Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:32

Neonlight schreef:
Hannanas schreef:
Het virus bindt zich aan vet
Onderzoek van het team van de hoogleraar vond de eerste concrete aanwijzingen voor het verband van het coronavirus en overgewicht. Het COVID-19 virus dringt cellen binnen door zich te binden aan zogenaamde ACE2-receptoren aan de buitenkant van cellen. ACE2-receptoren zijn vooral te vinden op longcellen (daarom krijg je hoestklachten), darmcellen (sommigen krijgen diarree) en vetcellen. Dat laatste is de reden waarom mensen met overgewicht mogelijk meer problemen krijgen. Hoe meer vetweefsel, hoe meer virus het lichaam binnendringt.

Komt dat overeen met de informatie bij Jinek?

Klinkt aannemelijk, maar waarom zijn vrouwen dan weer minder kwetsbaar dan mannen, terwijl vrouwen een veel hoger verpercentage hebben? Dat rijmt bij mij weer niet.

Daar zei van der Voort gisteren ook nog we wat over bij Jinek.

Citaat:
Op de vraag hoe het kan dat er meer mannen dan vrouwen op de ic terechtkomen heeft Van der Voort wel een antwoord. 'Lichaamsbouw. Mannen zien er meer uit als een appeltje en vrouwen meer als een peertje. Mannen hebben dus meer buikvet.'

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220928/V ... a-op-de-ic

Suzanne F.

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:48

Misschien zijn er daarom in Amerika zoveel doden. Daar hebben heel veel mensen obesitas.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:57

Denk eerder dat bijna niemand daar de zorg kan betalen

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:03

Ik las gisteren dat australische wetenschappers bezig zijn met onderzoeken vwb de genezende werking van ivermectine op corona. Men heeft goede hoop dat dit zal gaan werken. Zou wel heel bijzonder zijn als dat corona aan zou kunnen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:07

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:07

Echwel schreef:

Voor zover ik het heb begrepen werden mensen met corona wel kostenloos geholpen, please correct me if I'm wrong

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:11

Neonlight schreef:
Klinkt aannemelijk, maar waarom zijn vrouwen dan weer minder kwetsbaar dan mannen, terwijl vrouwen een veel hoger verpercentage hebben? Dat rijmt bij mij weer niet.

Vooral buikvet speelt een rol, was gisteren de hypothese bij Jinek. Mannen hebben doorgaans meer buikvet (appel) dan vrouwen (peer).

Maar dat mannen vaker ernstig ziek lijken te worden kan ook nog door andere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld: Verschillen in immuunsysteem, mannen roken meer, mannen worden misschien meer blootgesteld aan het virus door een ander leefpatroon etc.
Meestal is het een complex samenspel van allerlei factoren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:29

moonsparkle schreef:
Echwel schreef:

Voor zover ik het heb begrepen werden mensen met corona wel kostenloos geholpen, please correct me if I'm wrong

Dat hoorde ik gister ook nog idd.
De beelden uit o.a. NY zijn wel schrijnend. Parkeergarages als mortuarium. Parken die gaan dienst doen als tijdelijke begraafplaatsen,...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:34

moonsparkle schreef:
Echwel schreef:

Ja dat klopt maar dat heeft nu als effect dat de zorg niet meer winstgevend is en nu willen ze het medisch personeel minder gaan betalen om de kosten te reduceren 8)7 |o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:34

Rizette schreef:
Ik las gisteren dat australische wetenschappers bezig zijn met onderzoeken vwb de genezende werking van ivermectine op corona. Men heeft goede hoop dat dit zal gaan werken. Zou wel heel bijzonder zijn als dat corona aan zou kunnen.

Ja, had ik zaterdag ook gelezen, https://www.news.com.au/lifestyle/healt ... d890bd4c2c.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:49

MizzMontana schreef:
Babootje, heb je gezien wat ze te vertellen had? Was een goede uitzending gisteren van Jinek. Peter van der Voort, hoofd IC UMCG zat er ook, die denkt dat er nog wel een jaar lang corona patiënten de IC binnen komen. De druk op de zorg gaat dus erg lang groot blijven.
Zoals sureido al zegt; hoe zie jij het voor je dan? Al die tijd de volledige economie op zijn gat leggen?

Daarnaast was het punt van Barbara ook niet dat de economie zsm op volle toeren moet draaien maar dat de regering transparanter moet zijn over de keuzes die ze maken. Ook transparanter over de keuzes op het financieel gebied om zo het maatschappelijke draagvlak voor de maatregelen groot te houden.

Al die economen die aan de talkshow tafel aanschuiven doen net alsof het economisch beter zou zijn gegaan als we geen lockdown hadden gehad. Volgens Osterhaus hadden we toch moeten gaan denken in de honderduizenden doden (hij noemde iets van 500.000), waaronder ongetwijfeld ook veel kennis en knowhow verloren was gegaan. De top van het bedrijfsleven bevat toch nog veel 50+ mannen (sorry glazen plafond) en het virus maakt geen onderscheid in IQ.

Hoe ik erover denk? Na de "intelligente lockdown" moet ook weer een "intelligente" opstart van de economie plaatsvinden. Daarvoor moeten eerst de randvoorwaarden aanwezig zijn om te weten welke mensen inmiddels antistoffen hebben en geen risico meer lopen, mensen die gezond zijn en mensen die positief zijn op het coronavirus. NL-ers moeten ook bereid zijn weer terug "het hok" in te gaan als blijkt dat ze positief testen op het virus. Testen en nog een testen. Daarbij moet men mensen kunnen volgen op het moment dat zich weer nieuwe besmettingen voordoen. Een aanpak a la China dus.
Nu vol de economie weer laten draaien (in de zin van alle restricties intrekken) zou betekenen dat we in korte tijd weer terug bij af zijn.

Pandora2

Is hier iemand uit Oostenrijk in het topic ?

Zaten ze daar in complete lockdown?
Vind het wel interessant hoe ze daar gaan afbouwen. En mondkapjes gewoon in automaten langs de
straten +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Word toch ook bij dieren wel gebruikt? Heb het voor het paard wel eens nodig gehad. Weet niet meer waarvoor precies. Zou heel mooi zijn als het werkt, maar wat ik begrijp nog vroege testfase?

Op nieuwsuur ging het gisteravond ook over mitigeren en dat dit wellicht niet de beste oplossing is maar dat we er beter aan doen het voorbeeld van bijvoorbeeld Zuid Korea te volgen. Besmette personen opsporen, gelijk isoleren en nagaan met wie diegene in contact is geweest.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:53

SusanH schreef:
Word toch ook bij dieren wel gebruikt? Heb het voor het paard wel eens nodig gehad. Weet niet meer waarvoor precies. Zou heel mooi zijn als het werkt, maar wat ik begrijp nog vroege testfase?

Wormenkuur!
Nederland aan de wormspuit

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:54

SusanH schreef:

Op nieuwsuur ging het gisteravond ook over mitigeren en dat dit wellicht niet de beste oplossing is maar dat we er beter aan doen het voorbeeld van bijvoorbeeld Zuid Korea te volgen. Besmette personen opsporen, gelijk isoleren en nagaan met wie diegene in contact is geweest.

Ivermectine zit in de womrkuur tegen horzellarven en wormen.
Vandaar dat ik het ook plaats hier.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:54

knollentuin schreef:
SusanH schreef:

Wormenkuur!
Nederland aan de wormspuit

Zijn die binnen de kortste keren net zo schaars als de mondkapjes....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:55

Oja de wormenspuit :j duh :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:57

Ook goeiemorgen :))

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd wanneer we laagdrempelig zouden kunnen testen of we al antistoffen hebben. En dan echt per persoon en niet massaal. Iemand enig idee wanneer we dat zouden mogen verwachten voor gewone burgers (die niet in de zorg werken)?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:01

Oscar schreef:

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd wanneer we laagdrempelig zouden kunnen testen of we al antistoffen hebben. En dan echt per persoon en niet massaal. Iemand enig idee wanneer we dat zouden mogen verwachten voor gewone burgers (die niet in de zorg werken)?

Als het bij jullie er ongeveer zo aan toe gaat met die testen als hier bij ons, is dat ijdele hoop vrees ik :+

Gister was er nog een heel gesprek over op tv met een infectioloog / viroloog en het is duidelijk dat ze dit niet van plan zijn.
En als er al zoiets komt, zal het pas veel later zijn en dus voor hele bevolkingsgroepen en niet per individu.
Ook mondkapjes zal hier nooit voor de hele bevolking voorzien worden. Dat werd meteen ook duidelijk :7

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:03

Pandora2 schreef:
Is hier iemand uit Oostenrijk in het topic ?

Zaten ze daar in complete lockdown?
Vind het wel interessant hoe ze daar gaan afbouwen. En mondkapjes gewoon in automaten langs de
straten +:)+

Tot nu toe alleen maar meegelezen, maar ik woon in Oostenrijk. Wij hadden inderdaad een complete lockdown, hier in Tirol was het strenger dan in de andere bundesländer. Vanaf vandaag wordt het rechtgetrokken met de rest van Oostenrijk. Het aantal besmettingen lijkt nog vrij gecontroleerd te zijn, ook omdat ze er zo snel bij waren. Wat waarschijnlijk weer te maken had met de fiascos in oa Ischgl en door de situatie in buurland Italië. Nu weer langzaam opbouwen, maar ik vind de regering hierin wel realistisch. Nu al verplicht mondkapjes in supermarkten en dat zal snel uitgebreid gaan worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:04

Babootje schreef:
MizzMontana schreef:
Babootje, heb je gezien wat ze te vertellen had? Was een goede uitzending gisteren van Jinek. Peter van der Voort, hoofd IC UMCG zat er ook, die denkt dat er nog wel een jaar lang corona patiënten de IC binnen komen. De druk op de zorg gaat dus erg lang groot blijven.
Zoals sureido al zegt; hoe zie jij het voor je dan? Al die tijd de volledige economie op zijn gat leggen?

Daarnaast was het punt van Barbara ook niet dat de economie zsm op volle toeren moet draaien maar dat de regering transparanter moet zijn over de keuzes die ze maken. Ook transparanter over de keuzes op het financieel gebied om zo het maatschappelijke draagvlak voor de maatregelen groot te houden.

Al die economen die aan de talkshow tafel aanschuiven doen net alsof het economisch beter zou zijn gegaan als we geen lockdown hadden gehad. Volgens Osterhaus hadden we toch moeten gaan denken in de honderduizenden doden (hij noemde iets van 500.000), waaronder ongetwijfeld ook veel kennis en knowhow verloren was gegaan. De top van het bedrijfsleven bevat toch nog veel 50+ mannen (sorry glazen plafond) en het virus maakt geen onderscheid in IQ.

Hoe ik erover denk? Na de "intelligente lockdown" moet ook weer een "intelligente" opstart van de economie plaatsvinden. Daarvoor moeten eerst de randvoorwaarden aanwezig zijn om te weten welke mensen inmiddels antistoffen hebben en geen risico meer lopen, mensen die gezond zijn en mensen die positief zijn op het coronavirus. NL-ers moeten ook bereid zijn weer terug "het hok" in te gaan als blijkt dat ze positief testen op het virus. Testen en nog een testen. Daarbij moet men mensen kunnen volgen op het moment dat zich weer nieuwe besmettingen voordoen. Een aanpak a la China dus.
Nu vol de economie weer laten draaien (in de zin van alle restricties intrekken) zou betekenen dat we in korte tijd weer terug bij af zijn.

Kijk nu eerst maar even terug, want dit is totaal niet het punt van haar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:05

Oscar schreef:

Ik wil pas meedoen als de testen niet meer met de wattenstaafjes gaan waarmee ze dwars door je hoofd heen gaan en de achterkant van je schedel aantikken... :oo de horror..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:06

Nou idd, mijn man zei ook al dat ziet er niet fijn uit toen hij dat gister op tv zag. En toch, als het nodig is dan moet het.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:07

Oscar schreef:

Hier hadden wij t gisteren ook over , want volgens mij is dit de enige manier om een reële indicatie te krijgen hoeveel mensen het al gehad hebben en hoe je maatregelen werken en hoelang ze nodig zijn. Hoe meer burgers al corona gehad hebben hoe groter die groepsimmuniteit is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:09

Cer schreef:
Oscar schreef:

Ik wil pas meedoen als de testen niet meer met de wattenstaafjes gaan waarmee ze dwars door je hoofd heen gaan en de achterkant van je schedel aantikken... :oo de horror..

Ik ging idd van mijn stokje toen ik jaren terug een scopie van m'n holten moest laten maken. :')