Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce_eddy schreef:joyce_eddy schreef:In
september hebben we een bruiloft aan de andere kant van het land. Er komt 35 man.. nu is er zo dat we 2 nachten blijven slapen. We hebben dus allemaal verschillende gezinnen, maar wel 10 persoons huisjes.. elke kamer met eigen badkamer maar wel 1 huisje met 10
Man... mag dat??
Mezelf maar even quoten
De bruiloft gaat waarschijnlijk niet door als er niet meer versoepeling komt.en persoonlijk vind ik dat zeer terecht, hoe sneu het ook is voor het aanstaande bruidspaar.
Bloodymary schreef:Die versoepeling is er toch al? Ik zou niet weten waarom die bruiloft niet gehouden zou kunnen worden.
elnienjo schreef:Bloodymary schreef:Die versoepeling is er toch al? Ik zou niet weten waarom die bruiloft niet gehouden zou kunnen worden.
Het je het nieuws gisteren niet gezien dat de meeste besmettingen nu ontstaan door bruiloften/begrafenissen? Mensen houden zich bij dat soort dingen niet aan de 1,5 meter en dan gaat 't dus fout als er 'n besmetteling tussen loopt.
elnienjo schreef:Een huishouden klinkt als 'n gezin met kinderen ipv volwassenen? Kinderen die overal met hun vieze handjes in zitten graaien? En wat jij eventueel van huishouden 1 oppikt kun je weer doorgeven aan huishouden 2 als je die op te korte termijn uitnodigt. Is het nu zoveel moeite om het een jaartje wat rustiger aan te doen wat betreft het contacthoppen?
elnienjo schreef:Een huishouden klinkt als 'n gezin met kinderen ipv volwassenen? Kinderen die overal met hun vieze handjes in zitten graaien? En wat jij eventueel van huishouden 1 oppikt kun je weer doorgeven aan huishouden 2 als je die op te korte termijn uitnodigt. Is het nu zoveel moeite om het een jaartje wat rustiger aan te doen wat betreft het contacthoppen?
CharleyT schreef:Niet echt duidelijk nee. Je sterft niet direct aan corona zeg je, dan een heel verhaal en eindresultaat: overlijden. Ben maar een simpele paardenpik, maar zonder dit virus valt het hele verhaal in duigen, dan overlijd je niet.
Kinke schreef:CharleyT schreef:Niet echt duidelijk nee. Je sterft niet direct aan corona zeg je, dan een heel verhaal en eindresultaat: overlijden. Ben maar een simpele paardenpik, maar zonder dit virus valt het hele verhaal in duigen, dan overlijd je niet.
Wat ik bedoel, de 'corona bestaat niet/is onzin' mensen beweren dat je niet doodgaat aan corona maar aan de complicaties daarvan.
Hoe zit het dan met griep, overlijdt er dan wel iemand aan de griep of ook aan complicaties door die griep?
Sizzle schreef:Verootje, de mexikaanse griep is inmiddels ook allang de standaard seizoensgriep. Hij heeft dit jaar nog flink gewoekerd zelfs en een kindje in onze straat lag ermee aan de zuurstof met een longontsteking.
Zeker in minder goede zorg verzekerde landen sterven echt ook in verhouding veel kinderen onder de 5, maar omdat het ‚ons‘ niet treft doen we of dat niet een probleem is.
Kinke schreef:CharleyT schreef:Niet echt duidelijk nee. Je sterft niet direct aan corona zeg je, dan een heel verhaal en eindresultaat: overlijden. Ben maar een simpele paardenpik, maar zonder dit virus valt het hele verhaal in duigen, dan overlijd je niet.
Wat ik bedoel, de 'corona bestaat niet/is onzin' mensen beweren dat je niet doodgaat aan corona maar aan de complicaties daarvan.
Hoe zit het dan met griep, overlijdt er dan wel iemand aan de griep of ook aan complicaties door die griep?
magda_90 schreef:Mag ik jullie mening hier over?
Ik ben uitgenodigd op een verjaardag waar verschillende families bij een komen. Lekker knus binnen.... Ik heb bedankt voor de uitnodiging en gepast.
Nu krijg ik ongelooflijk veel oliebol over mij heen want overheid schijnt gezegd te hebben het kan wel.
Ik heb net de overheid website bekeken en ik zie alleen dat gehamer staan op 1,5 meter en drukte vermijden waar het kan.
Precies wat door elnienjo ook gezegd is.
Owja gaat om een van de provincies waar de aantallen zieken best hoog is.
Kan toch niet...?
Karl66 schreef:@_Cathalijne, als de jongeren zich niet aan de regels houden, dan is de kans groot dat zij de ziekte weer gaan verspreiden. Als het reproductiegetal daardoor teveel stijgt, dan vlamt de epidemie weer op. Het gevolg is dat de IC's weer vollopen en er het risico Is dat de zorg vastloopt. En dat gaat nu dubbel zo hard, omdat de zorg nog helemaal niet hersteld Is van de eerste piek en het opvangen van een nieuwe piek daardoor veel zwaarder wordt. En dan kan het zomaar gebeuren dat je als jongere aan iets relatief onschuldig als een blinde darmontsteking dood gaat. Dan kan je heel mooi op je graf zetten "Maar ik ben niet aan corona doodgegaan.", maar je bent nog steeds dood. En als je per ongeluk je moeder hebt aangestoken en die is tegelijk met jou doodgegaan, maar dan wel aan corona, dan kan je mooi samen met korting begraven worden. Maar met het geld dat je dan bespaart, daar heb je in je graf ook niet veel aan.
Het is dus ook echt in het belang van jongeren zelf, dat ze zich aan de maatregelen houden.