Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:38

Ja ik begrijp ook wel hoe een hypotheek werkt :+
Maar je moet het nog wel gefinancierd krijgen. Dan moet je echt wel erg ruim boven modaal zitten lijkt mij. (En zulke bijzondere banen hebben ze niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:45

xSCWx schreef:
Ja ik begrijp ook wel hoe een hypotheek werkt :+
Maar je moet het nog wel gefinancierd krijgen. Dan moet je echt wel erg ruim boven modaal zitten lijkt mij. (En zulke bijzondere banen hebben ze niet).
Misschien een erfenis oid of wat hulp van familie. Of juist altijd heel erg zuinig geleefd waardoor ze veel gespaard hebben, je weet het niet. :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:54

Ik snap soms ook niet hoe mensen het kunnen hoor.
Vorige jaar hebben wij ons huis verkocht aan een jong stel. 33 en 30 jaar oud.
Afbeelding
Wij hebben 4 jaar lang alles aan de binnenkant verbouwd en vernieuwd. Van beneden tot boven.
Zij hebben inmiddels de volledige buitengevel er af gesloopt en opnieuw laten opmetselen.
Alle kozijnen vervangen, WHY!
Hele dak is er af geweest en nieuwe pannen erop.
Binnen alle vloeren er uit gesloopt die er net een half jaar in zaten.
Geloof dat het enige wat nog intact is, is de keuken
Afbeelding
En de kleuren die waar ik de muren mee heb gesaust.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:58

Er is meer geld in de wereld dan je denkt :D
Leuke plek trouwens Claudia ! <3 Waarom ga je daar weg ? :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:10

Pandora2 schreef:
Er is meer geld in de wereld dan je denkt :D
Leuke plek trouwens Claudia ! <3 Waarom ga je daar weg ? :o

We zijn al ruim een jaar weg.
Verkocht omdat mijn man gezondheidsproblemen heeft en de boel bijhouden in mijn eentje trok ik niet meer met 3 kids, werk een een hele veestapel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:13

Dat is geen leuke situatie. :\ Sterkte ermee.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:35

Ik denk dat veel mensen gewoon heel kieskeurig zijn.

Mijn sibling kregen bij de aankoop van hun huis de gordijnen er bij. Prima overgordijnen, gewoon tegen licht grijs, iets grovere stof, geen print. Heel neutraal. Nou, ik heb drie jaar aan moeten horen vreselijk lelijk die dingen waren... :\ Nu hangen er nieuwe gordijnen... grijs, met een motief in grijs, wat grovere stod... en ze lijken verdomd veel op die oude!
Ik zie de verbetering gewoon echt niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:50

Toch heb ik die vraag ook wel eens.
Ken ook genoeg mensen die een huis kopen keuken van 2-3 jaar oud er compleet uitslopen.
En als dat dat een opzichtige keuken is met een kleur waar je je steeds aan ergert kan ik het me voorstellen.
Maar nee gewoon neutrale keukens, niets mis mee verder.
Een ook niet dat ze zelf iets heel aparts willen en daarom een neutrale keuken lelijk vinden.
Nee komt net wat anders, maar toch vergelijkbare terug.
Ik vind dat verspilling van goede spullen.

335.000 wat een koopje voor zo'n mooi huis.
Sterkte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:49

Ik kan me daar eigenlijk ook best aan ergeren. Ik zie het nu in mijn dorp. Afgelopen tijd een paar woningen verkocht, echt echt allemaal dag een van de sleutel zonder buren even te melden een hoop gehak, geslijp, gebreek tot diep in de nacht inclusief de weekenden. Hele garages die eruit gesloopt worden, vervolgens wordt er een zelfde muur terug gezet voor een uitbouw. En daarnaast dan een lelijk houten niet passend hokje. Waren ze eindelijk achter me klaar, nu beginnen ze twee huizen verderop wederom mooie dingen die in een paar uur helemaal gesloopt in de container liggen

Mooie stenen vloeren met vloerverwarming die eruit worden gehakt om er vervolgens een stenenvloer met vloerverwarming voor terug te leggen. 8)7 keukens die kapot geslagen worden die ik heel graag zou willen overnemen desnoods ipv mijn ex huur maar nieuwe simpele keuken. Wit simpel niks byzonders maar waterdicht en genoeg kastruimte. :P

Mooie groene tuinen die zonder even moeite doen of iemand de planten wil hebben. Nee graafmachine en alles in de kliko. Zo zonde

Het voorbeeld hierboven voor mij dus ook onbegrijpelijk. Mooi strak op orde niks mis mee. Ik zou het zo willen hebben. En het gordijnenvoorbeeld is al helemaal onbegrijpelijk. Grijs vervangen door grijs met een werkje.

Zo verwend en kieskeurig zijn lijkt me ook niet gezond. Of is het toch voor de omgeving kijk eens wij hebben geld om alles nieuw te doen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:57

karuna schreef:
Verbouwingsgeld toch wel. Die krijg je niet zomaar meegefinancieerd

Nou er zijn uitzonderingen.. hier in mijn omgeving ken ik echt veel mensen rond de 30 die al een ton op hun spaarrekening hebben staan. En daar val ik ook onder.. en oké ik verdien wel grappig.. maar heb er ook echt veeeeel extra uren voor moeten maken.
Dat was jaren wel te vergelijken met een 2e baan.

Maar spreek mij over een goed jaar weer en het geld is ook door mij in een huis gepompt.

Bey Bey en foetsie.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:12

Ik zou als ik dingen eruit sloopte die nog goed zijn idd wel proberen weg te geven of te verkopen, dat wel.

Maar verder; als jij gordijnen die erin zitten niet mooi vindt, of de vloer niet mooi vindt of wat dan ook, dan mag je dat toch prima vervangen? Als ik een huis koop, wil ik daar ook mijn eigen plekje van maken, met spullen die ik graag wil.

Zomaar weggooien vind ik ook zonde, maar vind het ook wat overdreven om te zeggen dat je dan maar direct verwend bent als je vrij nieuwe dingen eruit haalt. Werk hard zat voor mn geld, dus als ik daarvan dan dat soort dingen wil doen, moet dat kunnen lijkt me :)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:18

Ik heb een vraag, al lange tijd ook :=
Wat gebeurd er als nmr2 van een Partij meer stemmen heeft dan de nmr 1? Komt nmr 2 dan op 1 te staan?? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:25

LaPluche schreef:
Wat gebeurd er als nmr2 van een Partij meer stemmen heeft dan de nmr 1? Komt nmr 2 dan op 1 te staan?? :o?

Er gebeurd niks, de leden van de politieke partij hebben de volgorde van de lijst vastgesteld en dat wijzigt niet als nummer 2 meer voorkeursstemmen krijgt dan nummer 1. Het wordt wel gezien als een beetje een afgang voor de nummer 1.

Recentste voorbeeld dat ik ken is Rita Verdonk, nummer 2 bij de vvd, die in 2006 meer stemmen haalde dan lijsttrekker Rutte
https://www.trouw.nl/nieuws/verdonk-beh ... ~b291926c/

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:29

Blijheid schreef:
LaPluche schreef:

Er gebeurd niks, de leden van de politieke partij hebben de volgorde van de lijst vastgesteld en dat wijzigt niet als nummer 2 meer voorkeursstemmen krijgt dan nummer 1. Het wordt wel gezien als een beetje een afgang voor de nummer 1.

Recentste voorbeeld dat ik ken is Rita Verdonk, nummer 2 bij de vvd, die in 2006 meer stemmen haalde dan lijsttrekker Rutte
https://www.trouw.nl/nieuws/verdonk-beh ... ~b291926c/

Maar als betreffende partij maar 1 zetel haalt, wordt het wel een beetje pijnlijk. Want de kiezer heeft dan aangegeven een voorkeur te hebben voor de nr. 2, en het zou ook logisch zijn dat deze dan ook plaatsneemt op die ene zetel in de Kamer. Maar ik weet niet of dit dan ook gebeurt, of dat de partij dan beslist wie er in de Kamer komt.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:32

Dank je wel, was er echt heel erg nieuwsgierig naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:01

@roodvos; dat zou zeker pijnlijk zijn, dat is het bij meerdere zetels ook maar bij 1 zetel al helemaal. Ik kan me voorstellen dat de nummer 1 de eer aan zichzelf houdt en opstapt. Of dat de partij opnieuw aan haar leden voorlegt hoe nu verder. Of dat ze inderdaad “gewoon” van voorkeursstemmen uitgaan, net als wanneer nummer 10 meer haalt dan nummer 9.

Maar de situatie met Rutte en Verdonk was al behoorlijk uniek. Vrijwel altijd gaat de ruime meerderheid naar de nummer 1 omdat mensen die zich er minder in verdiepen standaard op de nummer 1 stemmen, onafhankelijk van de persoon. Dus de kans dat dit gebeurt met een partij die maar één zetel haalt is wel extreem klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:12

SimoneeM schreef:
Ik zou als ik dingen eruit sloopte die nog goed zijn idd wel proberen weg te geven of te verkopen, dat wel.

Maar verder; als jij gordijnen die erin zitten niet mooi vindt, of de vloer niet mooi vindt of wat dan ook, dan mag je dat toch prima vervangen? Als ik een huis koop, wil ik daar ook mijn eigen plekje van maken, met spullen die ik graag wil.

Zomaar weggooien vind ik ook zonde, maar vind het ook wat overdreven om te zeggen dat je dan maar direct verwend bent als je vrij nieuwe dingen eruit haalt. Werk hard zat voor mn geld, dus als ik daarvan dan dat soort dingen wil doen, moet dat kunnen lijkt me :)
Precies. Ik vind mensen die alles voor een habbekrats NU willen hebben en het dan via allerlei discutabele kanalen halen veel erger dan iemand die hard gewerkt en gespaard heeft en dat in een (droom)huis steekt. Je moet er toch elke dag naar kijken, dus of je het nou meteen onder handen neemt of na 10 jaar maakt echt geen barst uit imo. Leef en laat leven, of beter nog: gun een ander eens wat. Ik had hier ook liever de keuken er meteen uit gesloopt en iets nieuws erin gezet, maar ik ben hier maar voor een paar maanden, dus dat geld steek ik liever in een huis waar ik voor langere tijd blijf, maar als die keuken of badkamer me ook niet aanstaat, gaat die er ook meteen uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:33

Oh van mij mogen ze hoor,
zolang ze mij niet op een lening vragen gaan ze hun gang maar.
Maar begrijpen zal ik het niet :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:47

DuoPenotti schreef:

Ik sluit me hierbij aan :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 21:24

DuoPenotti schreef:

Banken geven tegenwoordig alleen leningen als ze het kunnen betalen en eigen inleg hebben.
Dus zie niet in waarom niet.
Sommige beroepen start je al met een hoog salaris en een vast contract, dan kan je gewoon meteen meer lenen.
Mijn man en ik hebben ook altijd een goede baan gehad vanaf de start, wij hebben dan wel alle verbouwingen altijd zelf gedaan maar hielden rekening er mee in het bod, kochten iets minder duur maar financierden de verbouwing mee, fiscaal is dat uiteindelijk zelfs gunstiger met je aftrek als je salaris hoog genoeg is.

Nu zouden we het eerder andersom doen...
Huis kopen waar alles al naar ons zin is, en dan ws ook wat duurder is... want we zijn verbouwen echt zat :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:51

Blijheid schreef:
Maar de situatie met Rutte en Verdonk was al behoorlijk uniek. Vrijwel altijd gaat de ruime meerderheid naar de nummer 1 omdat mensen die zich er minder in verdiepen standaard op de nummer 1 stemmen, onafhankelijk van de persoon. Dus de kans dat dit gebeurt met een partij die maar één zetel haalt is wel extreem klein.

Het zegt misschien iets over mijn netwerk, maar ik ken opvallend veel mensen die bijv. voor de hoogst geplaatste vrouw op de lijst kiezen of op een hoog-geplaatste uit eigen regio :+

Ik heb toen ik mijn huis kocht de rijbak en paddock gerenoveerd, oorspronkelijke keuken zit er nog in, tuin is onveranderd en de oude gordijnen voldoen ook nog prima :D
Alleen de badkamer is verbouwd, maar daar kon je de tegels met de hand zo van de muur trekken dus daar kwam ik niet onderuit :+ En omdat mijn moeder het behang in de slaapkamer zo lelijk vond dat ze het op een plek aftrok is daar noodgedwongen ook een fris behangetje opgekomen :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 07:51

Mijn telefoon (Samsung Galaxy A41) heeft pas een update gedaan. Sinds de update, kan ik op sommige websites (vaak linkjes via Facebook), niet meer een lekkere swipe geven om door te pagina te scrollen. Als ik dat doe, gaat hij een klein stukje naar beneden en dan meteen weer terug naar boven. Op Facebook zelf en op bv bokt heb ik hier geen last van... Iemand enig idee of dit in de instellingen veranderd kan worden? :+

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:12

iirrssjjee schreef:
Mijn telefoon (Samsung Galaxy A41) heeft pas een update gedaan. Sinds de update, kan ik op sommige websites (vaak linkjes via Facebook), niet meer een lekkere swipe geven om door te pagina te scrollen. Als ik dat doe, gaat hij een klein stukje naar beneden en dan meteen weer terug naar boven. Op Facebook zelf en op bv bokt heb ik hier geen last van... Iemand enig idee of dit in de instellingen veranderd kan worden? :+

Ik vrees dat dit een bug is. Helaas ook sinds een paar dagen last van.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:00

Bnet schreef:
iirrssjjee schreef:

Ik vrees dat dit een bug is. Helaas ook sinds een paar dagen last van.

Jammer! En heel irritant... Hopen op snel een nieuwe update dan maar :7

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 12:49

Nog een telefoon vraag :P
Bij de nieuwe samsung telefoons blijft je originele foto beschikbaar na bewerken of bijsnijden.
Maar stel dat je een bijgesneden foto verstuurd naar iemand.
Kan die persoon dan ook het origineel zien? Of alleen de verstuurde bewerkte versie?

(Niet voor kopie opslaan, dan heb je het origineel niet erbij)