemen er gebruik van gemaakt en die blijken nu allemaal niet opgelost. Auto moet volgende week naar de garage voor APK en komt er hierdoor dus waarschijnlijk niet doorheen.

Samengevat: mensen zijn poedersuiker, ze liegen altijd tegen je en ik heb echt even geen zin meer in alles.

Wat zijn die problemen dan? En welke auto, misschien is het simpel en "goedkoop" op te lossen. En niet alles valt onder de garantie hé.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:47

xPabloBokt schreef:

Oh dat zijn zulke pijnlijke tegenvallers, zeker bovenop alles. Dikke knuffel. Mocht je een betrouwbare garage redelijk in de buurt mee laten kijken, let me know. Hopelijk valt het mee :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 21:54

Marije_1997 schreef:
xPabloBokt schreef:

Wat zijn die problemen dan? En welke auto, misschien is het simpel en "goedkoop" op te lossen. En niet alles valt onder de garantie hé.

VW Polo 9n (2004). Er zit ergens een lek in de ruitensproeierleidingen naar achter, o.a. boven de kabelboom van mijn linker achterlicht. Garage had gezegd dat toen opgelost te hebben, heel de ruimte bij het linker achterlicht stond toen vol met water, achterbanken zeiknat en beschimmeld etc. zeiden toen dat er een sealrubber niet goed was, maar we komen er dus nu achter dat de ruitensproeier gewoon op de kabelboom lekt en er waarschijnlijk nog meer onderbrekingen/fouten in het systeem zitten omdat mijn achterruitsproeier überhaupt niet werkt.

Hebben vandaag zelf al het een en ander vervangen met slooponderdelen, o.a. mijn voorlichten, ruitensproeiervloeistofreservoir en wielkuip linksvoor.

Het klinkt misschien als een klein probleem, en dat is het eigenlijk ook, maar er staat zo veel druk op mij momenteel en ik heb ook autisme waardoor mijn emmertje al wat sneller volloopt dan normaal. Ik draai een huishouden met drie personen, mijn moeder heeft kanker, ik loop stage voor mijn opleiding, heb op zaterdag nog een bijbaan (en dat geld heb ik nodig om op stage te komen, kan niet met het OV en krijg geen reiskosten) en mijn relatie gaat ook af en aan.. het is me gewoon allemaal veel te veel -O-

@Loeky01 hij gaat 2 juni naar een gerenommeerde garage hier in mijn woonplaats voor de APK. Zal me benieuwen wat ze nog meer vinden, weet sowieso de kentekenverlichting al.. vergeten van de sloop mee te nemen en die is ruim een uur rijden

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:57

Marije_1997 schreef:
xPabloBokt schreef:

VW Polo 9n (2004). Er zit ergens een lek in de ruitensproeierleidingen naar achter, o.a. boven de kabelboom van mijn linker achterlicht. Garage had gezegd dat toen opgelost te hebben, heel de ruimte bij het linker achterlicht stond toen vol met water, achterbanken zeiknat en beschimmeld etc. zeiden toen dat er een sealrubber niet goed was, maar we komen er dus nu achter dat de ruitensproeier gewoon op de kabelboom lekt en er waarschijnlijk nog meer onderbrekingen/fouten in het systeem zitten omdat mijn achterruitsproeier überhaupt niet werkt.

Hebben vandaag zelf al het een en ander vervangen met slooponderdelen, o.a. mijn voorlichten, ruitensproeiervloeistofreservoir en wielkuip linksvoor.

Het klinkt misschien als een klein probleem, en dat is het eigenlijk ook, maar er staat zo veel druk op mij momenteel en ik heb ook autisme waardoor mijn emmertje al wat sneller volloopt dan normaal. Ik draai een huishouden met drie personen, mijn moeder heeft kanker, ik loop stage voor mijn opleiding, heb op zaterdag nog een bijbaan (en dat geld heb ik nodig om op stage te komen, kan niet met het OV en krijg geen reiskosten) en mijn relatie gaat ook af en aan.. het is me gewoon allemaal veel te veel -O-

@Loeky01 hij gaat 2 juni naar een gerenommeerde garage hier in mijn woonplaats voor de APK. Zal me benieuwen wat ze nog meer vinden, weet sowieso de kentekenverlichting al.. vergeten van de sloop mee te nemen en die is ruim een uur rijden

Ik weet niet hoe het zit met je opleiding , en alles eromheen. Maar is het dan geen idee om bijvoorbeeld studiefinanciering aan te vragen? Of dan in de vorm van geld lenen. Zo hoef je je minder druk te maken om kosten voor het OV en zou je het baantje weg kunnen laten vallen. Het lijkt mij nogal veel wat je momenteel op je bordje hebt. Wat laten vallen zou dan fijn zijn , en als ik jouw was liet ik dat baantje vallen als ik geld zou kunnen lenen.

Weet niet waar je stage loopt , iets staat mij bij van de zorg maar corrigeer mij als dat niet zo is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:07

Dan moet je t wel later terugbetalen dus alsnog werken maar als t goed is, is dat dan toch het plan dus als dat voor een beetje rust zorgt is dat zeker de moeite waard. Heb ik ook gedaan en mag best veel terugbetalen maar ik werk fulltime dus het was het voor mij meer dan waard.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:09

Die schurftreclame van de Jumbo met dat nummer van de Snollebollekes. Echt. Krijg wat _-:(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:13

friendly schreef:
Dan moet je t wel later terugbetalen dus alsnog werken maar als t goed is, is dat dan toch het plan dus als dat voor een beetje rust zorgt is dat zeker de moeite waard. Heb ik ook gedaan en mag best veel terugbetalen maar ik werk fulltime dus het was het voor mij meer dan waard.

Ik heb het nu ook ( ik mag niet klagen het zit nog onder de 5000). Ik vond het eerst een vreselijk gevoel om te moeten lenen , maar nu heb ik zoiets van ach het is ook een investering en ik hoef geen extra baan naast mijn al drukke stage te nemen. Anders zou ik misschien elke dag van de week aan het werk zijn en dat vindt ik het niet waard. Plus inderdaad je hebt lang de tijd om wat terug te betalen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 23:27

Ik leen al maximaal (gelukkig is ca. 40% aanvullende beurs i.v.m. dat ouders niet financieel bijdragen aan studie), maar ik woon op mezelf met mijn vriend in een woonhuis (geen appartement dus) en het meeste gaat gewoon op aan vaste lasten.

Ik ga niet niet met OV vanwege de kosten, heb in principe gratis OV, maar omdat ik mijn stage niet kan bereiken met het OV en het momenteel te riskant is door de combinatie moeder met kanker/chemo die haar vaccin nog moet krijgen en Corona.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 01:11

Wakker worden van keiharde muziek buiten van die vervelende rottige internationale studenten lijkt het?

Echt idioot ben je dan. Ik sliep gewoon al.

Edit:
Wilde net de politie bellen en dan zijn ze opeens weg. Morgen maar SSH mailen over overlast ben dit zo zat.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 01:21

black_kelpie schreef:
Die schurftreclame van de Jumbo met dat nummer van de Snollebollekes. Echt. Krijg wat _-:(

Ik irriteer me daar meer aan dat je hoort “naar links” en je ziet m naar rechts gaan

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 05:49

Het is 05.49 en baby is wakkerrrrrr na het voeden. SLAAP

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:25

Stress

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:46

xPabloBokt schreef:
Marije_1997 schreef:

Zijn geen apk afkeur punten gelukkig. Mijn ruitenwisser achter van de golf 4 werkt ook niet. Vw kwaaltjes. Wielkasten bedoel je neem ik aan? Zijn ook zwakke punten van vag. Ook geen apk afkeur. Je kunt em voorkeuren, kijken of het er waard is en desnoods verkopen om zo een andere te kopen. Zijn wel gewilde modellen ben je zo van af

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:48

Dat ik er maar niet kan achter komen waarom ik met een van mijn pagina's geen lid van groepen kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:10

Dat mensen overal maar bio voor flatsen. Nee, jou particulier gegroeide groenten en fruit zijn geen bio. Bio is een label waar een boer keihard 5 jaar voor moet werken eer hij zichzelf bio mag noemen en daar ook een grote investering voor maakt.

Ja, jou groenten en fruit kunnen ook onbespoten en natuurlijk bemest zijn maar dat maakt het niet bio. Stop dus met het dubbele te vragen.

Langs de andere kant versta ik ze ook wel. Als je hier bio voor zet is het verkocht voor je het weet voor een giga prijs.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:13

Zenuwen :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 09:04

@Marije ik denk idd wielkast/wielkuip (kunststof zit in een boog boven het wiel). Was niet kapot maar mijn vriend had hem losgemaakt en niet terug vast gezet. Gevolg: wielkuip weggesmolten tegen mijn band aan tijdens het rijden -O- dus daar was niks mis mee gelukkig.

Ik was altijd in de veronderstelling dat je niet mag rijden als je sproeierinstallatie niet op orde is. Dat heb ik iig zo geleerd bij mijn autotheorie.

Verkopen was ik niet van plan.. heb hem net vorig jaar gekocht (had hiervoor een Starlet) en net 10k mee gereden. Heb hem ook gewoon heel hard nodig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:05

xPabloBokt schreef:
@Marije ik denk idd wielkast/wielkuip (kunststof zit in een boog boven het wiel). Was niet kapot maar mijn vriend had hem losgemaakt en niet terug vast gezet. Gevolg: wielkuip weggesmolten tegen mijn band aan tijdens het rijden -O- dus daar was niks mis mee gelukkig.

Ik was altijd in de veronderstelling dat je niet mag rijden als je sproeierinstallatie niet op orde is. Dat heb ik iig zo geleerd bij mijn autotheorie.

Voorruit is dit ook wel een apk eis.
Is het stuk zou ik er trouwens eerst gewoon mee rond rijden.
Je mag niet doorrijden met een ruit waar je niet door kan kijken maar dat kan ook eerst wel even zonder ruitenwisser sproeier.
Achter is inderdaad geen apk eis.
Hier laat ik altijd eerst keuren en dan krijg je wel een lijstje mee wat verbeterd moet. Of niet en is die goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:12

lenaa_tje schreef:
xPabloBokt schreef:
@[***] ik denk idd wielkast/wielkuip (kunststof zit in een boog boven het wiel). Was niet kapot maar mijn vriend had hem losgemaakt en niet terug vast gezet. Gevolg: wielkuip weggesmolten tegen mijn band aan tijdens het rijden -O- dus daar was niks mis mee gelukkig.

Voorruit is dit ook wel een apk eis.
Is het stuk zou ik er trouwens eerst gewoon mee rond rijden.
Je mag niet doorrijden met een ruit waar je niet door kan kijken maar dat kan ook eerst wel even zonder ruitenwisser sproeier.
Achter is inderdaad geen apk eis.
Hier laat ik altijd eerst keuren en dan krijg je wel een lijstje mee wat verbeterd moet. Of niet en is die goedgekeurd.

Ook voorruit is geen apk afkeur. Zonder sproeiers kun je je raam ook schoonmaken hoor. Met een doekje en glassex is er zo schoon.

(wij zitten in de project auto's en m'n vriend rijd een auto die net op et randje door de apk komt op et moment, zelfs een lekke trubo kom je mee door de apk)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:18

Tijdens het rijden op de snelweg even een doekje en glassex over je vooruit halen lijkt me niet het beste idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:20

__Sannne schreef:
Tijdens het rijden op de snelweg even een doekje en glassex over je vooruit halen lijkt me niet het beste idee.

Doe je ook even voor het rijden toch?